Skocz do zawartości

Trek Domane AL2 Disc | projekt '22


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Hej wszystkim! 

Na początku chciałbym się przedstawić, Darek, Wrocław, obecnie 32 wiosny na karku, rowery są ze mną od zawsze, jednak świadomie i poważnie (jak na mnie) bawię się w to od jakiś dwóch lat. 

Dziś chciałbym Wam pokazać ostatni nabytek i relacjonować w tym temacie wszelkie zmiany i modyfikacje :)

A więc do rzeczy, niedawno stałem się szczęśliwym posiadaczem takiej niebieskiej strzały:

Trek Domane AL2 Disc, rozmiar 54. Stan póki co prawie fabryczny (pełna specyfikacja dostępna u producenta, tutaj skupię się na najważniejszych rzeczach), tj osprzęt Claris R2000 2x8, koła Bontrager Affinity disc, hamulce Tektro Spyre. Rama Alu, widelec alu/karbon, sztywne osie. 

Zmiany:

-korba Claris FC R2000 HTII + support BB RS500. Ten zestaw zastąpił oryginalnego starego Clarisa na kwadrat. 

-opony Continental SpeedKing. Maszyna będzie ujeżdżania głównie na szytrach, wałach, ścieżkach i dopiero potem asfaltach, więc weszły szersze niż fabryczne kapcie. 

-mostek Fuxon 65mm - mam 170cm, rozmiar ramy jest już na styk i oryginalny mostek bontrager 110 był już na granicy komfortu dla mnie. Przy okazji wymienię na coś ładniejszego i lżejszego, ten był "pod ręką" i się sprawdza. 

-siodło Witkopp Medicus. Ten bardziej szosowy model, nie pamiętam oznaczeń. Siodlo jest ze mną już dwa lata, dla mnie jest super wygodne nawet na długich trasach, więc przeszczepilem je z poprzedniego roweru. 

-gadżety tj licznik Sigma 14.16, chińskie, całkiem przyzwoite oświetlenie, zapięcie składane Sekura i świeżo zakupiony bidon Fidlocka

Co do planowanych zmian, mam już skompletowany cały napęd 2x11 shimano 105 z klamkomanetkami RS505 i hydrauliką i to na tym zestawie docelowo wyląduje Domane. Myślę również nad zakupem czujnika duotrap i jakiegoś pasującego licznika/komputerka, ale póki co jestem na etapie poznawania tych rozwiązań, obecny licznik sigmy jest całkiem wystarczający. 

 

Rower zakupiłem używany w komisie, sprowadzony chyba z UK (zamienione klamki hamulców), w dobrym stanie, za fajne pieniądze. Poza zadrapaniami na ramie i jedna niewielka wgniotką na dolnej rurze w zasadzie bez wad. Mimo że bez żadnej dokumentacji, to rower był sprawdzony w necie pod kątem kradzieży itp, okazało się że nawet nie był rejestrowany dotąd na stronie Treka. 

Nie potrafię określić rocznika (identyczny model wciąż jest w ofercie), czy da się to jakoś wykoncypowac po nr ramy/seryjnym ? 

 

Póki co to tyle, zapraszam do oglądania i komentowania :)

20220330_144847-01.jpeg 20220330_144903-01.jpeg 20220330_144931-01.jpeg 20220330_144837-01-01.jpeg
  • Lubię to! 1
  • 4 tygodnie później...
Opublikowano

A więc jakie wrażenia po kilkuset km?

Mega pozytywne, rower jest sztywny i szybki, dość lekki i bardzo pod pasowała mi geometria endurance, poprzednio jeździłem na ramie przełajowej o zdecydowanie bardziej agresywnej geometrii i jazda w dolnych chwytach była uciążliwa, tutaj jest to dla mnie najoptymalniejsza pozycja. 

Póki co jeżdżę na fabrycznym Clarisie i sprawdza się rewelacyjnie, poza tym, że klamki były zbyt oddalone od kierownicy jak na moje małe dłonie, a że w tej serii nie ma odpowiednich podkładek dystansujących, postanowiłem wydrukować własne rozwiązanie. 

Z pomocą przyszły spinki do włosów mojej lubej, wygiąłem je w odpowiedni kształt i wpasowałem w jedne z otworów w korpusie klamkomanetki, tak jak na zdjęciu.  20220502_143223.thumb.jpg.8a7e718d2d0ec92feb56fe8ffc90cd6d.jpg

20220502_143236.thumb.jpg.2f86afffb89267d423f6e48753bd9fde.jpg

20220502_143330.thumb.jpg.33e58b9402a0ffa8e1b787f36468ac12.jpg

20220502_143321.thumb.jpg.36a0a97046967a0807f855fea7f51b2b.jpg

Musiałem też delikatnie przyciąć wypustki w gumach, które w te otwory wchodziły. W rezultacie klamka opiera się na druciku przybliżając do kierownicy o jakieś 1,5cm. Różnice wyregulowałem na lince na zacisku hamulca i teraz jest idealnie ;)

  • 1 miesiąc temu...
Opublikowano

Maszyna już praktycznie skończona, weszły nowe owijki fizika, komputerek bryton 420, wymieniłem kierownice na meride o mniejszym reachu i mostek bontragera 90.

20220611_170746-01.thumb.jpeg.2befc4e17912d70885808fd23a237597.jpeg

 

Do tego wymieniony osprzęt na shimano 105, trochę wymieszane generację 5700 i 5800 z łapami rs505 i hydrauliką. 

20220611_170730-01.thumb.jpeg.10a8a0ccbc47a2521614cb9334b753c6.jpeg

  • Lubię to! 2
  • 2 miesiące temu...
Opublikowano

Hej! Przyszła pora na zmianę opon w rowerku mojej lubej, generalnie niemal identyczny set jak opisywany przeze mnie wyżej, tylko jak dotąd ujezdzala fabryczne bontragerowe opony 32mm. Bontrager R1 coś tam coś tam. 

Początkowo chciałem założyć takie same Conti jak w moim, ale trochę przeważa ciekawość za czymś nowym, trochę myślałem o czymś gladszym, bo jednak sporo po asfaltach jeździmy, a na dodatek te Conti diabelsko podrożały (ja kupowałem za <90zl/szt, dziś minimum 120). 

Co myślicie o Vittoria terreno zero? Czy dadzą radę na ścieżnych leśkach, szutrach itp? Czasem zdarza się jednak błoto, czy trochę mokra nawierzchnia ale dotychczasowe bontragery sobie radziły, a też do terenowych nie należą. 

Czy moze lepiej Vittoria terreno dry, dla większej szerokości i bieżnika? I jak z wytrzymałością na przebicia w obu przypadkach? 

Opublikowano

Zdecydowanie wersja Dry. Opory toczenia zbliżone a w razie pojawienia się sypkiej nawierzchni zawsze większy margines bezpieczeństwa. Odporność na przebicia podobna. Ale nie powiedziałbym, że są one wyjątkowo odporne na przebicia.

  • Pomógł 1
Opublikowano

Wersja Dry ma jeszcze jeden minus, jeżeli sporo faktycznie jeździcie po asfalcie to szybko stracisz bieżnik ze środka, np. dla porównania przed vittorią miałem contact speed i mam wrażenie że są robione z lepszej mieszanki i bieżnik wytrzymał o wiele dłużej  - ale ogólnie to całkiem fajna oponka. 

  • Pomógł 1
  • 2 tygodnie później...
Opublikowano

Dzięki panowie, Vittoria Terreno Dry weszły na koła :D

Dziś udało się wykręcić kilkadziesiąt km z Jeleniej Góry do Bolesławca, rowerki zadowolone :D

 

20220913_132343-01.jpeg
  • 5 miesięcy temu...
Opublikowano
W dniu 7.04.2022 o 11:41, Smigi142 napisał:

Hej wszystkim! 

 

Trek Domane AL2 Disc, rozmiar 54. .................

 

.................... mam 170cm, rozmiar ramy jest już na styk i oryginalny mostek bontrager 110 był już na granicy komfortu dla mnie. Przy okazji wymienię na coś ładniejszego i lżejszego, ten był "pod ręką" i się sprawdza. 

 

20220330_144847-01.jpeg 20220330_144903-01.jpeg 20220330_144931-01.jpeg 20220330_144837-01-01.jpeg

Czy rozmiar 54 nie jest za duży ma 170cm wzrostu? Sam stoję przed dylematem wyboru rozmiaru w tym modelu i waham się pomiędzy 52 i 54. (Mam 173 cm wzrostu i dł. nogi 82cm)

A rowerek kozacko wygląda :-)

Opublikowano (edytowane)

Ja mam nogi krótkie, przekrok mam zaraz nad górna rura, nie dotykam, ale mało brakuje. Wydaje mi się że jestem tak na granicy rozmiarów i wg mnie jest tak "na styk". 

Dziewczyna ma identyczna ramę, ale 52 i z krótszym mostkiem i jest jakby ciasno. Ale może to kwestia tego, że już przywykłem do mojej. 

Jakbym miał wybór, to pewnie wziąłbym mniejsza ramę i kompensował to mostkiem i kierownica, bo zawsze można dobrać większe, a teraz skracać już nie bardzo mam z czego ;)

Edytowane przez Smigi142
  • 2 tygodnie później...
Opublikowano
W dniu 2.05.2022 o 14:43, Smigi142 napisał:

 Póki co jeżdżę na fabrycznym Clarisie i sprawdza się rewelacyjnie, poza tym, że klamki były zbyt oddalone od kierownicy jak na moje małe dłonie, a że w tej serii nie ma odpowiednich podkładek dystansujących, postanowiłem wydrukować własne rozwiązanie. 

20220502_143236.thumb.jpg.2f86afffb89267d423f6e48753bd9fde.jpg

20220502_143330.thumb.jpg.33e58b9402a0ffa8e1b787f36468ac12.jpg

20220502_143321.thumb.jpg.36a0a97046967a0807f855fea7f51b2b.jpg

Te klamki clarisa nie są identyczne jak sora r3000? Zamiast podkładek jest śrubka do regulacji.

Opublikowano

Dokładnie tam jest śrubka regulacyjna.

Opublikowano

W R2000 nie ma regulacji z tego co wiem. Ani nie znalazłem takich informacji, ani nie znalazłem żadnej śrubki za to odpowiedzialnej 🤷‍♂️

 

  • 2 tygodnie później...
Opublikowano (edytowane)

Kurcze, temat nie dawał mi spokoju, więc zasięgnąłem informacji u źródła, przejrzałem dokumentację Clarisa i... Regulacja oczywiście jest! 🥳🤦

@zuczek222

@Nath_147

Oczywiście mieliście rację, nie wiem czemu wyszedłem z założenia, że w tej niższej grupie muszą być podkladki, od spodu żadnych śrub nie znalazłem (a tam właśnie są w mojej 105) i kombinując jak problem rozwiązać nawet nie zastanowiłem się do czego służy śruba na wierzchu obudowy🤦

Dla zainteresowanych, śruba znajduje się od góry z przodu, pod gumą:

20230327_130213.thumb.jpg.4a211d4e98bebac7e4f44545709aea23.jpg

Edytowane przez Smigi142
  • 1 miesiąc temu...
Opublikowano (edytowane)

Hej! W moim treku na ostatniej wycieczce pojawił się dość niespodziewany problem... 

Mianowicie, przy zjeździe z jakiejś góreczki jadąc w górnym chwycie, dobiłem lekko przednie koło i obróciła mi się kierownica w mostku.

Dotąd nie miałem tego problemu, śruby zawsze były dokręcone kluczem dynamometrycznym z siłą podana na mostku i wszystko było ok. Podejrzewam że winne po części mogą być klamkomanetki, które są dość duże i jadąc w górnym chwycie opieram się na nich, daleko od osi kierownicy, więc dźwignią przy uderzeniu była spora.

Teraz jednak po tym jednym incydencie nawet jak mocniej dokręcenia śruby, to już nawet przy mocniejszym hamowaniu na plaskim kiera idzie mi w dół. 

Co z tym zrobić? Czy pasta do karbonu pomoże w tym przypadku zwiększając tarcie między rura kierownicy a mostkiem? Czy są jakieś inne sposoby, czy kiera do wymiany? 

Dodam, że kierownica i mostek są aluminiowe, kiera Merida, mostek oryginalny Bontrager 

EDIT: problem rozwiązany. Porządne wyczyszczenie kiery i wymiana mostka pomogła 👍

Edytowane przez Smigi142
  • 1 miesiąc temu...
Opublikowano (edytowane)

Hej! 

W nowym sezonie moja Domanka przeszła mała metamorfozę, a w zasadzie... Niemalże wymieniłem ją na nową. 

Przede wszystkim przy dystansach powyżej 100km zaczęła mi mocno doskwierać pozycja na rowerze, doszedłem do wniosku że to głównie wina rozmiaru, który musiałem kompensować krótszym mostkiem i wysunięciem siodla do przodu. Trafiła się okazja, zakupiłem identycznego Treka ale rozmiar mniejszy, przełożyłem bebechy jednocześnie kompletując to do czego dążyłem od początku. 

A więc, obecnie maszyna prezentuje się tak:

20230617_190107-01.thumb.jpeg.5e0409b41eefaedf4756c0d65dab19a5.jpeg

20230703_163824.thumb.jpg.35202453930bad0d3519b645662ca589.jpg

20230703_163816.thumb.jpg.136c49e3dd42f673c8027e1f6a369388.jpg

20230703_163759.thumb.jpg.cb7f17b3ed5937c93078aab9150fb436.jpg

20230703_164247.thumb.jpg.6a86a3245df1ee3bbf14698b0458c5ee.jpg

Ostateczna (póki co) specyfikacja:

-Prawie pełna grupa shimano 105 r7000, wciąż jeżdżę na starszej kasecie 11x32. 
-Tarcze deore xt
-Pedały zatrzaskowe Shimano M520
-Opony Conti speed kingi
-Mostek bontrager elite 90 z mocowaniem licznika na blendr
-Licznik Bryton Rider420 w parze z czujnikiem duotrap s w ramie
-siodlo wciąż niezawodny u mnie Witkopp
-bidon z mocowaniem Fidlock
-owijki Fizik, jedna czarna, druga srebrna, pod kolor akcentów

I na koniec kilka wrażeń:

Z roweru jestem bardzo zadowolony, napęd sprawdza się świetnie, klamkomanetki R7000 są zdecydowanie poręczniejsze i bardziej precyzyjne niż RS505.
Licznik Brytona sprawuje się bardzo dobrze, w zasadzie poza dość toporną i humorzastą aplikacja do synchronizacji nie mam żadnych zastrzeżeń. Bateria trzyma świetnie, GPS jest dokładny a nawigacja po śladzie bardo pomaga. Mam porównanie z wahoo boltem u kolegi i poza wyglądem w zasadzie mu nie ustępuje. Nie wiem dokładnie jak to wygląda w wahoo, ale bryton może przechowywać sporo zapisanych tras w pamięci, bez połączenia z telefonem, wahoo chyba tego nie potrafi (albo kolega nie umie się posługiwać 😅). U mnie brakuje mi tylko całych map, bryton wyświetla jedynie ślad po którym trzeba jechać, bez mapy pod spodem.
Fidlock jest świetnym bajerem, bardzo wygodny jak już się człowiek nauczy trafiać w mocowanie, poza tym wygląda to elegancko.
Odkryciem tego sezonu dla mnie są pedały SPD. Wyszło to trochę z przypadku, bo dostałem podstawowe buty z decathlonu w prezencie, chyba rockridery 100 czy coś takiego, a że mają mocowanie do bloków to postanowiłem spróbować. Okazało się że bardzo szybko się przestawiłem na zatrzaski, jest to nie dość, że bardzo wygodne, to jeszcze mam wrażenie że dużo mniej się męczę niż na platformach. Poza tym buty są bardzo wygodne i nie rockridery jak buty rowerowe, co dla mnie jest sporym plusem, a dzięki naprawdę wysokim wypustkom na podeszwie można w nich normalnie chodzić nie stukając blokami 😊

Edytowane przez Smigi142
  • 1 miesiąc temu...
  • 2 miesiące temu...
Opublikowano

Hej! Tak w mojej jest hydrauliczna 105 a u dziewczyny montowałem tiagre

  • 11 miesięcy temu...
Opublikowano

Zdradzisz jakiej wielkości opony udało ci się wcisnąć na koła Paradigm z Treka?

Dużo straciłeś na prędkości 🤔

Opublikowano

Hej! 34 wchodzą z ogromnym luzem, moja dziewczyna jeździ na Victoria terreno dry, właśnie 34 i miejsca jest sporo.

Ja jeżdżę na 32, wcześniej Conti speedkingi, teraz shwalbe g-one allround w tym samym rozmiarze. Conti były dość powolne, zarówno w stosunku do fabrycznych slickow jak i shwalbe. Generalnie jestem zadowolony z nowych opon, czuć że rower rozpędza się chętnie i nie ma takich oporów jak w Conti. W tym porównaniu szersze vittorie rzeczywiście są powolne, ale to bardziej kwestia tego że opona jest cięższa i ma sporą kostkę bieżnika, niż samej szerokości.

  • 4 tygodnie później...
Opublikowano

A tak jeszcze zapytam, korbę na kwadrat zastąpiłeś korbą Claris FC R2000 HTII...ale jakiej długości? 165mm, 170mm, 175mm ?? 

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...