Skocz do zawartości

AIAS (2022) - Tytan - ChRL


Rekomendowane odpowiedzi

Witam wszystkich

Chciałem podzielić się nowym rowerem który postanowiłem zbudować na sezon 2022 z okazji okrągłych urodzin.

Przygodę z szosą rozpocząłem latem 2020 kupując rower Java Vesuvio. Bardzo szybko się w to wkręciłem i po pewnym okresie  postanowiłem, że chce sam zbudować rower.
Java Vesuvio to rower „aero” o bardzo agresywnej geometrii, a mi zaczął chodzić po głowie rower „endurance” a może nawet Gravel. Java przez 10.000 km pełniła funkcje „endurance”, gdzie mostek osadzony na 50mm podkładek zawsze spoglądał ku gwiazdom. Teraz mając już następcę powróci do ustawień wyścigowych a funkcje szosy „endurance” przejmuje AIAS.

Za budowę nowej szosy postanowiłem zabrać się od zera, łącznie z projektowaniem ramy.
Po dłuższych przemyśleniach i setkach godzin w internecie postanowiłem zbudować rower All-round (endurance/gravel), jednak nadal z nastawieniem głównie na szosę. Jest nacisk na komfort, wytrzymałość, stabilność, oraz możliwość montażu szerszych opon.
Rama jest wykonana z tytanu i zaprojektowana razem z chińskim producentem Waltly wg własnego projektu.

Do roweru przeznaczone mam 2 komplety kół:
Szosowe: GP5000TL 32mm (WAM25 = 35mm)
Allround/Gravel: IRC Boken Tubeless 40mm (WAM23 = 45mm)

Zdecydowałem się na jakikolwiek brak mocowań do sakw, błotników czy bagażnika na ramie. Po prostu ze względów estetycznych, taka wizja. Są za to 3 mocowania do koszyków na bidony, w tym jedno pod spodem ramy.

 

Specyfikacja:

 

Rama: Tytan

Widelec: Carbon

 

Piasty: DT Swiss 350

Obręcze: Light Bicycle carbon wheels, 65mm.

Opony: Continental GP5000 TL, 700*32c

 

Klamkomanetki: Shimano Ultegra ST-R8000

Przerzutka przód: Shimano Ultegra FD-R8000

Przerzutka tył: Shimano Ultegra RD-RX800

Mechanizm korbowy: Ultegra FC-R8000, 170mm, X-Cadey PM

Suport: GUB T47 internal

Kaseta: Ultegra CS-R8000

Łańcuch: Ultegra CN-HG701-11

Pedały: Shimano GR500

 

Siodło: EVO Titanium

Kierownica: DEDA Zero 2

Mostek: DEDA Zero 2

Zaciski: Juin Tech GT (4 tłoczkowe) hydr/mech

Tarcze: Dura Ace SM-RT900, 160mm front/rear

Owijka: PRO Race Comfort Silicone, 3mm

Linki i pancerze: Jagwire PCK200 i PCK500 (compressionless)

Sztyca: Tytan

 

 

IMG_1558.jpg IMG_1564.jpg IMG_1565.jpg IMG_1571.jpg IMG_1572.jpg IMG_1573.jpg IMG_1574.jpg IMG_1575.jpg IMG_1580.jpg IMG_1525.jpg IMG_1527.jpg IMG_1538.jpg IMG_1542.jpg IMG_1543.jpg IMG_1544.jpg IMG_1547.jpg IMG_1552.jpg IMG_1553.jpg

Edytowane przez Rafa18
  • Lubię to! 1
  • Pomógł 1
Odnośnik do komentarza

Dzieki! Rower waży 9,3kg. Bez stylowych platform haha

Nie jest to rower lekki, ale tez z założenia nie miał taki być. Obecnie wazę 108-110kg wiec zależało mi na solidnej, wytrzymałej konstrukcji ramy. Z tego względu rama i koła zostały wzmocnione w krytycznych punktach. Przykładowo koła od Light Bicycle to wersja Heavy Duty która powinna spokojnie poradzić sobie nawet z dopuszczalna masą kolarza przekraczającą 150kg. 

https://www.lightbicycle.com/700C-32mm-wide-65mm-deep-carbon-road-disc-rim-clincher-New-Gen-Aero-Shape-tubeless-compatible.html

https://www.lightbicycle.com/newsletter/Differences-Between-Standard-Flyweight-Heavy-Duty-Rims.html

Edytowane przez Rafa18
Odnośnik do komentarza
32 minuty temu, liftlodz napisał:

Ile waży sama rama?
9.8 kg to całkiem przyzwoity wynik.

Rama ze sztywną osią i hakiem to jakieś 2030g (ETT 584mm)

Rower bez platform 9.3 kg. Platformy 500g, czyli w sumie tak 9.8kg.

Odnośnik do komentarza

To wagowo całkiem spoko, jeszcze pewnie da się z tego coś urwać w razie konieczności.

A jak cenowo ? Wystarcz sprzedać jedną nerkę czy od razu obie ? :D

Odnośnik do komentarza
4 godziny temu, taki_jeden napisał:

To wagowo całkiem spoko, jeszcze pewnie da się z tego coś urwać w razie konieczności.

A jak cenowo ? Wystarcz sprzedać jedną nerkę czy od razu obie ? :D

No tak racja urwać się da, ale ja poszedłem w przeciwnym kierunku. Miałem sztyce i siodełko karbonowe, ale zrezygnowałem. Ma być solidnie, ma być Tytan :) Platformy tez były lżejsze, ale zamontowałem pancerne GR500, a co :)

Ceny:

Rama Waltly - 6200 RMB

Koła LB - 4500 RMB

Czyli jakoś 890 + 640 Euro 

  • Pomógł 1
Odnośnik do komentarza

Jak narazie AIAS sprawuje się super, a karbonowa szosa (Java Vesuvio) niestety zbiera kurz. W związku z tym postanowiłem, ze karbonowe stożki 56mm z Javy będą od teraz robić za koła gravelowe. Wczoraj wymieniłem stare GP5000TL 28mm na nowe IRC Boken 40mm i AIAS był gotów do pierwszej wycieczki gravelowej.

4F0CF41A-B6B0-4CAF-8F95-E443F115AB20.jpeg 48DAF68F-1AB7-409F-9257-D3D70908D5A8.jpeg 46D88452-B119-4B28-88E1-1AD14C3906CE.jpeg 480438F6-21BC-41D6-8360-D0384B3E48F8.jpeg 0D96FD56-4F91-45A7-AC02-711139930007.jpeg 4B4F51F1-88F3-4B74-8929-950C5678E50B.jpeg 0F5A5034-CAFA-42F0-8676-320F5DE03821.jpeg
Odnośnik do komentarza

Mały update na sezon 2023

Po kolejnej uszkodzonej ściance postanowiłem wczoraj ostatecznie pożegnać się z Conti GP5000TL 32mm. Chciałem spróbować szerszych opon szosowych i wybór padł na Vittoria Corsa N.EXT TLR 34mm (WAM25 = 37.5).

W tym sezonie zdecydowałem się także na wymianę tarcz hamulcowych. Dura Ace SM-RT900 zaczęły mi ocierać i nie byłem w stanie ich wyprostować ani wyregulować hamulca tak aby się pozbyć pisku. Tym razem wybór padł na tarcze w pełni stalowe RT64. Problem znikł od razu.

Na koniec Kapa łożyska górnego i podkładki sterów zostały wymienione na tytanowe.

2AD1ACAF-58D7-4972-9346-791DEFCA4F40.jpeg 1229CE82-FCF2-434E-98B9-E0CD67A1E40B.jpeg 3259917F-3A86-4DEC-AB1F-C23AD5768769.jpeg 57D932A3-88BB-4574-B9C9-AFC20A83F705.jpeg 1BD93165-219D-4BED-8BB2-E6B08638CC1A.jpeg
  • Lubię to! 1
Odnośnik do komentarza

Zdecydowałem się na upgrade klamkomanetek i zacisków. Hamulce hybrydowe Juin Tech GT oraz klamkomanetki Ultegra zostają wymienione na GRX RX810.

Zakup hydrauliki zawsze chodził trochę po głowie, ale dopiero teraz w sumie niespodziewanie zdecydowałem się na zakup. Nie śledziłem nigdy dokładnie cen GRX ale udało mi się znaleść w sklepie nowe klamkomanetki i zaciski GRX RX810 za 2650RMB (330 Euro), a wiec trudno było się nie skusić!

 

FA55A5BA-7BDB-476D-8E1B-ED35ED0ACEEE.jpeg 07074B2C-DFD1-4A6D-82DC-76AB7320507D.jpeg 906E56B6-E3EC-4FCD-9F5F-04AADFD2D743.jpeg 240BF5BE-A50F-42FC-B287-3495AB0C135D.jpeg DF4E76C2-EC3B-4925-9AF5-EE551025CB00.jpeg
Odnośnik do komentarza

Kaseta 11-30 wyleciała po pierwszej przejażdżce. Brakowało mi na niej zębatki 16T przez co miałem zbyt duży przeskok przy prędkości 30 km/h - 34 km/h (95 rpm). Jeżdżę po bardzo płaskim terenie i jak to tej pory jeździłem na kasecie 12-25 i 2x 50-34.

Kasetę 11-30 postanowiłem zmodyfikować biorąc z niej zębatki 30-27-24-21-19 i łącząc z 17-16-15-14-13-12 z kasety 12-25, otrzymując 12-30. Problem ze zbyt dużym przeskokiem znikł, jeździło się dużo lepiej, jednak to nadal nie było to.

Stwierdziłem, że potrzebna mi będzie zębatka 11T a zbędne są zębatki 27-30T (bardzo płaski teren). Postanowiłem zakupić kasetę Ultegra 11-25. Po pierwszej przejażdżce wreszcie jestem zadowolony.

Obecnie jeżdżę głównie na szerokich oponach gravelowych. W przyszłości, jak wróce do jazdy na slickach być może wymienię tarczę 40T na 42T.

11-30 vs 11-25 przy 95 rpm:

https://www.gear-calculator.com/?GR=DERS&KB=40&RZ=11,12,13,14,15,17,19,21,24,27,30&UF=2230&TF=95&SL=2.6&UN=KMH&DV=speed

https://www.gear-calculator.com/?GR=DERS&KB=40&RZ=11,12,13,14,15,16,17,19,21,23,25&UF=2230&TF=95&SL=2.6&UN=KMH&DV=speed

Custom 12-30:

https://www.gear-calculator.com/?GR=DERS&KB=40&RZ=16,12,13,14,15,17,19,21,24,27,30&UF=2230&TF=95&SL=2.6&UN=KMH&DV=speed

Odnośnik do komentarza

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...