Rafa18 Napisano 1 Marzec 2022 Udostępnij Napisano 1 Marzec 2022 (edytowane) Witam wszystkich Chciałem podzielić się nowym rowerem który postanowiłem zbudować na sezon 2022 z okazji okrągłych urodzin. Przygodę z szosą rozpocząłem latem 2020 kupując rower Java Vesuvio. Bardzo szybko się w to wkręciłem i po pewnym okresie postanowiłem, że chce sam zbudować rower. Java Vesuvio to rower „aero” o bardzo agresywnej geometrii, a mi zaczął chodzić po głowie rower „endurance” a może nawet Gravel. Java przez 10.000 km pełniła funkcje „endurance”, gdzie mostek osadzony na 50mm podkładek zawsze spoglądał ku gwiazdom. Teraz mając już następcę powróci do ustawień wyścigowych a funkcje szosy „endurance” przejmuje AIAS. Za budowę nowej szosy postanowiłem zabrać się od zera, łącznie z projektowaniem ramy. Po dłuższych przemyśleniach i setkach godzin w internecie postanowiłem zbudować rower All-round (endurance/gravel), jednak nadal z nastawieniem głównie na szosę. Jest nacisk na komfort, wytrzymałość, stabilność, oraz możliwość montażu szerszych opon. Rama jest wykonana z tytanu i zaprojektowana razem z chińskim producentem Waltly wg własnego projektu. Do roweru przeznaczone mam 2 komplety kół: Szosowe: GP5000TL 32mm (WAM25 = 35mm) Allround/Gravel: IRC Boken Tubeless 40mm (WAM23 = 45mm) Zdecydowałem się na jakikolwiek brak mocowań do sakw, błotników czy bagażnika na ramie. Po prostu ze względów estetycznych, taka wizja. Są za to 3 mocowania do koszyków na bidony, w tym jedno pod spodem ramy. Specyfikacja: Rama: Tytan Widelec: Carbon Piasty: DT Swiss 350 Obręcze: Light Bicycle carbon wheels, 65mm. Opony: Continental GP5000 TL, 700*32c Klamkomanetki: Shimano Ultegra ST-R8000 Przerzutka przód: Shimano Ultegra FD-R8000 Przerzutka tył: Shimano Ultegra RD-RX800 Mechanizm korbowy: Ultegra FC-R8000, 170mm, X-Cadey PM Suport: GUB T47 internal Kaseta: Ultegra CS-R8000 Łańcuch: Ultegra CN-HG701-11 Pedały: Shimano GR500 Siodło: EVO Titanium Kierownica: DEDA Zero 2 Mostek: DEDA Zero 2 Zaciski: Juin Tech GT (4 tłoczkowe) hydr/mech Tarcze: Dura Ace SM-RT900, 160mm front/rear Owijka: PRO Race Comfort Silicone, 3mm Linki i pancerze: Jagwire PCK200 i PCK500 (compressionless) Sztyca: Tytan Edytowane 2 Czerwiec 2022 przez Rafa18 1 1 Odnośnik do komentarza
taki_jeden Napisano 1 Marzec 2022 Udostępnij Napisano 1 Marzec 2022 Fajny, ile to waży ? Trochę oczy bolą od tych pedałów platformowych 1 Odnośnik do komentarza
jack78 Napisano 1 Marzec 2022 Udostępnij Napisano 1 Marzec 2022 Super wygląd. Ale fakt, pedały szpecą wszystko. Odnośnik do komentarza
Rafa18 Napisano 2 Marzec 2022 Autor Udostępnij Napisano 2 Marzec 2022 (edytowane) Dzieki! Rower waży 9,3kg. Bez stylowych platform haha Nie jest to rower lekki, ale tez z założenia nie miał taki być. Obecnie wazę 108-110kg wiec zależało mi na solidnej, wytrzymałej konstrukcji ramy. Z tego względu rama i koła zostały wzmocnione w krytycznych punktach. Przykładowo koła od Light Bicycle to wersja Heavy Duty która powinna spokojnie poradzić sobie nawet z dopuszczalna masą kolarza przekraczającą 150kg. https://www.lightbicycle.com/700C-32mm-wide-65mm-deep-carbon-road-disc-rim-clincher-New-Gen-Aero-Shape-tubeless-compatible.html https://www.lightbicycle.com/newsletter/Differences-Between-Standard-Flyweight-Heavy-Duty-Rims.html Edytowane 2 Marzec 2022 przez Rafa18 Odnośnik do komentarza
liftlodz Napisano 2 Marzec 2022 Udostępnij Napisano 2 Marzec 2022 Ile waży sama rama?9.8 kg to całkiem przyzwoity wynik. Odnośnik do komentarza
Rafa18 Napisano 2 Marzec 2022 Autor Udostępnij Napisano 2 Marzec 2022 32 minuty temu, liftlodz napisał: Ile waży sama rama? 9.8 kg to całkiem przyzwoity wynik. Rama ze sztywną osią i hakiem to jakieś 2030g (ETT 584mm) Rower bez platform 9.3 kg. Platformy 500g, czyli w sumie tak 9.8kg. Odnośnik do komentarza
taki_jeden Napisano 2 Marzec 2022 Udostępnij Napisano 2 Marzec 2022 To wagowo całkiem spoko, jeszcze pewnie da się z tego coś urwać w razie konieczności. A jak cenowo ? Wystarcz sprzedać jedną nerkę czy od razu obie ? Odnośnik do komentarza
Rafa18 Napisano 2 Marzec 2022 Autor Udostępnij Napisano 2 Marzec 2022 4 godziny temu, taki_jeden napisał: To wagowo całkiem spoko, jeszcze pewnie da się z tego coś urwać w razie konieczności. A jak cenowo ? Wystarcz sprzedać jedną nerkę czy od razu obie ? No tak racja urwać się da, ale ja poszedłem w przeciwnym kierunku. Miałem sztyce i siodełko karbonowe, ale zrezygnowałem. Ma być solidnie, ma być Tytan Platformy tez były lżejsze, ale zamontowałem pancerne GR500, a co Ceny: Rama Waltly - 6200 RMB Koła LB - 4500 RMB Czyli jakoś 890 + 640 Euro 1 Odnośnik do komentarza
Rafa18 Napisano 28 Marzec 2022 Autor Udostępnij Napisano 28 Marzec 2022 Jak narazie AIAS sprawuje się super, a karbonowa szosa (Java Vesuvio) niestety zbiera kurz. W związku z tym postanowiłem, ze karbonowe stożki 56mm z Javy będą od teraz robić za koła gravelowe. Wczoraj wymieniłem stare GP5000TL 28mm na nowe IRC Boken 40mm i AIAS był gotów do pierwszej wycieczki gravelowej. Odnośnik do komentarza
Rafa18 Napisano 2 Kwiecień 2022 Autor Udostępnij Napisano 2 Kwiecień 2022 Dziś była pierwsza prawdziwa gravelowa wyprawa. 130km po okolicznych szutrach. 1 Odnośnik do komentarza
Smigi142 Napisano 7 Kwiecień 2022 Udostępnij Napisano 7 Kwiecień 2022 Świetnie wygląda w tej kolorystyce, zwłaszcza na szerszych oponach. I o dziwo torby wcale mocno nie szpecą. Co to za bagazniczek na górnej rurze przy kierownicy? Odnośnik do komentarza
Rafa18 Napisano 8 Kwiecień 2022 Autor Udostępnij Napisano 8 Kwiecień 2022 (edytowane) Dzięki! Wszystkie torby na rowerze to produkt Rhinowalk. Ta na górnej rurze to ten model: https://rhinowalk.com/products/rhinowalk-bike-bag-bike-top-tube-bag-waterproof-frame-bag-professional-cycling-bicycle-bag-pocuch Edytowane 8 Kwiecień 2022 przez Rafa18 Odnośnik do komentarza
Rafa18 Napisano 15 Kwiecień 2022 Autor Udostępnij Napisano 15 Kwiecień 2022 Moja najdłuższa jak dotąd wyprawa - 203km. Tym razem na kołach szosowych. Rower spisuje się jak dotąd bez zarzutu. Odnośnik do komentarza
Rafa18 Napisano 23 Kwiecień 2022 Autor Udostępnij Napisano 23 Kwiecień 2022 Gravel time 2 Odnośnik do komentarza
Rafa18 Napisano 3 Czerwiec 2023 Autor Udostępnij Napisano 3 Czerwiec 2023 Mały update na sezon 2023 Po kolejnej uszkodzonej ściance postanowiłem wczoraj ostatecznie pożegnać się z Conti GP5000TL 32mm. Chciałem spróbować szerszych opon szosowych i wybór padł na Vittoria Corsa N.EXT TLR 34mm (WAM25 = 37.5). W tym sezonie zdecydowałem się także na wymianę tarcz hamulcowych. Dura Ace SM-RT900 zaczęły mi ocierać i nie byłem w stanie ich wyprostować ani wyregulować hamulca tak aby się pozbyć pisku. Tym razem wybór padł na tarcze w pełni stalowe RT64. Problem znikł od razu. Na koniec Kapa łożyska górnego i podkładki sterów zostały wymienione na tytanowe. 1 Odnośnik do komentarza
Rafa18 Napisano 17 Lipiec 2023 Autor Udostępnij Napisano 17 Lipiec 2023 Zdecydowałem się na upgrade klamkomanetek i zacisków. Hamulce hybrydowe Juin Tech GT oraz klamkomanetki Ultegra zostają wymienione na GRX RX810. Zakup hydrauliki zawsze chodził trochę po głowie, ale dopiero teraz w sumie niespodziewanie zdecydowałem się na zakup. Nie śledziłem nigdy dokładnie cen GRX ale udało mi się znaleść w sklepie nowe klamkomanetki i zaciski GRX RX810 za 2650RMB (330 Euro), a wiec trudno było się nie skusić! Odnośnik do komentarza
Rafa18 Napisano 20 Wrzesień 2023 Autor Udostępnij Napisano 20 Wrzesień 2023 Wymiana napędu z 2x na 1x. Wybór padł na zębatkę 40T oraz kasetę 11-30. Odnośnik do komentarza
Rafa18 Napisano 25 Wrzesień 2023 Autor Udostępnij Napisano 25 Wrzesień 2023 Kaseta 11-30 wyleciała po pierwszej przejażdżce. Brakowało mi na niej zębatki 16T przez co miałem zbyt duży przeskok przy prędkości 30 km/h - 34 km/h (95 rpm). Jeżdżę po bardzo płaskim terenie i jak to tej pory jeździłem na kasecie 12-25 i 2x 50-34. Kasetę 11-30 postanowiłem zmodyfikować biorąc z niej zębatki 30-27-24-21-19 i łącząc z 17-16-15-14-13-12 z kasety 12-25, otrzymując 12-30. Problem ze zbyt dużym przeskokiem znikł, jeździło się dużo lepiej, jednak to nadal nie było to. Stwierdziłem, że potrzebna mi będzie zębatka 11T a zbędne są zębatki 27-30T (bardzo płaski teren). Postanowiłem zakupić kasetę Ultegra 11-25. Po pierwszej przejażdżce wreszcie jestem zadowolony. Obecnie jeżdżę głównie na szerokich oponach gravelowych. W przyszłości, jak wróce do jazdy na slickach być może wymienię tarczę 40T na 42T. 11-30 vs 11-25 przy 95 rpm: https://www.gear-calculator.com/?GR=DERS&KB=40&RZ=11,12,13,14,15,17,19,21,24,27,30&UF=2230&TF=95&SL=2.6&UN=KMH&DV=speed https://www.gear-calculator.com/?GR=DERS&KB=40&RZ=11,12,13,14,15,16,17,19,21,23,25&UF=2230&TF=95&SL=2.6&UN=KMH&DV=speed Custom 12-30: https://www.gear-calculator.com/?GR=DERS&KB=40&RZ=16,12,13,14,15,17,19,21,24,27,30&UF=2230&TF=95&SL=2.6&UN=KMH&DV=speed Odnośnik do komentarza
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się