Skocz do zawartości

Trek (proszę o pomoc)


camel0000

Rekomendowane odpowiedzi

 

Witam jestem początkującym rowerzystą, moja zabawa z rower zaczęła sie od kupna roweru  do pracy. Mieszkam od kilku lat w Norwegii sa tu piekne tereny do jazdy po lesie i nie tylko wiec zdecydawalem sie na kupno drugiego roweru górskiego. Rower kupilem używany  z ogloszenia od Norwega, nie znam sie zabardzo, kupilem go bo fajnie wyglada i jest bardzo lekki. Po przyjezdzie do domu okazalo sie ze hamulce slabo działają chyba sa zapowietrzone albo zepsute, przerzutki rozregulowane. Serwis w Norwegii  jest mega drogi wiec naprawa zajalem sie na wlasna rękę. Zacząłem troche czytac i oglądać filmikow na Youtube na temat serwisu. 

 Z informacji zawartych w internecie dowiedzalem się że jest troche rzeczy do naprawy, i nie wiem czy sobie z nimi poradzę.

Z tego co wiem to do wymiany sa linki, korba bo przednia przerzutka jest przystosowana do obsługuje dwu tarczowej korby a ja mam trzy tarczowa, chyba przez to nie mogę ustawic przerzutek. Do wymiany tez są klocki hamulcowe i chyba hamulce sa zapowietrzone bo klamki dzalaja jak gompka wciskają sie prawie do samego końca.

Proszę o pomoc jakie mam kopić korbę,  linki do przerzutek, klocki i co jeszcze powinienem sprawdzić. A jeszcze jedno czy warto inwestować w ten rower kupiłem go za 4900koron to jakieś 2300złotych, czy lepiej się go pozbyć i kopić jakiś nowy rower w Polsce do 2500zl. Dodaje zdjęcia może ułatwi wam to żeby mi pomóc co mam z tym rowerem zrobić.

zdjęcie roweru

zdjęcie roweru 2

zdjęcie roweru 3

Z góry dziękuję za pomoc.

Odnośnik do komentarza

Czy jest to Procaliber 9,7 Rower jak najbardziej zatrzymaj prawdopodobnie potrzebuje tylko dobrego serwisu Masz topowy osprzet I nie sadze abys musial cos wymieniac bo rower nie jest jakos zajechany a za te pieniadze nic podobnego nie kupisz Rower wyglada super wiec pomysl nad serwisem 

Odnośnik do komentarza

Rower z tego co można zobaczyć na zdjęciach wygląda dobrze. Osprzętu kasy xtr nie dostaniesz w Polsce za 2500 PLN. Szedł bym w kierunku dobrego serwisu niż wymiany na nowy niższej klasy. 

Zacznij od odpowietrzenia hamulców. Możliwe że nie będzie potrzebna wymiana klocków.

Przerzutka przednia mają możliwość obsługi 2 i 3 blatów. Wszystko zależy od modelu wiec musisz poszukać do niego instrukcji i przeglądnąć. Możliwe że jest magiczny przełącznik który to zmienia. Zacznij od instrukcji.

Linki zawsze warto wymienić na nowy w kupionym rowerze. Nie jestem biegły w hamulcach tarczowych ale z tego co mi wiadomo to wystarczy wymienić płyn tym bardzie że nie wiesz jak długo tam siedzi i jak długo. 

Sprawdź zużycie napędu. Najprościej przejedź się na rowerze i zobacz czy nie przeskakuje łańcuch na którymś biegu (środek z przodu i z tyłu jest najbardziej podatny na zużycie). Możesz posłużyć się przymiarem ale to nie zawsze oznacza że trzeba wymienić napęd bo nawet na zużytym przejedziesz z 1000km. Jeżeli przymiar wpadnie a będziesz chciał wymienić przynajmniej jedną cześć napędu to prawie na pewno będziesz musiał resztę również zmienić co zwiększy koszta.

Na początek zajmij się najbardziej palącymi problemami a potem przeglądnij wszystkie filmy o serwisie roweru SzajBajka z których nauczysz się podstaw a później to już doświadczenie i fora :)

Odnośnik do komentarza

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...