jarekjarek Opublikowano 10 Sierpnia 2017 Opublikowano 10 Sierpnia 2017 Cześć, Postanowiłem usprawnić swój rower i w czeluściach internetu usłyszałem, że część osób poleca Fulcrum Racing 5, jako złoty środek w kołach do 250Euro/1000zł. No więc przyjechały dzisiaj piękny karton z Fulcrum Racing 5 LG (2017). Otworzyłem opakowanie, instrukcja w łapę i uśmiech zniknął z mojej twarzy. Już wiem, że koła są nieco szersze, stąd opony 23 na nie nie wejdą (producent zaleca 25 - 32mm). 1) Rozumiem, że założenie opon 23 może je po prostu uszkodzić? Minimum 25mm. Zgadza się? 2) Obręcze dedykowane są do hamulców cantilever. To niby też hamulce szczękowe, ale w szosie mam podwójny pivot. Będzie to współpracowało czy nie? 3) Zdębiałem trochę jako przeczytałem typ opony - Clincher. Do tej pory byłem święcie przekonany że są szytki i zestawy dętka + opona. I teraz sam nie wiem, czy mam dobre koła czy nie. Dodam, że chodzi mi o dętkę + oponę. Zamieszał w głowie mi tak naprawdę rysunek na torbie z zaciskami. Z góry dziękuję za pomocne rady. Miały byc Ksyriumy, ale te obręcze wychodziły taniej, to chyba mam swoje taniej
Nemrod Opublikowano 10 Sierpnia 2017 Opublikowano 10 Sierpnia 2017 (edytowane) 1. Jak najbardziej możesz używać opon 23 mm. 2. Żadna różnica czy cantilever czy dualpivot. Obręcze są takie same. 3. Obrecze są właśnie pod zwykłą oponkę. Zakładaj oponki i ciesz się jazdą. Edytowane 10 Sierpnia 2017 przez Nemrod
jarekjarek Opublikowano 10 Sierpnia 2017 Autor Opublikowano 10 Sierpnia 2017 1. Jak najbardziej możesz używać opon 23 mm. Pomimo tego, że są szersze niż standardowe FR5? 2. Żadna różnica czy cantilever czy dualpivot. Obręcze są takie same. Ok. Good :-) 3. Obrecze są właśnie pod zwykłą oponkę. Zakładaj oponki i ciesz się jazdą. Tak własnie myślałem, ale wolałem dopytać, bo może w przypływie euforii. Muszę jeszcze kasetę przełożyć, ale dzięki wielkie :-)
IOO Opublikowano 10 Sierpnia 2017 Opublikowano 10 Sierpnia 2017 A czy przypadkiem w nazwie nie ma jeszcze CX? Z tego co pamiętam to występują w dwóch rodzajach, szosowe i do cyklokrosu.
jarekjarek Opublikowano 10 Sierpnia 2017 Autor Opublikowano 10 Sierpnia 2017 32 minuty temu, IOO napisał: A czy przypadkiem w nazwie nie ma jeszcze CX? Z tego co pamiętam to występują w dwóch rodzajach, szosowe i do cyklokrosu. Aż sprawdzałem dwa razy. Nope - Link do sklepu. Na opakowaniu też sprawdziłem "Rac 5 LG".
egzo23 Opublikowano 10 Sierpnia 2017 Opublikowano 10 Sierpnia 2017 Owszem są szosowe typowo i są jeszcze w wersji cx. Oponę 23, bez problemu. Hebel szosowy również. Mam te koła, polecam. Przygotuj się, że po pierwszych 200 km może pokazać się luz na tylnej piascie. Wykasować i po sprawie. To typowe dla tego modelu. To są bardzo dobre koła. Masz normalne szosowe. Takie jak moje. Wysłane z mojego E2303 przy użyciu Tapatalka
Nemrod Opublikowano 10 Sierpnia 2017 Opublikowano 10 Sierpnia 2017 CX od zwykłej wersji różni tylko dodatkowe uszczelnienie piasty...
jarekjarek Opublikowano 10 Sierpnia 2017 Autor Opublikowano 10 Sierpnia 2017 Okej. Dziękuję Panowie. Widzę, że niczego nie pomieszałem robiąc zamówienie, a znajomego mogę poklepać po plecach i przy okazji postawić chłodne piwo i Wam również :-).
darek8585 Opublikowano 21 Września 2017 Opublikowano 21 Września 2017 Witam,podłącze się pod temat czy Fulcrumy podejdą do 8 rzędowej kasety?
Nurek_ Opublikowano 21 Września 2017 Opublikowano 21 Września 2017 Podejdą, tylko będziesz musiał zastosować pod kasetę podkładki dystansowe.
egzo23 Opublikowano 22 Września 2017 Opublikowano 22 Września 2017 Podkładkę. Jedną. Jest w zestawie. Wysłane z mojego E2303 przy użyciu Tapatalka
jarekjarek Opublikowano 29 Września 2017 Autor Opublikowano 29 Września 2017 Wracając do tematu. Dzięki za wszystkie odpowiedzi. Koła mają już prześmigane 1kkm, luzy skasowane i sprawdzają się naprawdę dobrze. Sztywne, dobry stosunek ceny do jakości.Z racji nieco większej szerokości, trzeba było szerzej ustawić szczęki hamulców, ale ogólnie "Pan jest zadowolony". :-). Dzięki jeszcze raz.
Luka Opublikowano 17 Marca 2018 Opublikowano 17 Marca 2018 zamierzam niedługo kupić tę koła. co z tym luzem w tylnej piaście? jak go skasować? regulowane łożyska są tylko w tej tylnej?
egzo23 Opublikowano 17 Marca 2018 Opublikowano 17 Marca 2018 Regulacja na oba koła. tam jest imbus blokujący ring. Odkręcasz imbus, dokrecasz lekko ring, dokrecasz imbus. Koniec. To typowe dla nich, że na pierwszych 200-300km pojawi się luz. Skasować i spokój Wysłane z mojego E2303 przy użyciu Tapatalka
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się