Skocz do zawartości

Lemondka do Giant Contend SL1 disc z systemem Giant Conduct


SzymQ

Rekomendowane odpowiedzi

Cześć!

Kupiłem ostatnio rower Giant Contend SL1 disc 2019. Ma on system hydrauliczny Giant conduct. Chciałbym do niego w przyszłości założyć lemondkę, ale wynalazek Gianta zajmuje sporo miejsca i nie wiem czy będzie to możliwe. Czy ktoś próbował to kiedyś zrobić i mógłby coś doradzić? Może udało by się wcisnąć uchwyty pod przewodami w miejscach zaznaczonych na obrazku, ale martwi mnie lewa strona - tam byłoby trochę ciasno.

IMG_20211121_135849_LI.thumb.jpg.b9d3b7b0c09257e5600c0ff8221c3522.jpg

  • Lubię to! 1
Odnośnik do komentarza

@SzymQ - poradziłeś sobie jakoś z tematem ? mam dokładnie ten sam dylemat - Giant Revolt 2

Jeżeli tak - proszę o poradę

Myślę, że byłbym w stanie zmieścić mocowanie pod kablami, mnie bardziej martwi rozstaw który wyniesie 13 / 14 cm.. czyli chyba całkiem sporo

W najgorszym wypadku, jeżeli to konieczne zrezygnuję z systemu Gianta... 

steer.thumb.jpg.ec0f971d9f21a780e2dfd6626c0b7f31.jpgsteer-03.thumb.jpg.a31a644a3ca0ad17492d71b265fb0705.jpg

Odnośnik do komentarza

Hej,

 

Tak udało się, chociaż na pewno nie w 100% optymalnie. Pierwsza ważna sprawa to typ mocowania lemondki do kierownicy. Chodzi o to, żeby śruby mocujące do kierownicy były z góry i dołu kierownicy a nie z przodu i z tyłu. Przykłady:

OK -OK.thumb.jpg.c2c1e3b605c96f31e7c1b432168e0261.jpg

Nie OK - 1313628207_nieok.thumb.jpg.8038e2caa41c77a49c47f9da48ba64ee.jpg

Przez to że przewody wychodzące z tego cudownego mostka są bardzo sztywne, jest tam bardzo ciasno i niemożliwe wg mnie byłoby zamontowanie lemondki jak na 2 przykładzie, w miarę blisko mostka.

2 sprawa to rozstaw mocowań. Przez szerokość mostka nie da się zamontować mocowań optymalnie wąsko i tutaj musiałem trochę kombinować. Dobrze sprawdziła się tutaj lemondka z decathlona - https://www.decathlon.pl/p/lemondka-do-kierownicy-triathlon/_/R-p-303804 Pozwoliła ona na odwrotne zamontowanie mocowań w stosunku do reszty. Tzn. Jeśli weźmiemy za przykład lewą stronę (patrząc na rower z tyłu) to na obrazku widzimy, że "uszko" lewego mocowania, w które wchodzi pręt lemondki jest skierowane do zewnątrz (w lewo), co w naszym przypadku spowoduje, że lemondka byłaby zamontowana jeszcze szerzej. Ja zainstalowałem te mocowania na odwrót, przez co te "uszka" były skierowane do wewnątrz i efektywnie zmniejszyły rozstaw prętów. Wrzucam poniżej obrazek jak to u mnie wyglądało. Innych niestety nie mam, bo sprzedałem już ten rower. Widać, że śruby trzymające pręt i pady są po przeciwnych stronach pręta. 

IMG_20220530_174132.thumb.jpg.90936f161b99e3cb3bc7b5bb241f9d55.jpg

Jeździło mi się na tym całkiem nieźle. Ta lemondka z decathlona ma spory zakres konfiguracji więc powinno Ci się udać coś z tego wyczarować.

Jakbyś miał jeszcze jakieś pytania to pisz śmiało.

  • Lubię to! 1
Odnośnik do komentarza
W dniu 14.02.2023 o 11:43, SzymQ napisał:

Hej,

 

Tak udało się, chociaż na pewno nie w 100% optymalnie. Pierwsza ważna sprawa to typ mocowania lemondki do kierownicy. Chodzi o to, żeby śruby mocujące do kierownicy były z góry i dołu kierownicy a nie z przodu i z tyłu. Przykłady:

OK -OK.thumb.jpg.c2c1e3b605c96f31e7c1b432168e0261.jpg

Nie OK - 1313628207_nieok.thumb.jpg.8038e2caa41c77a49c47f9da48ba64ee.jpg

Przez to że przewody wychodzące z tego cudownego mostka są bardzo sztywne, jest tam bardzo ciasno i niemożliwe wg mnie byłoby zamontowanie lemondki jak na 2 przykładzie, w miarę blisko mostka.

2 sprawa to rozstaw mocowań. Przez szerokość mostka nie da się zamontować mocowań optymalnie wąsko i tutaj musiałem trochę kombinować. Dobrze sprawdziła się tutaj lemondka z decathlona - https://www.decathlon.pl/p/lemondka-do-kierownicy-triathlon/_/R-p-303804 Pozwoliła ona na odwrotne zamontowanie mocowań w stosunku do reszty. Tzn. Jeśli weźmiemy za przykład lewą stronę (patrząc na rower z tyłu) to na obrazku widzimy, że "uszko" lewego mocowania, w które wchodzi pręt lemondki jest skierowane do zewnątrz (w lewo), co w naszym przypadku spowoduje, że lemondka byłaby zamontowana jeszcze szerzej. Ja zainstalowałem te mocowania na odwrót, przez co te "uszka" były skierowane do wewnątrz i efektywnie zmniejszyły rozstaw prętów. Wrzucam poniżej obrazek jak to u mnie wyglądało. Innych niestety nie mam, bo sprzedałem już ten rower. Widać, że śruby trzymające pręt i pady są po przeciwnych stronach pręta. 

IMG_20220530_174132.thumb.jpg.90936f161b99e3cb3bc7b5bb241f9d55.jpg

Jeździło mi się na tym całkiem nieźle. Ta lemondka z decathlona ma spory zakres konfiguracji więc powinno Ci się udać coś z tego wyczarować.

Jakbyś miał jeszcze jakieś pytania to pisz śmiało.

zajebiście @SzymQ - sprawdziło się wszystko idealnie, troche się jedynie nagimnastykowałem żeby mocowanie włożyć pod napięte pancerze hamulców, ale się udało

przesyłam zdjęcia dla innych, gdyby ktoś potrzebował

 

01.jpg 02.jpg 03.jpg
Odnośnik do komentarza

@SzymQ Widze, że miałeś uchwyt do conducta na garmina. Czy masz może dolna część na go pro? Poszukuje ale nigdzie nie mogę znaleźć, bardzo chętnie odkupię sama czesc na gopro jak rowniez moze byc caly uchwyt. Mam zaznaczona na czerwoną część a poszukuje tej zanznaczonej na niebiesko

20240521_140409.jpg 20240521_140424.jpg
Odnośnik do komentarza
6 minut temu, Dzidzia_2 napisał:

@SzymQ Widze, że miałeś uchwyt do conducta na garmina. Czy masz może dolna część na go pro? Poszukuje ale nigdzie nie mogę znaleźć, bardzo chętnie odkupię sama czesc na gopro jak rowniez moze byc caly uchwyt. Mam zaznaczona na czerwoną część a poszukuje tej zanznaczonej na niebiesko

20240521_140409.jpg 20240521_140424.jpg

Oj sprzedałem to wszystko także niestety nie mam 

Odnośnik do komentarza

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...