Skocz do zawartości

Btwin rockrider 520 upgrade - czy warto?


ZiemniaL

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam, posiadam rockridera 520 od roku i chciałbym w nim wymienić głównie amor na jakiś powietrzny, koła a pozniej może napęd, tylko nie wiem czy warto inwestować w ta ramę czy moze lepiej poskładać więcej kasy i kupić nowy rower za rok/dwa. Z góry dzięki 

Opublikowano

Nie napisałeś ile chcesz wydać... A to jest kluczowe...

Pytanie też, czy kupujesz wszystko na raz, czy robisz modyfikacje po kolei.

Rama jest taka sama jak w wyższych konfiguracjach i ma raczej dobre opinie, oraz dożywotnią gwarancję.

Ja bym modyfikował.

 

Opublikowano

Do wydania mam 1000zł a modyfikację raczej po kolei, bo nie mam dużo kasy żeby wszystko odrazu kupić. Na poczatku chciałbym amor wymienić na oś 15mm i odrazu nową piaste. Pozniej bym składał  na napęd albo koła. 

Opublikowano

Już na dzień dobry może być problem z amorem - masz prostą główkę, a większość dobrych nowych amorów to taper. Pytanie na co chcesz wymienić.

Opublikowano
3 minuty temu, Nurek_ napisał:

Już na dzień dobry może być problem z amorem - masz prostą główkę, a większość dobrych nowych amorów to taper. Pytanie na co chcesz wymienić.

Nie będzie problemu, są odpowiednie stery pod takie rozwiązanie.

Każda główka na stery zintegrowane lub półzintegrowane przyjmie na takich sterach amora tapered...

Opublikowano

Masz jakiegoś linka do takich sterów? Sam może byłbym zainteresowany.

Opublikowano (edytowane)

Nie wiem dokładnie na co będę zmieniał,  ale raczej na epicona xc albo dozbierał bym do epixona tr (są dostępne z prostą sterówką) 

Edytowane przez ZiemniaL
Opublikowano
19 minut temu, Nurek_ napisał:

Masz jakiegoś linka do takich sterów? Sam może byłbym zainteresowany.

Poszukaj na forum... Nie będę po raz kolejny wklejać tego samego :P

 

Opublikowano

Sam zdecydowałem się na ten rower. Napęd jest zdecydowanie jego najsłabszym ogniwem i od niego zacząłbym modyfikacje.

Przednia przerzutka to ponury żart. Na jakieś fajnie działające Alivio wydasz raptem 70 zł. Z czasem można pomyśleć na zmianie korby na jakąś zintegrowaną czy kasety. 

Co do piast zwróć uwagę że RR ma nietypową ilość szprych. Wątpię czy dostaniesz inne piasty pod takie szprychowanie :/ Musiałbyś wymeinić więc całe koła.

Ja  osobiście przymierzam się do amortyzowanej sztycy Suntora. Ale roweru używam raczej rekreacyjnie. Co do przedniego amorka Wydaje mi się że skok 80mm jest aż ponad to. Brakuje mi w nim blokady skoku i jest bardzo miękki (mam ok 110kg wagi) Popatrz sobie co jest wsadzone w wyższe modele RR540 i 560. To ta sama rama więc jeśli tam pasują to tutaj tez będą.

 

Opublikowano

Zastanóœ się dobrze czy rzeczywiscie potrzebujesz sztywnej osi,bo 1000 zł na amor powietrzny i ewentualnie stery zewnętrzne,o których mowa powyżej może na dzień dobry przekroczyć i to znacznie zakłądany budżet. Wtedy wymiana amora nie do końca bedzie miała sens. Poza tym jak nie masz piasty przystosowanej do sztywnej osi to czeka Cię wymiana, a tym samym przeplatanie koła. To kolejne kilkaset złotych. 

Jeśli jednak sztywna oś jest Ci niezbędna to lepiej nazbierać pieniądze na nowy amor, nowe stery i przynajmniej przednie koło i wtedy bawić się w wymianę. 

Czy warto inwestować w rr520...? Sam musisz sobie na to odpowiedzieć. Jeśli dobrze Ci się jeździ na tej ramie, geometria Ci odpowiada, czujesz się komfortowo to odpowiedź nasuwa się sama.

Opublikowano

Przmyslalem sprawę i uznałem ze faktycznie oś 15 nie jest mi potrzebna. A wymiana kół to już trochę wiekszy wydatek. Kupię narazie amor powietrzny.  bo ten co jest xct to strach na tym jeździć w terenie, po amorze pomyślę nad zmianą napędu z kołami, już przy 9mm zostanę z przodu 

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...