Gość Opublikowano 8 Sierpnia 2017 Udostępnij Opublikowano 8 Sierpnia 2017 Hej, kupiłam ramę karbonową Merida FLX Race-V z zamontowanymi sterami FSA No 10 (stery półzintegrowane, w środku zwykłe wianki). Od jakiegoś czasu stery mi strzelają przy kręceniu kierownicą - robią takie "pyk". Rozebrałam wszystko, wyczyściłam, sprawdziłam czy nie wżerów i zadziorów, wianki wypłukałam w benzynie ekstrakcyjnej (kulki na oko są ok), nasmarowałam smarem Shimano Premium Grease, skręciłam całość używając dynamometru (mostek) i wyczucia w płetwie (śruba ekspandera) i po 30km jazdy dalej pyka. Podczas składania roweru też je szczodrze nasmarowałam smarem, więc nie chodziły na sucho. Luzów żadnych nie ma i gdyby nie to pykanie, to nie byłoby problemu podczas jazdy. Stery nie są najwyższych lotów i zastanawiam się nad wymianą na coś porządniejszego - myślałam o Hope lub Cane Creek. No i pytanie mam w związku z tym. Czy wybicie starych sterów z ramy karbonowej nie grozi połamaniem/uszkodzeniem/osłabieniem tejże ramy? Macie jakieś doświadczenia w tej materii? Lepiej zrobić to samemu czy oddać do serwisu, a jeśli to ostatnie, to czy ktoś ma zaufany serwis we Wrocławiu, który radzi sobie z takim zagadnieniem? Jestem nawet w stanie kupić wybijak do sterów i zrobić to samemu, ale zanim przyfasolę młotkiem, to wolę się upewnić, że mi rama nie popęka. Odnośnik do komentarza
Gość Opublikowano 8 Sierpnia 2017 Udostępnij Opublikowano 8 Sierpnia 2017 Wszystko można zrobić samemu. Rower to nie prom kosmiczny i jak przy wszystkim trzeba zachować zdrowy rozsądek. Jeśli czujesz się na silach to śmiało. Amelinum można zepsuć tak samo jak karbon jeśli zrobi się to przecinakiem. Odnośnik do komentarza
Gość Opublikowano 8 Sierpnia 2017 Udostępnij Opublikowano 8 Sierpnia 2017 Cały rower sama złożyłam i przeserwisowałam sama, więc się tego nie boję, ale może ktoś mierzył się z podobnym przypadkiem i może coś poradzić z własnego doświadczenia. Odnośnik do komentarza
Gość Opublikowano 8 Sierpnia 2017 Udostępnij Opublikowano 8 Sierpnia 2017 Przy karbonie tego nie robiłem ale nie widzę tu szczególnej różnicy. Metoda i narzędzia te same. Wybijak, gumowy młotek i delikatnie wybij stery. Potem wprasuj nowe. Praske do sterów możesz zrobić sama. Odnośnik do komentarza
specialized34 Opublikowano 8 Sierpnia 2017 Udostępnij Opublikowano 8 Sierpnia 2017 Ja wymieniłem u siebie ale do tego miałem przyrząd do wybicia problemu no i wciśnięcie do karbonu proponuję prasę przy wciskaniu nawet własnej roboty broń boże młotek czy coś tam a jeśli chodzi o pykanie miałem podobnie myślałem że to mostek lecz dokrecilem mocniej amorek i cisza pykanie ustalo lecz przy maszynowych sterach u mnie wymiana przebiegła w 15 minut Wysłane z mojego HUAWEI NXT-L29 przy użyciu Tapatalka Odnośnik do komentarza
Gość Opublikowano 8 Sierpnia 2017 Udostępnij Opublikowano 8 Sierpnia 2017 Z wciśnięciem, to sobie poradzę - wystarczy pręt gwintowany i 2 szerokie podkładki plus nakrętki i powoli można je zainstalować. Najwięcej problemów widzę w wybiciu starych sterów. Do bieżni mam przyrząd do ściągania, więc tu kłopotu nie będzie (szarpnęłam się na to narzędzie, bo rurę sterową też mam karbonową). Odnośnik do komentarza
Gość Opublikowano 8 Sierpnia 2017 Udostępnij Opublikowano 8 Sierpnia 2017 Skoro nie boisz się grzebać przy karbonowej sterowce to i przy główce ramy się nie bój. Z rozwaga i wyczuciem a bez wątpienia się uda Odnośnik do komentarza
Franz Mauer Opublikowano 9 Sierpnia 2017 Udostępnij Opublikowano 9 Sierpnia 2017 Na ramy karbonowe teraz jest wiele promocji, więc nie ma obaw Odnośnik do komentarza
Gość Opublikowano 9 Sierpnia 2017 Udostępnij Opublikowano 9 Sierpnia 2017 @Franz Mauer nawet mnie nie denerwuj Odnośnik do komentarza
Franz Mauer Opublikowano 9 Sierpnia 2017 Udostępnij Opublikowano 9 Sierpnia 2017 Próbuję podtrzymywać na duchu Będzie dobrze. Odnośnik do komentarza
artfal Opublikowano 9 Sierpnia 2017 Udostępnij Opublikowano 9 Sierpnia 2017 @Sziva nic się nie bój najwyżej założysz nowy wątek "Jak naprawić karobonową główkę" wtedy też koledzy pomogą Odnośnik do komentarza
Gość Opublikowano 9 Sierpnia 2017 Udostępnij Opublikowano 9 Sierpnia 2017 Kolejny do kompletu! Przeczytam sobie ten wątek, jako zagrzewkę przed przyładowaniem młotkiem w wybijak do sterów Odnośnik do komentarza
LukasFR22 Opublikowano 9 Sierpnia 2017 Udostępnij Opublikowano 9 Sierpnia 2017 (edytowane) Też jestem gotowy do wymiany sterów lecz pamiętaj karbon nie lubi ścisku,podczas gdy dojdą miski prawie do końca rób to z wyczuciem aż dojdzie do końca i ani więcej ani mniej nie wciskaj bo może zakończyć się pęknięciem. Zastanawiam się też jakiego smaru użyć, jakiego w używacie do misek typu ahead ? Edytowane 9 Sierpnia 2017 przez LukasFR22 Odnośnik do komentarza
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się