Gość Opublikowano 7 Sierpnia 2017 Opublikowano 7 Sierpnia 2017 Witajcie. Zbieram opinie użytkowników w/w sztycy. Mocno zastanawiam się nad jej zakupem w kontekście ochrony kręgosłupa lędźwiowego przed wstrząsami. Z tego co wyczytałem produkt jest raczej chwalony. W sieci pojawiły się nawet wymienne tulejki które podobno po latach wyrabiają się. Czy ktoś korzysta z tego rozwiązania?
Gość Opublikowano 7 Sierpnia 2017 Opublikowano 7 Sierpnia 2017 Dwoje moich znajomych ujeżdża te sztyce - ona 55kg, on 85kg. Chwalą je sobie bardzo - zwłaszcza on, gdyż ma problemy z kręgosłupem.
Suraj Opublikowano 27 Czerwca 2018 Opublikowano 27 Czerwca 2018 Hej hej, widziałem twój wątek o RR520 (wow gruba robota), tak się składa że mam identyczny rower i podobną wagę (113kg), powiedz mi czy ta sztyca wytrzymuję takich zawodników jak my ? Czy nie osiada od razu do dołu jak to ma miejsce w tanich sztycach sprężynowych ?
MarioVento Opublikowano 17 Lipca 2018 Opublikowano 17 Lipca 2018 (edytowane) Używam tej sztycy od dwóch lat.Pracuje płynnie.Podczas ugięcia siodełko wędruje do tyłu.Posiada regulację twardości .Ostatnio zaczęła strzelać.Aplikacja smaru syntetycznego na sworznie zlikwidowała niedogodność.Zobaczymy na jak długo. Edytowane 17 Lipca 2018 przez MarioVento
TorGal Opublikowano 4 Sierpnia 2018 Opublikowano 4 Sierpnia 2018 Odświeżę temat, czy ta sztyca nadaje się do szosy? Też mam problem z kręgosłupem, a węglowe sztyce są drogie…
Eddek Opublikowano 6 Sierpnia 2018 Opublikowano 6 Sierpnia 2018 Też zacząłem rozważać tą sztycę, najpierw w bajku żony najpewniej, bo jej kręgosłup jest w słabszym stanie niż mój. Jednak jedna rzecz mnie ciekawi - jak ma się praca pantografu do torby pod siodłem? Idzie to w ogóle pogodzić?
firefoks Opublikowano 6 Sierpnia 2018 Opublikowano 6 Sierpnia 2018 9 godzin temu, Eddek napisał: Jednak jedna rzecz mnie ciekawi - jak ma się praca pantografu do torby pod siodłem? Idzie to w ogóle pogodzić? Nie bardzo.
Motke Opublikowano 7 Sierpnia 2018 Opublikowano 7 Sierpnia 2018 18 godzin temu, Eddek napisał: Jednak jedna rzecz mnie ciekawi - jak ma się praca pantografu do torby pod siodłem? Idzie to w ogóle pogodzić? Idzie. Kwestia jak wielka to torba/torebka i jak mocowana (tylko do siodełka czy do siodełka i sztycy). Ja na co dzień jeżdżę z torebką 0.5l i nie ma najmniejszego problemu.
Eddek Opublikowano 7 Sierpnia 2018 Opublikowano 7 Sierpnia 2018 Ja właśnie zainwestowałem w Authora S188, ona się trzyma i siodła i sztycy. Zakup zrobiony zanim temat pantografu wszedł na tapetę. Na upartego się pewnie podepnie, ale torba się będzie majtać pod siodłem, bo będzie musiała mieć duży luz
Motke Opublikowano 7 Sierpnia 2018 Opublikowano 7 Sierpnia 2018 7 minut temu, Eddek napisał: Ja właśnie zainwestowałem w Authora S188, ona się trzyma i siodła i sztycy. Zakup zrobiony zanim temat pantografu wszedł na tapetę. Na upartego się pewnie podepnie, ale torba się będzie majtać pod siodłem, bo będzie musiała mieć duży luz Faktycznie duża. Ja bym kombinował z 3 trytkami: 2 zaciśniętymi na tylnej ruchomej części (góra, dół) a trzecia byłaby "oczkiem" przez które przejdzie przednia opaska od torby. Taka jeszcze mała uwaga. Takie sztyce mają naprawdę duży offset (jak się siedzi) i często siodełko trzeba wysunąć mocno do przodu. To może powodować, że przyczepianie do siodełka też może być utrudnione.
MarioVento Opublikowano 23 Sierpnia 2018 Opublikowano 23 Sierpnia 2018 Podczas ugięcia siodełko wędruje do tyłu.Jeśli torebka mocowana jest tylko do prętów siodełka to się nadaje. Przyzwoitą sztycę można zakupić w podobnych pieniądzach jak model ncx.
Kruk Opublikowano 4 Września 2018 Opublikowano 4 Września 2018 Ja zaś jakiś czas temu zakupiłem Cane Creek thudbuster ST i jestem zadowolony choć jest trochę za droga. Sztyca służy mi tylko jako odciążenie na kamieniach w hardtail'u oraz wspomaganie dla ramy carbonowej, działa baaardzo fajnie, wykonanie jest bardzo dobre, elastometry można dopasować pod swoje widzi mi się ( ja mam bardzo twardo bo mam gruby tyłek) a w razie wytarcia tulei ślizgowych można wymienić na nowe. no i jest lżejsza od NCX ponad 280 gram to jest róznica.
rafal12331 Opublikowano 7 Października 2018 Opublikowano 7 Października 2018 Witam ma ktoś coś takiego ? jakie opinie warte jest ceny, i czy ten skkok coś niweluje , czy tylko w teori a praktyce to padło
leejoonidas Opublikowano 7 Października 2018 Opublikowano 7 Października 2018 (edytowane) Nie jeżdżę na tym czymś lecz montowałem to w kilku rowerach moich klientów głównie w rowerach damskich, po pierwszej jeździe klientki były zachwycone. Praca tego ustrojstwa jest bardzo płynna, jedynie do czego trzeba się przyzwyczaić to, to że siodełko wraz z ugięciem pantografu przesuwa się do tyłu roweru. Edytowane 7 Października 2018 przez leejoonidas 1
rafal12331 Opublikowano 8 Października 2018 Opublikowano 8 Października 2018 tylko pytam czy zniweluje to coś w terenie w hardtailu ktory w terenie siada na plecy ...
User56sz Opublikowano 21 Października 2018 Opublikowano 21 Października 2018 Jeżdżę na takiej sztycy od niedawna i jestem bardzo zadowolony, a raczej mój kręgosłup. Oczywiście jazda typowo wycieczkowa, ściganie już mam za sobą. Wszelkie nierówności bardzo dobrze "wybiera" żona też ma sztycę amortyzowaną ( była w komplecie przy zakupie) prostą, ale będzie wymieniać na Suntoura NCX. Polecam raczej amatorom jazdy wycieczkowej z przebiegiem
Gość Opublikowano 21 Października 2018 Opublikowano 21 Października 2018 W mojej przydałoby się już wymienić tulejki ale ich cena to jakiś żart
User56sz Opublikowano 21 Października 2018 Opublikowano 21 Października 2018 Na allegro widziałem zestaw tulei śruby i sworznie za 89 zł. Cena faktycznie nie zachęca. Niestety na zachodzie to inna relacja.
Kruk Opublikowano 28 Października 2018 Opublikowano 28 Października 2018 (edytowane) Ja używam Cane creek Thudbuster i jestem zachwycony z pracy. taka sztycy plus karbonowa rama i amortyzacja nie potrzebna. W NCX jest ten problem że sam pantograf może być orany przez jarzemka siodełka, dwa, jest ciężka taka sztyca, trzy jest na sprężynie co wymaga z czasem wymiany tulei która się chowa, przez co ściera. Edytowane 28 Października 2018 przez Kruk
llorek673 Opublikowano 24 Maja 2019 Opublikowano 24 Maja 2019 Czy ktoś wie jaka jest różnica między ncx sp12 i sp17?
User56sz Opublikowano 19 Czerwca 2019 Opublikowano 19 Czerwca 2019 W dniu 17.07.2018 o 23:56, MarioVento napisał: Używam tej sztycy od dwóch lat.Pracuje płynnie.Podczas ugięcia siodełko wędruje do tyłu.Posiada regulację twardości .Ostatnio zaczęła strzelać.Aplikacja smaru syntetycznego na sworznie zlikwidowała niedogodność.Zobaczymy na jak długo. Instrukcja podaje serwis co 500 km.
Thomlodz Opublikowano 2 Października 2020 Opublikowano 2 Października 2020 Witam wszystkich na forum. Mam tę sztycę w 2 rowerach. Napisałem mały tutorial https://www.forumrowerowe.org/topic/246703-sztyca-amortyzowana-suntour-ncx-dorobienie-gumowego-odbojnika/
photonix Opublikowano 11 Września 2023 Opublikowano 11 Września 2023 W dniu 24.05.2019 o 18:59, llorek673 napisał: Czy ktoś wie jaka jest różnica między ncx sp12 i sp17? no właśnie, jaka jest różnica miedzy tymi dwoma modelami? nie moge znalezc nic na sieci.
Trotyll Opublikowano 13 Września 2023 Opublikowano 13 Września 2023 (edytowane) Żadna poza średnicą sztycy. SP12 jest dostępny w rozmiarach 27,2 i 31,6 mm, podczas gdy SP17 jest oferowany w 30,9 mm. Obie o długościach 350 lub 400mm. Mam 27,2 i 30,9. Dostępne jako kit są sprężyny Soft 65kg niebieska , Medium 70-95kg srebrna i Hard 100-120kg czerwona. Sprzedawane są w wersji medium i proponuję od razu kupić neoprenową osłonę bo łapią syf i potrafią denerwująco postukiwać. o ile w lesie tego nie słychac to na asfalcie już tak. Edytowane 13 Września 2023 przez Trotyll
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się