Skocz do zawartości

Rozmiar ramy Merida Cyclo Cross 500


lucas.koz

Rekomendowane odpowiedzi

Witam!

Zdecydowałem się na małą zmianę i chcę przesiąść się z roweru MTB Kross Level R7 2016 na Meridę Cyclo Cross 500 2017. Tylko pojawił się problem, bo w mojej miejscowości jest jeden diler Meridy, ale tego roweru nie posiada na stanie w żadnym rozmiarze. Sam nigdy nie miałem do czynienia z tego typu rowerem i nie mam zielonego pojęcia jaki rozmiar byłby odpowiedni dla mnie. Stąd pytanie do was jaki rozmiar ramy polecacie wybrać dla osoby o wzroście 176cm, przekrok 83cm. Dodam, że Kross'a posiadam w rozmiarze M-19" i jest dla mnie idealny, chociaż to całkiem inny rower w porównaniu do Meridy. Trochę już poczytałem na temat doboru rozmiaru ramy oraz korzystałem z kilku kalkulatorów, ale wyniki nie są jednoznaczne i w żaden sposób nie sugerują jaką ramę miałbym wybrać. Poniżej link do geometrii i rozmiarówki Meridy:

http://www.rowerymerida.pl/produkt1315/cyclo-cross-500-rower-merida.html

Odnośnik do komentarza

Mam dokładnie takie wymiary jak ty i wziąłem rozmiar S/M (52cm). Wydaje mi się że rower jest w dobrym rozmiarze, ale nie mam porównania, bo nigdy wcześniej nie jeździłem na szosie ani podobnym rowerze. W razie czego wydaje mi się że wszystko idzie wyregulować, a na większym byłbym za bardzo wyciągnięty.

Z drugiej strony mam na nim dość zrelaksowaną pozycję, więc jeśli masz bardziej sportowe zacięcie, nie wiem czy M/L nie byłoby dobrą propozycją. Przy rundkach wokół sklepu było na tym rozmiarze spoko, ale doszliśmy ze sprzedawcą do wniosku że właśnie za bardzo bym się pochylał, za dużo ciężaru opierał na rękach.

Odnośnik do komentarza

W Przypadku kupna roweru przełajowego należy zwrócić szczególna uwagę na 3 rzeczy:

1. Czy przy zamontowanym bidonie jesteśmy w stanie zarzucić rower na ramię. Innymi słowy czy w trójkącie ramy gdzie montujemy koszyk na bidon jest wystarczająco dużo miejsca aby zmieścić tam swoje ramię i swobodnie zarzucić na siebie.

2. Czy podczas jazdy na stojąco z dobrze wyregulowanymi blokami SPD nasze kolana nie ocierają o kierownicę.

3. Czy z wpiętymi butami w SPD czubki butów nie zahaczają o przednią oponę podczas skrętów.

 

Niestety mało który sprzedawca zwraca kupującemu na to uwagę...

Odnośnik do komentarza

No to uzupełniając o twoje uwagi:

nie próbowałem zarzucać roweru na ramię, ale przy jednym bidonie nie widzę problemu. Przy pustym koszyku na rurze podsiodłowej też nie. Jak będzie tam bidon to już może być ciężko.

Na stojąco nie wadzę o kierownicę, ale trochę o linki, bo wchodzą w ramę za główką

Nie ma problemu ze skręcaniem.

Odnośnik do komentarza

Ok. Dziękuję za odpowiedzi. Na ramię roweru nie będę zarzucał, bo w zawodach nie mam zamiaru brać udziału, a w moich okolicach jak na razie żaden z podjazdów nie stanowi dla mnie problemu. Na stojąco też raczej nie jeżdżę.

6 godzin temu, nctrns napisał:

Mam dokładnie takie wymiary jak ty i wziąłem rozmiar S/M (52cm).

Jeżeli mogę zapytać to jak prywatnie oceniasz rower? Osprzęt, wykonanie. Zauważyłeś jakieś niedociągnięcia?

Edytowane przez lucas.koz
Odnośnik do komentarza

Od maja zrobione jakieś 1500km. Do wad można pewnie zaliczyć hamulce. W suchych warunkach działają podobnie jak obręczowe, w mokrych oczywiście lepiej. Trzeba je przede wszystkim dobrze wyregulować. Być może kiedyś zmienię na TRP HY/RD albo, jeśli będę wymieniał klamkomanetki, to na pełne hydrauliki.

Korba ma przełożenia dość nietypowe - 36/46. Dla mnie po tych 1500 km nie jest to wada, ale czasami ciężko na podjazdach, a jak masz mocną nogę może braknąć przełożenia na prostej lub z górki. Mi nie brakuje, a koronka 11 z tyłu jest rzadko używana.

Jak już mam się czepiać, to można było inaczej poprowadzić linkę tylnej przerzutki i z tyłu też dać sztywną oś.

AAA, jak dla mnie dodatkowe klamki na kierownicy są totalnie niepotrzebne, żałuję że nie powiedziałem żeby ich nie montowali. Teraz żeby je zdjąć trzeba odwijać kierownicę i wymienić pancerze (a przy okazji pewnie i linki).

Edytowane przez nctrns
Odnośnik do komentarza

Dodatkowe klamki na kierownicy to totalne nieporozumienie. Może na początku wygląda to fajnie ale w praktyce bezużyteczne, wystarczy na przełaju jechać kilka razy w teren i już w miarę ogarniemy hamowanie w górnym czy tez dolnym chwycie.  Zyskujemy fajniejszy wygląd roweru i co najważniejsze zbijamy wagę.

Co do tarczy zawsze będę powtarzać że jeśli już wybieramy hamulce tarczowe to tylko hydrauliczne a nie mechaniczne. Ponownie zwiększamy ciężar roweru a jakoś hamowania porównywalna do V-Brake czy mini V-brake w przełajach.

Sam się zastanawiałem nad Merida Cyclo Cross 500 (model w kolorze zielonym dedykowany na rok  2015/2016 bodajże) ale cena była sporo za wysoka.

Mój kolega natomiast ma ten rower często razem trenujemy na przełajach i właśnie na hamulce oraz klamki na kierownicy w tym modelu marudzi.

Reasumując na przełajowych mini V-Brake oraz bez tych hamulców na kierownicy było by po prostu taniej i lżej.

Ale sam rower naprawdę jest piękny !!! :)

Edytowane przez Gość
Odnośnik do komentarza

Wiem, że hamulce są biedne, ale niestety na to wpływu nie mam. Generalnie kupuję ten rower ponieważ pracuję w sklepie, który współpracuję z Meridą i będzie mnie on kosztował jakieś 4000 - 4150 zł. W tej cenie ciężko znaleźć coś na podobnym osprzęcie. A model wyższy jest już na napędzie 1x11. Mam taki aktualnie w MTB no i niestety nie powala on dostępnością przełożeń. Do tego wszystko jest tam z firmy SRAM, która w Polsce cenowo nie jest konkurencyjna dla Shimano(mówię tu tylko i wyłącznie o nowych częściach). Jeżeli macie jakieś inne propozycje w kwocie do 4100 zł to chętnie rzucę okiem. Muszą to być tylko nowe rowery. I z gwarancją w Polsce.

Odnośnik do komentarza

Cześć !

Co prawda nie mam takiego roweru, czyli Meridy, ale od zeszłego roku jeżdżę na Giant'cie AnyRoad. Kupiłem największą ramę oferowaną na rynku UE, czyli L (56 cm). Mam 190 cm wzrostu i mogę go skonfigurować w ten sposób, że jest OK. Owszem, mógłby być ciut większy, ale i tak nie ma dramatu :)))) Dlatego sugeruję Ci abyś przy wzroście 176 cm trzymał się raczej mniejszych rozmiarów (tak w okolicach 52 cm) ....

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza

Przez jakiś czas zastanawiałem się nad Giant'em AnyRoad 2 2017. Naprawdę ładny rower. Jednak Meride mogę mieć w tej samej cenie, a osprzęt ma lepszy. I w przypadku Giant'a wybrałbym ramę większą, ponieważ ma on bardzo mocno opadającą rurę górną.

Odnośnik do komentarza

Witam wszystkich

Chciałbym zapytać tutaj o rozmiarówkę rowerów przełajowych od Meridy. Planuję zakup modelu cyclo cross 400 i niestety brak w moim mieście możliwości przymiarki do ramy. W jednym sklepie znalazłem model 500 w rozmiarze S/M i wydaje się ok, ale chciałem jeszcze przymierzyć się do rozmiaru S. Mój wzrost to 173 cm i przekrok ok. 80 cm. Według wyliczeń powinien pasować mi rozmiar 52 dla roweru szosowego. Czy przełaj można traktować jak szosę? Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...