Skocz do zawartości

Rower fat bike kit, czy hit? Wrażenia użytkownika.


bolizdor

Rekomendowane odpowiedzi

Jeżdżę na fatbike elektrycznym od miesiąca. Mogę już stwierdzić, czy warto zrobić taki rower. Zanim zacząłem go konstruować miałem obawy, że z racji grubych opon, rower będzie zamulony. Dlatego wsadziłem do niego silnik mxus3k że sterownikiem 60v 45A, bateria 26AH. Zestaw spełnia, moje oczekiwania, ale uważam, że lepsze byłyby koła w rozmiarze 24 cale. Mam dwa rowery elektryczne pierwszy to konwersja roweru górskiego na ramię Kony. Rower lekki 25kg, fatbike z racji, że ma stalowa ramę 35kg i to jest największą wada tego roweru. Z racji dużej wagi, nie wniosę go np po schodach, ale to jest chyba jedyna wada. Fatbike zrobiłem tylko w jednym celu. Do jazdy w lesie i tutaj poprostu wymiata. Rowerem górskim po lesnych piaszczystych ścieżkach przejadę z mała prędkością i z turbulencjami. Fatbike poprostu płynie. Wreszcie mogę wjechać tam gdzie zwykle rowery nie dają rady. Super jest możliwość regulacji opon za pomocą ciśnienia. Niskie ciśnienie na piach i śnieg, a wyższe ciśnienie na asfalt. Różnica jazdy jest kolosalna. Smialo, mogę polecić elektrycznego fatbike, ale z silnikiem nie mniejszym jak 2000w. Z racji grubych opon, rower robi spore wrażenie na ludziach. 

IMG_20210805_204055.jpg

IMG_20210806_010256.jpg Edytowane przez bolizdor
Odnośnik do komentarza

Trochę zaczynam się zastanawiać nad budową właśnie elektrycznego fatbike, zastanawiałem się nad tym silnikiem, oglądałem kilka takich konwersji i niestety większość z nich to rzeźbiarstwo i druciarstwo jak dla mnie, po woli dochodzę do wniosku że jedyny silnik który pozwoli na zachowanie sztywności koła i linii łańcucha w takim rowerze to XF15fat/XF40. Opcjonalnie widziałem też silniki na alli bezprzekładniowe przebudowane pod szerszą oś tak rzeczywiście, bez dziwnych podkładek, z tym że tutaj rozstaw szprych dość mały mnie smuci i kiepska sztywność koła, no chyba że to się nadrabia toporną i ciężką obręczą i grubymi szprychami.

Jesteś w stanie powiedzieć coś więcej ? Jakie masz opony ? Jaka średnica tylnej osi ? Jaki napęd klasyczny i czy działa prawidłowo ? Czy było rzeźbione przy linii łańcucha w stylu podkładki pod suport ? 

Silnik sam w sobie jest wąski i nie znalazłem wersji dostosowanej do osi 170 lub 190 tak jak w przypadku XF15fat, inretesuje mnie zbudowanie tego tak żeby zachować linię łańcucha przy czym napęd 1x10 czy 1x11 ma działać poprawnie, w wersji z kasetą teoretycznie jest na to szansa, natomiast jeżeli konwersja polega na zapleceniu tego silnika centrycznie w obręcz od fata, gdzie silnik ma 145mm i dorzucenie podkładek po obu stronach osi, a następnie popsucie jeszcze bardziej linii łańcucha dając podkładki dodatkowe pod korbę tak psuje linię łańcucha że jedyny sensowny klasyczny napęd to single speed...

Był byś w stanie wrzucić kilka fotek samego silnika, linii łańcucha w skrajnych położeniach przerzutek i ewentualnie może więcej szczegółów jak ten silnik dokładniej został zabudowany w tym kole ? czy na osi silnika od strony klasycznego napędu są podkładki ?

Edytowane przez jedras
Odnośnik do komentarza

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...