Skocz do zawartości

Batavus Equipe (90's) - renowacja - prośba o porady


miras

Rekomendowane odpowiedzi

Cześć wszystkim! Jestem nowym użytkownikiem, więc przy okazji zakładania wątku serdecznie się z Wami witam.

Przeszukałem forum, żeby nie powielać tych samych pytań, ale odpowiedzi nie znalazłem, bo wydaje mi się, że pytanie będzie bardziej złożone. Jeśli okaże się, że jednak było, przepraszam i prosiłbym o odesłanie do odpowiedniego tematu.

Do rzeczy. Jakiś czas temu kupiłem starą szosówkę Batavus Equipe (zdaje się, że z początku lat 90.), żeby przekonać się, z czym to się je. Parę kilometrów przejechałem i przekonałem się, że ta zabawa to jest to i nadszedł czas się tym rowerem zająć bardziej poważnie. Rower sam w sobie jest w przyzwoitej kondycji, ale nie jestem przekonany do jakości osprzętu. Jest przede wszystkim stary i dość zmęczony. Tutaj nasuwa się pytanie, co mogę zrobić, żeby rower ulepszyć nie wydając przy tym fortuny.

Obecnie stoi na jakimś wolnobiegu 6-rzędowym z przerzutką Shimano SIS. Zębatki wolnobiegu sprawiają wrażenie mocno wysłużonych i wytartych. Z przodu korba 2-rzędowa i przerzutka również Shimano. Dodam, że przerzutki sterowane są manetkami na ramie i chciałbym, żeby tak zostało. Zdaję sobie sprawę, że na dłuższą metę to może być niewygodne i mało praktyczne, ale w tej chwili tak ma być - taki kaprys. :)

Co robić?

  • Pierwsze, co mi przychodzi do głowy, to wymiana tylnego koła na takie, które obsłuży kasetę. Zakładam, że musiałbym wtedy wymienić również przerzutkę, łańcuch. Czy to dobry pomysł?
  • Jaka stosunkowo tania kaseta się sprawdzi? Czy zakładając przykładowo 8-rzędową kasetę SHIMANO ALIVIO CS-HG51 8 11x32 stara korba może zostać (obstawiam, że nie ma to znaczenia)?
  • W jaki sposób dobierać nową przerzutkę do kasety?
  • Czy wymieniać korbę? Jeśli tak, jakiej szukać?
  • Jeśli zacznę wymianę części, oczywistym zdaje się, że przy okazji należy wymienić linki i pancerze. Czy powinienem pamiętać o czymś jeszcze?

Nie mam z góry ustalonego budżetu, więc jeśli ktoś zdecydowałby się udzielić porady, jest duża dowolność - z tym jedynym założeniem, że na pewno nie szukam rozwiązań topowych, bo jestem dopiero początkującym użytkownikiem szosówki i te usprawnienia mają służyć bardziej komfortowej, bezpiecznej i nieco szybszej jeździe bez obaw, że za chwilę sprzęt może się rozlecieć z racji wieku i zużycia.

Będę bardzo wdzięczny za jakiekolwiek próby pomocy i porady!

Edytowane przez miras
Odnośnik do komentarza

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...