Skocz do zawartości

wymiana korby


deywid

Rekomendowane odpowiedzi

Witam posiadam : Korba SR XCC-T102 42/34/24
Kaseta SRAM PG830 11-32, 8 speed

mufa 72 mm

chcialbym wymienic  korbe ale taka ze zintegrowana osia, moze nawet klasy Deore. 

Co bedzie pasowac ?

Odnośnik do komentarza

no tak, w pierwszej kolejnosci patrzylem na M590 i podobno pasuje pod 8 rzed . ale to ze jest rozna ilosc zebow nie bedzie problemow ?

poodbno patrzy sie na ilosci zebow pomiedzy najwieksza i najmniejsza tarcza  oraz pomiedzy najwieksza i srednia  w kwestii wspolpracujacej przerzutki,  przerzutka bardzo zwykla shimano C050 ale nie znalazlem do niej takiej informacji ?  

bo jak poodejmuje w mojej korbie wzgledem  M590 mam 
42-24 = 18  44 -22 = 22

42-34  = 8   44-32 = 12

wiec sa roznice, nie wiem jaki jest rozrzut przerzutki w kwestii dopasowania korby.

 

co do regulaminu nie mam takiej wiedzy zeby widziec w watkach odpowiadajacy rownorzedny osprzet, 

 jak nie mam tematu odnosnie tej samej kasety/  i korby/ew ilosci zebow to po prostu zakladam nowy ;)

chyba ze jest jakis temat jak krok po kroku dobrac korbe ?

 

 

Edytowane przez deywid
Odnośnik do komentarza

pytałeś czy korba ze zintegrowaną osią bedzie działać w twoim rowerze , dostałeś odpowiedz ,że bedzie - koniec tematu . ( a to że wykazałeś się lenistwem bo nie chciało ci się znaleźć samemu odpowiedzi na proste pytanie to inna strona medalu)

to nie dział o przerzutkach tylko korbach i suportach .

ps. chcąc uzyskać konkretna info czy korba bedzie współpracować z resztą osprzętu ,należy podać symbol tej korby

Edytowane przez samuel_87
Odnośnik do komentarza

 

To nie mozesz odpowiedz mi na pytania jak wszystko niby wiesz ?

Top-low Max. Capacity" oraz  "Top-middle Min. Capacity". skad te parametry w takim razie. pamietam ze serwisant kiedys mi o czyms takim mowil.

gdzie znalesc jaka jest pojemnosc przerzutki shimano C050 ? (tak ,nie wiem gdzie takie rzeczy szukac).

TO czy wezme korbe 44-32-22  czy 42/34/24 nie ma zadnego wplywu na kasete /tylna przerzutke ? 

Odnośnik do komentarza

wszystkiego nie wiem i tak nie twierdzę.

6 minut temu, deywid napisał:

TO czy wezme korbe 44-32-22  czy 42/34/24 nie ma zadnego wplywu na kasete /tylna przerzutke ? 

na kasetę nie ma wpływu , ale ma wpływ na długość łańcucha , wieksza korba - dłuższy łańcuch. Obecna przerzutka z przodu raczej może mieć problem z korbą z blatem 44 ,. Nie chcesz zmieniać przerzutki weź korbę o podobnym stopniowaniu co stara ( blat 42/40)

 

Edytowane przez samuel_87
Odnośnik do komentarza

Nie chce zakladac nowego tematu a chcę na wiosnę wymienić korbe.              Moja obecna to Altus FC-M311 48/36/26 przerz.przednia Altus FD-M310,kaseta shimano 8rz.13-32. Od razu zaznaczę ze nie chcę nigdy juz tak wielkiego blatu z którego korzystam kilka razy w roku,zalezy mi na przede wszystkim  mniejszej ilosci zebów np.42/34/24 max najwiekszej tarczy to 44 gdyz jeżdżę kadencyjnie i wolę mniejszy zakres ale taki który bardziej wykorzystam.Dodam ze jest to rower crossowy opony 1.4 posiadam tez 29er juz kolejny i wlasnie ich korby duzo bardziej mi odpowiadaja.Budzet max 250 zl moze byc 3 lub  2 rządowa  i z wymiennymi tarczami teraz mam na kwadrat ale moze byc inne rozwiazanie na ile budzet i tylna kaseta pozwoli.Nie chcę wymieniać kasety,manetki i tylnej przerzutki z powodu wymiany korby,kiedys mialem rower z 5-tką z tyłu 3 blaty z przodu i szedł 50 km/h...więc ósemka musi mi wystarczyć zresztą i tak nie była w pełni wykorzystana.W międzyczasie zgłębiłem lekturę i wiem ze chcę korbe ze zintegrowaną osią taką mam w góralu(Sram s1000) 

Edytowane przez Seth
Odnośnik do komentarza
Nie chce zakladac nowego tematu a chcę na wiosnę wymienić korbe.              Moja obecna to Altus FC-M311 48/36/26 przerz.przednia Altus FD-M310,kaseta shimano 8rz.13-32. Od razu zaznaczę ze nie chcę nigdy juz tak wielkiego blatu z którego korzystam kilka razy w roku,zalezy mi na przede wszystkim  mniejszej ilosci zebów np.42/34/24 max najwiekszej tarczy to 44 gdyz jeżdżę kadencyjnie i wolę mniejszy zakres ale taki który bardziej wykorzystam.Dodam ze jest to rower crossowy opony 1.4 posiadam tez 29er juz kolejny i wlasnie ich korby duzo bardziej mi odpowiadaja.Budzet max 250 zl moze byc 3 lub  2 rządowa  i z wymiennymi tarczami teraz mam na kwadrat ale moze byc inne rozwiazanie na ile budzet i tylna kaseta pozwoli.Nie chcę wymieniać kasety,manetki i tylnej przerzutki z powodu wymiany korby,kiedys mialem rower z 5-tką z tyłu 3 blaty z przodu i szedł 50 km/h...więc ósemka musi mi wystarczyć zresztą i tak nie była w pełni wykorzystana.W międzyczasie zgłębiłem lekturę i wiem ze chcę korbe ze zintegrowaną osią taką mam w góralu(Sram s1000) 
Ja poroponowałbym korbę 2 rzędową. I z czasem jednak przejście na 2x10 nie z konieczności a z wygody.
Ja kupiłem tą korbę:
http://allegro.pl/ShowItem2.php?item=6818468721 i dla mnie jest idealna. Do tego suport 50zł. W Decathlonie jest trzyrzędowa Deorka za 250 w zestawie z suportem.
Odnośnik do komentarza

Oglądałem dzis wczesniej tą korbe wpadła w oko deorka również.    10rz mam w góralu w crosówce która jest rowerem do pracy(cały rok) i latem na dluzsze wypady, ciężko mi bedzie na takie inwestycje.Jesli jedyna bariera to łancuch 10rz to zaden problem gdyz posiadam niemal nówki 2 szt KMC X10.

Odnośnik do komentarza
Dnia 29.10.2017 o 15:10, zibi_j1 napisał:

Ja poroponowałbym korbę 2 rzędową. I z czasem jednak przejście na 2x10 nie z konieczności a z wygody.
Ja kupiłem tą korbę:
http://allegro.pl/ShowItem2.php?item=6818468721 i dla mnie jest idealna. Do tego suport 50zł. W Decathlonie jest trzyrzędowa Deorka za 250 w zestawie z suportem.

No tak ale na kasecie 8 rz ta korba raczej nie pójdzie prawidłowo,pytalem w lokalnym sklepie ze korba pod 9 rz pójdzie bez problemu tylko zmienić łancuch

Odnośnik do komentarza

Aha czyli ta korba z kasetą 8 rz...słyszałem ze moze byc problem z linią łancucha czy cuś☺ Od 2 tyg.mam pierwszy rower z 2 blatami(Trek X-Caliber 8) i przesiadka z 3 blatów nastąpiła bardzo przyjemnie,wiec jest szansa ze zaryzykuje przejscie na 2 w rowerze roboczym. Mam w garazu trzeci niemal nowy rower trekingowy z napedem 3×9 z tylna deore i mogę spokojnie podmienic kasetę przerzutke i manetke i wyniesie mnie to 0 zl a na 10 rz...kaseta 10 rz nie wejdzie raczej na mój bębenek a mam 2 komplety kół + przerzutka+ manetka + nowe 2 koła tylne mam tylko 2 KMC X10(na zime mam 2 komplet zawsze) Gdyby to był mój jedyny rower...nawet wtedy chyba nie 😀

Odnośnik do komentarza

Każda korba bedzie współpracować z Twoja kasetą 8rz. Nie przejmowąłbym się linią łańcucha, bo jeśli na skrajnych przełożeniach nie bedziesz miał zbyt dużego przekosu (zreszta na skrajnych przełożeniach lepiej nie jeździć) to wszystko będzie działać :)

Odnośnik do komentarza

Nie smigam wcale na skrajnych przekosach z tego powodu nie kupiłem levela b7 bo jak zobaczyłem jak to "łazi"brrr...do tego jeszcze press fit😀  Myślę sobie ze przy mojej 8 rz.lepsza będzie korba 3 blatowa,przy 10 rz owszem bym wszedł 38x24 mam w goralu i widzę jak wysoko musi wejść łancuch z duzego blatu by jechac spokojnie,mogę się mylic ale tak to widzę.Srednia tarcza 32 daje wiekszy zakres kadencji czyli to co lubię a duza 42 spokojny atak bez zrywania kolan,dzieki za info

Odnośnik do komentarza

Gdyby nie wątła trwałosc łożysk shimano w korbach zintegrowanych to już bym doknał zakupu,pewnie ta deorka z decathlonu.W moim przypadu nie cena a trwałość jest wazniejsza.W moim roboczym rowerku mam kwadrat od Maja 2014 i cacy a przejechane 10000-12000 nigdy tez nie zauważyłem braku sztywności czy luzów.Mogę podobną altusa nabyć za 70-90 acere za 100 tylko jak pomyśle o zdejmowaniu korby i supportu...to chyba jednak wolę bawić się łozyskami zewnętrznymi 😜

Odnośnik do komentarza
48 minut temu, Seth napisał:

Gdyby nie wątła trwałosc łożysk shimano w korbach zintegrowanych

Skąd to twierdzenie? Ja mam sztywną oś w korbie od kilku sezonów i tylko raz wymieniałem wkład,bo miałem podstawowy SM-B51 na nowy SM-M800 tylko dlatego, że podobają mi się czarne miski łożysk. Jak się dba o korbę i suport to nie ma z nim problemów. Jedynie można się doczepić do suportów wciskanych,bo już głośno było i ich wątpliwej trwałości, choć są tacy, którym one śmigają bez zarzutów...

Odnośnik do komentarza

Mam kolegę co zajmuje się tym zawodowo i na łozyska zewnętrzne jednak narzeka ze potrafią paść przed 1000 km co w octalinku i kwadracie raczej się nie zdarza.Wiem ze zawsze są wyjatki od reguły ja o swoje użytkowanie jestem spokojny nawet w roboczym rowerku mam 3 rotujace się łancuchy juz 4 sezon i dopiero jeden dokonał zywota stąd poszukiwanie komponentów pod nowy napęd.

Odnośnik do komentarza
Skąd to twierdzenie? Ja mam sztywną oś w korbie od kilku sezonów i tylko raz wymieniałem wkład,bo miałem podstawowy SM-B51 na nowy SM-M800 tylko dlatego, że podobają mi się czarne miski łożysk. Jak się dba o korbę i suport to nie ma z nim problemów. Jedynie można się doczepić do suportów wciskanych,bo już głośno było i ich wątpliwej trwałości, choć są tacy, którym one śmigają bez zarzutów...
A B51 ma się bardzo dobrze ;)
Odnośnik do komentarza

Wiele zależy od tego jak się jeździ. Można wsadzić niezniszczalny (moim zdaniem) SM-BB52 kręcić i kręcić...Sam jestem ciekaw jak w stosunku do tego wypadnie XT-M800. Na razie nie narzekam. Kręci się z gracją ;)

Odnośnik do komentarza

No ja od kiedy pamiętam dbam o sprzęt nigdy nie katując nawet roboczo/dalekobieżnego rowerku.Jak w 2005 zmieniałem korbę to poszło w kilka minut,poproszę pasującą do tego rowerku(Merida Dakar 680) korbę i po sprawie,miałem Alivio założyłem niepotrzebnie Acerę bo za kilka tygodni rowerek mi zwędzili...O.o

Kolega mechanik namawia mnie na octalink ale patrząc na różnicę pomiędzy nim a zintegrowaną sprawa jest prosta zintegrowana,już szybciej bym kupił coś ponownie na kwadrat i po kosztach(max 90 zł) w sklepie stacjonarnym octalink ponad 300 zintegrowana 400...kosmos,czyli zostaje net i samodzielna przekładka.

Czasem tak się zastanawiam czy do mojego roboczego Cube Ltd Cls 2014(2100 katalogowa) która ma teraz poczciwego Altusa 48/36/26 zintegrowana nie będzie pasować jak świni siodło,myślę nad sztywnym widelcem Force do niego kupiłem już na wiosnę 2 komplet sezonowych kół na maszynówkach a teraz korba...Sprzedaży nie planuję nie warto,nie chcę tylko by wartość modyfikacji przerosła wartość roweru.

Edytowane przez Seth
Odnośnik do komentarza

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...