Skocz do zawartości

ORBEA Occam AM H20


Kierba

Rekomendowane odpowiedzi

Cześć! 

Po małych poszukiwaniach postanowiłem że kupię rower od Orbea model Occam z bieżącego rocznika. Na oku mam modele H20 chciałem się dowiedzieć czy ktoś z was jeździ na takim bajku? Jak wrażenia? 

Jeżeli nie, to co myślicie o tym zakupie, rower w cenie 3000€ (kupuję za granicą).

https://www.orbea.com/pl-pl/rowery/mtb/occam/cat/occam-h20

Proszę o waszą opinię, jest bardzo pomocna przy zakupie.

Odnośnik do komentarza

Kolega ma Occam M10, z foxem 36 160. Bardzo fajny rower, z zrównoważoną geometrią, nie bardzo jest się do czego doczepić. Ma go od roku i jak na razie nic się nie dzieje. Mój rower ma bardzo podobną geo, jak masz jakieś konkretne pytania to pisz.

Pozdrawiam

Krzysiek

  • Lubię to! 1
Odnośnik do komentarza

W sumie już go kupiłem, bałem się że mi go ktoś sprzątnie sprzed nosa a że widzę praktycznie same dobre opinie, jeszcze ty mnie @KrzysiekMTB w tym upewniłeś nie mam chyba co żałować decyzji. Jedyne co mi mocno nie leży to hamulce, zrobię pewnie od razu upgrade zacisków do M6120 przód i tył dla świętego spokoju, klamka m6100 będzie pasować, prawda?

  • Lubię to! 1
Odnośnik do komentarza

Jutro mam odbiór roweru, przeszedł pierwszy serwis na sklepie i zalano mleko. Hebli nie będę zmieniał, zmienię jednak tarcze i klocki, na tył rzucę 200mm i klocki full metal a z przodu chciałbym zmienić na 220mm, klocki zostaną żywiczne nie wiem tylko czy zmieści się tam tak duża tarcza. Na stronie foxa piszą że maksimum to 203mm przy 34. 

Odnośnik do komentarza

Szczerze, po co Ci hamulce z roweru DH/Enduro ?? 203 i 4 tłoczki nie wierzę, że Ci nie ogarną, skoro ja w e-bike mam 2x203 i SLX 7120 i tą cieżką lochę zatrzymuje bez problemu.  

To jest rower trailowy, nie dokładaj mu niepotrzebnych fantów/kg. Na tył tarcza 200 nie wiadomo, czy podejdzie, bo tylny trójkąt może tego nie wytrzymać. Jeżeli nie chcesz wydać majątku to rozejrzyj się za MT520 zaciskami (4 tłoczki) lub za 2 razy tyle kup SLX 7120 na metalikach, tarcze jak dostaniesz to RT86.

 

Odnośnik do komentarza

Ze względu na teren w jakim jeżdżę, a dokładniej Alpy, Francja. Nie chodzi o to żeby heble mnie zatrzymały w miejscu, chodzi o to żeby lepiej odprowadzać ciepło zapewniając przy tym utrzymanie klocków i oleju w zakresie temperatur który umożliwia ich najefektywniejsze działanie. Również mam elektryka, Overvolt 527i z 2019 po modyfikacjach, tarcze 200mm przód i 180 tył slx 7100 i jest słabo. Owszem jak mam zjechać 200m to ok, ale przy zjazdach z 2400 na 1400 to nie wystarczy.

Acha, do H20 na tył minimum 180mm do 200mm, pisze w dokumentacji roweru.

Edytowane przez Kierba
Odnośnik do komentarza

Nie zgodzę się, nie zawsze ilość tłoczków ma tak wielkie znaczenie na siłę hamowania. Akurat wielkość tarczy odgrywa większą rolę przy sile hamowania niż ilość tłoczków. Bo możesz mieć 4 tłoczki i tarcze 160mm, która nie będzie wydajnie odprowadzała ciepła, nawet na stronie Shimano pisze - "220 mm disc brake rotor provides 10% more stopping power than 203 mm". Oczywiście trzeba jeszcze brać pod uwagę samą budowę zacisków a raczej powierzchnię styku na linii klocek - tarcza. Niektóre zaciski 4 tłoczkowe mają np. niewiele większą powierzchnię klocka niż ich 2 tłoczkowi odpowiednicy a inne potrafią być dwukrotnie większe. Tu wszystko jest uzależnione od budowy hamulców, imo, nie można tak uogólniać.

Odnośnik do komentarza

Wiesz dlaczego stosuje się wielotłoczek, po to żeby nawet ta sama powierzchnia klocka była równomierniej dociskana generując większą siłę hamującą. Co do samego rozmiaru tarczy to pewnie, że zwiększona średnica daje przyrost bo to wynika z fizyki -> zwiększasz dźwignię przy tej samej wartości siły nacisku i to musi lepiej hamować... ale są jakieś granice materiałowe, większe tarcze żeby utrzymać swoje wymiary (szer.) to zaczynają być wiotkie, żeby temu zaradzić, masz pająki itp... co skutkuje wzrostem masy. Takie TRP to przy 220 daje już tarcze 2,3mm żeby odprowadzić temperaturę i zapewnić sztywność. O ile rower do DH/Super Enduro/Ebike które wtargasz wyciągiem (albo podjedziesz elektrykiem) to pewnie tak bardzo nie odczujesz, ale  np. taka lżejsza maszyna trailowa, będzie gram po gramie coraz bardziej traciła na tym do czego została stworzona. 

Myślę, że generalnie nie ma między nami sporu, sam wiesz w jaki sposób będziesz roweru używał a pieniądze, też są Twoje... ja po prostu uważam, że tych 10% nie odczujesz. Ale bezapelacyjnie, hamulce są na pewno tym na czym nie warto oszczędzać. 

Pozdr i miłego upalania alpejskich tras :) 

  • Lubię to! 1
Odnośnik do komentarza

Hmm, chyba mnie mylisz z zawodowcem, ja jeżdżę sobie hobbystycznie. Rower waży 14,5kg, jak sobie wymienię dwie tarcze i będzie ważył 14,7kg to uwierz mi jakoś to przeżyje, zwłaszcza że jak na ramę alu i osprzęt to jest świetna waga w tej klasie. Wiesz, twoje wyobrażenie o jeździe typu Trail i rowerach z tej kategorii, niekoniecznie musi się też pokrywać z tym w jaki sposób inni korzystają z takich rowerów. Tak samo jak nie trzeba mieć top downhill maszyny żeby robić kilku metrowe dropy itd. 😉 Dlatego nadal uważam że wymiana tarcz to dobry pomysł. Polecam też przejrzeć ten artykuł i oglądnąć filmy - https://www.mtbphd.com/post/2019/08/18/3-reasons-why-you-should-have-bigger-rotors/

Podejście do tematu z nieco bardziej naukowej strony.

Acha i jeszcze dodam że rotor 220mm na przodzie H20 obsłuży bez problemu, kontaktowałem się z serwisem Orbea w tej sprawie.

Edytowane przez Kierba
Odnośnik do komentarza



Cześć! 
Po małych poszukiwaniach postanowiłem że kupię rower od Orbea model Occam z bieżącego rocznika. Na oku mam modele H20 chciałem się dowiedzieć czy ktoś z was jeździ na takim bajku? Jak wrażenia? 
Jeżeli nie, to co myślicie o tym zakupie, rower w cenie 3000€ (kupuję za granicą).
https://www.orbea.com/pl-pl/rowery/mtb/occam/cat/occam-h20
Proszę o waszą opinię, jest bardzo pomocna przy zakupie.


Hej,
Jak Ci się sprawuje ten Occam, zastanawiam się właśnie nad nim lub Focus Jam.
Moze jakas mini recenzja occama , wady zalety itd...
Odnośnik do komentarza

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...