lopacinski.pawel Opublikowano 12 Czerwca 2021 Udostępnij Opublikowano 12 Czerwca 2021 (edytowane) Hej, kupilem aiona rc w styczniu od znajomego. Wszystko było spoko, dopóki nie zauwazylem stukania w amorze. Tłumik byl ostatnio na serwisie w activii, wiec wszystko wydaje sie byc sprawne po jego stronie. Plastikowy (biały) tłoczek z vringiem zamienilem na nowy z xringiem. Nie zatrzymało to stukania. Przychodze z pytaniem czy wystarczy zmienic sprezyne na twardsza? Pisałem do kilku osob ktorym własnie stukał ten amorek, pozmieniali sprezyny na twardsze i podobno ustało. Chetnie poczytam inne rady. Pozdrorowery Pukanie wystepuje na szybszych odbiciach (+/- połowie regulacji) dopóki nie zacznie piszczec olej w tlumiku od wybijania Edytowane 12 Czerwca 2021 przez lopacinski.pawel Odnośnik do komentarza
akir19 Opublikowano 12 Czerwca 2021 Udostępnij Opublikowano 12 Czerwca 2021 U mnie to byla rura sterowa jak activia napisał Wysłane z mojego MI 9 przy użyciu Tapatalka Odnośnik do komentarza
lopacinski.pawel Opublikowano 12 Czerwca 2021 Autor Udostępnij Opublikowano 12 Czerwca 2021 21 minut temu, akir19 napisał: U mnie to byla rura sterowa jak activia napisał Wysłane z mojego MI 9 przy użyciu Tapatalka Słucham? Jaka sterówka jesli to puka jak zmienie szybkosc odbicia? Odnośnik do komentarza
ACTIVIA Opublikowano 13 Czerwca 2021 Udostępnij Opublikowano 13 Czerwca 2021 Najlepiej to wykręć tłumik i zobacz czy dalej tobie stuka. Jesli stuka to musisz rozebrać stronę powietrzną. Częśtym powodem stukania są same sprężyny negatywne czyli bez żadnego nakładu smaru. To jest ten bolączek w tych amorkach. Miałem już kilka takich przypadków gdzie wystarczyło wyczyścić i nasmarować sprężyny odpowiednim smarem i stukanie zaprzestało natomiast jesli ktoś zalewa dolne lagi olejem to zaś szybko ten smar spłucze i znów się zaczyna stukanie Odnośnik do komentarza
lopacinski.pawel Opublikowano 13 Czerwca 2021 Autor Udostępnij Opublikowano 13 Czerwca 2021 1 godzinę temu, ACTIVIA napisał: Najlepiej to wykręć tłumik i zobacz czy dalej tobie stuka. Jesli stuka to musisz rozebrać stronę powietrzną. Częśtym powodem stukania są same sprężyny negatywne czyli bez żadnego nakładu smaru. To jest ten bolączek w tych amorkach. Miałem już kilka takich przypadków gdzie wystarczyło wyczyścić i nasmarować sprężyny odpowiednim smarem i stukanie zaprzestało natomiast jesli ktoś zalewa dolne lagi olejem to zaś szybko ten smar spłucze i znów się zaczyna stukanie W razie czego są do dostania jakies gumowe podkladki pod sprezyne i tlumik? Tak zeby wsadzic je w dolne golenia aby amortyzowały odbicie? Odnośnik do komentarza
akir19 Opublikowano 13 Czerwca 2021 Udostępnij Opublikowano 13 Czerwca 2021 Zobacz ta prowadnice na której pracuje sprężyna czy nie jest wytarta Wysłane z mojego MI 9 przy użyciu Tapatalka Odnośnik do komentarza
ACTIVIA Opublikowano 13 Czerwca 2021 Udostępnij Opublikowano 13 Czerwca 2021 (edytowane) Sprezyny negatywne często dają te stukania. SUNTOUR powoli wychodzi z tego systemu sprężyn negatywnych, od 2019 roku produkują juz modele Equalizer czyli podwójna komora powietrzna. Od 2019 - Axony boost Equalizer Od 2020 - Duroluxy boost Equalizer Od 2021 - Aurony boost Equalizer Od 2022 - myślę że wejdą Aiony Equalizer Edytowane 13 Czerwca 2021 przez ACTIVIA 2 Odnośnik do komentarza
lopacinski.pawel Opublikowano 13 Czerwca 2021 Autor Udostępnij Opublikowano 13 Czerwca 2021 6 minut temu, ACTIVIA napisał: Sprezyny negatywne często dają te stukania. SUNTOUR powoli wychodzi z tego systemu sprężyn negatywnych, od 2019 roku produkują juz bmodele Equalizer czyli podwójna komora powietrzna. Od 2019 - Axony boost Equalizer Od 2020 - Duroluxy boost Equalizer Od 2021 - Aurony boost Equalizer Od 2022 - myślę że wejdą Aiony Equalizer Jaką twardosc wybrac? Odnośnik do komentarza
ACTIVIA Opublikowano 13 Czerwca 2021 Udostępnij Opublikowano 13 Czerwca 2021 @lopacinski.pawel o jakiej twardości piszesz?? Ciśnienia powietrza?, twardości sprężyn negatywnych? Czy jeszcze co innego? Odnośnik do komentarza
lopacinski.pawel Opublikowano 13 Czerwca 2021 Autor Udostępnij Opublikowano 13 Czerwca 2021 3 godziny temu, ACTIVIA napisał: @lopacinski.pawel o jakiej twardości piszesz?? Ciśnienia powietrza?, twardości sprężyn negatywnych? Czy jeszcze co innego? @ACTIVIAo twardosci sprezyny negatywnej Odnośnik do komentarza
ACTIVIA Opublikowano 14 Czerwca 2021 Udostępnij Opublikowano 14 Czerwca 2021 (edytowane) Jeśli pompujesz do 85PSI to należy zamiast średniotwardej długiej zamontować miękką długą, jeśli pompujesz więcej to sprężyny pozostawiasz fabryczne. Możliwe jest ze ty pompujesz więcej niż te 85PSI a ten twój znajomy od którego kupiłeś amor miał już zamontowaną miękką sprężynę, przez co ta sprężyna długa cała się ściska i powoduje stukanie Edytowane 14 Czerwca 2021 przez ACTIVIA 1 Odnośnik do komentarza
lopacinski.pawel Opublikowano 20 Czerwca 2021 Autor Udostępnij Opublikowano 20 Czerwca 2021 Zmienilem dluga sprezyna na sredniotwarda. Problem znikl, jezdze na 90psi. Amor wbija sie do polowy lekko, za polowa skoku wbija sie ciezej. Mysle nad zmiana jeszcze tej krotkiej na twarda. Podzieli sie ktos opinia? Na wymagającej trasie trochę znika ten skok, dlatego chciałbym wymienić też tą druga ^ Odnośnik do komentarza
ACTIVIA Opublikowano 20 Czerwca 2021 Udostępnij Opublikowano 20 Czerwca 2021 T 9 godzin temu, lopacinski.pawel napisał: Mysle nad zmiana jeszcze tej krotkiej na twarda. Podzieli sie ktos opinia? Na wymagającej trasie trochę znika ten skok, dlatego chciałbym wymienić też tą druga ^ Przecież nie ma tam miękkich. Te krótkie są jedynie twarde, nie ma innych, 1 Odnośnik do komentarza
lopacinski.pawel Opublikowano 20 Czerwca 2021 Autor Udostępnij Opublikowano 20 Czerwca 2021 4 minuty temu, ACTIVIA napisał: T Przecież nie ma tam miękkich. Te krótkie są jedynie twarde, nie ma innych, czyli tą długą wymieniac na twardą? Jeszcze jak mozesz powiedziec do ilu psi jest ta długa twarda sprezyna Widze ze długich twardych to nie ma Odnośnik do komentarza
ACTIVIA Opublikowano 20 Czerwca 2021 Udostępnij Opublikowano 20 Czerwca 2021 Fabryczne to są Krótka twarda i długa średnio twarda (przez to nazwana średnio twarda ponieważ jest trochę miększa od tej krotkiej) Można zmienić na: Krótka twarda i długa miękka NIE MA ŻADNYCH INNYCH SPREŻYN Odnośnik do komentarza
lopacinski.pawel Opublikowano 20 Czerwca 2021 Autor Udostępnij Opublikowano 20 Czerwca 2021 Czyli dac krotka twarda i dluga miekka aby bylo najtwardziej jak to mozliwe? Odnośnik do komentarza
ACTIVIA Opublikowano 20 Czerwca 2021 Udostępnij Opublikowano 20 Czerwca 2021 (edytowane) 3 minuty temu, lopacinski.pawel napisał: Czyli dac krotka twarda i dluga miekka aby bylo najtwardziej jak to mozliwe? Dobrze się zastanów. Jeśli dasz długą miękką to przy wiekszym ciśnieniu cała będzie ci się miażdżyc i będziesz miał mocne stukanie przy odbijaniu Edytowane 20 Czerwca 2021 przez ACTIVIA Odnośnik do komentarza
lopacinski.pawel Opublikowano 20 Czerwca 2021 Autor Udostępnij Opublikowano 20 Czerwca 2021 Bo mam jeszcze tą starą miekka, najwyzej jutro zaloze i zobacze na ktorej lepiej Odnośnik do komentarza
ACTIVIA Opublikowano 20 Czerwca 2021 Udostępnij Opublikowano 20 Czerwca 2021 (edytowane) Zalecane jest tak: Krotka twarda I dluga miękka to ciśnienie do 80/85psi Krotka twarda I dluga sredniotwarda to ciśnieniem powyżej 85psi Edytowane 20 Czerwca 2021 przez ACTIVIA Odnośnik do komentarza
lopacinski.pawel Opublikowano 20 Czerwca 2021 Autor Udostępnij Opublikowano 20 Czerwca 2021 Mam teraz krotka twarda i dluga sredniotwarda i do 90psi nie stuka od 100 juz tak a sprezyne bardzo obficie nasmarowalem Odnośnik do komentarza
ACTIVIA Opublikowano 20 Czerwca 2021 Udostępnij Opublikowano 20 Czerwca 2021 Jak je ułożyłeś bo od strony tłoczka komory powietrznej czyli od strony łebka to powinna być najpierw ta krótka a potem ta długa Odnośnik do komentarza
lopacinski.pawel Opublikowano 20 Czerwca 2021 Autor Udostępnij Opublikowano 20 Czerwca 2021 nie pamietam, jutro go rozbiore i najwyzej zamienie kolejnoscia Odnośnik do komentarza
lopacinski.pawel Opublikowano 23 Czerwca 2021 Autor Udostępnij Opublikowano 23 Czerwca 2021 W dniu 21.06.2021 o 00:01, ACTIVIA napisał: Jak je ułożyłeś bo od strony tłoczka komory powietrznej czyli od strony łebka to powinna być najpierw ta krótka a potem ta długa wczoraj go rozebralem i wszystko jest tak jak byc powinno Odnośnik do komentarza
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się