kolczyk1990 Opublikowano 9 Kwietnia 2017 Opublikowano 9 Kwietnia 2017 witam co sądzicie o tym krossie ? w mojej miejscowosci mogę go kupic za 1979 zł https://www.kross.pl/pl/2017/road/vento-1-0
GBike Opublikowano 9 Kwietnia 2017 Opublikowano 9 Kwietnia 2017 Posiadam model 2016 i jestem zadowolony. Posłużył mi jako baza do ekonomicznej rozbudowy roweru szosowego. W podstawowej konfiguracji przejechałem 3000km w ciągu czterech miesięcy i nic się nie rozpadło :-)
nonz Opublikowano 9 Kwietnia 2017 Opublikowano 9 Kwietnia 2017 Jeśli szukasz czegoś na początek to dobry wybór za tą cenę.
Piotreq77 Opublikowano 9 Kwietnia 2017 Opublikowano 9 Kwietnia 2017 (edytowane) Witam Na początek wydaje się ok z czasem przerzutki przednia i tylna pewnie w pierwszej kolejności do zmiany plus kaseta i tak dalej.... Pozdrawiam Edytowane 9 Kwietnia 2017 przez Piotreq77
GBike Opublikowano 9 Kwietnia 2017 Opublikowano 9 Kwietnia 2017 Przed chwilą, Piotreq77 napisał: Na początek wydaje się ok z czasem przerzutki przednia i tylna pewnie w pierwszej kolejności. Oczywiście. Dlatego napisałem że to baza pod rozbudowę, napęd się zużywa niezależnie z jakiej grupy by nie pochodził. W innym poście opisałem proces przemiany :-)
kolczyk1990 Opublikowano 9 Kwietnia 2017 Autor Opublikowano 9 Kwietnia 2017 dzieki wsysykim za pomoc, jutro jadę na zakupy
darek8585 Opublikowano 15 Kwietnia 2017 Opublikowano 15 Kwietnia 2017 Lepiej vento 2.0 na pełnym Clarisie.
busz Opublikowano 15 Kwietnia 2017 Opublikowano 15 Kwietnia 2017 36 minut temu, darek8585 napisał: Lepiej vento 2.0 na pełnym Clarisie. A jeszccze lepiej 3.0 na Sorze V1.0 to fajny rower pod rozbudowę
Rolo Opublikowano 16 Kwietnia 2017 Opublikowano 16 Kwietnia 2017 Witam, Ramka naprawdę super, ale szczerze mówiąc, bałbym się o tego Tourney'a. Swoją pierwszą szosę budowałem od zera, jako że wykosztowałem się na ramę musiałem przyoszczędzić na osprzęcie i padło na przerzutki Tourney'a z jego klamko-manetkami. Szczerze odradzam Tourney'a, zaraz na początku będziesz się denerwował. Tylny Tourney szybko się rozregulowuje, łapy trzeszczą pod rękoma po pierwszym 1000km i wrzucanie biegów idzie naprawdę ciężko. Baza pod rozbudowę dobra, ale to co sobą Tourney reprezentuje to porażka. Ja od razu po taniości wymieniłem klamkomanetki na starsze 105tki a przerzutkę upgradeowałem do wyższej grupy z tyłu. Mimo wszystko życzę powodzenia z tym, może Tobie się poszczęści.
busz Opublikowano 16 Kwietnia 2017 Opublikowano 16 Kwietnia 2017 Jeśli masz około 2 tys to może lepiej poszukać czegoś na Clarisie? Powinno się udać, np. Huragan 1.0 na Clarisie jest za około 1700, a 2.0 na Sorze za 2200, a kupując w sklepie utargujesz jeszcze z 6-10%
GBike Opublikowano 16 Kwietnia 2017 Opublikowano 16 Kwietnia 2017 1 godzinę temu, Rolo napisał: Witam, Ramka naprawdę super, ale szczerze mówiąc, bałbym się o tego Tourney'a. Swoją pierwszą szosę budowałem od zera, jako że wykosztowałem się na ramę musiałem przyoszczędzić na osprzęcie i padło na przerzutki Tourney'a z jego klamko-manetkami. Szczerze odradzam Tourney'a, zaraz na początku będziesz się denerwował. Tylny Tourney szybko się rozregulowuje, łapy trzeszczą pod rękoma po pierwszym 1000km i wrzucanie biegów idzie naprawdę ciężko. Baza pod rozbudowę dobra, ale to co sobą Tourney reprezentuje to porażka. Ja od razu po taniości wymieniłem klamkomanetki na starsze 105tki a przerzutkę upgradeowałem do wyższej grupy z tyłu. Mimo wszystko życzę powodzenia z tym, może Tobie się poszczęści. Ja podszedłem do problemu w sposób, który opisałem w innym poście. Zakupiłem klamkomanetki Tiagra-4700 10rz i wymieniłem je w dniu zakupu szosy.Torney'a sprzedałem i wyszło całkiem znośnie. Uprzedzając pytanie wielu z was -o dziwo indeksacja przerzutki jest prawie idealna, sporadycznie trzeba było kliknąć dwa razy. W takiej konfiguracji zajeździłem napęd i kupując nowy dokupiłem resztę grupy Tiagra-4700 oprócz korby. Moja korba to Tiagra-4650 ponieważ podoba mi się jej wygląd a i cena dwa razy niższa
Szymos Opublikowano 17 Kwietnia 2017 Opublikowano 17 Kwietnia 2017 Osobiście wybrał bym vento 3.0 z 2016 (sam na takim jeżdżę). Jedyne co jest w nim do zmiany to kaseta. Mieszkam w małopolskim i kaseta 27-11 nie wystarcza. Przerzutki Sora świetnie działają (jeśli komuś nie wystarczą można zmienić linki). Poza tym wygląd jest bardzo ładny Pozdrawiam
Leon89 Opublikowano 18 Kwietnia 2017 Opublikowano 18 Kwietnia 2017 Szczerze powiedziawszy mam ten sam dylemat. Patrząc perspektywicznie wolałbym ( i też tak chyba zrobię), chwilkę dłużej odkładać pieniążki i chyba zainwestować w Vento 3.0 właśnie, tym bardziej, że byłaby to moja pierwsza szosa (wcześniej jeździłem na MTB Giant Revel 3). Raz, że osprzęt Tourney vs. Sora, wygląd itp. Chyba, że doradzalibyśćie jeszcze inne spojrzenie na tę sprawę.
GBike Opublikowano 18 Kwietnia 2017 Opublikowano 18 Kwietnia 2017 16 minut temu, Leon89 napisał: Szczerze powiedziawszy mam ten sam dylemat. Patrząc perspektywicznie wolałbym ( i też tak chyba zrobię), chwilkę dłużej odkładać pieniążki i chyba zainwestować w Vento 3.0 właśnie, tym bardziej, że byłaby to moja pierwsza szosa (wcześniej jeździłem na MTB Giant Revel 3). Raz, że osprzęt Tourney vs. Sora, wygląd itp. Chyba, że doradzalibyśćie jeszcze inne spojrzenie na tę sprawę. Wybór roweru zawsze będzie kompromisem zwłaszcza jeśli mamy ograniczony budżet . Rower ma podobać się tobie. Decydując się na rower Krossa (obojętnie które vento) nie ma możliwości że wtopisz kasę i będziesz żałował zakupu, ponieważ mają naprawdę świetne ramy i zawsze wymiana osprzętu na wyższy ma sens. Ja mam Vento 1.0 2016 z którego w tej chwili pozostała: rama, widełki, łożysko główki ramy, mostek, kierownica, sztyca i siodełko. Co nie zmienia faktu że 3000 km przejechałem w prawie podstawowej konfiguracji i ani razu mi nie wywinęła jakiegoś brzydkiego numeru. Pewnie że można pisać o wadach Tourney'a, Tektro, Formula bo bez wątpienia takie są ale "dało radę" . W 2016 roku za Vento z osprzętem który chciałem mieć musiałbym zapłacić 5099 zł. Taki budżet był dla mnie kosmosem i wybrałem opcję upgrade'u.
Leon89 Opublikowano 18 Kwietnia 2017 Opublikowano 18 Kwietnia 2017 Dlatego właśnie zależało mi, żeby chociaż ktoś wypowiedział się w temacie. Sam mam dylemat, bo właśnie wolałbym na starcie nie wydawać nadto pieniędzy, a przeznaczyć, to co zostanie na dokupienie jakichś dodatkowych akcesoriów, potrzebnych części itp., zakładając w przyszłości upgrade. Jeżeli sam po sobie sprawdziłeś, to taka opinia daje mi bardzo dużo i to moje wahanie skłania się ku Vento 1.0 + upgrade w przyszłości, gdyż też o tym myślałem, a po co siłować mam się na 3200zł jak mogę dać 2100 bo mam rabat w sklepie.
GBike Opublikowano 18 Kwietnia 2017 Opublikowano 18 Kwietnia 2017 Plus masz taki, że masz sprzęt i możesz śmiało połykać kilometry a kasę odkładać na osprzęt który i tak ulegnie zużyciu. Ale to tylko jedna z dróg, ja wybrałem taką bo wiadomo - kasa hehe. Żeby nie było że kros do jedynki wsadza to co najtańsze. łożysko sterowe to FSA (zasłonięte osłoną z logiem Krossa) o wartości około 180 zł
Piotreq77 Opublikowano 18 Kwietnia 2017 Opublikowano 18 Kwietnia 2017 2 godziny temu, Leon89 napisał: Dlatego właśnie zależało mi, żeby chociaż ktoś wypowiedział się w temacie. Sam mam dylemat, bo właśnie wolałbym na starcie nie wydawać nadto pieniędzy, a przeznaczyć, to co zostanie na dokupienie jakichś dodatkowych akcesoriów, potrzebnych części itp., zakładając w przyszłości upgrade. Jeżeli sam po sobie sprawdziłeś, to taka opinia daje mi bardzo dużo i to moje wahanie skłania się ku Vento 1.0 + upgrade w przyszłości, gdyż też o tym myślałem, a po co siłować mam się na 3200zł jak mogę dać 2100 bo mam rabat w sklepie. Witam Plus takiego rozwiązania czyli rower za małą kwotę z niezłą ramą i słabym osprzętem jest też taki, że przy sprzedaży w razie czego utrata wartości nie bedzie aż taka znaczna. Pozdrawiam
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się