Skocz do zawartości

Opętane stery


szoterr

Rekomendowane odpowiedzi

Dobry. Problem idzie za mną dosłownie od poprzedniego roweru, do następnego. Nie wiem już czy mam dzwonić po mechanika/inżyniera, czy po księdza-egzorcystę.
Problem na poprzedniej ramie to były strzelające stery, w których nie dało się ni jak znaleźć punktu, w którym przy skręcaniu kierownicą, nie było słychać strzelania.
(były nowe łożyska,  wszystko perfekcyjnie wyczyszczone i nasmarowane, wyeliminowane wszelkie pierdoły typu "strzela sztyca albo linki", odizolowałem to absolutnie na 100% do samych sterów). Stwierdziłem wtedy że rama jest felerna i jej miski łożysk są zdeformowane, a i tak miałem chęć na zmianę całej ramy więc kupiłem nową. Nukeproof Scout 290.
Składam wszystko pięknie.. stery pół zintegrowane, dostarczone razem z ramą od nukeproof. No i co? Nowa rama, nowe stery, problem ten sam. Nieważne jak mały lub duży preload ustawie, to dzieje się to:

Próbowałem smarować nawet wszystkie spacery i wnętrze mostka, nic to nie dało.
Jedyne kiedy nie strzela to jak kapsel jest tak słabo dokręcony że jest luz na sterach, lub jak wgl nie dam żadnego obciążenia na kierownicę, czy zrobię to w powietrzu na powieszonym rowerze. Jak kręcę kierownicą wolniej to też przeskakuje/strzela/stuka. Ktoś ma jakiś pomysł? Czy ja mam kupić stery za 200pln+? Bo już nie mam żadnych pomysłów. Dosłownie buduję nowy rower, z nowych części od zera, i ten sam rak dalej jest. Mam nadzieje że ktoś powie mi że jestem idiotą i coś robię źle, byłbym serio happy jakby mi to ktoś udowodnił.

Odnośnik do odpowiedzi

A dobrze to wszystko składasz? Bo to nie może być przypadek jak w 2 rowerach rozkręcanych przez Ciebie się dzieją te same rzeczy. Fajnie by bylo jak bys nagrał filmik jak te łożyska po kolei wsadziłeś. Bo tak z magicznej kuli Ci mogę wysypać przykładów ile wlezie. A nie o to chyba chodzi. 

 

Odnośnik do odpowiedzi
18 minut temu, kafarek96 napisał:

A dobrze to wszystko składasz? Bo to nie może być przypadek jak w 2 rowerach rozkręcanych przez Ciebie się dzieją te same rzeczy. Fajnie by bylo jak bys nagrał filmik jak te łożyska po kolei wsadziłeś. Bo tak z magicznej kuli Ci mogę wysypać przykładów ile wlezie. A nie o to chyba chodzi. 

 

Obejrzałem chyba z 500 filmików jak każdy składa stery i każdy to robi tak na odjebkę, że nie mam pytań. Wiem doskonale jak ułożyć wszystko kolejno:
crownrace, uszczelka, łożysko taperem 45 stopni na zewnętrzej obręczy do góry, na górnej cześci - łożysko taperem w dół, bieżnia (ta z przerwą), uszczelka, i "zatyczka" nie wiem jak sie to po polsku nazywa. Top cap. spacery i mostek. Zła kolejnośc lub orientacja elementów absolutnie nie wchodzi w gre, za dużo razy widziałem to i na filmach i na żywo.. I to jest najgorsze, bo kogo bym nie zapytał o to i pokazał co się dzieje, to każdy rozkłada ręce i nie ma pojęcia.

Odnośnik do odpowiedzi
4 godziny temu, Piter- napisał:

A jak sprawa wygląda z amortyzatorem?
Zakładasz ten sam? Do obydwu ram?

wiesz co? w starej ramie i na starym i na nowym amortyzatorze.. był ten sam problem. Teraz myślę, czy błędem w moim montażu nie jest to, że nie robię tego w stojaku, bez koła w widelcu. Tylko z kołem w widelcu, rower stojący na ziemi. Może przez to krzywo wchodzą te łożyska bo główka ramy jest pod kątem i z obciążeniem koła,  i potem regulacja tego jest już niemożliwa?....

Odnośnik do odpowiedzi

Porobiłem. Temat był taki jak potem wymyśliłem, że ja to robię na ziemi z kołem w widelcu, zamiast z samym widelcem, ładnie na stojaku dokręcić. Zrobiłem tak i jest miód!!!. (EDIT: w sumie to przejechałem się i jednak jest to samo lol)

198781491_1190038711448268_1470170900522105112_n.jpg

Edytowane przez szoterr
zmiana sytuacji
Odnośnik do odpowiedzi

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...