Papynsky Opublikowano 3 Sierpnia 2017 Opublikowano 3 Sierpnia 2017 Cześć! Zwracam się do was z małym problemem. Zastanawiam się czy to co znalazłem na ramie, to pęknięcie ramy, czy lakieru? Napisałem do trzech punktów naprawy karbonu w Polsce i z każdego uzyskałem odpowiedz że na 90-99% jest to tylko lakier. Rower jest u mnie od tygodnia (kupiony jako używany). To pęknięcie było już od razu, jednak zauważyłem dopiero u siebie po opakowaniu i składaniu. Od momentu kiedy już u mnie jest zrobiłem na nim jakieś 100-120km po asfaltach różnej jakości i nie zauważyłem aby się to jakoś powiększyło. Spotkał się ktoś z was z podobną usterką? Powinienem się przejmować, czy jeździć do woli? https://drive.google.com/open?id=0Bx5XtSSTyLrlNERfZDNZTEtTZE0 https://drive.google.com/open?id=0Bx5XtSSTyLrlekx6V1ZZZzIwdUE https://drive.google.com/open?id=0Bx5XtSSTyLrlTS1WV0VXT210WEk
revolta1 Opublikowano 3 Sierpnia 2017 Opublikowano 3 Sierpnia 2017 Wyglada jak pekniety lakier ale kto wie .to chyba nie jest nowa rama ? Zerwij ten kawalek lakieru i bedziesz wiedzial wiecej
borek83 Opublikowano 3 Sierpnia 2017 Opublikowano 3 Sierpnia 2017 Do naprawy i tak lakier zostanie zerwany więc przychylam się do odpowiedzi revolta1
Papynsky Opublikowano 3 Sierpnia 2017 Autor Opublikowano 3 Sierpnia 2017 Tak, to nie jest nowa rama (rower używany). Próby naginania tamtego miejsca nie powodują powiększenia się rysy.
drupek Opublikowano 3 Sierpnia 2017 Opublikowano 3 Sierpnia 2017 A będziesz lakierował to miejsce? Ostatnio się zastanawiam czy praktykuje się lakierowanie bezbarwne np. dolnej części ramy gdzie często lecą nam kamienie spod kół.
Papynsky Opublikowano 3 Sierpnia 2017 Autor Opublikowano 3 Sierpnia 2017 Próbowałem ogarnąć temat, jak wygląda sytuacja gdy chce się uzupełnić jakieś odpryski z ramy. A co do Twojego pytania, to chyba lepszym rozwiązaniem są bezbarwne naklejki na ramę, które chronią przed kamieniami itp. Ale nie wiem jak wygląda sprawa z dostępnością i dopasowaniem czegoś takiego do roweru.
Franz Mauer Opublikowano 3 Sierpnia 2017 Opublikowano 3 Sierpnia 2017 Dla mnie to jest pęknięcie lakieru. Karbon wcale nie jest tak kruchy jak się niektórym wydaje,a w tym miejscu jest dodatkowo wzmacniany wstawkami. Aby szkodzić w tym miejscu sam karbon trzeba byłoby działać na prawdę dużą siła ściskającą. Szkielet ramy wykonany z karbonu lub aluminium, będź z innego materiału jest dużo bardziej elastyczny niż sam lakier. Dlatego przy maprężeniach to właśnie lakier strzela jako pierwszy mimo, że na samej ramie nie ma śladu. Ja bym się tym nie przejmował. 1
Papynsky Opublikowano 3 Sierpnia 2017 Autor Opublikowano 3 Sierpnia 2017 (edytowane) Nie wiem czy to jest powiązane, ale z tego co wiem , to poprzedni właściciel podróżował trochę z rowerem i koła były często zdejmowane i wkładane. Może zbyt mocne zaciskanie zacisku doprowadziło do czegoś takiego ? Rezus - co do pomysłu z uderzeniem, to przerzutka jest cała i niezadrapania. Edytowane 3 Sierpnia 2017 przez Papynsky
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się