Skocz do zawartości

Java Vesuvio (2020) - ChRL


Rekomendowane odpowiedzi

Witam wszystkich. W lipcu ubiegłego roku postanowiłem kupić rower szosowy. O zakupie roweru myślałem w sumie kilka dobrych lat, lecz nigdy nie podszedłem do tego tematu na poważnie i było to bardziej na zasadzie „o, jest lato, fajnie byłoby gdzieś wyskoczyć na rowerze”. No i w sumie nawet jak już się brałem za szukanie roweru, to temat bardzo szybko upadał, ze względu na brak dostępnych rozmiarów. Mam 189cm wzrostu i mieszkam w Chinach w związku z czym ciężko o rower w odpowiednim rozmiarze dostępny od ręki.

 

Latem 2020 (lipiec) postanowiłem jednak, że tym razem kupuję szosę! Mając podstawowe pojęcie na temat grup i osprzętu oraz minimalne na temat geometrii ram szosowych, postanowiłem w pewne niedzielne przedpołudnie, że w poniedziałek mam mieć już zamówiony rower. Budżet 4000RMB (2300PLN)

Plan został wykonany w połowie. W poniedziałek wieczorem rower był już zamówiony. W budżecie się nie zmieściłem (i dobrze), cena 4950RMB (2800PLN).

Szukanie roweru rozpocząłem od aluminiowych szosówek z osprzętem Sora, bo po co mi więcej na początek jak nie wiadomo czy mnie nawet wciągnie. Ale wiadomo jak to jest, i jak się często kończy... Za kilkaset PLN więcej byłem w stanie znaleźć rowery z trochę lepszym osprzętem. No i postanowiłem wydać te 500-600 PLN więcej.

Wybór padł na rower Java Vesuvio. Jest to rower chińskiej marki, wyprodukowany w Chinach i oczywiście zakupiony na miejscu w Chinach.

Zamówienie złożone zostało w poniedziałek, a rower otrzymałem już w czwartek.

W cenie otrzymałem rower na ramie karbonowej i częściowym osprzęcie Shimano 105 oraz 40mm aluminiowych, pancernych stożkach. Rozmiar 57.

Jest to mój pierwszy rower, który kupiłem pod dłuższe wyprawy rowerowe, bo jak do tej pory zawsze tylko kręciłem się rowerami po mieście zaczynając wiele lat temu na Smyku i Wigrach 2 a kończąc na rowerach hybrydowo-górskich starszej daty i kiepskiej jakości.

A więc po złożeniu nowej szosy, wyruszyłem na pierwszą przejażdżkę. Z planowanych 5km zrobiło się nagle 18km. Wiadomo jazda na 25mm oponach nie należy do zbyt komfortowych w porównaniu do moich poprzednich rowerów, jednak od razu mi się spodobało! Tak jest - złapałem bakcyla!

W pierwszym okresie skupiłem się nad tym, aby dobrać odpowiednią pozycje na rowerze, co w moim przypadku oznacza komfort i brak bólu. Nie miałem w planach żadnych wyścigów, a głównym celem było raczej zrzucenie nadwagi (obecnie 105kg, nic nie schudłem!).

Na początku wymienione zostało siodło, mostek został odwrócony (+6stopni), kierownica obrócona kilka stopni w górę i podwyższona na maksymalną wysokość. Nie wyglądało to zbyt pięknie, ale najważniejsze, że dawało komfort.

Czując się już w miarę komfortowo na rowerze, po początkowych 20km zacząłem robić trasy 40km a potem 50-60km. Sezon 2020 zakończyłem robiąc w sumie 2000km. Raz udało mi się przejechać 100km i „w nagrodę” postanowiłem zainwestować w pomiar mocy.

Sezon 2021 rozpocząłem w lutym i na razie mam przejechane 2200km. Trasy 40-70km. Co najmniej raz w miesiącu planuję robić trasy min. 100km, jak na razie mi się udaje.

 

Rower od momentu zakupu przeszedł pewne modyfikacje, o tym poniżej.

 

Jesień 2020

Wymiana siodła na GUB1156.

Wymiana pedałów na platformowe GUB GC020.

Wymiana tylnej przerzutki na Ultegra R8000 ze względu na to, że fabryczne  R7000 postanowiłem przenieść na 20 calowego składaka.

Zainstalowanie pomiaru mocy, lewa korba, X-Cadey.

Przez instalacje pomiaru mocy musiałem także wymienić korbę. Wybór padł na Ultegre, 170mm kupioną w zestawie razem z miernikiem od X-Cadey.

 

Wiosna 2021

Największą modyfikacją przed sezonem 21 była wymiana kół. Fabryczne koła to 40mm aluminiowe stożki, które z całym osprzętem po zdjęciu z roweru ważą 4,1kg! Na gwiazdkę dostałem od „Mikołaja” komplet kół karbonowych marki Light Bicycle. Są to 56mm stożki na piastach DT Swiss 350. Kompletne koła są 1,1kg lżejsze od aluminiowych!

W związku z wymianą kół, zakupiona została także nowa kaseta (R8000) i łańcuch (HG701-11) oraz opony GP5000TL (700*28c). Aha no i tarcze SM-RT900. Zdecydowałem się na nie tylko ze względu na czarny kolor. SM-RT800 kolorystycznie mi nie leżą.

Postanowiłem tez zabrać się za kokpit. Fabryczny w rowerze miał po prostu za długi reach. Zakupiony został nowy mostek (zmiana z 105mm na 90mm) oraz aluminiowa kierownica FSA Vero Compact która również skróciła reach o ok. 20mm. Dzięki temu kierownica jest teraz w poziomie, mam dobry dostęp do dolnego chwytu i co najważniejsze jest komfort.

Hamulce...

Rower fabrycznie miał zamontowane hamulce hybrydowe DECA. Niestety są nie dają rady. Ocena 2/10. Od początku chodziły mi po głowie hamulce Juin Tech, ale będąc zrażony „stockowymi” postanowiłem kupić zestaw mechanicznych NUTT. Zakup bardziej z ciekawości ze względu na bardzo niską cenę. Podsumowując, mechaniczne hamują lepiej, ale nadal nie jest optymalnie, ocena 4/10.

Postanowiłem czekać na dobrą okazję z Juin Tech. Zrezygnowałem jednak z modelu F1 (2 tłoczkowe) i postawiłem na GT (4 tłoczkowe). Udało mi się kilka tygodni temu kupić model GT na 20% promocji, jednak nie zdecydowałem się ich jeszcze zainstalować.

 

W sumie to chyba wszystko, jeżeli chodzi o modyfikacje na dziś (maj 2021). Rower (z pedałami) po zakupie ważył 9,9-10kg. Obecnie to ok. 8,4kg (z pedałami), głównie za sprawą nowych kół.

 

Specyfikacja:

 

Rama: Carbon T700, flat mount disc brakes, internal cable routing, size 57

Widelec: Carbon, flat mount disc brakes

 

Piasty: DECA, Front 12mm/124mm, Rear 12mm/165mm Thru-axle quick release *** DT Swiss 350

Obręcze: Deca 40mm, aluminium *** Light Bicycle carbon wheels, 56mm.

Opony: Continental Ultra Sport 2, 700*25c *** Continental GP5000 TL, 700*28c

 

Klamkomanetki: Shimano 105 ST-R7000

Przerzutka przód: Shimano 105 FD-R7000

Przerzutka tył: Shimano 105 RD-R7000 *** Ultegra RD-R8000

Mechanizm korbowy: DECAF, Aluminum, 50/34, 170mm *** Ultegra FC-R8000, 170mm, X-Cadey PM

Suport: BB68

Kaseta: Sunshine 11-28T, 11 speed *** Ultegra CS-R8000

Łańcuch: KMC-X11 *** Ultegra CN-HG701-11

Pedały: Basic road pedals *** GUB GC020

 

Siodło: DECAF ED *** GUB 1156

Kierownica: DECA 440*31.8mm, alloy, aero *** FSA Vero Compact, alloy, 420mm

Mostek: DECA alloy 105mm,31.8mm *** FSA Omega, 90mm

Zaciski: DECA hybrid - hydr/mech *** Nutt, mechanical *** Juin Tech GT (4 tłoczkowe) hydr/mech

Tarcze: 160mm front, 145mm rear *** Dura Ace SM-RT900, 160mm front/rear

Owijka: DECA *** PRO Race Comfort Silicone, 3mm

 

Na pierwszym zdjęciu rower w fabrycznej konfiguracji, lipiec 2020. Reszta zdjęć po modyfikacjach na wiosnę 2021.

IMG_3233.jpg IMG_6047.jpg IMG_6050.jpg IMG_6051.jpg IMG_6055.jpg IMG_6056.jpg IMG_6032.jpg IMG_6034.jpg IMG_6038.jpg IMG_6040.jpg IMG_6044.jpg

Edytowane przez Rafa18
Odnośnik do komentarza
10 minut temu, jack78 napisał:

Jesteś zadowolony z pomiaru mocy?

Na codzień działa bez problemu. Raz podczas jazdy wyłamała się klapka od baterii. W ciągu 2 tygodni producent wymienił na nową.

Z tego co pamiętam jest tez model z wbudowaną baterią zamiast CR2032.

DE392660-C537-4BF3-8C10-6D72CDEA3FCF.jpeg
10 minut temu, beneq napisał:

Rower wygląda super, a modyfikacje przyślane.


PS. a jak Twoja waga, widzisz już swiatełko w tunelu?

Wysłano z Nokia 6210
 

Dzięki! Odpowiednia dieta i motywacja już są, a wiec teraz tylko potrzeba czasu :) Cel - poniżej 95kg... może kiedyś poniżej 90kg.

Odnośnik do komentarza

  

W dniu 14.05.2021 o 08:04, Rafa18 napisał:

Na codzień działa bez problemu. Raz podczas jazdy wyłamała się klapka od baterii. W ciągu 2 tygodni producent wymienił na nową.

Z tego co pamiętam jest tez model z wbudowaną baterią zamiast CR2032.

DE392660-C537-4BF3-8C10-6D72CDEA3FCF.jpeg

Ja znajduję tylko wersję na wbudowany aku, a wolałbym jak u ciebie na cr2032.
Masz gdzieś namiary na taki?

A może potrafisz załatwić w lepszej cenie niż na Alie?


Wysłane z mojego MI 10T Pro przy użyciu Tapatalka

Edytowane przez jack78
Odnośnik do komentarza
3 godziny temu, jack78 napisał:

  

Ja znajduję tylko wersję na wbudowany aku, a wolałbym jak u ciebie na cr2032.

Możliwe, ze model na cr2032 nie jest już w ofercie. Ja ze względu na słabą klapkę od baterii na drugi raz brał bym model z wbudowaną.

Jest tez sprzęt od Magene, który brałem pod uwagę w 2020 planując zakup. Niestety pomiar mocy którym byłem zainteresowany jakoś chyba właśnie wycofano wtedy i zostało mi X Caday. Obydwie opcje są godne polecenia. Wszystkie czujniki u mnie są od Magene i jak na razie 0 problemów.

Odnośnik do komentarza
Napisano (edytowane)

Kompletny mechanizm korbowy R8000 kosztował mnie we wrześniu 2020 1200rmb. Pomiar mocy 700rmb.

W lipcu 2020 korba R8000 kosztowała 1050rmb. Pomiar mocy bez zmian 700rmb.
 

To są ceny lokalne, na rynku chińskim.

Edytowane przez Rafa18
Odnośnik do komentarza
13 godzin temu, maron126 napisał:

Czy możesz coś więcej powiedzieć o tej firmie JUIN TECH, jak to się sprawuje i czy są kompatybilne z shimano jakie modele ? POZDRO

Pierwsze wrażenie bardzo pozytywne. Na pewno lepiej hamują od poprzednich NUTT, a tym bardziej stockowych.

Jako ze nie chciałem wymieniać hamulców na hydrauliczne szukałem jak najlepszego rozwiązania pod klamkomanetki R7000. Wybrałem model GT od Juin Tech, bo jako jedyny dla mnie dostępny model posiada opcje 4 tłoczkową, która teoretycznie powinna hamować lepiej niż porównywalne modele 2 tłoczkowe.

Z renomowanych marek są jeszcze hamulce  TRP HY/RD ale to tylko model 2 tłoczkowy podobnie jak starsze modele od Juin Tech.
 

Do tego dochodzi wiele tańszych chińskich marek, które ostatnio zaczęły produkować hamulce hybrydowe, ale jak narazie widziałem tylko modele 2 tłoczkowe. Własnie takie hamulce (deca) były na rowerze jako stockowe i niestety były bardzo słabe. 

  • Lubię to! 1
Odnośnik do komentarza

Plan na sezon 2022.

Java jak narazie sprawuje się bez zarzutu i obecnie przejechała już prawie 8000km.

Niestety wyglada na to ze obecna konfiguracja ulegnie zmianie w przyszłym sezonie. Karbonowe koła, korba Ultegra (+pomiar mocy) i hamulce Juin Tech GT zostaną zdemontowane oraz zastąpione częściami fabrycznymi przywracając rower w dużej mierze do konfiguracji stockowej.

Cena ww. części równa się dwukrotnej cenie roweru.

Na sezon 2022 postanowiłem zbudować rower All-round (endurance/gravel). Rower budowany jest od zera łącznie z projektowaniem ramy z nastawieniem głównie na szosę. A wiec jest nacisk na komfort, oraz możliwość montażu szerszych opon.

Rama będzie wykonana z tytanu przez chińskiego producenta Waltly.

Obecnie czekam na ramę (do grudnia?). Koła, korba i hamulce Juin Tech GT będą przeniesione z Javy, a prawie wszystkie inne części zostały już zakupione.

Planuje 2 komplety kół:

Szosowe: GP5000TL (bądź najnowsze GP5000S TR) 28 albo 32mm 

Allround/Gravel: Terreno Zero 40mm
 

3671CDAF-3250-4552-B94E-DCB983CD8DCF.jpeg B32A5AF1-DC5B-45C6-B2FD-4867A46718E1.jpeg 8F552B35-CB15-47F7-B516-B800540B7B43.jpeg
  • Lubię to! 1
Odnośnik do komentarza
W dniu 16.05.2021 o 08:22, Rafa18 napisał:

Możliwe, ze model na cr2032 nie jest już w ofercie. Ja ze względu na słabą klapkę od baterii na drugi raz brał bym model z wbudowaną.

Jest tez sprzęt od Magene, który brałem pod uwagę w 2020 planując zakup. Niestety pomiar mocy którym byłem zainteresowany jakoś chyba właśnie wycofano wtedy i zostało mi X Caday. Obydwie opcje są godne polecenia. Wszystkie czujniki u mnie są od Magene i jak na razie 0 problemów.

Odnośnie pomiaru mocy X Cadey na Cr2032 to ponownie wyłamała mi się klapka  od baterii. Tym razem już po upływie gwarancji. A wiec nadal nie polecam modelu na Cr2032.

Jak się okazuj wg X Cadey model na Cr2032 nie będzie już produkowany i dostępne będą już tylko modele z wbudowaną baterią. Pomiar mocy był już po gwarancji ale X Cadey zaoferowało montaż nowego (wbudowana bateria) za 280rmb, a wiec super.

Odnośnik do komentarza

Java na nowy sezon dostaje nowe tarcze. Dura Ace SM-RT900 idą do nowego roweru a tu zamontowałem RT-64.

Poza tym zdecydowałem się nie wymieniać kół i hamulców, a wiec zostają tak jak tym sezonie. Korba R8000 idzie do nowego roweru i będzie zastąpiona przez R7000, także z pomiarem mocy od X-Cadey.D4ABCB56-CA57-4C32-879B-1202CDD42BB8.thumb.jpeg.f5f455ba1d614e99fca25135ad39b322.jpeg

Odnośnik do komentarza

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...