kakas89 Opublikowano 10 Maja 2021 Udostępnij Opublikowano 10 Maja 2021 (edytowane) Witam, szukam mojego pierwszego Gravela, mam okazję kupic Boardman 8.9 adv, jest na pełnym osprzęcie GRX. Dużo czytam na temat rowerów tego typu, tylko trochę mnie zastanawia, dlaczego cena taka niska do rowera z tego typu osprzętem. Zauważyłem dużo opini o rowerach gravelowych, że producenci wypuszczają zapasy ram szosowych na gravele. Czy ten oto Boardman nie jest przypadkiem takim "przekrętem"? Czy jest jakaś konkretna różnica między szosówką a gravelem, żeby amator rowerów gravelowych, taki jak ja, potrafił rozróżnić i nie dać się oszukać? Tu link do tego rowera https://99spokes.com/compare?bikes=boardman-adv-8.9-orange-2021 Rower jest w cenie około 5200zł. Bardzo proszę o pomoc, czy warto się zainteresować tym modelem. Pozdrawiam Edytowane 10 Maja 2021 przez kakas89 Odnośnik do komentarza
precelek Opublikowano 10 Maja 2021 Udostępnij Opublikowano 10 Maja 2021 Jak GRX jak w tym co wrzuciłeś jest Tiagra? Jak wrzuciłem w googla ten model to wyskakuje mi inny rower, faktycznie GRX ale inna cena https://www.boardmanbikes.com/gb_en/products/2332-adv-8.9-2021.html Odnośnik do komentarza
kakas89 Opublikowano 10 Maja 2021 Autor Udostępnij Opublikowano 10 Maja 2021 (edytowane) 3 godziny temu, precelek napisał: Jak GRX jak w tym co wrzuciłeś jest Tiagra? Jak wrzuciłem w googla ten model to wyskakuje mi inny rower, faktycznie GRX ale inna cena https://www.boardmanbikes.com/gb_en/products/2332-adv-8.9-2021.html Tak bo zapomniałem dodać, że jestem w UK, i sorki faktycznie źle link się skopiował, miałem inny model w przeglądzie. A to jak z tą ramą, myślisz, że jest to typowa gravelowa rama, czy jednak wyprzedaż szosówek? Edytowane 10 Maja 2021 przez kakas89 Odnośnik do komentarza
precelek Opublikowano 10 Maja 2021 Udostępnij Opublikowano 10 Maja 2021 (edytowane) A to się czymś różni? Nie znam się na rowerach mimo że posiadam kilka i powiem ci że jeśli nie chcesz być profesjonalnym kolarzem to nie warto się za bardzo wgłębiać. Jeśli mówisz że cena atrakcyjna, osprzęt gravelowy, rower ci się podoba to sprawdź geometrię ramy czy ma odpowiedni dla ciebie stosunek agresji do wygody i wybieraj oczami. Ramy szosowe od gravelowych raczej się jakoś wybitnie nie różnią. Baranek wymusza na tobie odpowiednią pozycję. Przymierz się i zobacz czy się mieścisz. To nie przełaj że musi być krótki żeby być turbo skrętny. Zobacz na gravele forumowiczów. Mało kto jeździ czystym gravelem. Niektórzy montują opony jak w moim mtb, inni montują szosowe bo jednak głównie asfalt. Niektórzy robią tysiące kilometrów na poprzerabianych szosach i mtb na gravele. Czy rama jest wzięta z szosy to moim zdaniem ostatnia rzecz na jaką warto patrzeć. edit: Wrzucałem dzisiaj do tego subforum recenzję gravela za nieco większą kasę. Przeczytaj i zobacz na co ja naturalnie zwracałem uwagę po przesiadce z mtb. Okazało się, że najbardziej mnie boli brak kilku dodatkowych punktów montażowych. edit2: Tutaj też brakuje punktów montażowych i rama ma zewnętrzne prowadzenie linek. To są raczej rzeczy na których powinieneś się skupiać, a nie klasyfikacja ramy. Cytat The ADV takes inspiration from the MTB world with its geometry – trail bikes have become more capable as top tubes have got longer and slacker, and this is passed onto the ADV. We’ve kept the top tubes long and slackened the head angle versus our road bikes, which gives a confidence-inspiring ride on loose surfaces, but without compromising body position for road riding. A slightly taller front end and a shortened stem keep the bars close to hand and sharpen up steering response. Edytowane 10 Maja 2021 przez precelek 1 Odnośnik do komentarza
wintermute Opublikowano 11 Maja 2021 Udostępnij Opublikowano 11 Maja 2021 (edytowane) Że za tani? Ja rozumiem pandemia. Duży popyt mała podaż. Ale bez przesady - rower to nie jest jakiś rocket-science. To prostu sprzęt na relatywnie tanich i popularnych częściach częściach. Nie dajcie się zwariować. To naprawdę nie jest warte jakiejś większej kasy Jedyne co w gravelu jest drogie hydrauliczne klamkomaneteki. Które mają paskarskie ceny od zawsze. Cała reszta tutaj to poziom wyposażenia deore. Żaden super wypas. Ot dolne poziomy osprzętu klasy średniej (co nie znaczy że jest zły) Ten zwróć uwage ma zarówno przerzutkę przednia tiagry a korbę fsa. Bo taniej pewnie... Poza tym normalny gravel. Ma opony 38 i jeszcze ciut miejsca na nieco większe. Ma punkty do montażu bagażnika. Spoko sprzęt - da się jeździć . Ma hydraulike i to jest duży plus. W tej cenie powinna być już standardem ale niestety nie jest. A gravel z mechanikami w cenie +5k to pomyłka i zdzierstwo. Choć niestety akceptowane przez wielu nabywców. Edytowane 11 Maja 2021 przez wintermute 1 Odnośnik do komentarza
mokrii Opublikowano 12 Maja 2021 Udostępnij Opublikowano 12 Maja 2021 Tak bo zapomniałem dodać, że jestem w UK, i sorki faktycznie źle link się skopiował, miałem inny model w przeglądzie. A to jak z tą ramą, myślisz, że jest to typowa gravelowa rama, czy jednak wyprzedaż szosówek? Gdyby to była szosowa rama to by nie wlazło koło z gumą 40+Wysłane z mojego Redmi 5 przy użyciu Tapatalka 1 Odnośnik do komentarza
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się