Skocz do zawartości

Szosa z możliwością podmian kół z oponami na gravelove do 7 000


Paula_01

Rekomendowane odpowiedzi

Paula_01

Cześć,

Szukam roweru szosowego do rekreacyjnej jazdy, długie dystanse.

Interesuje mnie możliwość podmiany kół bo chciałabym zakupić drugi komplet z szerszymi oponami, na szutry , gorsze drogi.

Obecnie od paru lat śmigam na MTB ale w końcu stwierdziłam, że nie ma sensu się męczyć na dłuższych wycieczka i warto zainwestować w szosę.

Wizualnie spodobał mi się Canyon Endurace 7 Disc - 7 099 zł, Endurace 6 Disc - 6 199 zł.

Jestem otwarta na sugestie podałam przykład rowerów które mi się spodobały.

Nie ukrywam ,że też zależy mi na kolorystyce roweru :) 

Jakie koła i oponki kupić też chętnie docenię porady.. czasy na zakup roweru są jakie są , wiec może zacznie się od zakupu kół i opon a rower na jesień.

Odnośnik do odpowiedzi
Cris92

Ja tylko napisze na temat tych Canyonów. Raczej coś większego typu 35c z bieżnikiem nie wejdzie. To typowe szosy. No może nie typowe, bo z rekreacyjną pozycją. Jeśli chcesz wepchnąć 32c to racja, tylko tarcze, bo do szczękowego wchodzi max 28c (nie wiem jak do nowego, ale do mojego 28c z przodu chodzi tylko bez powietrza). Tiagra w 100% wystarczy, to na pewno, z własnego doświadczenia jednak śmiem twierdzić, że lepiej dołożyć do 105ki. Przekładka później z Tiagry, na 105 wychodzi za drogo, a podejrzewam, że nadejdzie dzień, że zapragniesz upgrade, a wtedy... mając Tiagre, chyba lepiej szukać nowego roweru. Na pewno na tarczach jest nieco bardziej rozwojowy. Zawsze można wrzucić jakiś stożek 35 karbon. Na szczękach myślę, że to taki średnio.
Jeśli interesujesz się Canyonem, sprawdź też Rose Pro SL Disc na 105. Podobne ceny, właściwie te same rowery, ładniejsze wykończenie spawów w ramie, presfit w miejsce zewnętrznych łożysk (jedno i drugie ma swoich fanów). Jedynie nie mam pojęcia jakie opony tam wchodzą maksymalnie.

Wysłane z mojego VOG-L29 przy użyciu Tapatalka

Odnośnik do odpowiedzi
KonradTrek800

Jeśli ten Canyon akceptuje opony 32mm a na moje oko bez problemu. Najlepiej złóż koła terenowe na mniejszej obręczy 584mm. Opona 47-584 powinna wejść bez problemu i idealny secik byłby do lasu. Sam kiedyś rozważałem taki zestaw ale ostatecznie skończyło się na dwóch rowerach.

Odnośnik do odpowiedzi
mataman

Endurace wcale nie ma tak wygodnej geometrii jak typowe szosy długodystansowe. Blizej mu do wyścigowej niż do endurancowej. Wygodna szosa z miejscem do 38mm to np Giant Contend AR.



Odnośnik do odpowiedzi
Cris92
Endurace wcale nie ma tak wygodnej geometrii jak typowe szosy długodystansowe. Blizej mu do wyścigowej niż do endurancowej. Wygodna szosa z miejscem do 38mm to np Giant Contend AR.




Biorąc pod uwagę stack do reach, w Canyonie ten stosunek masz 1.53, w Contend AR 1.51, więc to Canyon powinien być bardziej endurance.

Wysłane z mojego VOG-L29 przy użyciu Tapatalka

Odnośnik do odpowiedzi
mataman

Faktycznie. Musieli coś zmienić w geometri bo reach był większy w Endurace.

Odnośnik do odpowiedzi
Cris92

Czy ja wiem? 2019 jak kupowałem również miał podobnie 1.53, model z 2016r. jak udało mi się znaleźć miał 1.55 stack do reach. I jest to jeden z wyższych współczynników jeśli mnie pamięć nie myli. Natomiast znalazłem też kiedyś test, że Endurace to jeden z najbardziej agresywnych rowerów endurance. Tylko, że jak sprawdzałem stack do reach, to i Giant i Triban rc520 i Rose Pro SL miały współczynnik niższy niż Canyon, czyli powinny być ciut bardziej w stronę race niż Canyon.

Wysłane z mojego VOG-L29 przy użyciu Tapatalka

Odnośnik do odpowiedzi
SpinOff

@Paula_01 Zanim kupisz szosę endurance weź pod uwagę proporcje Twojego ciała. Kobiety mają zazwyczaj duży przekrok, przez co nawet na rowerach endurance mogą mieć wyścigową pozycję.

Odnośnik do odpowiedzi
Cris92
[mention=20692]Paula_01[/mention] Zanim kupisz szosę endurance weź pod uwagę proporcje Twojego ciała. Kobiety mają zazwyczaj duży przekrok, przez co nawet na rowerach endurance mogą mieć wyścigową pozycję.
Jest Endurace WMN w ofercie Canyona.

Wysłane z mojego VOG-L29 przy użyciu Tapatalka

Odnośnik do odpowiedzi

Odbierałam rower z serwisu, zaglądałam do sklepu , porozmawiałam z miłym Panem chwilę i powiedział mi, żebym przemyślała sprawę i jeśli w 90 % będę jeździć po asfalcie  to lepiej kupi rower szosowy i nie bawić się  drugi komplet kół tylko założyć mocniejsza oponę. 

Pan mi pokazał rowerek szosowy lapierre - koszt 6 400 zł ( 105 ) nie wiem co to był za model, nie przymierzyłam się bo rozmiaru brak.

Na przemyślenia mam   jeszcze trochę czasu bo rower zamierzam kupić zimą.

Zastanawiam się jeszcze nad wypożyczeniem roweru szosowego, będę szukać w KRK.

 

Póki co kupuje zgrabniejszy kask.

 

 

Odnośnik do odpowiedzi

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...