Skocz do zawartości

Giant ARGENTO RS 3 (2014)


suqub

Rekomendowane odpowiedzi

Chciałbym Wam w końcu przedstawić moją odziedziczoną maszynę :)

Jest nią Giant Argento RS 3, model na rok 2014. Specyfikacji rozpisywać nie będę. Dla zainteresowanych wrzucę link na stronę producenta gdzie można wszystko sprawdzić.

W tym wątku chciałbym pokazywać Wam co zmieniać w rowerze, prosić Was o pomoc w rozwiązywaniu problemów aby nie tworzyć nowych tematów :) I ewentualne inne ciekawe rzeczy, które przyjdą mi do głowy.

Giant Argento RS 3 (2014) - pierwsza jazda po absencji

Tak wiem, U-Lock jest trochę niefortunnie umiejscowiony. Niestety jest to podyktowane zamontowanym uchwytem do fotelika syna - możliwe, że pojawi się jeszcze hol dla córki ;)

Dzisiaj była pierwsza jazda po czteromiesięcznej absencji. I już wiem, że muszę dla blokady znaleźć nowe miejsce.

Po tak długim postoju znalazłem jeszcze jedną "usterkę". Coś jest z tylnym kołem. Niby obręcz prosta, jednak czuję, że dupa i jakoś "stopy" na pedałach chodzą na lewo i prawo. Opona i dętki są nowe. Zaraz przed rozpoczęciem przerwy je zmieniłem ponieważ opona się przecięła i dętka wyszła przez nią i strzeliła ¬¬ Może wszystko się wyjaśni jak założę rower na stojak i dokładniej się jej przyjrzę :) Jeżeli macie jakiś pomysł co to może być to czekam na informację.

 

W rowerze zmieniłem lub mam w planach zmienić następujące rzeczy:

- zdjąłem bagażnik (nie używałem go praktycznie a fotelik syna będzie miał więcej miejsca) - fotelik jest u żony a ja ciągnę córkę na holu

- bagażnik miał wbudowaną lampkę, także kupiłem nową Mactronic Walle I (lampka już zamontowana)

- muszę zmienić chwyty, stare są zbyt twarde. Ruszają się co mnie strasznie wkurza. Mam już zakupione ESI Extra Chunky w kolorze aqua :D Tak wiem, nie pasują do roweru, ale mam piękny niebieski kask i na ciuchach niebieski akcenty :D chwyty zamontowane

- zamontuję rogi z starego roweru; już są zdjęte, tylko przeczyścić i założyć  zamontowane

- mam koło przednie na piaście deore i zastanawiam się czy zamienić miejscami z tym z dynamem. Kwestia rozwojowa, jeżeli się na to zdecyduję będę musiał kupić przednią lampkę, chyba, że nocne jazdy i tak mnie do tego zmuszą. Jeżeli bym kupował byłaby to Convoy s2+ z forum swiatelka.pl Convoy S2+ zakupiony.

- do tego wszystkiego chciałbym jeszcze kupić torbę pod siodłową Topeak AERO WEDGE PACK niestety po kupnie holu i zamontowaniu lampki torba podsiodłowa się nie zmieści. Najprawdopodobniej kupię Fuel Tank i wszystkie niezbędne elementy do tej torby, tj. multitool, łatki, itd. Kupione.

- zastanawiam się również nad pedałami. Podstawowe strasznie się ślizgają jak położę but z wilgotną podeszwą, strasznie to denerwuje. Pedały zmienione.

- rozmyślałem nad zmianą amortyzatora na sztywny widelec. Jednak tutaj biję się jeszcze z myślami :)

- kupno uchwytu pod telefon Uchwyt kupiony (Topeak)

- w planach dalekosiężnych, zakup komputera rowerowego (może Wahoo Element Bolt)

I to chyba wszystko na tą chwilę. Jeżeli coś mi przyjdzie jeszcze do głowy to dopiszę. Generalnie z tego roweru chciałbym robić maszynę na miasto, jakiś delikatny las oraz asfalt.

Edytowane przez suqub
  • Pomógł 1
Odnośnik do komentarza

Odnośnie tylnego koła: sprawdź w pierwszej kolejności, czy nie ma luzów na tylnej piaście. Na pierwszy rzut oka mogą się nie ujawnić, ale jeśli piasta jest nierównomiernie zużyta, to przy pewnej pozycji koła luzu może nie być, ale po obróceniu koła o np. 45° luz może się pojawić. Dlatego luz na kole zawsze warto sprawdzać w 4-5 różnych położeniach koła. Jak to zrobić: należy chwycić mocno obręcz i oponę i stojąc przodem do boku roweru poruszać nią w przód i w tył (czyli względem roweru w lewo i w prawo). Jeśli pojawi się wyczuwalne pod ręką stukanie, to znaczy, że piasta ma luz na osi i należy go wyregulować (a najlepiej od razu przekonserwować, czyli wyczyścić i złożyć łożyska na świeżym smarze, gdyż luz zazwyczaj nie powstaje bez powodu).
Drugą przyczyną może być brak centryczności koła względem ramy (popularnie rzecz ujmując koło jest scentrowane), czyli występuje bicie poosiowe, popromieniowe lub łącznie jedno i drugie. Sprawdzić to można banalnie prosto: należy unieść tylną część roweru, zakręcić tylnym kołem i obserwować położenie obręczy względem klocków hamulcowych. Nie należy na tym etapie brać pod uwagę ewentualnego bicia opony. Jeśli występuje bicie obręczy względem klocków, należy koło wycentrować.
Zdarza się również, że koło może mieć źle wyregulowany szybkozacisk i przesuwa się lekko w hakach ramy. Jest to bardzo niebezpieczne zjawisko, które w skrajnej sytuacji może doprowadzić do wypadnięcia koła z haków ramy podczas jazdy. Należy w takiej sytuacji odpiąć zacisk koła, nakrętką po przeciwnej stronie dźwigni szybkozacisku wyregulować jego napięcie tak, aby obrót dźwigni powodował pojawienie się lekkiego oporu w połowie jej drogi (gdy jest ustawiona prostopadle do płaszczyzny koła), co daje w efekcie silny opór na końcu drogi dźwigni przy jej pełnym zaciśnięciu.

Odnośnie pedałów: nie wiem, ile jeździsz, ale jeśli jeździsz (lub planujesz jeździć) dużo, np. codziennie do roboty i z powrotem, to warto zastanowić się nad pedałami zatrzaskowymi, osobiście polecam Shimano SPD. Jeśli jednak nie chcesz kupować SPD i specjalnych butów do kompletu, to moim zdaniem warto wymienić pedały na zwykłe plastikowe z
ząbkami. Stalowe czy aluminiowo-stalowe oczywiście też będą dobre, ale jedno ześlizgnięcie się stopy z pedału potrafi spowodować zdrowe przeoranie ramką pedału naszej piszczeli.

Odnośnie uchwytu na telefon: ja ostatnio odkryłem Finn'a i do jazdy lekki las i szosa sprawdza się znakomicie. Telefon siedzi stabilnie, nie telepie się, nie zmienia swojego położenia w trakcie jazdy, jedynie uchwyt lekko przesłania brzegi ekranu. Minusy to brak ochrony telefonu od deszczu oraz podczas upadku. Jeśli zaś potrzebujesz pokrowca wodoodpornego, to mogę polecić Topeak SmartPhone DryBag. Występuje w kilku rozmiarach na różne telefony, daje pewne zabezpieczenie telefonu podczas upadku, w pełni zabezpiecza przed deszczem, łatwo i szybko się montuje, daje możliwość zamocowania telefonu zarówno pionowo, jak i poziomo na kierownicy lub mostku, jest możliwość zakupu części zamiennych, np. uchwytu na drugi rower. Z minusów: jest około 2x droższy od Finn'a, nie da się przy zachowaniu szczelności podłączyć powerbanku czy przewodowego zestawu słuchawkowego. Ale za to da się telefon w pokrowcu szybko odpiąć od roweru i przypiąć do paska spodni np. podczas szybkiej wizyty w sklepie.

Mam nadzieję, że choć częściowo pomogłem w w/w kwestiach. Odnośnie pozostałych tematów niech wypowiedzą się inni koledzy.

Odnośnik do komentarza

@TomG80 dzięki za dobre sugestie :) Strzelałbym w piastę lub szybkozamykacz. Jak tylko będzie mi dane zejść do piwnicy to sprawdzę. Sprawdzając na szybko w trasie nie widziałem aby koło czy opony miały bicie. Jednak sprawdzę to jeszcze na spokojnie.

W SPD póki co nie mam zamiaru inwestować, ale nie wykluczam kiedyś :)

Proszę powiedź mi tylko czy aby sprawdzić piastę muszę zdjąć kasetę? Czy wystarczy jak sprawdzę z drugiej strony? Kaseta nie będzie blokowała jakoś? Nie powinna.

Co do etui. O Finn'ie słyszałem różne opinie i właśnie bardziej jestem skłonny kupić etui od Topeak lub Ibera.

 

P.S.

My zegarkowcy musimy się wspierać ;)

Edytowane przez suqub
Odnośnik do komentarza

Hej,

nie, do regulacji łożysk piasty nie musisz zdejmować kasety. No chyba, że rozkręciła się akurat z prawej strony, to niestety będziesz musiał. Podobnie, jeśli chciałbyś piastę od razu wyczyścić i przekonserwować - wówczas demontaż kasety też będzie konieczny.

Odnośnie Finn'a: ja z nim jeżdżę w okolicach działki - drogi głównie drugiej i trzeciej kategorii, często też szutry i kamieniste, rower trekking bez żadnej amortyzacji i powiem Ci, że Finn naprawdę daje radę. Telefon dość ciężki, bo Galaxy S6, ale w książeczkowym pokrowcu z 5 kartami, pieniędzmi, kopiami z terminali itp. Nie wiem, ile to wszystko waży, ale sam byłem zaskoczony, jak stabilnie telefon jest zamocowany na kierownicy. No i plusem jest możliwość podpięcia powerbanku podczas jazdy. Oczywiście zrobisz, jak uważasz - ja się tylko dzielę swoimi obserwacjami.

Odnośnik do komentarza

Poniekąd przekonałeś mnie do Finn'a. Kupiłbym gdybym miał telefon z jakąkolwiek ochroną przeciwko wodzie i nie byłby to telefon służbowy... Nie uśmiecha mi się kupować nowego, dlatego wolałbym bardziej chronić telefon. 

Po zamontowaniu holu i lampki okazało się, że nie mam miejsca na torebkę pod siodłową... Trzeba szukać czegoś innego. Plecak albo coś w okolicy kierownicy trzeba będzie sobie zafundować.

Odnośnik do komentarza

To prawda - Finn nie zabezpiecza w żaden sposób przed deszczem, a opady w upalne lato bywają gwałtowne. Wziąłbym w takim razie Topeak'a.

W plecaku w lato strasznie będziesz się grzał, lepiej wziąć coś na rower, np. na górną rurę ramy przy rurze sterowej, a jeśli potrzebujesz więcej miejsca, to po prostu torbę na kierownicę.

Odnośnik do komentarza

Chyba będę celował w taką torbę. Zobaczę jak będzie z użytkowaniem i czy nie będzie mi brakowało miejsca. Pedałów na razie nie zmieniam. Na pewno będzie coś z pinami. Tylko nie wiem czy plastik czy amelinium. Co do licznika to udało mi się kupić w dobrych pieniądzach czujnik prędkości i kadencji od wahoo. Do tego uchwyt pod tel i będę miał wszystko czego potrzeba + pulsometr. A nowy fajny MIO czy Garmin to koszt około 1100 zł :) Może kiedyś ;)

Odnośnik do komentarza

Fuel Tank występuje w dwóch rozmiarach i warto przed zakupem przymierzyć do niej rzeczy, które zamierzasz w niej wozić, żeby wszystko się zmieściło, a jednocześnie nic nie latało.

Odnośnik do komentarza

Chce tam wozić detke, łatki, multitool, łyżki, coś do jedzenia, klucze i może jakieś jedzenie. Do tego power bank jak trafi się dłuższą wyprawa. Po cichu liczę, że wciśnę jeszcze pompkę. Myślę, że duża będzie ok. Jednak zakup będzie na Święta lub urodziny w październiku

 

Odnośnik do komentarza

Zakupiona zmodowana lampka Convoy S2+ z forum światełka.pl (jadąc rano do pracy miałem lekki obawy o moją widoczność z przodu, za duży dyskonfort):) Póki co jestem bardzo zadowolony. Na chwilę obecną to co mnie jeszcze boli to pedały. Macie może jakąś ciekawą alternatywę dla Steam Pro? Cena jest dość wysoka. Super jazd w terenie raczej nie będę robił. Zresztą to nie jest rower do takich ekscesów. Chcę aby noga nie ślizgała się w sytuacji gdy pedał/podeszwa są mokre. Może takie Accenty?

Edytowane przez suqub
Odnośnik do komentarza

Ostatnio przeglądałem aliexpres i znalazłem parę ciekawych propozycji. Rzuć okiem, układając oferty wg. liczby zamówień.

Mi spodobały się te i te.

Opinie są niezłe, budowa i wygląd też.

Edytowane przez rysib
  • Lubię to! 1
Odnośnik do komentarza

Dawno mnie tu nie było. Dzisiaj zważyłem rower. 19kg... W tym tyg. Muszę się zmobilizować i założyć pedały, które przyszły dwa miesiące temu
Ostatnio zamontowałem nowa oponę z przodu. Kenda Khan z wkładka 35C.

Odnośnik do komentarza

Zmienione w końcu pedały. Wpadła torebka od Topeak Fuel Tank. Nowy uchwyt do latarki. Wpadła również fachowa pompka :). Dzięki temu w trasę nie będę musiał zabierać plecaka. Na chwile obecną posiadam jeden bidon. Jak trasy się na tyle wydłużą, że nie będzie wystarczał bidon 0,7l to kupie koszyk i będę jeździł z dwoma.

Cały czas myślę nad zmianą amortyzatora na sztywny widelec. Trochę koszta mi nie pasują :( 

Poniżej zdjęcia maszyny :)

P.S.

Wpadły fachowe odblaski brandowane przez Volvo :P

IMG_20180618_151130.thumb.jpg.7392b4f84628e5c30ccdd41c69923af6.jpg

IMG_20180622_154400.thumb.jpg.7703154e2eef65710d9e9db4ce4d4c44.jpg

Edytowane przez suqub
Odnośnik do komentarza

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...