Skocz do zawartości

Pytania odnośnie roweru szosowego od laika.

costam

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano (edytowane)

Hej, planuję zakupić rower szosowy (też pytałem o pomoc w wyborze roweru, zapraszam do posta :D) ale mimo wszystko mam trochę pytań.

1. Mieszkam w większym mieście, czy dla takowego roweru nie będzie problemem pojechać ścieżkami rowerowymi żeby wyjechać choć trochę za miasto? Jak to wygląda z wyższymi krawężnikami? Trzeba wtedy rower przeprowadzić/zejść i lekko podnieść?

2. Mam 16 lat, a z powodu wyżej wymienionego moje okolice nawet te bardziej oddalone, mogą być zatłoczone, być korki, itp. (czasem nieco większa ulica wystarczy, by z takim tłokiem wyglądała trochę jak jakaś autostrada). Ja też nie znam się tak zbytnio na tym jak jeździć po ulicy (zmieniam rower z trekkingowego i 100% czasu na nim spędzałem na ścieżkach rowerowych), oczywiście banały znam ale nie jestem pewien jak odnajdę się na np. rondach, skrzyżowaniach. Pytanie więc też brzmi, jak bardzo jest to bezpieczne? Jakieś rady może? Na razie - może głupie :D - ale próbowałem sobie wyobrazić jazdę lecąc po streetview na mapach google XD

3. Jak to z reguły wygląda jeżeli chodzi o wygodę na siodełku tym, z którym kupujemy rower? Mówię o rowerach z półki cenowej ok. 2500 - 3000zł. Myślicie, że nastawić się na to, że będzie trzeba odrazu z zakupem wymieniać?

4. Również a propos wygody - Czy rowery szosowe są ogólnie wygodne? Jeżeli chodzi np. nie tylko o siodełko ale też pozycję? Tak jak wcześniej pisałem - przesiadam się z trekkingowego.

5. Czy potrzebuję na początek czegoś innego oprócz roweru, oczywiście kasku, i ewentualnie tego nowego siodełka (3 pytanie)? Zawsze jak widzę ludzi na szosowych rowerach to są całkowicie w strojach do tego, mają specjalne buty, okulary itp., pewnie jak uzbieram i zacznę robić jakieś dłuższe trasy to zacznę takie rzeczy kupować, ale czy na początku np. zwykła koszulka/bluza, szorty/dresy, conversy wystarczą? Czy będę wyglądać raczej śmiesznie?