Skocz do zawartości

Dziwne dźwięki podczas jazdy

Piotrowska04

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam

Odrazu przyznaje, nie znam się na rowerach i ich budowie i z chęcią przyjmę każdą pomoc oraz informacje.

Przechodząc do mojego problemu, po zimowym okresie ktory rower spędził na strychu w ciepłym pomieszczeniu ,przyszedł czas na jego złożenie, wszystko niby prawidłowo, kierownica odkrecona (bo była złożona do boku wiec musiałam odkręcić i ponownie przykręcić prawidłowo) koło tez dobrze przykręcone i oba napompowane na maksa oraz łańcuch tez specjalnym olejem popsikany. Pierwsza jazda , na początku było okej w miarę ale po przejechaniu paru metrów zaczęłam słyszeć dziwne dźwięki, trochę trudno określić jakie ,ale piszczenie chyba będzie odpowiednie. W pewnym momencie stanęłam zeby sprawdzić czy wszystko jest przykręcone i było. Nie ważne czy pedałowałam czy nie ,dźwięk nadal byl. Mam wrażenie ,że trochę zależało to od tępa bo im szybciej pedałowałam tym szybciej dzwiek się pojawiał ale niestety zaprzestanie pedałowania nie równało się z brakiem irytującego dzwieku. W pewnym momencie z zirytowania zaczęłam skakac( w sensie podnosiłam górne koło i opuszczałam w trakcie jazdy) to na chwile się przymknął ,ale nie na zbyt długo. W pewnym momencie zauważyłam również może jak przycisnę hamulec od przedniego koła to jest ciszej ,ale to jakby blokowało a ja wiadomo nie będę przecież jeździć trzymając za hamulec. Gdy wróciłam do domu pomyślałam, że może go przykręcę jednak zauważyłam pewny problem. Z prawej strony wszystko było nieruchome i prawidłowo dokręcone. Jednak z lewej w momencie w którym odkręcałam kabelek (chyba tak mogę to nazwac) to czesc ktora powinna być w śrubce była nie ruchoma ,jednak w momencie w którym dokrecalam to się ruszała i nie ważne w jaki sposób starałam się ją razem z srubka dokręcić nie chciała być posłuszna. Zrobilam testy i zarówno z odkręconym kabelkiem jak i z dokreconym rower wydaje nie pożądane dźwięki.