Skocz do zawartości

RockShox Reba RL - nieprawidłowa praca po serwisie.


Jasiu

Rekomendowane odpowiedzi

Witam, posiadam w swoim rowerze rebę dual air z 2009. Ostatnio robiłem jej pełen serwis. Gdy zlałem olej z tłumika, wyszło jakoś koło 100 ml. Po wyczyszczeniu wszystkich części dokładnie zalałem tyle ile mówi producent, czyli 123ml oleju. Już na początku okazało się, że jest go widocznie trochę za dużo, ponieważ amortyzator prawie wcale się nie uginał. Wyssałem trochę strzykawką, i było lepiej. Ostatnio zauważyłem że mimo wszystko amortyzator nie chodzi do końca tak jak bym chciał, tzn nie wykorzystuje całego skoku. Dzisiaj, gdy dokładnie czyściłem rower chciałem to sprawdzić, i okazuje się, że gdy spuszcze powietrze z obu komór amortyzator nie ugina się do końca, tylko zostają 2-2,5 cm. Według was, powinno tak być czy dalej mam w nim zaduzo oleju, mimo tego że producent sugeruje aby wlać jeszcze więcej? Może są jakieś ograniczenia, aby nie dobić amortyzatora? Ale prawie 3 cm bez wykorzystania skoku to chyba trochę dużo.

Odnośnik do komentarza

Jak robisz serwis tłumika oleju zalewasz tyle by po wsadzeniu tłumik dotykał końcem lustra oleju w ladze 

Można to też zmierzyć mierzysz tłumik miarką od początku gwintu nakrętki , i tyle zostawiasz wolnej przestrzeni w ladze  

  • Pomógł 1
Odnośnik do komentarza

Nie wiem jak wyglądają manuale serwisowe srama aktualnie ale kiedyś zalecana ilość oleju w widelcach 26 była zbyt duża. W wersjach 29 było ok. Oni tego nie rozróżniali po prostu podawali ilość oleju nie pisząc do jakiego typu to ma byc. Serwisowalem zarówno rebe 26 jak i 29 i takie były me doświadczenia. 

Masz dość wiekowy widelec i sądzę że może tutaj właśnie być problem ;)

  • Pomógł 1
Odnośnik do komentarza
Godzinę temu, SzajBajk napisał:
Czy możesz rozwinąć temat [mention=20353]Piter-[/mention]? Jesteś pewien tej metody?

Jak będę w domu jutro zrobię fotki i napisze jak to ma wyglądać
Robiłem tak wielokrotnie nie raz zwyczajnie w instrukcji była podana zbyt duża ilość oleju.

 

Ale o dobra
Czyli olej zalewasz tak by po zmierzeniu tej wartości (zaznaczone na foto) np 67 mm, musi nie być więcej oleju ani nie mniej
Jeżeli wartość oleju będzie nieprawidłowa wtedy tłumik będzie działał nieprawidłowo
Jeżeli masz 67 to tyle musi być przerwy w ladze, końcówka suwmiarki dotyka lustra oleju
Często robiąc serwis borykałem się z tym problemem i na innych forach wyczytałem ta metodę 7bdc847cc61aaf944da9a2744869e856.jpg

  • Pomógł 1
Odnośnik do komentarza

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...