izabela_ky Napisano 26 Lipiec 2017 Udostępnij Napisano 26 Lipiec 2017 Witam, to mój pierwszy post na forum To także moje początki z poważniejszą, bardziej sportową jazdą w terenie.Powoli ulepszam rower i szukam amorka do max 800 zł. Nie będę się ścigać, rower kosztował około 2 tysięcy i nie widzę potrzeby pakować do niego amora za pół jego ceny Większość osób poleca głównie Foxa i Rock Shoxa ale często i Suntoura i już nie wiem co wybrać. W internetowym sklepie rowerowym trafiłam amortyzator Rock Shox Recon Silver TK za cenę 650 zł (ostatnia sztuka) Czy ta niska cena nie jest spowodowana tym, że to jakiś stary model i trudno będzię dokupić do niego jakieś części zamienne? Za 700 zł można kupić amortyzator SR Suntour Raidon XC RL-L który podobno również jest przyzwoity w tej półce cenowej. podaję specyfikację tego Recona Specyfikacja: przeznaczenie: Cross Country skok: 100 mm rozmiar: pod koło 27.5" offset: 42mm sprężyna: powietrzna Solo Air tłumienie: Motion Control regulacja: odbicia, ciśnienie powietrza regulowane przez zawór Schreder, kompresja Low Speed do blokady, możliwość podłączenia manetki (brak w zestawie) korona: kute Aluminum rura sterowa: stal, średnica 1 1/8" długość rury sterowej: 265mm średnica golni górnych: 32mm mocowanie hamulca: Post Mount (PM6 - Direct Mount 160mm) maksymalny rozmiar tarczy: 200mm zacisk: 9x100mm Quick Release wysokość od osi do korony: 490mm golenie dolne: Magnesium kolor: black/white/blue waga producenta: 2400g w zestawie: widelec Odnośnik do komentarza
PawełXC Napisano 26 Lipiec 2017 Udostępnij Napisano 26 Lipiec 2017 Tańszy nie znaczy gorszy z dostępnością części w danym regionie PL warto popytać w sklepie rowetowym ale nie powinno być problemów w końcu od czego są fora, alledrogo i inne serwisy. Osobiście wybrałbym Raidona nie jest zły a i ludzie nie mają problemu z częściami zamiennymi. Kultura pracy jest przyzwoita a i cena jak na air'a atrakcyjna. Rock Shox też jest warty uwagi ale są podobne w odczuciu a i na pewno części zawsze będom dostępne 1 Odnośnik do komentarza
izabela_ky Napisano 26 Lipiec 2017 Autor Udostępnij Napisano 26 Lipiec 2017 Dzięki za odpowiedzi Z tego co widzę obydwa są bardzo do siebie podobne. W rowerze fabrycznie znajduję się Suntour XCT , który mam wrażenie , że pode mną wcale się nie ugina Odnośnik do komentarza
nonz Napisano 26 Lipiec 2017 Udostępnij Napisano 26 Lipiec 2017 Z tej pary przyjemniej serwisuje się recona. W sieci znajdziesz kilka poradników jak wymienić olej czy uszczelki, a tani serwis to duży plus. Odnośnik do komentarza
izabela_ky Napisano 26 Lipiec 2017 Autor Udostępnij Napisano 26 Lipiec 2017 Niestety właśnie ktoś go kupił i jest już niedostępny na stronie :< Może uda się go jeszcze gdzieś upolować w podobnej cenie. Odnośnik do komentarza
Reset Napisano 27 Sierpień 2017 Udostępnij Napisano 27 Sierpień 2017 Cześć! Jeśli wątek jest aktualny to ja od siebie mogę polecić Ci RockShox XC32 TK. Jest to mój pierwszy amortyzator powietrzny i jestem z niego bardzo zadowolony! W dodatku ja kupiłem go już jakieś 3 lata temu za mniejsze pieniądze niż chcesz przeznaczyć (wtedy za 500zł z demontażu). Pierwsze wrażenia po przejściu na widelec powietrzny to fascynacja jak dobrze wybiera nierówności. Dla mnie dużym jego plusem jest również blokada skoku z manetki. Odnośnik do komentarza
izabela_ky Napisano 28 Sierpień 2017 Autor Udostępnij Napisano 28 Sierpień 2017 Aktualne, bo narazie skupiam się głównie na szosie, więc amor mam zamiar kupić jesienią. Dzięki za podpowiedź , poszukam go Odnośnik do komentarza
izabela_ky Napisano 13 Październik 2017 Autor Udostępnij Napisano 13 Październik 2017 Temat nadal aktualny, bo amor nie kupiony bo pojawiają się kolejne wątpliwości. Czy przy okazji wymiany warto przejść na sztywną oś 15mm? Czy w ogóle ma sens sztywna oś tylko z przodu? Odnośnik do komentarza
firefoks Napisano 16 Październik 2017 Udostępnij Napisano 16 Październik 2017 Do ścigania na pewno byłoby warto mieć oś 15 mm ale do rekreacyjnej jazdy? Niekoniecznie. Odnośnik do komentarza
Andrzej Sawicki Napisano 16 Październik 2017 Udostępnij Napisano 16 Październik 2017 Dnia 13.10.2017 o 19:34, izabela_ky napisał: Czy przy okazji wymiany warto przejść na sztywną oś 15mm? Czy w ogóle ma sens sztywna oś tylko z przodu? Do jazdy wymagającej częstego i silnego hamowania, np. zjazdów z większych górek czy ścigania się. Poza tym nie. Sztywna oś uniemożliwia wypadnięcie przedniego koła podczas ostrego używania hamulca tarczowego. 1 Odnośnik do komentarza
izabela_ky Napisano 16 Październik 2017 Autor Udostępnij Napisano 16 Październik 2017 Ściganie mnie nie interesuje póki co , ale jazda sportowa, trenowanie jak najbardziej. Powoli się wkręcam w mtb i próbuje swoich sił na różnych trasach i coraz większych górkach. Odnośnik do komentarza
Andrzej Sawicki Napisano 16 Październik 2017 Udostępnij Napisano 16 Październik 2017 1 minutę temu, Rezus napisał: A jak ludzie mają qr 9 to im koło wypada przy hamowania ??? Zapytaj @Puncu. Jest to znany problem, który na szczęście pojawia się dopiero przy agresywnej jeździe, np. podczas hamowania na zjazdach. Moim zdaniem jeden z powodów, dla których w ogóle powstały sztywne osie. Odnośnik do komentarza
firefoks Napisano 17 Październik 2017 Udostępnij Napisano 17 Październik 2017 Ja przejeździłem sezon wyścigów na QR9 i koło mi nie wypadło choć muszę przyznać,że się potrafiło delikatnie przestawić. Na przyszły sezon zmieniam na oś 15 mm przy okazji zakupu amortyzatora. 1 Odnośnik do komentarza
izabela_ky Napisano 17 Październik 2017 Autor Udostępnij Napisano 17 Październik 2017 Jednak się skuszę na amor z osią 15mm, na obecnym nie czuję się zbyt bezpiecznie, ciężko kontrolować przednie koło. Nie mówiąc już o wadze bo sam amor ma pewnie z 3 kg.Teraz jeszcze dochodzi do tego wymiana koła z inną piastą. Odnośnik do komentarza
Kruczysko Napisano 17 Październik 2017 Udostępnij Napisano 17 Październik 2017 Można wymienić samą piastę jeśli to jakieś sensowne koło. Wypadanie koła przy hamowaniu? haha jakim cudem? Rozumiem, z tyłu jest to możliwe gdy zacisk jest zamknięty ze zbyt małą siłą ale z przodu widelce są tak skonstruowane, że nie ma takiej możliwości, nawet mimo otwarcia się zacisku. Koło zrobi się luźne, zacznie latać a zanim nakrętka szybkozamykacza się odkręci, każdy nawet największy laik, pierwszy raz siedzący na rowerze poczuje, że jest nie halo. 1 Odnośnik do komentarza
Andrzej Sawicki Napisano 17 Październik 2017 Udostępnij Napisano 17 Październik 2017 (edytowane) 39 minut temu, Kruczysko napisał: Wypadanie koła przy hamowaniu? haha jakim cudem? Punkt mocowania hamulca tarczowego jest strategicznie umieszczony -- generuje siły w innym miejscu niż w przypadku hamulców opartych na obręczy, dokładnie w kierunku wyjmowania przedniego koła z zacisku. To jest znane zjawisko. Wystarczy poszukać "QR disc brake problem". Edytowane 17 Październik 2017 przez Andrzej Sawicki Odnośnik do komentarza
izabela_ky Napisano 20 Październik 2017 Autor Udostępnij Napisano 20 Październik 2017 Dużo ciekawych rzeczy się tu dowiedziałam , dzięki Tak czy siak już kupiłam amorek Epicon pod oś 15mm, jak będzie założony podzielę się wrażeniami, może ktoś ma podobne dylematy. Odnośnik do komentarza
jedras Napisano 7 Listopad 2017 Udostępnij Napisano 7 Listopad 2017 W kwestii przesiadki z QR na oś 15mm i wymiany piasty sugerował bym się zainteresowac piastami DT Swiss, Novatec, ewentualnie jakimiś systemowymi kołami Mavic, w wersji do których są dostępne end capy na w zasadzie dowolną oś. 9/100, 15/100 i QR 5mm są bezproblemowo dostępne, w Novatec chyba nawet oś 20mm i boost to nie problem, natomiast z Mavic w podstawowych wersjach może być kłopot z ośką 20mm i boost 15/110 (chyba że to crossmaxy w wersji enduro), podobnie z DT Swiss - tylko piasty oversize mają opcję konwersji na 20/110 i 15/110. Tak czy inaczej najtaniej i najrozsądniej będzie dobrać coś z Novatec, unikał bym Shimano pod oś 15mm. 1 Odnośnik do komentarza
izabela_ky Napisano 11 Listopad 2017 Autor Udostępnij Napisano 11 Listopad 2017 Dnia 7.11.2017 o 15:56, jedras napisał: W kwestii przesiadki z QR na oś 15mm i wymiany piasty sugerował bym się zainteresowac piastami DT Swiss, Novatec, ewentualnie jakimiś systemowymi kołami Mavic, w wersji do których są dostępne end capy na w zasadzie dowolną oś. 9/100, 15/100 i QR 5mm są bezproblemowo dostępne, w Novatec chyba nawet oś 20mm i boost to nie problem, natomiast z Mavic w podstawowych wersjach może być kłopot z ośką 20mm i boost 15/110 (chyba że to crossmaxy w wersji enduro), podobnie z DT Swiss - tylko piasty oversize mają opcję konwersji na 20/110 i 15/110. Tak czy inaczej najtaniej i najrozsądniej będzie dobrać coś z Novatec, unikał bym Shimano pod oś 15mm. Też myślałam o Novatecu, jednak w sklepie rowerowym zaproponowali piastę Dartmoor za 189 zł więc cena do przeżycia. Narazie koło i amor mam tydzień dopiero ale już czuć zmianę na plus, nie tylko w amortyzacji, ale ogólnie w prowadzeniu roweru. Także tuning się oplacił Dzięki wszystkim za pomoc Odnośnik do komentarza
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się