Skocz do zawartości

Amortyzator powietrzny do 800 zł.


izabela_ky

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam, to mój pierwszy post na forum :) To także moje początki z poważniejszą, bardziej sportową jazdą w terenie.Powoli ulepszam rower i szukam amorka do max 800 zł. Nie będę się  ścigać, rower kosztował około 2 tysięcy i nie widzę potrzeby pakować do niego amora za pół jego ceny ;) Większość osób poleca głównie Foxa i Rock Shoxa ale często i Suntoura i już nie wiem co wybrać. W internetowym sklepie rowerowym trafiłam amortyzator Rock Shox Recon Silver TK za cenę 650 zł (ostatnia sztuka) Czy ta niska cena nie jest spowodowana tym, że to jakiś stary model i trudno będzię dokupić do niego jakieś części zamienne? Za 700 zł można kupić amortyzator SR Suntour Raidon XC RL-L który podobno również jest przyzwoity w tej półce cenowej. podaję specyfikację tego Recona  

Specyfikacja:

przeznaczenie: Cross Country

skok: 100 mm

rozmiar: pod koło 27.5"

offset: 42mm

sprężyna: powietrzna Solo Air

tłumienie: Motion Control

regulacja: odbicia, ciśnienie powietrza regulowane przez zawór Schreder, kompresja Low Speed do blokady, możliwość podłączenia manetki (brak w zestawie)

korona: kute Aluminum

rura sterowa: stal, średnica 1 1/8"

długość rury sterowej: 265mm

średnica golni górnych: 32mm

mocowanie hamulca: Post Mount (PM6 - Direct Mount 160mm)

maksymalny rozmiar tarczy: 200mm

zacisk: 9x100mm Quick Release

wysokość od osi do korony: 490mm

golenie dolne: Magnesium

kolor: black/white/blue

waga producenta: 2400g

w zestawie: widelec

Opublikowano

Tańszy nie znaczy gorszy z dostępnością części w danym regionie PL warto popytać w sklepie rowetowym ale nie powinno być problemów w końcu od czego są fora, alledrogo i inne serwisy.

Osobiście wybrałbym Raidona nie jest zły a i ludzie nie mają problemu z częściami zamiennymi.

Kultura pracy jest przyzwoita a i cena jak na air'a atrakcyjna.

Rock Shox też jest warty uwagi ale są podobne w odczuciu a i na pewno części zawsze będom dostępne 

  • Pomógł 1
Opublikowano

Dzięki za odpowiedzi :) Z tego co widzę obydwa są bardzo do siebie podobne. W rowerze fabrycznie znajduję się  Suntour XCT , który mam wrażenie , że pode mną wcale się nie ugina

Opublikowano

Z tej pary przyjemniej serwisuje się recona. W sieci znajdziesz kilka poradników jak wymienić olej czy uszczelki, a tani serwis to duży plus.

Opublikowano

Niestety właśnie ktoś go kupił i jest już niedostępny na stronie :< Może uda się go jeszcze gdzieś upolować w podobnej cenie.

  • 1 miesiąc temu...
Opublikowano

Cześć!

Jeśli wątek jest aktualny to ja od siebie mogę polecić Ci RockShox XC32 TK. Jest to mój pierwszy amortyzator powietrzny i jestem z niego bardzo zadowolony! W dodatku ja kupiłem go już jakieś 3 lata temu za mniejsze pieniądze niż chcesz przeznaczyć (wtedy za 500zł z demontażu). Pierwsze wrażenia po przejściu na widelec powietrzny to fascynacja jak dobrze wybiera nierówności. Dla mnie dużym jego plusem jest również blokada skoku z manetki.

Opublikowano

Aktualne, bo narazie skupiam się głównie na szosie, więc amor mam zamiar kupić jesienią.  Dzięki za podpowiedź , poszukam go :)

  • 1 miesiąc temu...
Opublikowano

 Temat nadal aktualny, bo amor nie kupiony bo pojawiają się kolejne wątpliwości. Czy przy okazji wymiany warto przejść na sztywną oś 15mm? Czy w ogóle ma sens sztywna oś tylko z przodu?

Opublikowano

Do ścigania na pewno byłoby warto mieć oś 15 mm ale do rekreacyjnej jazdy? Niekoniecznie.

Opublikowano
Dnia 13.10.2017 o 19:34, izabela_ky napisał:

Czy przy okazji wymiany warto przejść na sztywną oś 15mm? Czy w ogóle ma sens sztywna oś tylko z przodu?

Do jazdy wymagającej częstego i silnego hamowania, np. zjazdów z większych górek czy ścigania się. Poza tym nie. Sztywna oś uniemożliwia wypadnięcie przedniego koła podczas ostrego używania hamulca tarczowego.

  • Pomógł 1
Opublikowano

Ściganie mnie nie interesuje póki co , ale jazda sportowa, trenowanie jak najbardziej. Powoli się wkręcam w mtb i próbuje swoich sił na różnych trasach i coraz większych górkach.

Opublikowano
1 minutę temu, Rezus napisał:

A jak ludzie mają qr 9 to im koło wypada przy hamowania ??? 

Zapytaj @Puncu. Jest to znany problem, który na szczęście pojawia się dopiero przy agresywnej jeździe, np. podczas hamowania na zjazdach. Moim zdaniem jeden z powodów, dla których w ogóle powstały sztywne osie.

Opublikowano

Ja przejeździłem sezon wyścigów na QR9 i koło mi nie wypadło choć muszę przyznać,że się potrafiło delikatnie przestawić. Na przyszły sezon zmieniam na oś 15 mm przy okazji zakupu amortyzatora.

  • Pomógł 1
Opublikowano

Jednak się skuszę na amor z osią 15mm, na obecnym nie czuję się zbyt bezpiecznie, ciężko kontrolować przednie koło. Nie mówiąc już o wadze bo sam amor ma pewnie z 3 kg.Teraz jeszcze dochodzi do tego wymiana koła z inną piastą.

Opublikowano

Można wymienić samą piastę jeśli to jakieś sensowne koło. 

Wypadanie koła przy hamowaniu? haha jakim cudem? Rozumiem, z tyłu jest to możliwe gdy zacisk jest zamknięty ze zbyt małą siłą ale z przodu widelce są tak skonstruowane, że nie ma takiej możliwości, nawet mimo otwarcia się zacisku. Koło zrobi się luźne, zacznie latać a zanim nakrętka szybkozamykacza się odkręci, każdy nawet największy laik, pierwszy raz siedzący na rowerze poczuje, że jest nie halo.

  • Lubię to! 1
Opublikowano (edytowane)
39 minut temu, Kruczysko napisał:

Wypadanie koła przy hamowaniu? haha jakim cudem?

Punkt mocowania hamulca tarczowego jest strategicznie umieszczony -- generuje siły w innym miejscu niż w przypadku hamulców opartych na obręczy, dokładnie w kierunku wyjmowania przedniego koła z zacisku. To jest znane zjawisko. Wystarczy poszukać "QR disc brake problem".

Edytowane przez Andrzej Sawicki
Opublikowano

Dużo ciekawych rzeczy się tu dowiedziałam , dzięki :) Tak czy siak już kupiłam amorek Epicon pod oś 15mm, jak będzie założony podzielę się wrażeniami, może ktoś ma podobne dylematy.

  • 3 tygodnie później...
Opublikowano

W kwestii przesiadki z QR na oś 15mm i wymiany piasty sugerował bym się zainteresowac piastami DT Swiss, Novatec, ewentualnie jakimiś systemowymi kołami Mavic, w wersji do których są dostępne end capy na w zasadzie dowolną oś. 9/100, 15/100 i QR 5mm są bezproblemowo dostępne, w Novatec chyba nawet oś 20mm i boost to nie problem, natomiast z Mavic w podstawowych wersjach może być kłopot z ośką 20mm i boost 15/110 (chyba że to crossmaxy w wersji enduro), podobnie z DT Swiss - tylko piasty oversize mają opcję konwersji na 20/110 i 15/110.

Tak czy inaczej najtaniej i najrozsądniej będzie dobrać coś z Novatec, unikał bym Shimano pod oś 15mm.

  • Pomógł 1
Opublikowano
Dnia 7.11.2017 o 15:56, jedras napisał:

W kwestii przesiadki z QR na oś 15mm i wymiany piasty sugerował bym się zainteresowac piastami DT Swiss, Novatec, ewentualnie jakimiś systemowymi kołami Mavic, w wersji do których są dostępne end capy na w zasadzie dowolną oś. 9/100, 15/100 i QR 5mm są bezproblemowo dostępne, w Novatec chyba nawet oś 20mm i boost to nie problem, natomiast z Mavic w podstawowych wersjach może być kłopot z ośką 20mm i boost 15/110 (chyba że to crossmaxy w wersji enduro), podobnie z DT Swiss - tylko piasty oversize mają opcję konwersji na 20/110 i 15/110.

Tak czy inaczej najtaniej i najrozsądniej będzie dobrać coś z Novatec, unikał bym Shimano pod oś 15mm.

Też myślałam o Novatecu, jednak w sklepie rowerowym zaproponowali piastę Dartmoor za 189 zł więc cena do przeżycia. Narazie koło i amor mam tydzień dopiero ale już czuć zmianę na plus, nie tylko w amortyzacji, ale ogólnie w prowadzeniu roweru. Także tuning się oplacił :) Dzięki wszystkim za pomoc :)

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...