Skocz do zawartości

Trek martin 7 2016 - wymiana części


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witajcie, mam pytanie co do wymiany widelca. Mój Trek posiada standardowego amortyzorowanego suntoura. W przyszłości chciałbym go wymienić na coś lepszego i rozważam widelce typu cannondale lefty. Czy w tym rowerze jest to w ogóle możliwe? 

Opublikowano (edytowane)

Do twojej ramy na 99% - NIE!

 

Po pierwsze masz budżetowy rower Marlin, a nie Martin, a po drugie, zamontowanie Lefty'ego jest możliwe, ale rama musi spełniać odpowiednie wymogi.

Do tego trzeba zakupić lefty conversion kit...

https://www.bikerumor.com/2010/08/07/cannondales-lefty-for-all-kit-puts-a-one-legged-fork-on-any-bicycle/

Polecam doczytać kilkadziesiąt wątków na zagranicznych forach dyskusyjnych.

Poza tym, kupiłeś rower budżetowy i nagle rozważasz zakup lefty'ego wartego ponad 2x co cały Twój rower... Moim zdaniem to głupota.

 

 

 

Edytowane przez Gość
Opublikowano

Poprostu świetnie mi się na nim jeździ i nie mam zamiaru kupować całego nowego roweru tylko tego stopniowo ulepszać. Narazie tylko rozważam co i na co wymienić.

1 godzinę temu, SpiderMAN napisał:

Do twojej ramy na 99% - NIE!

 

Po pierwsze masz budżetowy rower Marlin, a nie Martin, a po drugie, zamontowanie Lefty'ego jest możliwe, ale rama musi spełniać odpowiednie wymogi.

Do tego trzeba zakupić lefty conversion kit...

https://www.bikerumor.com/2010/08/07/cannondales-lefty-for-all-kit-puts-a-one-legged-fork-on-any-bicycle/

Polecam doczytać kilkadziesiąt wątków na zagranicznych forach dyskusyjnych.

Poza tym, kupiłeś rower budżetowy i nagle rozważasz zakup lefty'ego wartego ponad 2x co cały Twój rower... Moim zdaniem to głupota.

 

 

 

Dodatkowo mam pytanie czy inne firmy robią tego typu amortyzatory.

Opublikowano

Nie, gdyż właścicielem patentów na Lefty'ego jest Cannondale.

Opublikowano
17 godzin temu, SpiderMAN napisał:

Coś tu się nie zgadza. Najpierw piszesz, że się nie da, a następnie podajesz link do tekstu, który wyjaśnia że jednak da się założyć Lefty do każdej ramy z główką 1 1/8" lub tapered. No to jak w końcu? (pytanie retoryczne)

Ogólnie, da się do połączyć. Ale przy takiej bazie szkoda kasy na Lefty. Bo to dopiero początek wydatków. Widelec, zestaw do konwersji i, przede wszystkim, piasta. 

Opublikowano (edytowane)

@Fenthin mogłeś odnieść takie wrażenie, moje stwierdzenie, że nie bazuje na rozsądku i jako takim ogarnięciu tematu 29er-ów.

 

Po pierwsze nie do każdej ramy będzie pasować nawet po konwersji.

Kluczowe jest kilka rzeczy w tym wytrzymałość główki (Lefty jest dwupółkowcem) która w tym akurat rowerze jakoś nie wygląda na specjalnie mocną.

Ja bym nie zaryzykował.

Weźmy pod uwagę to, że przy podobnej wysokości główki w ramach Cannondale stery mają 1,5", a nie 1 i 1/8" jak w tym Treku.

A to już dość istotna różnica, poza tym kąty...

 

Po drugie, powątpiewam w jakikolwiek ekonomiczny sens tego rozwiązania.

Popatrzmy na koszty:

- używany Lefty 29" około 1800-2000zł

- zestaw do konwersji około 600-900zł plus cło

- koła 29" pod Lefty'ego około 2000-2500zł za komplet P+T

- sama piasta jakieś 500-650zł plus nowe szprychy i przeplecenie jakieś 200zł

Zostaje nam w rowerze napęd klasy Altus... a to już będzie trochę dziwne połączenie...

Ale mamy Lefty'ego i super koła...

W tej cenie można kupić/złożyć bardzo dobry rower do xc/maraton na świetnej ramie i bardzo dobrym osprzęcie.

Czy uważasz, że to ma sens?

 

 

Edytowane przez Gość
Opublikowano

Po pierwsze, praktyka a nie teoria. Widziałem masę rowerów ze zwykłą główką 1 1/8" (nawet nie pół-zintegrowane jak tutaj, czyli o tej samej średnicy co 1,5" i zewnętrzne stery) i Lefty jeszcze zanim w Cannondale pomyśleli o sprzedawaniu adapterów. Ot, samoróbki. I co? I jeździło. Nie ma co straszyć, że urwie główkę ramy, bo to dwupółka. To przekonanie bierze się chyba stąd, że większość dwupółek to jednak sprzęt o skoku ponad 180mm. Jak się to wpakuje do ramy pod skok 100mm, no to faktycznie, problem. Ale my tu mówimy o widelcu do XC. 

O aspektach finansowych też wspomniałem i jak najbardziej uważam, że szkoda kasy. Co nie zmienia faktu, że fizycznie ten widelec do tego roweru założyć się da.

Opublikowano (edytowane)

Fizycznie owszem... I nic poza tym.

 

Ten projekt miałby sens gdyby to był rower tego pokroju do startów w maratonach/xc.

A nie rower za 2500zł z napędem Altus.

@Jansio powinieneś zacząć moim zdaniem od doprecyzowania co chcesz jeździć na maszynie.

Maratony, wyścigi xc?

Nawet do turystki czy okazjonalnej jazdy ten amor to przerost formy nad treścią.

Zainwestuj lepiej w lepszy napęd na początek, a jak zajeździsz Suntoura to coś od Manitou lub RockShoxa w wersji powietrznej.
 

 

 

 

Edytowane przez Gość
Opublikowano

Pytanie nie brzmiało, czy jest sens, tylko czy jest możliwość. I być może nie zauważyłeś, ale dwa razy już pisałem, że sensu to nie ma. Po co więc dalej ciągniesz temat?

Opublikowano (edytowane)

Sam siebie zacytuję.

"Fizycznie owszem... I nic poza tym."

Napisałem tym samym kończę te dywagacje.

 

Edytowane przez Gość
Opublikowano

Jako pierwszy napewno wymienię napęd. Mam zamiar brać udział w maratonach xc i nie mam zamiaru zmieniać całego roweru, bo ta rama dla mnie jest świetna, a po co zmniać coś co się sprawdza. Lefty to był tylko luźny pomysł ale widzę, że rzeczywiście nie ma to sensu, więc zainwestuje już po wymianie napędu w jakiś fajny amor rockshocka.

Opublikowano

I dobrze, bo wydałbyś kasę bez większego sensu.

Suntour ma także amory z wyższej półki, nie tylko budżetowce.

Pozdrower

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...