Skocz do zawartości

Cannondale Synapse - składak


Rekomendowane odpowiedzi

Z racji tego,że w zeszłym roku kupiłem żonie drugi rower sam ze spokojnym sumieniem zacząłem rozglądać się za druga parą czterech kółek.

Mając na koncie już kilkanaście złożonych rowerów i z racji mojej dość nietypowej budowy wiedziałem, ze rower będę składał.

Zależało mi na komforcie przy pokonywaniu kolejnych kilometrów asfaltu.

Część gratów miałem na składzie ale zdecydowaną większość musiałem dokupić. Czatowanie na okazje i skup potrzebnych komponentów zajął 5 miesięcy.

Rower miał być ( i w sumie jest ;p) na pełnej grupie Shimano 105 5800. Kłopot polegał na tym, że sama rama miała mufę na wciskany BB30.

Zamontowałem więc skręcany suport Rotor Race z redukcją dla korb 24 mm.

 

Specyfikacja:

- rama: Cannondale Synapse Carbon (2013)

- widelec: Cannondale Synapse

- napęd/hamulce: Shimano 105 5800

- łańcuch: KMC X11 93

- kierownica: Deda Spectrum Carbon

- mostek: Bontrager XXX Lite

- sztyca: Bontrager XXX Lite

- siodełko: Fizik Arione VS Carbon Braided

- koła: Supra RA30

- opony: Duro Stinger

- linki/pancerze: Jagwire 

- owijka: Pro Race Control

- pedały: Mavic Crossride Elite SL

 

Jak wyszło widać na zdjęciach. Z roweru jestem bardzo zadowolony spełnił praktycznie w 100% moje wymagania.

W zimę prawdopodobnie zmienię tylko koła na jakieś o większej wewnętrznej szerokości obręczy.

Z wad jakie mi przychodzą na myśl to to, że w tylne widełki nie wejdzie raczej opona szersza niż 25 mm (no może jakaś wyjątkowo cienka 28 ale np: Continental Ultra Sport 28 już lekko obcierał).

Aha, dla miłośników kilo-gramów, rower bez pedałów ważył około 7,6 kg.

 

20170714_195538.jpg supra.jpg

Edytowane przez Nemrod
  • Lubię to! 1
Odnośnik do komentarza

Całkiem dobrze. Narazie około 1k km przejechały także ciężko powiedzieć jak z ich wytrzymałością. 

Za to mogę napisać, że nie mam zastrzeżeń do oporów toczenia i całkiem nieźle odprowadzają wodę. Komfort też na plus ale zdaje mi się, że ultra sporty które wcześniej miałem nieco lepiej tłumiły nierówności. No i narazie jeszcze kapcia nie złapałem.

Odnośnik do komentarza

Zmieniłem carbon => carbon. Chodziło mi o zmianę geometri, wystarczy porównać kierownicę z wcześniejszego posta z tą obecną. Ale alumiową mam w przełaju. Nieco lepiej tumi drgania ( odczuwalne ale nie jest to jakaś kosmiczna różnica), mniej waży i może mieć bardziej fantazyjne kształty 😁. Napewno mniej odczuwalna zmiana od widelca ale lepsza od carbonowrgo mostka ( ja wogóle nie czuje tu różnicy).

 

 

Odnośnik do komentarza

Zmienione:

- koła na American Classic Argent Road Tubless

- oponki na Schwalbe Pro One

- dętka na mleczko

- siodełko na Fizik Antares R1 Open

Plus doszła lemondka (no w sumie wróciła): Profile Design CGT.

 

20180608_095707.jpg
  • Lubię to! 1
Odnośnik do komentarza

Przez zimę sporo pozmieniałem w rowerku. Na obecną chwilę specyfikacja wygląda tak:

- korba: Sram Red 22 BB30

- przerzutka przód: Sram Force 22 Yaw

- przerzutka tył: Sram Force 22

- klamkomanetki Sram Force 22

- hamulce: Ultegra r8000

- kaseta: Ultegra r8000 11-28

- koła: American Classic Argent.   Tubless

- opony: Continental 5000 TL 28c

- kierownica: Pro Vibe Carbon 420 mm

- owijka: Specialized Roubaix

- mostek: Kuota Carbon 110 mm

- sztyca: Specialized C-GR

- siodełko: Fizik R1 Open

- pedały: Xpedo Thurst NXS

- linki/pancerze Jawire Road

Akcesoria:

- koszyki: Specialized Zee Cage i Elite.     Custom Race Plus

- licznik: Wahoo Bolt

- torebka na ramę: Pro Aerofuel

- lampka przód: B&M Ixion Space

- lampka tył: Fizik lumo L1

 

 

20190426_194616.jpg

Edytowane przez Nemrod
Odnośnik do komentarza

Fajny rower - mega stosunek cena <-> waga :) Jakbyś porównał SRAMa i Shimano ? Mój obecny rower ma 2x8 i planuję wymianę za rok (też będę zbierać graty :D) Jeździłem wcześniej na Shimano 105 więc to jest mi znane. A jak ma się do tego SRAM i ew. jak wychodzi to kosztowo ? :) 

Edytowane przez pavello
Odnośnik do komentarza

Miałem okazje kupić korbę reda to przy okazji dokupiłem resztę Forcea he,he. Całość wyszło mi podobnie jak zakupiłbym ultegrę r8000. Za to wagowo około 350g mniej. 

Sram chodzi bardziej twardo niż shimano. Ogólnie klamkomanetki i tylna przerzutka na plus, przednia na minus.

Obecnie rower z 2 koszykami i pedałami waży 6839 g.  Z tym, że budżet dość sporo naciągnąłem w stosuku do początku.

  • Lubię to! 1
Odnośnik do komentarza

Daje radę moim zdaniem. Większa jest różnica w komforcie między nim a carbonową sztycą bontagera którą miałem wcześniej niż między owym bontragerem a aluminiowym cannondalem, która była jeszcze wcześniej.

Odnośnik do komentarza

Ostatnio lemondka wróciła do łask. 

Trochę kilometrów już porobiłem na SRAMie także krótkie porównanie z schimano. Przednia przerzutka chodzi zdecydowanie głośniej, szczególnie przy zrzucaniu. Za to sam patent z równoległym prowadzeniem wózka do łańcucha jest całkiem ciekawy i nawet działa. Tylna przerzutka ( a w zasadzie przerzutka + klamkomanetki) działają jak dla mnie super. Nie ma jałowego ruchu jak w shimano a wrzucenie i zrzucenie biegu jest bardzo dobrze sygnalizowane donośnym kliknięciem. Oprócz tego sam napęd chodzi ciszej niż wcześniejsza 105 tka.

 

20190725_104248.jpg
  • Lubię to! 1
Odnośnik do komentarza

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...