hazok Opublikowano 25 Lipca 2017 Opublikowano 25 Lipca 2017 Witajcie. Mam problem a może niepotrzebnie się martwię. Mianowicie posiadam RockShox Sektor TK Solo Airskok 130mm śmigam na nim 2 sezon, po 1 sezonie był na serwisie wymiana uszczelek + smarowanie. Niedawno przyglądałem się mu i na prawej goleni zauważyłem przy uszczelce na goleni zrobił się pierścień. Wyglądało to tak jakby wytarła się ta powłoka i powstał taki metaliczny okrąg, czy to coś co powinno mnie martwic ?
Gość Opublikowano 25 Lipca 2017 Opublikowano 25 Lipca 2017 Jeśli wyciera się powłoka, to pewnie masz zasyfione w środku uszczelki, które teraz działają jak pasta ścierna. Ja po każdej jeździe przecieram golenie i czyszczę brzeg uszczelek z nagromadzonego kurzu i piasku. Jeśli jeździsz sporo w warunkach błotnych lub mocno pylistych, to być może już czas, aby rozebrać amortyzator, wyczyścić wszystko, nasmarować i wymienić olej. Rock Shox zaleca pełen serwis co 50 godzin jazdy.
hazok Opublikowano 27 Lipca 2017 Autor Opublikowano 27 Lipca 2017 przesyłam zdjęcie. Jeśli chodzi o zasyfienie to niechce mi sie wierzyć bo robię dokładnie tak jak Ty, o rower bardzo dbam takze czyszcze systematycznie.
Andrzej Sawicki Opublikowano 27 Lipca 2017 Opublikowano 27 Lipca 2017 Jeśli na goleni nie czuć lekko oleju (nie jest tłusta/śliska w dotyku po dociśnięciu amora), to trzeba serwisować, aby uzupełnić olej. Nawet kiedy amortyzator jest dobrze smarowany, warto go czyścić "na mokro". Spuszczamy dwie krople oleju do amortyzatorów albo zwykłego wazelinowego w okolicy uszczelek, dociskamy amor mocno kilka razy (ręce na hamulcach, stopa na pedale), wycieramy wszystko co podjedzie na oleju wraz z tym olejem. Dnia 25.07.2017 o 19:44, Sziva napisał: Rock Shox zaleca pełen serwis co 50 godzin jazdy. Aż tak często nie trzeba. Te ich interwały są kilka razy krótsze niż realne nawet w ciężkich warunkach.
Gość Opublikowano 28 Lipca 2017 Opublikowano 28 Lipca 2017 17 godzin temu, Andrzej Sawicki napisał: Jeśli na goleni nie czuć lekko oleju (nie jest tłusta/śliska w dotyku po dociśnięciu amora), to trzeba serwisować, aby uzupełnić olej. Nawet kiedy amortyzator jest dobrze smarowany, warto go czyścić "na mokro". Spuszczamy dwie krople oleju do amortyzatorów albo zwykłego wazelinowego w okolicy uszczelek, dociskamy amor mocno kilka razy (ręce na hamulcach, stopa na pedale), wycieramy wszystko co podjedzie na oleju wraz z tym olejem. Aż tak często nie trzeba. Te ich interwały są kilka razy krótsze niż realne nawet w ciężkich warunkach. uff... dobrze, u mnie 3000km i brak serwisu, zabiorę się wkrótce za amora. Stan wzorowy, czyszczone lagi po każdej jeździe.
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się