Skocz do zawartości

Problem z tylnim kołem


michael rc viedos

Rekomendowane odpowiedzi

michael rc viedos

Cześć :) 

Wczoraj, z ciekawości zajrzałem, i okazuje się, że mam problem z tylnim kołem, a dokładniej z trzema rzeczami z nią związanymi.

Po pierwsze, opona w rowerze była strasznie wycentrowana, lecz koło nie.

Być morze to było skutkiem kolejnego problemu. 

Kolejny problem dotyczy wolnobiegu.

Jak zakręcę kołem, wolnobieg się wajcha na boki.

nie tak bardzo ale jest to w miarę widoczne. i myśle że to też jest skutkiem kolejnego problemu.

kolejny problem tyczy się przerzutki.

nawet dobrze wyregulowana, lekko ociera o następną zębatkę w wolnobiegu.

byłbym bardzo wdzięczny za pomoc.

wystarczy mi by ktoś napisał jak naprawić problem z wajchaniem się wolnobiegu, ponieważ koło założyć dam radę, a jak się problem z wolnobiegiem naprawi, przerzutki też będą dobrze chodzić.

 

Odnośnik do komentarza

Mało precyzyjny ten post...

Co to za koło, o co Ci chodzi ze stwierdzeniem, że koło nie jest wycentrowane a opona była wycentrowana...

Jeśli to dotyczy roweru z avatara, to wątpię byś miał wolnobieg.

Raczej kasetę.

Odnośnik do komentarza
michael rc viedos
12 minut temu, SpiderMAN napisał:

 

Co to za koło, o co Ci chodzi ze stwierdzeniem, że koło nie jest wycentrowane a opona była wycentrowana...

Jeśli to dotyczy roweru z avatara, to wątpię byś miał wolnobieg.

Raczej kasetę.

rower niesety nie z awatara, lecz taki mały rower na kołach 24.

i chodzi o to, że koło jest równe i się nie buja, a opona tak.

Odnośnik do komentarza

No to jest źle założona opona, na 100%, trzeba nieco spuścić powietrze i poprawić jej ułożenie przy rantach. Dopompować i powinno być lepiej.

Co do wolnobiegu, to był już taki temat, na 99% jest skrzywiony korpus piasty.

Odnośnik do komentarza
michael rc viedos
7 minut temu, SpiderMAN napisał:

Wolnobieg, pęknie korpus piasty, a co za tym idzie rozpadnie się koło.

Ja tak za dzieciaka miałem w moim pierwszym rowerze z przerzutkami jakim był Romet Mustang.

a jakaś naprawa jest możliwa?

Odnośnik do komentarza
michael rc viedos
1 minutę temu, SpiderMAN napisał:

Wymiana piasty, ale lepiej wymienić całe koło.

aha, dzęki za pomoc :)

jeszcze ostatnie pytanie.

jakie są skutki tej krzywej opony?

Odnośnik do komentarza
  • 3 tygodnie później...

SpiderMAN a może być to przyczyna krzywej osi?  Miałem taką sytuację zarówno na piaście z kulkami jak i łożyskowanej.. zawsze bagatelizowałem ten problem gdyż nie miał większego wpływu na zmianę biegów a raczej nie oszczędzałem tylnego koła przy szybkich najazdach czy dropach. 

Cytuj

Wolnobieg, pęknie korpus piasty, a co za tym idzie rozpadnie się koło.

czy może być aż tak tragicznie ? 

Odnośnik do komentarza
SpiderMAN a może być to przyczyna krzywej osi?  Miałem taką sytuację zarówno na piaście z kulkami jak i łożyskowanej.. zawsze bagatelizowałem ten problem gdyż nie miał większego wpływu na zmianę biegów a raczej nie oszczędzałem tylnego koła przy szybkich najazdach czy dropach. 

Wolnobieg, pęknie korpus piasty, a co za tym idzie rozpadnie się koło.

czy może być aż tak tragicznie ? 

 

Oś się kręci niezależnie od wolnobiegu na zapadkach. Także nie. Będzie to doskonale widać na zdjętym kole jak zakręcisz wolnobiegem w tył. Będzie widać, że to on chodź a nie oś. Chyba, że krzywa oś, to wtedy oś będzie się bujać, a nie wolnobieg. W piascie kasetowej natomiast oś może mieć wpływ na bęben.

Każda piasta jest łożyskowana. Piasta z kulkami, to piasta na łożyskach kulkowych. A jak ma kartridże, to na łożyskach maszynowych ( w nich też są kulki)

 

Wysłane z mojego E2303 przy użyciu Tapatalka

 

 

 

Odnośnik do komentarza

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...