Skocz do zawartości

Długie trasy, a rower górski.


Szrimer

Rekomendowane odpowiedzi

Mam pytanie odnośnie długich tras. Jestem początkującym rowerzystą ciekawi mnie czy rowery górskie mają prawo bytu na długich trasach (100-250km) ? Mówię o jeździe po asfalcie. Czy różnica między rowerem szosowym, a górskim będzie tak duża i nie do zniesienia, że lepiej sobie takie trasy odpuścić ? Jakie są wasze zdania ?

Odnośnik do komentarza

Tez jeżdżę mtb . Trek x Caliber 9 . Trasy narazie do 132 km asfalt i szutry .polne drogi .Zamierzam zmienić oponki na sugaro 2.0 i będę śmigał długie dystanse . Nie chce szosy bo lubię zjechać z asfaltu ☺

  • Pomógł 1
Odnośnik do komentarza

Mam w mojej meridce opony Continental Mountain King II Sport 26x2,4" , nie smigam długich tras (srednio koło 50 km) i te opony dają popalic na asfalcie, cieżko mam utrzymac dłużej prędkość około 28km/h :D ale mimo tego czuje, ze raz na jakis czas setka była by mozliwa, spokojnie, pomalutku :) Dlatego na oponach 2.0 czy nawet 2.2 mozna spokojnie śmigac gdzies dalej :)

Odnośnik do komentarza

Szrimer: dystans nie zależy od roweru tylko od siły/chęci :) od roweru (i trasy) zależy tylko to jak bardzo się zmęczysz.

Jeśli chcesz kupić rower żeby "trzepać kilometry" to imho rower górski jest bez sensu. Na szosowym setkę zrobiłem poniżej 4 godz, na crossowym w ok 5 godz. Na górskim nie zrobiłem:)

Jeśli masz rower górski i pytasz czy zrobienie takiej trasy jest wykonalne to odpowiedź jest bardzo prosta - TAK, jest to wykonalne. Pytanie tylko czy będziesz z tego czerpał przyjemność? Nie dowiesz się jeśli nie spróbujesz.

  • Pomógł 1
Odnośnik do komentarza

Są osoby ma grupie fb co mtb robią nawet po 300km dla mnie to właśnie przyjemność zrobić Mtb większy dystans bo to trudniej jak szosą i większa satysfakcja ?  

  • Pomógł 1
Odnośnik do komentarza