piroman Opublikowano 26 Grudnia 2020 Opublikowano 26 Grudnia 2020 Dzień dobry, tu nowy użytkownik. Szukam porady i będę wdzięczny za wszelką pomoc. Nie jestem rowerowym pierwszakiem. Jeżdżę od blisko 30 lat. Kiedyś trochę więcej, ostatnio nieco mniej (życie...). W kończącym się roku zrobiłem 1100 km i w obecnych życiowych okolicznościach jest to przebieg duży. Nie jestem jednakowoż na bieżąco ze współczesnymi trendami. No i mam dylemat. Obecnie jestem posiadaczem maszyny unikatowej, marki Hooger Booger. Rower powoli dobiega trzydziestki i trochę odstaje od dzisiejszych standardów. Przeszedł jedną grubszą modyfikację (i kilka pomniejszych) i właśnie przydałaby się kolejna generalka. Wymiana części eksploatacyjnych, może trochę osprzętu. Chciałbym dołożyć amortyzator z przodu, bo jego brak w moim wieku już doskwiera. No i tu pojawia się rzeczony dylemat. Inwestować w ten sprzęt, czy dać sobie już spokój i kupować coś nowego? Przeżyliśmy razem niejedno, zjeździliśmy pół Polski i kawałek Europy. To już nieomal jak członek rodziny Sentyment mam do tego roweru ogromny. Z aspektów technicznych - rama cro-mo, co dziś jest rzadkością, a już na pewno niedostępne w sprzętach rozsądnych cenowo. Z drugiej strony - koła 26'', co przy jeździe raczej rekreacyjnej chyba zaletą nie jest. No i widać już po nim, że niejedno w życiu przeszedł. Jeśli kupię nowy, to za max około 2000 zł. Nie widzę celowości wydawać na rower jakichś kosmicznych kwot. Czy mogę liczyć na poradę: kupię w tej cenie coś sensownego (na przebiegi, jak wyżej; jeśli tak - czego konkretnego szukać; mówimy o rowerze crossowym), czy sensowniej zostać przy staruszku, ze wszystkimi jego ograniczeniami? Odczuję jakąś wyraźną poprawę komfortu użytkowania, czy niespecjalnie? Ewentualnie czy należy po takim okresie obawiać się np. spadku wytrzymałości ramy? Z góry dziękuję.