Marcin_b91 Opublikowano 23 Grudnia 2020 Opublikowano 23 Grudnia 2020 Cześć! Pytanie do użytkowników lampek bontragera. Na jesień stałem się posiadaczem lampek ion 200 rt i flare rt. Z racji, że w ostatnim czasie mało jeździłem na zewnątrz to nie miałem za bardzo okazji przetestowania ich. Pierwsze co mi się rzuca w oczy to sterowanie z poziomu licznika (edge 820) to jakaś fikcja i działa to sobie jak chce. Druga kwestia: licznik podaje informację, że stan naładowania lampek to 3 kreski więc dzisiaj chciałęm je podładować. Podłączyłem obie z samego rana oryginalnym kablem do ładowarek samsunga i niedawno je odłączyłem. Przez jakiś czas po podłączeniu mrugała czerwona dioda, teraz nie świeciło się nic więc myślałem, że się naładowały. Po włączeniu licznika nadal 3 kreski. O co w tym chodzi? Pozdrawiam.
Motke Opublikowano 23 Grudnia 2020 Opublikowano 23 Grudnia 2020 26 minut temu, Marcin_b91 napisał: Podłączyłem obie z samego rana oryginalnym kablem do ładowarek samsunga i niedawno je odłączyłem. To podłącz jakimś porządnym (grubym). Te kabelki Samsunga może i ładnie wyglądają ale są dość cienkie i szybko padają.
Marcin_b91 Opublikowano 23 Grudnia 2020 Autor Opublikowano 23 Grudnia 2020 Źle się wyraziłem. Podłączyłęm oryginalnym kablem bontragera (btw, wygląda na większą chińszyznę niż te od Samsunga) do ładowarki Samsunga. Podłączając bezpośrednio pod USB w kompie jest to samo.
raven Opublikowano 23 Grudnia 2020 Opublikowano 23 Grudnia 2020 (edytowane) 1 godzinę temu, Marcin_b91 napisał: działa to sobie jak chce to może pokazuje naładowanie jak chce jak się lampka ładuje to dioda mryga na czerwono, po naładowaniu świeci na zielono przez chwilę (koło 30 sek. nie pamiętam). jak już wcale nie świeci, to znaczy że lampka naładowana po właczeniu lampki jak dioda się świeci na zielono, to (wg instrukcji) 99%-100% naładowania, jak mryga na zielono 75%-99%, jak na czerwono 0%-75% dodatkowo jak już akumulator pada, lampka wchodzi w tryb - "zostało Ci jakieś 30 minut świecenia" Edytowane 23 Grudnia 2020 przez raven
Lu kasz Opublikowano 10 Stycznia 2021 Opublikowano 10 Stycznia 2021 Cześć, ja z 530 mam ten sam problem z reguły pokazuje 3 kreski po naładowaniu. Generalnie jak chce bo czasem też pokazuje wszystkie. U mnie dodatkowo jest problem z lądowaniem podłączam pokazuje że ładuje po jakimś czasie (podłączam zostawiam nie kontroluję jak długo) przestaje mrugać czerwona dioda i nic się nie świeci na lampce podłączam do komputera i dalej jest informacja o słabej baterii. Po włączeniu lampki bez komputera świeci czerwona dioda. Prawdę mówiąc jest to drugi egzemplarz lampki. Pierwszy sklep wymienił twierdząc,że producent wymienił w ramach tworzenia dobrego wizerunku. Nie wiem czy ja coś robię źle (ale jak tu źle podłączyć do lądowania ... ) czy trafiam na felerne egzemplarze. No chyba że połączenie z edge w jakiś sposób psuje lampkę ... nie mam pojęcia ale nie powoduje to komfortowego użytkowania.
Marcin_b91 Opublikowano 13 Stycznia 2021 Autor Opublikowano 13 Stycznia 2021 Jestem właśnie w kontakcie z helpdeskiem Bontragera i opisałem im mój problem. W sobotę godzina jazdy w okolicach 0 st C, onie lampki świecą się zieloną diodą czyli niby 99-100% naładowania. W niedzielę trening 2h15min i po 40 minutach wyskoczył na Garminie monit o słabej baterii z tyłu, zaświeciła się czerwona dioda. Dzisiaj włączyłem licznik, włączyły się lampki po czym po chwili na tylnej lampce zgasła czerwona dioda a zaświeciła się zielona XD samoładowanie? Przez te 3h weekendowych treningów lampki były w trybie day flash.
Lu kasz Opublikowano 13 Stycznia 2021 Opublikowano 13 Stycznia 2021 Może mieli jakaś wadliwą partię. A jak można wiedzieć gdzie kupiłeś lampkę ? Również jeśli to nie problem daj znać co się udało ustalić z helpdesk. Gdzieś słyszałem/czytałem że nie są zbyt chętni do współpracy jeśli chodzi o problem z baterią ale może to tylko jakieś niesprawdzone dane. Z góry dzięki.
Marcin_b91 Opublikowano 14 Stycznia 2021 Autor Opublikowano 14 Stycznia 2021 Pani z helpdesku przekazała, że "strona techniczna" się tym zajęła i proszą o dane na temat nr seryjnych i oprgramowania lampek więc im wysłałem zdjęcia z Garmina wraz z tymi infirmacjami i czekam na odpowiedź. Lampki kupione w sklepie internetowym https://bmsbike.com/product-pol-1212239-Lampka-tylna-Bontrager-Flare-RT-USB.html?fbclid=IwAR1SPdMBS1UyX695Ndo8OJynp_huVUAtKqBYgqAMJZY9FCqvjp_bw4yKuKk Jako jedyni mają promocje na nie, widzę ze ciągle cena sie utrzymuje.
Lu kasz Opublikowano 14 Stycznia 2021 Opublikowano 14 Stycznia 2021 Czyli nie ten sam sklep. JA kupiłem w bike r-s przez allegro. Myślałem, że może faktycznie jakaś problematyczna partia ale skoro to różne sklepy trochę mniej prawdopodobna wersja. Jestem bardzo ciekawy czy coś wymyślą/poradzą.
Marcin_b91 Opublikowano 15 Stycznia 2021 Autor Opublikowano 15 Stycznia 2021 Dam znać jak dostanę odpowiedź.
Marcin_b91 Opublikowano 19 Stycznia 2021 Autor Opublikowano 19 Stycznia 2021 Już chyba wiem gdzie leży problem. Błędnie zakładałem, że problemem jest komunikacja lampki z licznikiem. Przyjrzałem się teraz ładowaniu, według instrukcji pod koniec ładowania powinna zaświecić się zielona lampka sygnalizująca 99-100% naładowania. U mnie po podłączeniu lampki do ładowania mruga czerwona dioda i po kilku minutach gaśnie. Po ponownym podłączeniu znowu mruga czerwona dioda czyli wygląda na to, że lampka nie ładuje się do końca. Po kilku minutach odcina ładowanie. Co śmieszniejsze, ten problem występuje w dwóch lampkach: ion 200 rt i flare rt. Pech? Wadliwa seria? Będę wysyłał na gwarancję.
Lu kasz Opublikowano 20 Stycznia 2021 Opublikowano 20 Stycznia 2021 u mnie przy pierwszej lampce, ładowanie było nieregularne. Czasem do pełna, czasem te 3 kreski na edge a pod koniec właśnie pokazywało, że praktycznie się nie naładowała. Z tego powodu wysyłałem ją dwa razy na reklamację. Za pierwszym sklep naładował podłączył edge i odesłali, że jest wszystko ok, bo naładowało się prawidłowo (nawet podesłali zdjęcie - ale podłączali do edge 1030 chyba, także może też model edge ma znaczenie) ... Za drugim wymienili lecz stwierdzili, że wymiana grzecznościowa (zakładam, że w domyśle czytaj -> bo klient się czepia) ale jakby wady nie stwierdzili. Ten egzemplarz po wymianie dopiero chyba około 3 razy ładowałem. Za ostatnim już pokazywało, że po ładowaniu lampka rozładowana. Potestuję jeszcze żeby mieć więcej argumentów do dyskusji. Prawdę mówiąc to się zastanawiam czy to podłączanie do edge nie powoduje tego dziwnego zachowania lampki, nie mam pomysłu w jaki sposób ale tak to trochę wygląda. No nic zobaczymy jak się sytuacja rozwinie.
Lu kasz Opublikowano 5 Lutego 2021 Opublikowano 5 Lutego 2021 @Marcin_b91 coś tam się wyjaśniło ? Dali nowe bez słowa komentarza ? Jeśli tak to czy może już testowałeś, czy jest lepiej czy dalej to samo jak to było u mnie ? Z góry dzięki za info :)
Marcin_b91 Opublikowano 10 Lutego 2021 Autor Opublikowano 10 Lutego 2021 @Lu kasz rozmawiałem w międzyczasie ze sprzedawcą i zasugerował przywrócenie ustawień fabrycznych w lampkach, po tym rzeczywiście jakby działanie się zmieniło ale nie miałem okazji testować dłużej na zewnątrz bo pogoda słaba. Dzwoniłem też do Garmina w innej sprawie i spytałem o problemy z lampkami Bontragera to potwierdzili mi, że w styczniu mieli dużo zgłoszeń w temacie.. błędnego wskazywania stanu naładowania! Co więcej, sprzedawca powiedział mi, że jak problem nie zniknie to najbardziej reklamacje uznają i wymienią na nowe lub zwrócą kasę, z tym że w nowych seriach lampek jest inny problem (znany Trekowi) - brak zielonej diody przy naładowaniu XD to tyle w temacie lampek w cenie 240 zł za sztukę. Trochę żenada, ale czego spodziewać się po marce, której logo ledwo mieści się na ramie rowerów Dam znać w tym temacie jak przetestuję lampki, mam w planie naładować je do 100% i zostawić w pokoju włączone i zmierzyć czas ile będą działać.
Lu kasz Opublikowano 11 Lutego 2021 Opublikowano 11 Lutego 2021 @Marcin_b91 , dzięki za info. Ja byłem przed wczoraj w jednym ze sklepów trek'a we Wrocławiu i sprzedawca również potwierdził, że jest taki problem i że trek również zdaje sobie sprawę z problemu i wymienia. Również tak jak piszesz powiedział, że warto spróbować zresetować lampkę, że to czasem pomaga ale generalnie błąd softwerowy. Mówił również, że czekają na jakąś nową dostawę lampek/nowa partia w których problem podobno jest rozwiązany. Jedno co się nie zgadza to sprzedawca mówił że problem dotyczy tylko lampki tylnej, natomiast jak rozumiem Ty również miałeś problem z przednią 🤔 . No nic ja póki co również spróbuję zresetować może pomoże. Tylko póki co nie szybko zapowiada się na testy w terenie
Marcin_b91 Opublikowano 11 Lutego 2021 Autor Opublikowano 11 Lutego 2021 Myślałem, że lampki w tej cenie i to takiego producenta będą po prostu działać XD no nic, w weekend trochę pojeżdżę i po weekendzie postaram się zrobić test w mieszkaniu, czy na day flash wytrzymają te deklarowane 12h (no ok, z 10 też będę zadowolony).
Lu kasz Opublikowano 11 Lutego 2021 Opublikowano 11 Lutego 2021 ja też tak myślałem. Czasy mamy jakie mamy i chyba różnica między drogim a tanim jest tylko taka że te drogie producent w razie problemy wymienia bez większego gadania. :( Mało to pocieszające ale z Garminem jest podobnie, mam kilka urządzeń i na dobrą sprawę mogę powiedzieć, że 85% tego co kupiłem już przynajmniej raz było na gwarancji i zostało wymienione na nowe :( liczą na to że użytkownikom nie będzie się chciało reklamować. Nie ukrywam że jest to męczące pisanie, zbieranie "dowodów", pakowanie, wysyłanie i 2 tygodnie bez urządzenia ... ehh
Marcin_b91 Opublikowano 12 Lutego 2021 Autor Opublikowano 12 Lutego 2021 Ja akurat z Garmina jestem zadowolony, kilka razy korzystałem telefoczninie z helpdeska (jakieś problemy software'owe) i zawsze pomogli. Raz wysyłałem na gwarancję Edga 820 z powodu efektu halo (znana wada w 820kach - wyblakły ekran po brzegach) to na podstawie samych fotek przyjęli reklamacje i od dnia odesłania po 5 dniach miałem nowe urządzenie, co więcej gwarancja liczy się od nowa a to nie jest standard w naszych realiach.
Lu kasz Opublikowano 12 Lutego 2021 Opublikowano 12 Lutego 2021 Trochę odbiegamy od tematu a może lepiej żeby nadzorujący nas tu nie upominali także może tylko krotko. generalnie mi tez wszystko wymienili bez większych problemów nie mniej jednak po sprzętach "premium" nie za mala kasę jednak spodziewałbym się działania najlepiej ponad oczekiwania a już na pewno bez konieczności wymiany większości zakupionych rzeczy ... A co do tego że reklamacja liczy się od nowa to wydaje mi się że przy wymianie wymusza to prawo, także w moim rozumieniu jak dają nowe to łaski nie robią że gwarancja od nowa. Inaczej sprawa się ma przy naprawie.
Lu kasz Opublikowano 13 Marca 2021 Opublikowano 13 Marca 2021 @Marcin_b91 Jak tam testy ? Mi reset niestety pomógł tylko połowicznie. Miłowicie lampka nie świeci się już cały czas jako wyczerpana, ale po naładowaniu pokazuje maksymalnie połowę baterii (trzy kreski).
Gomez Opublikowano 21 Września 2021 Opublikowano 21 Września 2021 Czy rozwiązaliście temat z ładowaniem?
Rozwiązanie Lu kasz Opublikowano 24 Września 2021 Rozwiązanie Opublikowano 24 Września 2021 @Gomez jeśli chodzi o mój przypadek niestety nie. mam aktualnie 3ci egzemplarz i dalej nie pokazuje na edge, po ładowaniu lampki, że jest naładowana tylko do połowy. Sklep stwierdził, że nie wie czy to już produkcja po lutym 2021 które to lampki miały mieć rozwiązane problem. Będę zgłaszał po raz kolejny ale nie wiem jak zareagują i co to da...
Marcin_b91 Opublikowano 24 Września 2021 Autor Opublikowano 24 Września 2021 Cześć, u mnie problem rozwiązany połowicznie XD zresetowałem lampki i wyłączyłem ant+ i łączenie z Garminem i działają poorawnie z tym że nie sa połączone z licznikiem. Da się żyć aczkolwiek moim zdaniem nie jest to w pełni sprawny produkt.
Gomez Opublikowano 1 Października 2021 Opublikowano 1 Października 2021 No to lipa totalna. Czyli nic z tym nie da rady zrobić?
Marcin_b91 Opublikowano 1 Października 2021 Autor Opublikowano 1 Października 2021 Chyba nie. Zestaw lampek za prawie 500 zł tak już ma. Bontrager.
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się