Skocz do zawartości

Fuji Jari Carbon 1.1


redredf

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano (edytowane)

Dzień dobry,

Jako osoba początkująca w świecie rowerów chciałbym zapytać się o rower Fuji Jari Carbon 1.1 na rok 2021. Czy jest to rower warty zakupu?
Wychowałem się na turystykach w złym rozmiarze (mam 177 cm wzrostu i jeździłem na L), które nie były najwygodniejsze. Trasy pokonywane to około 70km dziennie. Rocznie niecałe 3tys. km. 

Od roweru oczekuję uniwersalności. 50% średniej/dobrej jakości asfalt, 50% szutry/las. Jednocześnie powinien być niezawodny dlatego stawiam na wyższą klasę podzespołów. 

O tym jak i każdym innym Fuji Jari jest bardzo mało recenzji jak i innych materiałów. Ciężko też z dostępnością w Polsce. Nie do końca to rozumiem ponieważ mają bardzo w porządku wycenione rowery w stosunku do konkurencji. Najbardziej przekonuje mnie jego liczba mocowań. Do roweru można przykręcić prawie wszystko, dodatkowo wygląda bardzo delikatnie. 

Po zdjęciach prasowych jak i geometrii rower jest jakby przerobionym przełajem przez co zastanawiam się jak jego stabilnością na zjazdach. 

Czy w podobnej cenie katalogowej (ok. 13500 zł) uważacie że jest coś podobnego wartego uwagi? Nigdy nie jeździłem ja Sramie ale jestem otwart na wszystko :)

Liczę, że znajdzie się jakaś dusza mądrzejsza ode mnie, która mogłaby podzielić się swoją wiedzą i doświadczeniem.

Edytowane przez redredf
Błąd
  • Lubię to! 1
Opublikowano

Kupując rower na lata i niezawodny to ja bym odpuścił sobie karbon i elektronikę. Poszukał bym czegoś na aluminium i spokojnie tiagra wystarczy. Z Twoimi wymaganiami póki co mocno przestrzeliłeś z budżetem. Nie mam doświadczenia z mocowaniami w karbonie na sakwy ale nie ufał bym temu. W tej kwocie to możesz zainwestować w tytanową ramę ;)

Opublikowano

Nie jestem do końca przekonany, że Tiagra by sobie poradziła w terenie na dłuższą metę. Dodatkowo po chwili rozeznania ciężko powiedzieć, że budżet pozwala mi na zainwestowanie w tytanową ramę z podzespołami na poziomie Ultegry. No chyba, że jakaś marka mi umknęła (nie wiem czy Planet-X jest warte zachodu).

Czy są może jakieś alternatywy do Fuji w carbonie? Może nawet aluminium które nie grzeszy wyposażeniem i odpowiednio kosztami?

Opublikowano

Wprowadziłem w błąd pisząc Tiagra. Miałem na myśli że napęd 10rz w górę jest już na tyle dobry że nie ma sensu tego rozpatrywać pod kontem niezawodności. Oczywiście do gravela powinien być GRX400 albo GRX600/800.

Rozejrzyj się za Trekem, Specialized, Scott, Begramont (właściciel Scott), Rondo (wygląd), bardziej unikatowy LocaBikes, cena/jakość Cube NuRoad albo Canyon. Każdy z nich ma jakieś plusy i minusy. Ogranicz listę do modeli które Ci się podobają a potem wybierz z najlepszym osprzętem. Osobiście uważam że dobrze wybrać rower na 11rz grupie najlepiej GRX. Zawsze można coś wymienić czy to korbę czy tylną przerzutkę jak będziesz miał grupę szosową.

Opublikowano

Fuji Jari Carbon 1.1 na 2021 rok jest przecież na GRXie.

Sam od roku jeżdżę na Fuji Jari Carbon 1.3 (SRAM Rival 1x11) i bardzo sobie chwalę. Co prawda trochę doinwestowałem rower, ale sama rama, jej geometria bardzo mi odpowiadają. Mam dwa komplety kół, jedne typowo w ostry teren na oponach WTB Resolute 42C i drugie do jazdy po szosie i lekkich szutrach Panaracer Gravelking Slick 35 mm.

Tutaj kilka relacji z wyjazdów: https://www.instagram.com/bercov82/

Fuji Jari Carbon ma wiele fajnych cech:

1. Bardzo lekka i sztywna rama na wysokomodułowym karbonie - poniżej 1000 g - co u konkurencji kosztuje już spore pieniądze. Karbon karbonowi nie równy.

2. Klasyczny gwintowany suport BSA 72 mm, a nie żadne pressfity.

3. Można wrzucić opony 45C 700C, czy chyba nawet 2,1' w przypadku 650B.

4. Bardzo wygodna geometria, nie jest to rower tak agresywny jak chociażby Canyony, czy Rondo.

5. Baardzo dużo mocowań pod dodatkowe bidony, torby itp. - w końcu rower przez Fuji nazywany jest wyprawowym.

6. Tylny trójkąt jest tak zbudowany (wygięte odpowiednio rurki), że rzekomo potrafi się ugiąć nawet do 2 cm.

7. W magazynie szosa (listopad-grudzień 2019 r.), rower został bardzo dobrze oceniony i uznany za jeden z lepszych w 2019 r.

Opublikowano

Też się gravelizowałem ostatnio przeszukując fora w postaci graala
Wybór padł na Silexa 400. Jestem bardzo zadowolony. Presfit jest.
Jak chcesz tutaj masz więcej na ten temat:

https://d2lljesbicak00.cloudfront.net/merida-v2/media-raw//global/2020/news/2020-09-25-silex-400-cyclingplus-oct2020.pdf?p3

Jednak wybór spośród setek modeli to trudny wybór...

A jeszcze wpadł mi w oko kross Aspre 2 zerknij tez na niego. Fajny sprzęt.

Opublikowano
2 godziny temu, birkoff napisał:

Fuji Jari Carbon 1.1 na 2021 rok jest przecież na GRXie.

Sam od roku jeżdżę na Fuji Jari Carbon 1.3 (SRAM Rival 1x11) i bardzo sobie chwalę. Co prawda trochę doinwestowałem rower, ale sama rama, jej geometria bardzo mi odpowiadają. Mam dwa komplety kół, jedne typowo w ostry teren na oponach WTB Resolute 42C i drugie do jazdy po szosie i lekkich szutrach Panaracer Gravelking Slick 35 mm.

Tutaj kilka relacji z wyjazdów: https://www.instagram.com/bercov82/

Fuji Jari Carbon ma wiele fajnych cech:

1. Bardzo lekka i sztywna rama na wysokomodułowym karbonie - poniżej 1000 g - co u konkurencji kosztuje już spore pieniądze. Karbon karbonowi nie równy.

2. Klasyczny gwintowany suport BSA 72 mm, a nie żadne pressfity.

3. Można wrzucić opony 45C 700C, czy chyba nawet 2,1' w przypadku 650B.

4. Bardzo wygodna geometria, nie jest to rower tak agresywny jak chociażby Canyony, czy Rondo.

5. Baardzo dużo mocowań pod dodatkowe bidony, torby itp. - w końcu rower przez Fuji nazywany jest wyprawowym.

6. Tylny trójkąt jest tak zbudowany (wygięte odpowiednio rurki), że rzekomo potrafi się ugiąć nawet do 2 cm.

7. W magazynie szosa (listopad-grudzień 2019 r.), rower został bardzo dobrze oceniony i uznany za jeden z lepszych w 2019 r.

Mógłbym zapytać się ile masz wzrostu i jaki rozmiar wziąłeś? 

Ważyłeś może swój zestaw? Nie mogę się nigdzie doszukać wagi tych rowerów. Rozbieżne wartości podawane w różnych miejscach.

Po geometrii wychodzi że rozmiar M ma przeskok 80cm co jest całkiem dużą wartością i boję się że bez przymiarki strzał w ciemno może być ruletką.

 

Ile się dało to właśnie o tym modelu wyczytałem. Inne duże marki typu Spec czy Giant całkiem nieźle się cenią w tym segmencie. Choćby taki Spec Diverge Comp Carbon - obecnie koło 19k kosztuje.

Rondo oglądałem, rowery bardzo ładne ale bardzo mi się nie podoba asymetryczny tylny trójkąt. No i ten problem pękających w nowych HVRT i RUUT CF. Nie brzmi to zachęcająco.

Ze wszystkich najbardziej przypadła mi geometria Speca właśnie. Niestety nie są to rowery tyle warte.

 

Zastanawiam się nad tym Jari 1.1 Carbon ponieważ od razu w zestawie są od razu świetne koła DT Swiss G1800 na gorsze drogi no i bardzo dobre opony. Również myślałem wtedy o drugim komplecie na Carbonowych HUNTach 35mm stożka i jakimiś slickami.

Opublikowano

Z rozmiarem miałem problem, bo (przy wzroście 198 cm) chciałem kupić 58 (XL), ale prawie każdy sprzedawca z którym rozmawiałem zalecał mi 62 (XXL). Kupiłem 62 i po pierwszej przymiarce już wiedziałem, że jest dla mnie za duży. Całe szczęście udało się go wymienić na rozmiar mniejszy, na którym tak jak pisałem jeździ mi się wyśmienicie. Z wagą, to faktycznie są spore rozbieżności, ale z tego co pamiętam to rower w fabrycznej konfiguracji (bez pedałów) ważył 9,6 kg w rozmiarze XL, zaś sama rama z hakiem, wszystkimi śrubkami, mocowaniem do przerzutki, gumowymi osłonami waży ok 1230 g, widelec ok 480 g (tyle podał mi producent, ale z sumy poszczególnych podzespołów też mi tak wychodziło). W chwili obecnej rower w secie szosowym (na kołach evanlite new disc 38 i panaracerach gravelkingach 35 mm) waży 7,9 kg (realnie zważony) co myślę, że jest niezłym wynikiem jak na gravela.

Opublikowano
W dniu 22.12.2020 o 21:40, redredf napisał:

Mógłbym zapytać się ile masz wzrostu i jaki rozmiar wziąłeś? 

Ważyłeś może swój zestaw? Nie mogę się nigdzie doszukać wagi tych rowerów. Rozbieżne wartości podawane w różnych miejscach.

Po geometrii wychodzi że rozmiar M ma przeskok 80cm co jest całkiem dużą wartością i boję się że bez przymiarki strzał w ciemno może być ruletką.

 

Ile się dało to właśnie o tym modelu wyczytałem. Inne duże marki typu Spec czy Giant całkiem nieźle się cenią w tym segmencie. Choćby taki Spec Diverge Comp Carbon - obecnie koło 19k kosztuje.

Rondo oglądałem, rowery bardzo ładne ale bardzo mi się nie podoba asymetryczny tylny trójkąt. No i ten problem pękających w nowych HVRT i RUUT CF. Nie brzmi to zachęcająco.

Ze wszystkich najbardziej przypadła mi geometria Speca właśnie. Niestety nie są to rowery tyle warte.

 

Zastanawiam się nad tym Jari 1.1 Carbon ponieważ od razu w zestawie są od razu świetne koła DT Swiss G1800 na gorsze drogi no i bardzo dobre opony. Również myślałem wtedy o drugim komplecie na Carbonowych HUNTach 35mm stożka i jakimiś slickami.

Wg mnie M/54 przy przekroju 80cm będzie za duża. Mam Jari alu i jeżdżę na 54 mimo, że mam 182.5cm i 85.5cm przekroku. Rower świetny, rama super.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...