Skocz do zawartości

Scott Spark RC 2020 Custom


sebastiano19

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano (edytowane)

Czołem wszystkim przedstawiam Wam mojego rumaka przy którym trochę podłubałem. Nadrzędnym celem była redukcja wagi względem konfiguracji fabrycznej. Rower w sklepie miał ważyć nowy 10.5 kg okazało się na wadze 10.88 kg :) Także Scott waży S a mój rozmiar L ma 380 gramów więcej :) Poniżej specyfikacja fabryczna roweru a później opisze co zmieniłem.

Spark RC Carbon / Technologia IMP / HMX, zoptymalizowany dla 1x

/ BB92 / Carbon SMC Link, Carbon swingarm / SW haki Boost 12x148mm, TBC Trunnion Box Construction

Widelec:

RockShox SID Select+ RL3 Air, custom Charger 3-tryby Damper, 15x110mm Maxle Stealth / cieniowana rura / blokada / regulacja tłumienia, 100mm skoku

Amortyzator (Tył):

RockShox NUDE RL3 Trunnion, spersonalizowany dla SCOTT. zmiana skoku i geometrii, 3 tryby: Blokada-Kontrola Trakcji-Zjazd,

Regulacja tłumienia/ Skok 100-70-Blokada / 165X40mm

Zdalne sterowanie:

SCOTT TwinLoc Suspension System / pod kierownicą, 3 tryby / zintegrowana z obejmą chwytu

Przerzutka (Tył):

SRAM X01 / Eagle 12 Biegów

Manetki:

SRAM X01 Eagle Trigger

Korbowód:

SRAM X01 DUB Eagle Boost. Ramiona Carbon , QF 168 / 32T

Prowadnica łańcucha:

SCOTT custom

Oś korbowodu:

SRAM DUB PF integrated / shell 41x92mm

Łańcuch:

SRAM CN X01 Eagle

Kaseta:

SRAM XG1275 / 10-50 T

Hamulce:

SRAM Level TLM Disc / regulacja odległości klamki bez narzędzi, 180/F i 160/R Centerline rotor

Kierownica:

Syncros Fraser iC SL Carbon, / 9° / 740mm / Przykręcane chwyty Syncros Pro lock-on

Sztyca:

Syncros Duncan 1.0 Carbon, 10mm offset / 31.6x400mm

Siodło:

Syncros Belcarra Regular 1.5, Titanium rails

Stery:

Syncros Pro Drop in / cieniowane 1.5”-1 1/8”, łożyska o wielkości 42mm i 52mm

Zestaw kołowy:

Syncros Silverton 1.0 6 Bolt, F: 15x110mm, R: 12x148mm

Boost, 26mm Tubeless ready carbon rim 28H / XD Driver, Syncros Axle w/zdejmowana klamka z narzędziem

Dodatki:

Transport Axle

Opony:

Maxxis Rekon Race / 2.35” / 120TPI Kevlar Bead, Tubeless

Ready / EXO, Syncros Eco Sealant

Waga:

10.88 Kg

 

 

Tak to się prezentowało na początku. A zmieniłem następujące rzeczy:

Na pierwszy strzał poszły koła. Te fabryczne od DT Swissa ważyły 1760 gram za komplet. Niby karbonowe ale kloce. Złożyłem na zamówienie koła od Evanlite 27.5 mm szerokości wew. i aż 33 mm zewnętrznej. Szeroka obręcz daje dużą przewagę w terenie. Opona się ładnie układa i większą powierzchnią styka się z podłożem co daje dużą pewność w prowadzeniu względem wąskich obręczy. Nowe koła waga 1400 gram.

Opony seryjne od Maxxisa które bardzo cenię tu model Rekon Race zastąpiłem CST JR II Pro. Maxxis na wadze pokazał 760 gram sztuka a CST 560 gram więc ogromna różnica. Oczywiście wywaliłęm dętki i zalałem mlekiem.

Kolej przyszła na sztyce i siodło. Komponenty od Syncrosa zastąpiłem tymi a Ali ;) ale 150 gram spadło.

Tarcze Sram Level TLM zamieniłem na Ashima Ai2 98 gram lżejsze.

Później już poszły pierdoły typu gripy od Esi Chunky oraz koszyk karbonowy 18 gram z Ali.

Finalnie liczyłem, że zejdę poniżej 10 kg bez pedałów ale waga pokazała 10.12 kg :) Może jakaś kaseta od Gabaruka kiedyś jak ta się skończy wleci to już będzie poniżej 10 kg :)

 

Dzięki za uwagę krytyka mile widziana :)

IMG_20201107_111437.jpg IMG_20201128_170556.jpg IMG_20201128_170508.jpg

IMG_20201107_131828.jpg IMG_20201107_131904.jpg IMG_20201107_130717.jpg

IMG_20201206_123326.jpg IMG_20201206_123723.jpg IMG_20201206_121357.jpg

Edytowane przez sebastiano19
  • Lubię to! 8
Opublikowano
3 minuty temu, sebastiano19 napisał:

krytyka mile widziana :)

Ciężko jest się do czegoś doczepić przy takiej maszynie :D

No może do czerwonego bidonu ;)xD

Gratulacje, piękny bajk 

Opublikowano
7 minut temu, Accent_Szaj napisał:

Ciężko jest się do czegoś doczepić przy takiej maszynie :D

No może do czerwonego bidonu ;)xD

Gratulacje, piękny bajk 

Dziękuję :) bidon chyba będzie czarny docelowo :)

Opublikowano
2 minuty temu, sebastiano19 napisał:

będzie czarny docelowo

To super :D

Te pierwsze fotki na tle ściany, to myślałem że to jakiś monument, gdyby nie kwiatki z tyłu, to dalej bym tak myślał xD.

Widzę że wskoczyły fotki z pleneru, REWELACJA!!! 

Opublikowano
1 minutę temu, Accent_Szaj napisał:

To super :D

Te pierwsze fotki na tle ściany, to myślałem że to jakiś monument, gdyby nie kwiatki z tyłu, to dalej bym tak myślał xD.

Widzę że wskoczyły fotki z pleneru, REWELACJA!!! 

haha traktuję go jak członka rodziny:)
Dzięki raz jeszcze za miłe słowa. Pzdr!

Opublikowano

Sram i kolory (zwłaszcza wideł) to nie moje klimaty, ale wozidło masz zacne.

Opublikowano
2 godziny temu, CoolBreeze napisał:

Sram i kolory (zwłaszcza wideł) to nie moje klimaty, ale wozidło masz zacne.

kolory wiadomo rzecz gustu :) ale co do napędu srama jest dobry ale hamulce porażka totalna. To spowalniacze. Chyba wjadą xt lub magury mt 5. Chyba że polecicie coś innego?

Opublikowano
8 minut temu, sebastiano19 napisał:

Chyba wjadą xt lub magury mt 5.

Polecam Shigury :D

Klamki Shimano,a zaciski MT5. Istne kotwice.

Ewentualnie ja używam XT M8120

Opublikowano
23 minuty temu, sebastiano19 napisał:

kolory wiadomo rzecz gustu :) ale co do napędu srama jest dobry ale hamulce porażka totalna. To spowalniacze. Chyba wjadą xt lub magury mt 5. Chyba że polecicie coś innego?

Jakie masz piasty i szprychy w kołach od evanlite? Nie mogłeś zrobić tak aby zmienić tylko piasty i szprychy w tych kołach od synkrosa aby ważyły o wiele mniej? No chyba, że chodziło Ci o szerokość. Ale 25 a 27 czy to naprawdę robi taką różnicę? Nie maja tam w Evanlite obręczy bez tych wściekłych napisów?

Jak na górze miałeś komponenty karbonowe od synkrosa to czemu zmieniać na jakieś karbonowe - niewiadomo co z Ali? Dla tych paru gramów wagi?

Jestem z zdziwiony, że źle piszesz o hamulcach, mi TL hamowały bardzo dobrze a teraz Level Ultimate robią to lepiej niż xtry. 

Wiesz ile wazy rama Twojego roweru? Tu faktycznie oprócz amora z sida rl na ultimate race day czy jak tam ( 1350 g ) już nic więcej nie zrobisz, chyba, że będziesz wstawiał jakieś dziwne wynalazki.

A generalnie jak Ci się podoba to super i jesteś zadowolony to super. 

Opublikowano

Fajny rowerek szwajcarskiej firmy :-). Gratulacje! Jedyne co zostało to tak ja napisał @johankalvatnmożna celować w upgrade amorka. No i jak dla mnie to musowo zmiana hamulców - chociaż jakbyś był konsekwentny to byś nie celował w mt5 tylko np. w mt8 SL lub R1R, wtedy tam jeszcze z wagą zejdziesz. Jednak kotwice to to nie będą więc będziesz musiał pomyśleć na czym Ci bardziej zależy. Ale może wystarczą dla Twojego stylu jazdy, nie wiem gdzie jeździsz i jakie masz ambicje.

32t jest ok? Myślałeś nad zmianą na 34t?

Pozdrawiam

Krzysiek

Opublikowano
4 godziny temu, Accent_Szaj napisał:

Polecam Shigury :D

Klamki Shimano,a zaciski MT5. Istne kotwice.

Ewentualnie ja używam XT M8120

Dobra kombinacja poczytałem trochę faktycznie tak ludzie robią :)

Opublikowano
1 minutę temu, sebastiano19 napisał:

faktycznie tak ludzie robią

Haha, wiem. @PiotrekGT tak ma i sobie chwali :D 

Opublikowano
4 godziny temu, johankalvatn napisał:

Jakie masz piasty i szprychy w kołach od evanlite? Nie mogłeś zrobić tak aby zmienić tylko piasty i szprychy w tych kołach od synkrosa aby ważyły o wiele mniej? No chyba, że chodziło Ci o szerokość. Ale 25 a 27 czy to naprawdę robi taką różnicę? Nie maja tam w Evanlite obręczy bez tych wściekłych napisów?

Jak na górze miałeś komponenty karbonowe od synkrosa to czemu zmieniać na jakieś karbonowe - niewiadomo co z Ali? Dla tych paru gramów wagi?

Jestem z zdziwiony, że źle piszesz o hamulcach, mi TL hamowały bardzo dobrze a teraz Level Ultimate robią to lepiej niż xtry. 

Wiesz ile wazy rama Twojego roweru? Tu faktycznie oprócz amora z sida rl na ultimate race day czy jak tam ( 1350 g ) już nic więcej nie zrobisz, chyba, że będziesz wstawiał jakieś dziwne wynalazki.

A generalnie jak Ci się podoba to super i jesteś zadowolony to super. 

Piasty dt 350 a szprychy sapim cx ray. Wiesz co sprzedałem za 3000 zł te Syncrosy 1760 gram od razu całe a za 4000 zł kupiłem te Evanlite na firmę.Nie chciałem się bawić w zostawianie obręczy. Odbiłem podatki jeszcze taniej wyszły. Nowe ważą 1400 gram. Mają dożywotnią gwarancje i 2 lata darmowej naprawy jak rozwalę :) Szerokość tak jak piszesz 25,27,5 to już nie taka różnica.

Co do górnych komponentów syncrosa to sztyca karbon plus siodło syncros wersus to co ja założyłem z ali to uzysk 150 gram. Mam taki zestaw jeszcze z hardtaila 315 gram sztyca plus siodło. Sprawdzone na maratonach, dwa lata jeżdzę nic się nie dzieje. Mogę podać linki jak chcesz bo nie sama deska :) a jest gąbeczka jest sztywno ale i wygodnie.

Hamulce nie podeszły mi te Levele TLM. Miekka klamka. Miałem SLXy i więcej bym nie oczekiwał. Bardzo mi grały.

Frameset według googla waży 1849 gram. Nie będę kombinował z amorem. Jak się skończy kaseta i napęd to Gabaruk robi kasety o 120 gram lżejsze. Może to założę. I są jeszcze oponki od WTB 460 gram sztyka to też jeszcze 200 łącznie by spadło. Wtedy myślę 9.8 bez pedałów jest realne :)

Zadowolony jestem mega choć mało polatane bo pogoda się zepsuła. Na wiosnę ruszamy na szlaki:)

1 godzinę temu, KrzysiekMTB napisał:

Fajny rowerek szwajcarskiej firmy :-). Gratulacje! Jedyne co zostało to tak ja napisał @johankalvatnmożna celować w upgrade amorka. No i jak dla mnie to musowo zmiana hamulców - chociaż jakbyś był konsekwentny to byś nie celował w mt5 tylko np. w mt8 SL lub R1R, wtedy tam jeszcze z wagą zejdziesz. Jednak kotwice to to nie będą więc będziesz musiał pomyśleć na czym Ci bardziej zależy. Ale może wystarczą dla Twojego stylu jazdy, nie wiem gdzie jeździsz i jakie masz ambicje.

32t jest ok? Myślałeś nad zmianą na 34t?

Pozdrawiam

Krzysiek

Dzięki :) Hample wjadą nowe ale dam tym jeszcze szanse. Może się dotrą bo 3 razy w terenie zdążyłem być na razie. Dzięki za podpowiedzi Magur poczytam. A amor to już nie będę kombinował. Mój styl? lubię pocisnąć z góry. W okolicy KOMy na zjazdach moje 😜 startuje w Cyklokarpatach i Szprycha Maratony rowerowe. Podkarpacie, Beskid Niski jest gdzie polatać :)

32 T przy najmniejszej 10 koronce z tyłu na mój teren jest ok. 38-40 po prostym na kadencji da radę utrzymać. Dokręcić z górki nie dokręcę ale zakres jest ok. Może kiedyś jak nogę lepszą zrobię to wjedzie 34 T albo jakiś oval.

Powiem Wam ogólnie, że wagę można było zrobić jeszcze lepszą całości ale chciałem zachować jakiś kompromis. Dla przykładu są koła też od Evanlite czy nawet No Limited 1250 gram, są opony WTB czy choćby CST bez wkładki EPS 460 gramowe. Można siodło sam karbon 105 gram mam nawet takie. Zwykły mostek plus kiera też pewnie by wyszło mniej niż wynalazek synkorsa. Pedały spd kupiłem Look Race Carbon 355 gram komplet a są Egg Bittery poniżej 200. Tylko chciałem, żeby to też jeździło a nie tylko ważyło. Sam mam 75 kg. Najlżejsze nie zawsze najlepsze. Pedały Looka kupiłem bo mają mega dużą powierzchnie podparcia stopy. A pamiętam jak założyłem do szosy pedały szosowe jak moc pięknie się przenosiła od razu. Wcześniej miałem spdki od mtb. Nawet doszedłem do wniosku, że opony Maxxis Rekon Race cięższe o 200 gramó sztuka ale za to szeroki balon 2.35 czy nawet 2.4 to ktoś nie przez pomyłkę założył do tego roweru. Jak założyłem 2.25 odczuwalnie spadła trakcja. Nie wiem czy nie wrócę. Zobaczymy. Także trzeba jakiś kompromis zachować bo to ma jeździć i dawać fun :) a nie stać w salonie na kanapie i wyglądać :) 

  • Lubię to! 1
Opublikowano
41 minut temu, sebastiano19 napisał:

Dzięki za podpowiedzi Magur

Jak chcesz mieć super silę hamowania i lekko to obejrzyj MT trail SL, z tyłu nie potrzebujesz 4 tłoczków. Tylko one swoje kosztują :-).

45 minut temu, sebastiano19 napisał:

lubię pocisnąć z góry. W okolicy KOMy na zjazdach moje

No to w takim razie czekam na myk myka 🙂

Co do 32t - to jak jeździsz po górach to rozumiem, sam też mam 32t i 34t jednak było by za twardo jak dla mnie, w dół na trailach i tak nie trzeba dokręcać, grawitacja robi swoje. Generalnie, też uważam, że nie ma co iść na siłę w zbijanie wagi, w końcu rower od tego jest, żeby na nim jeździć, dlatego polecałbym nie przesadzać z oponami, w końcu to jedyny punkt styczności z podłożem. Na moim rowerze XC mam dobre doświadczenie z Maxxisem Forekaster (przód) i Rekon (tył). Tylko wtedy dolicz 800g do wagi. Ale zwłaszcza jak bierzesz udział w wyścigach i grzejesz na zjazdach to nie warto oszczędzać na oponach moim zdaniem.

Pozdrawiam

Krzysiek 

  • Lubię to! 3
Opublikowano

Dzisiaj założyłem nowe siodło i sztyce z ali. Wiem wiem profanacja i nie wolno. Ale urwałem kolejne 100 gram :) pogoda sprzyja w lesie nadal pięknie w grudniu :)

IMG_20201219_130638.jpg IMG_20201219_130612.jpg
  • Lubię to! 1
Opublikowano
Godzinę temu, sebastiano19 napisał:

siodło i sztyce z ali.

W pierwszej chwili myślałem, że ta sztyca to panterka, a to zrobił się naturalny leśno-błotny kamuflaż

  • Lubię to! 1
Opublikowano

W swoim sparku mam 2 przydatne patenty:
- osłona okolic zacisku sztycy zrobiona z dętki mtb
- owijka na kablach kokpitu, jest tego tyle że trochę porządku nie zaszkodzi

26a884f443044795a701f1b209630d8c.jpg

  • Lubię to! 1
  • 3 tygodnie później...
Opublikowano
W dniu 20.12.2020 o 22:19, marcink napisał:

W swoim sparku mam 2 przydatne patenty:
- osłona okolic zacisku sztycy zrobiona z dętki mtb
- owijka na kablach kokpitu, jest tego tyle że trochę porządku nie zaszkodzi

26a884f443044795a701f1b209630d8c.jpg

Fajnie wygląda ta owijka. Czym to ogarnąłeś? Jakie masz opony bo widzę że szeroka guma. Ja założyłem 2.25 i mam mieszane odczucia. 

Opublikowano

Mam pytanie do osób, które się znają i będą mogły pomoc. Kupiłem pomiar mocy Ronde na pająku. Według mojego mechanika potrzebuje nowej zębatki na 4 śruby. Co możecie polecić? Słaby jestem w częściach boję się że kupię coś co nie będzie pasowało do tego pomiaru i korby. IMG_20210108_142038.thumb.jpg.aab4343a01828660186449250c563d53.jpg

Screenshot_20210108_201518_com.android.gallery3d.jpg

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...