inicjator Opublikowano 6 Grudnia 2020 Opublikowano 6 Grudnia 2020 (edytowane) Cześć Czekam właśnie na Treka Domane SL5 2021. Są w nim zamontowane standardowo koła Bontrager Affinity, które ważą ok. 2150 gr. To bardzo dużo i wiadomo, chcę je wymienić. Najbardziej pod uwagę biorę następujące modele: - Bontrager Paradigm waga ok. 1780 gr https://www.trekbikes.com/us/en_US/equipment/cycling-components/bike-wheels/road-bike-wheels/bontrager-paradigm-tlr-disc-road-wheel/p/22313/ - DT Swiss P 1800 Spline DB profil 23 ewentualnie 32, które są na piastach DT Swiss 370. Waga kół z profilem 23 to ok. 1670 gr a z profilem 32 to ok. 1750 gr. Wszystkie w/w koła są w podobnej cenie tj. Bontrager ok. 1200 zł a DT Swiss max 1300 zł. I mam do Was 2 pytania: 1. Czy wg Was: Bontrager czy DT Swiss, a jeżeli DT Swiss to z profilem 23 czy 32 ? 2. I kwestia techniczna dot. piast. Czy piasty w tych Bontragerach i DT Swiss można jakoś zmodyfikować by zeszły one z wagi i by była lepsza ich jakość? Z tyłu, w jednym i drugim przypadku, są 3 zapadki. Mam na myśli modyfikację nie rujnującą funduszy i nie wchodzi w rachubę żadne rozplatanie kół. Edytowane 6 Grudnia 2020 przez inicjator
Argi Opublikowano 6 Grudnia 2020 Opublikowano 6 Grudnia 2020 Z tych dwóch, ja wziąłbym DT. Generalnie jestem przeciwnikiem kół systemowych, które w większości są jednorazowe. Jeżeli ktoś może wydać na koła 1200-1500 zł to znaczy, że niechętnie wyda na nową obręcz 800zł czy piastę. Koła DT są w pełni serwisowalne. Jednak w tym budżecie może złóż sobie koła u np. Daveo. Na przykład na obręczy DT i jakichś fajnych piastach Novatec. Sa tańsze od DT, nieco lżejsze, a jakościowo naprawdę niezłe. 1
inicjator Opublikowano 7 Grudnia 2020 Autor Opublikowano 7 Grudnia 2020 Właśnie idzie do mnie paczka z kołami DT Swiss P 1800 Spline 23 DB. Zostały zdjęte z nowego Canyon Ultimate Ultegra. W ogóle nie jeżdżone. Dałem za nie łącznie z kosztami przesyłki 900 zł. Także wg mnie to super cena. Ich waga z naklejonymi taśmami DT Swiss to 1660 gr. I tak jak piszesz Argi, ich serwis ze względu na powszechną dostępność części powinien być względnie prosty i tani. Myślę, że to dobry wybór. Założę na nie opony Bontrager R3 i dętki Schwalbe Extra Light. Całość tego zestawu będzie ważyła 2260 gr. Nie jest to zły wynik. Liczę na to, że mój Domane nabierze trochę werwy. Bo te koła + ogumienie, które zakłada do niego Trek fabrycznie ważą łącznie prawie 3400 gr. Oznacza to, że rower zejdzie z wagi na samych kołach minimum 1100 gr. Procentowo na kołach będzie to ok. 33% mniej!!!
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się