artie Opublikowano 2 Grudnia 2020 Opublikowano 2 Grudnia 2020 (edytowane) Cześć, Taki oto Dart cieszy mnie od 2 sezonów. Jako, że mieszkam niedaleko gór, rower służy mi do szeroko pojętego MTB. Rozmiar L na moje 186cm. Specyfikacja: Rama: mat Scout Green, alu 6061, skok 130mm Damper: Rock Shox Monarch RL, 190x51mm, tulejki 22.2x8mm Widelec: Rock Shox Recon RL Solo Air 29”, Boost, skok 140mm, oś 15mm, tapered Korba: Dartmoor Tribe Forged 24mm, 175mm, 28T Boost Manetka: SRAM NX, Shimano XT Przerzutka tylna: SRAM NX 1x11, Shimano SLX 11 Łańcuch: SRAM PC-1110 Kaseta: Sunrace CSMS8, 11-46T Hamulce: SRAM Level, Shimano SLX, tarcze XT 180mm, klocki Shimano metalic Obręcze: Dartmoor Cruiser 29”+, 32H, F/V Piasty:tył: Dartmoor Reel Boost 148x12mm, 32H; przód: Dartmoor Reel Boost 110x15mm, 32H Opony: Schwalbe Smart Sam 29x2.6” Performance, Maxxis DHF 2.5, Maxxis DHR2 2.4 Wspornik kierownicy: Dartmoor Trail v.2 50mm, Ø31.8mm Kierownica: Dartmoor Tornado Low 780mm, Ø31.8mm Chwyty: Dartmoor Maze Wspornik siodła: X-Fusion Manic integrated, skok 150/125mm, Ø30.9mm Siodło: Dartmoor Arrow, WTB Pure V Pedały: Dartmoor Stream OEM Wcześniej miałem kilka sztywniaków i fulla 26". Przed zakupem testowałem Gianta Trance 27.5 i 29, Meridę 120/140 i Marina Rift Zone. Dartmoor, mimo że najtańszy najbardziej przypadł mi do gustu dlatego nie zastanawiałem się więcej. Rowerem śmigam głównie po Beskidach. Nie mam super techniki, nie latam kilkumetrowych dropów, więc można powiedzieć że ten sprzęt potrafi dużo więcej niż ja. Co do komponentów - miałem trochę części z poprzedniej maszyny, więc zamiast napędu i hamulców Srama wpadło Shimano (preferuję japończyków). Po kilku wyjazdach w góry do zmiany poszły tarcze i klocki - te Sramy się nie nadawały na 2-3km zjazdy w Żywieckim. Opony były na mleku od początku, ale ta wersja Schwalbe była za słaba na beskidzkie kamienie - po kilku wyjazdach w góry porobiły się dziury na ściankach. Maxxisy DH to inna liga. Ciężkie, spory opór ale nic się nie dzieje. W takiej konfiguracji rower waży 15,9kg. Plusy: - świetna geometria - prosta jednozawiasowa konstrukcja, która działa nadspodziewanie dobrze - cena Minusy: - masa - brak miejsca na bidon Foto 1 - tak wyglądał po odbiorze z salonu, foto 2 - wygląd obecny, foto 3 - tak wygląda po tripie w Beskidzie Żywieckim Edytowane 19 Lipca 2021 przez artie 6
Gość Opublikowano 7 Grudnia 2020 Opublikowano 7 Grudnia 2020 W dniu 2.12.2020 o 23:54, artie napisał: - brak miejsca na bidon nie tylko w tym modelu kellys też nie ma miejsca
artie Opublikowano 7 Grudnia 2020 Autor Opublikowano 7 Grudnia 2020 3 godziny temu, piter614 napisał: nie tylko w tym modelu kellys też nie ma miejsca Idzie z tym żyć, jadąc w góry albo biore placek z bukłakiem albo na rzepach pod dolną rurą mam koszyk z bidonem.
Gość Opublikowano 7 Grudnia 2020 Opublikowano 7 Grudnia 2020 Ja kupiłem nerkę evoc i powiem że się sprawdza
artie Opublikowano 8 Grudnia 2020 Autor Opublikowano 8 Grudnia 2020 13 godzin temu, piter614 napisał: Ja kupiłem nerkę evoc i powiem że się sprawdza Masz z tym oryginalnym bukłakiem 1.5l? Da rade coś tam jeszcze włożyć jak masz pełny zbiornik?
Gość Opublikowano 8 Grudnia 2020 Opublikowano 8 Grudnia 2020 Tak mam z oryginalnymCzy da radęWejdzie dętkaŁyżki do oponMultitulPompka ja mam taką małąJakieś batonyKluczykiGeneralnie jak dla mnie na wycieczki elegancko.Byłem w nerce w Świeradów Zdrój na singlach fajnie bo nie musiałem się z plecakiem szarpaćPlecak to na dłuższe wycieczki po górach
artie Opublikowano 21 Grudnia 2020 Autor Opublikowano 21 Grudnia 2020 W temacie bidonu - tak sobie radzę jak jadę z nerką - koszyk mocowany na 3 rzepy, montaż zajmuje jakieś 30 sek. Wygląda jak wygląda, mam to gdzieś, ważne że działa Foto sobotni trip na Rysiankę.
miloova Opublikowano 18 Maja 2021 Opublikowano 18 Maja 2021 Witam. Śmigam na tym małym modelu (i kolorze). Mamy pytanie. Jak poprowadzić linkę od przerzutki w tylnym trójkącie ramy? Jest wyjście...obok przerzutki, ale gdzie linka ma niby wejść? Od strony dampera nie widzę nigdzie otworu.
artie Opublikowano 18 Maja 2021 Autor Opublikowano 18 Maja 2021 4 godziny temu, miloova napisał: Witam. Śmigam na tym małym modelu (i kolorze). Mamy pytanie. Jak poprowadzić linkę od przerzutki w tylnym trójkącie ramy? Jest wyjście...obok przerzutki, ale gdzie linka ma niby wejść? Od strony dampera nie widzę nigdzie otworu. Też nie wiem. U mnie leci na zewnątrz tak jak przewód hamulcowy.
negativeone Opublikowano 19 Maja 2021 Opublikowano 19 Maja 2021 Cześć. Piękna maszyna. Tez właśnie czekam na dostawy ram Darta. Aktualnie mam Primala 29”. Troche się wykręciłem w rower. Mieszkam w Warszawie wiec nie mam możliwości na częste bywanie w górach z racji tego zacząłem zastanowić się na Bluebirdem właśnie. Wcześniej myślałem nad Blackbirdem, ale czy potrzebuje 160 mm skoku to raczej wątpię. Coś tam na stolikach skacze na swoim Primala i jak widzę po oringu na amorze to 140 mm wykorzystuje w pełni. Ja to jest w Bluebirdzie? Nie ma za mało skoku?
artie Opublikowano 20 Maja 2021 Autor Opublikowano 20 Maja 2021 W dniu 19.05.2021 o 11:32, negativeone napisał: Cześć. Piękna maszyna. Tez właśnie czekam na dostawy ram Darta. Aktualnie mam Primala 29”. Troche się wykręciłem w rower. Mieszkam w Warszawie wiec nie mam możliwości na częste bywanie w górach z racji tego zacząłem zastanowić się na Bluebirdem właśnie. Wcześniej myślałem nad Blackbirdem, ale czy potrzebuje 160 mm skoku to raczej wątpię. Coś tam na stolikach skacze na swoim Primala i jak widzę po oringu na amorze to 140 mm wykorzystuje w pełni. Ja to jest w Bluebirdzie? Nie ma za mało skoku? Dla mnie nie Ale to wszystko zależy jak szybko i agresywnie jeździsz. Do turystyki i uklepanych ścieżek skoku jest aż nadto, ale jak byś leciał pełnym piecem po jakiejś wymagającej trasie enduro czy a-line to pewnie braknie.
negativeone Opublikowano 20 Maja 2021 Opublikowano 20 Maja 2021 Dla mnie nie Ale to wszystko zależy jak szybko i agresywnie jeździsz. Do turystyki i uklepanych ścieżek skoku jest aż nadto, ale jak byś leciał pełnym piecem po jakiejś wymagającej trasie enduro czy a-line to pewnie braknie.Prawda, zależy od stylu jazdy. No, ja mieszkam na Mazowszu, ale napaliłem się na enduro na maksa.Te 160 skoku wypada już mieć. Chociaż patrząc co Piotrek Krajewski robił na Bluebirdzie to… latał na nim niesamowicie.
miloova Opublikowano 2 Czerwca 2021 Opublikowano 2 Czerwca 2021 Panowie. Ja na Bluebirdzie latam po Alpejskich trasach. Mam w miarę płynny styl jazdy ale skaczę duże loty i dropy. Tak zawieszenie dochodzi do końca….i co z tego? Jak miałem sztywniaka to też latałem. 130mm z tyłu to więcej niż 0mm. Pod górę za to jest lepiej i na delikatniejszych trasach dużo lepiej. Pytanie gdzie częściej jeździsz. Wysoko w górach? Katujesz duże kamienie….może warto mieć te 160mm czy więcej. Ale ja teraz jeżdżę Alpy i jakoś Blue Bird wystarcza. Ale nikt nie wykombinował jak prowadzić linki z tylnym trójkącie….sokoro jest już jeden otwór?
negativeone Opublikowano 10 Czerwca 2021 Opublikowano 10 Czerwca 2021 Panowie. Ja na Bluebirdzie latam po Alpejskich trasach. Mam w miarę płynny styl jazdy ale skaczę duże loty i dropy. Tak zawieszenie dochodzi do końca….i co z tego? Jak miałem sztywniaka to też latałem. 130mm z tyłu to więcej niż 0mm. Pod górę za to jest lepiej i na delikatniejszych trasach dużo lepiej. Pytanie gdzie częściej jeździsz. Wysoko w górach? Katujesz duże kamienie….może warto mieć te 160mm czy więcej. Ale ja teraz jeżdżę Alpy i jakoś Blue Bird wystarcza. Ale nikt nie wykombinował jak prowadzić linki z tylnym trójkącie….sokoro jest już jeden otwór?Co raz bliżej do Bluebirda, co raz bliżej. No ja żyje w Warszawie wiec częściej jestem w płaskim lesie, ale często też jadę na miejscówkę gdzie jest kilka zjazdów gdzie 140 mm zamykam.Ale to można dołożyć token i zmniejszyć komorę.
miloova Opublikowano 8 Lipca 2021 Opublikowano 8 Lipca 2021 Ale nie ma niczego złego w dobiciu zawieszenia od czasu do czasu. Przecież po każdym twardszym lądowaniu powinieneś dobić nie zależnie od skoku….bo tak powinno być. Problem jeśli odbijasz na każdym skoku…to wtedy brakuje ewidentnie.
negativeone Opublikowano 18 Lipca 2021 Opublikowano 18 Lipca 2021 Przy 178 cm brać Bluebird L czy M?Teraz mam Primala M ale chce zmienić na BB, ale nie wiem czy M czy L.
artie Opublikowano 19 Lipca 2021 Autor Opublikowano 19 Lipca 2021 Jesteś +- na granicy rozmiarów, jak możesz to najlepiej się przymierzyć ale wg mnie M.
Kicha Opublikowano 22 Lipca 2021 Opublikowano 22 Lipca 2021 No ja też zaczynam się rozglądać za Bluebirdem bo ostatnio plecy mi daja znać za często i chyba HT juz nie dla mnie
negativeone Opublikowano 25 Lipca 2021 Opublikowano 25 Lipca 2021 Jesteś +- na granicy rozmiarów, jak możesz to najlepiej się przymierzyć ale wg mnie M.Tak, pójdę w M.Ostatnio trochę jeżdżę w Kielcach na Telegrafie na swoim sztywniaku M i chyba ten rozmiar jest dobry. Może L byłaby dłuższa i stabilniejsza, ale nie mam jak tego sprawdzić.
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się