Skocz do zawartości

Dartmoor Bluebird Evo 29 2019 - dobry kolega


artie

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano (edytowane)

Cześć,

Taki oto Dart cieszy mnie od 2 sezonów. Jako, że mieszkam niedaleko gór, rower służy mi do szeroko pojętego MTB. Rozmiar L na moje 186cm.
Specyfikacja:

Rama: mat Scout Green, alu 6061, skok 130mm
Damper: Rock Shox Monarch RL, 190x51mm, tulejki 22.2x8mm
Widelec: Rock Shox Recon RL Solo Air 29”, Boost, skok 140mm, oś 15mm, tapered
Korba: Dartmoor Tribe Forged 24mm, 175mm, 28T Boost
ManetkaSRAM NX, Shimano XT
Przerzutka tylna: SRAM NX 1x11, Shimano SLX 11
Łańcuch: SRAM PC-1110
Kaseta: Sunrace CSMS8, 11-46T
Hamulce: SRAM Level, Shimano SLX, tarcze XT 180mm, klocki Shimano metalic
Obręcze: Dartmoor Cruiser 29”+, 32H, F/V
Piasty:tył: Dartmoor Reel Boost 148x12mm, 32H; przód: Dartmoor Reel Boost 110x15mm, 32H
Opony: Schwalbe Smart Sam 29x2.6” Performance, Maxxis DHF 2.5, Maxxis DHR2 2.4
Wspornik kierownicy: Dartmoor Trail v.2 50mm, Ø31.8mm
Kierownica: Dartmoor Tornado Low 780mm, Ø31.8mm
Chwyty: Dartmoor Maze
Wspornik siodła: X-Fusion Manic integrated, skok 150/125mm, Ø30.9mm
Siodło: Dartmoor Arrow, WTB Pure V
Pedały: Dartmoor Stream OEM

Wcześniej miałem kilka sztywniaków i fulla 26". Przed zakupem testowałem Gianta Trance 27.5 i 29, Meridę 120/140 i Marina Rift Zone. Dartmoor, mimo że najtańszy najbardziej przypadł mi do gustu dlatego nie zastanawiałem się więcej.

Rowerem śmigam głównie po Beskidach. Nie mam super techniki, nie latam kilkumetrowych dropów, więc można powiedzieć że ten sprzęt potrafi dużo więcej niż ja.

Co do komponentów - miałem trochę części z poprzedniej maszyny, więc zamiast napędu i hamulców Srama wpadło Shimano (preferuję japończyków). Po kilku wyjazdach w góry do zmiany poszły tarcze i klocki - te Sramy się nie nadawały na 2-3km zjazdy w Żywieckim.

Opony były na mleku od początku, ale ta wersja Schwalbe była za słaba na beskidzkie kamienie - po kilku wyjazdach w góry porobiły się dziury na ściankach. Maxxisy DH to inna liga. Ciężkie, spory opór ale nic się nie dzieje. W takiej konfiguracji rower waży 15,9kg.

Plusy:
- świetna geometria
- prosta jednozawiasowa konstrukcja, która działa nadspodziewanie dobrze
- cena

Minusy:
- masa
- brak miejsca na bidon

Foto 1 - tak wyglądał po odbiorze z salonu, foto 2 - wygląd obecny, foto 3 - tak wygląda po tripie w Beskidzie Żywieckim

1-IMG_20190718_150025.jpg IMG_20201202_132308.jpg 1-IMG_20201116_121725.jpg

Edytowane przez artie
  • Lubię to! 6
Opublikowano
W dniu 2.12.2020 o 23:54, artie napisał:

- brak miejsca na bidon

nie tylko w tym modelu kellys też nie ma miejsca

Opublikowano
3 godziny temu, piter614 napisał:

nie tylko w tym modelu kellys też nie ma miejsca

Idzie z tym żyć, jadąc w góry albo biore placek z bukłakiem albo na rzepach pod dolną rurą mam koszyk z bidonem.

Opublikowano
13 godzin temu, piter614 napisał:

Ja kupiłem nerkę evoc i powiem że się sprawdza

Masz z tym oryginalnym bukłakiem 1.5l? Da rade coś tam jeszcze włożyć jak masz pełny zbiornik?

Opublikowano

Tak mam z oryginalnym
Czy da radę
Wejdzie dętka
Łyżki do opon
Multitul
Pompka ja mam taką małą
Jakieś batony
Kluczyki
Generalnie jak dla mnie na wycieczki elegancko.
Byłem w nerce w Świeradów Zdrój na singlach fajnie bo nie musiałem się z plecakiem szarpać
Plecak to na dłuższe wycieczki po górach

  • 2 tygodnie później...
Opublikowano

W temacie bidonu - tak sobie radzę jak jadę z nerką - koszyk mocowany na 3 rzepy, montaż zajmuje jakieś 30 sek. Wygląda jak wygląda, mam to gdzieś, ważne że działa :) Foto sobotni trip na Rysiankę.

 

IMG_20201220_122150.jpg
  • 4 miesiące temu...
Opublikowano

Witam. Śmigam na tym małym modelu (i kolorze).

Mamy pytanie. Jak poprowadzić linkę od przerzutki w tylnym trójkącie ramy? Jest wyjście...obok przerzutki, ale gdzie linka ma niby wejść? Od strony dampera nie widzę nigdzie otworu.

Opublikowano
4 godziny temu, miloova napisał:

Witam. Śmigam na tym małym modelu (i kolorze).

Mamy pytanie. Jak poprowadzić linkę od przerzutki w tylnym trójkącie ramy? Jest wyjście...obok przerzutki, ale gdzie linka ma niby wejść? Od strony dampera nie widzę nigdzie otworu.

Też nie wiem. U mnie leci na zewnątrz tak jak przewód hamulcowy.

Opublikowano

Cześć. Piękna maszyna. Tez właśnie czekam na dostawy ram Darta. Aktualnie mam Primala 29”. Troche się wykręciłem w rower. Mieszkam w Warszawie wiec nie mam możliwości na częste bywanie w górach z racji tego zacząłem zastanowić się na Bluebirdem właśnie. Wcześniej myślałem nad Blackbirdem, ale czy potrzebuje 160 mm skoku to raczej wątpię. Coś tam na stolikach skacze na swoim Primala i jak widzę po oringu na amorze to 140 mm wykorzystuje w pełni. Ja to jest w Bluebirdzie? Nie ma za mało skoku?

Opublikowano
W dniu 19.05.2021 o 11:32, negativeone napisał:

Cześć. Piękna maszyna. Tez właśnie czekam na dostawy ram Darta. Aktualnie mam Primala 29”. Troche się wykręciłem w rower. Mieszkam w Warszawie wiec nie mam możliwości na częste bywanie w górach z racji tego zacząłem zastanowić się na Bluebirdem właśnie. Wcześniej myślałem nad Blackbirdem, ale czy potrzebuje 160 mm skoku to raczej wątpię. Coś tam na stolikach skacze na swoim Primala i jak widzę po oringu na amorze to 140 mm wykorzystuje w pełni. Ja to jest w Bluebirdzie? Nie ma za mało skoku?

Dla mnie nie :) Ale to wszystko zależy jak szybko i agresywnie jeździsz. Do turystyki i uklepanych ścieżek skoku jest aż nadto, ale jak byś leciał pełnym piecem po jakiejś wymagającej trasie enduro czy a-line to pewnie braknie.

Opublikowano
Dla mnie nie  Ale to wszystko zależy jak szybko i agresywnie jeździsz. Do turystyki i uklepanych ścieżek skoku jest aż nadto, ale jak byś leciał pełnym piecem po jakiejś wymagającej trasie enduro czy a-line to pewnie braknie.

Prawda, zależy od stylu jazdy. No, ja mieszkam na Mazowszu, ale napaliłem się na enduro na maksa.
Te 160 skoku wypada już mieć. Chociaż patrząc co Piotrek Krajewski robił na Bluebirdzie to… latał na nim niesamowicie.
  • 2 tygodnie później...
Opublikowano

Panowie. Ja na Bluebirdzie latam po Alpejskich trasach. Mam w miarę płynny styl jazdy ale skaczę duże loty i dropy. Tak zawieszenie dochodzi do końca….i co z tego? Jak miałem sztywniaka to też latałem. 130mm z tyłu to więcej niż 0mm. 

Pod górę za to jest lepiej i na delikatniejszych trasach dużo lepiej. 

Pytanie gdzie częściej jeździsz. Wysoko w górach? Katujesz duże kamienie….może warto mieć te 160mm czy więcej. Ale ja teraz jeżdżę Alpy i jakoś Blue Bird wystarcza.

Ale nikt nie wykombinował jak prowadzić linki z tylnym trójkącie….sokoro jest już jeden otwór?

  • 2 tygodnie później...
Opublikowano
Panowie. Ja na Bluebirdzie latam po Alpejskich trasach. Mam w miarę płynny styl jazdy ale skaczę duże loty i dropy. Tak zawieszenie dochodzi do końca….i co z tego? Jak miałem sztywniaka to też latałem. 130mm z tyłu to więcej niż 0mm. 
Pod górę za to jest lepiej i na delikatniejszych trasach dużo lepiej. 
Pytanie gdzie częściej jeździsz. Wysoko w górach? Katujesz duże kamienie….może warto mieć te 160mm czy więcej. Ale ja teraz jeżdżę Alpy i jakoś Blue Bird wystarcza.
Ale nikt nie wykombinował jak prowadzić linki z tylnym trójkącie….sokoro jest już jeden otwór?

Co raz bliżej do Bluebirda, co raz bliżej.
No ja żyje w Warszawie wiec częściej jestem w płaskim lesie, ale często też jadę na miejscówkę gdzie jest kilka zjazdów gdzie 140 mm zamykam.
Ale to można dołożyć token i zmniejszyć komorę.
  • 4 tygodnie później...
Opublikowano

Ale nie ma niczego złego w dobiciu zawieszenia od czasu do czasu. Przecież po każdym twardszym lądowaniu powinieneś dobić nie zależnie od skoku….bo tak powinno być. Problem jeśli odbijasz na każdym skoku…to wtedy brakuje ewidentnie. 

  • 2 tygodnie później...
Opublikowano

Przy 178 cm brać Bluebird L czy M?
Teraz mam Primala M ale chce zmienić na BB, ale nie wiem czy M czy L.

Opublikowano

Jesteś +- na granicy rozmiarów, jak możesz to najlepiej się przymierzyć ale wg mnie M.

Opublikowano

No ja też zaczynam się rozglądać za Bluebirdem bo ostatnio plecy mi daja znać za często i chyba HT juz nie dla mnie :( 

Opublikowano
Jesteś +- na granicy rozmiarów, jak możesz to najlepiej się przymierzyć ale wg mnie M.

Tak, pójdę w M.
Ostatnio trochę jeżdżę w Kielcach na Telegrafie na swoim sztywniaku M i chyba ten rozmiar jest dobry. Może L byłaby dłuższa i stabilniejsza, ale nie mam jak tego sprawdzić.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...