Raptor Opublikowano 1 Grudnia 2020 Opublikowano 1 Grudnia 2020 (edytowane) Już jest Canyon Spectral na kole 29.👍 Zapraszam do dyskusji Edytowane 1 Grudnia 2020 przez Raptor 1
johankalvatn Opublikowano 1 Grudnia 2020 Opublikowano 1 Grudnia 2020 (edytowane) Ma gwintowaną mufę suportu? Jak tak to jakaś zmiana na lepsze - "threaded bottom bracket" - tak piszą. No i "Hassle-free " bezproblemowy. Czyli wciskany jest problemowy w innych ich rowerach? Ceny jak najbardziej ok jak na taki rower ale przy tym skoku nie widzę zastosowania w zachodniopomorskim. Waga prawie 15 kg z pedałami. Choć komfortowy to dla mnie za ciężki do rekreacyjnych przejażdżek. Jak komuś to nie przeszkadza to super oferta. Jak rozumieć dostępność na ich stronie np. L 21.02 - 25.02 - czyli co , przez 4 dni jest dostępny? Edytowane 1 Grudnia 2020 przez johankalvatn
Raptor Opublikowano 1 Grudnia 2020 Autor Opublikowano 1 Grudnia 2020 Po pierwsze to nie jest rower do rekreacyjnych przejażdżek tylko do haratania.😉 Po drugie mam cf7 tylko na kole 27.5 i śmiga mi się idealnie a to że nie mam gór nie znaczy że nie można ostro poharatać. Zapraszam na poligon Drawski a gwarantuję że jak polatasz czołgówką to język będziesz miał do ziemi. To nie jest dostępność tylko widełki czasu wysyłki😀
johankalvatn Opublikowano 1 Grudnia 2020 Opublikowano 1 Grudnia 2020 I ta cena Spectrala 29 Ltd - 27 tys jest dla mnie niepojęta. Bo w wolnej sprzedaży jego koła to 8 tys, napęd z korbą karbonową Race Face i hamulce XTR to blisko 8 tys, Fox przód i tył - z 6 tys lekko licząc, góra niech będzie 2 tys najmniej - co daje nam już 24 tys. A gdzie rama? I zarobek producenta? Cuda po prostu. Jestem ciekaw za ile te koła, napęd kupuje Canyon? A co z suportem? Jest gwintowany? Dla mnie rower ma sens jak mogę po prostu wyjść z domu i jechać ile mogę w okolicy bez dodatkowego transportu tegoż roweru na odległość 100 czy 600 km. Bo to jest proste i nic nie kosztuje. Nie mówiąc o czasie. Na strzelnicę to ja mam problem aby dojechać te 30 km w jedną stronę przez centrum miasta. Żadna przyjemność. Jak ktoś mieszka w górach to super sprawa.
Accent_Szaj Opublikowano 1 Grudnia 2020 Opublikowano 1 Grudnia 2020 Wiem że @RaptorMa problem z daniem stronki,wiec wklejam https://www.canyon.com/pl-pl/mountain-bikes/trail-bikes/spectral/spectral-29/
PiotrekGT Opublikowano 1 Grudnia 2020 Opublikowano 1 Grudnia 2020 (edytowane) Bardzo ładna geo Weszła też zmiana na pełnoprawnego horsta. 27,5 ma troche kombinowanego, bo łączenie rurek jest ponad osią koła a nie pod. Edytowane 1 Grudnia 2020 przez PiotrekGT
KrzysiekMTB Opublikowano 1 Grudnia 2020 Opublikowano 1 Grudnia 2020 19 minut temu, PiotrekGT napisał: Bardzo ładna geo Canyon nigdy nie był prekursorem progresywności 🙂 Fajne, że w końcu zrobili nowoczesny rower - zwłaszcza ten kąt rury podsiodłowej. Z drugiej strony, większość rowerków z tego segmentu ma w tym momencie prawie identyczną geo, 65 z przodu, co najmniej 66 z tyłu, reach około 500 w xl.
Kkaaeell Opublikowano 2 Grudnia 2020 Opublikowano 2 Grudnia 2020 Strive chyba nabierze teraz więcej skoku bo po co im 2 identyczne rowery w ofercie
PiotrekGT Opublikowano 2 Grudnia 2020 Opublikowano 2 Grudnia 2020 ALbo zniknie z oferty, bo jeśli strive nabierze więcej skoku, to po co im wtedy Torque.
Kkaaeell Opublikowano 2 Grudnia 2020 Opublikowano 2 Grudnia 2020 Strive jest na kole 29 a torque 27"5 1
PiotrekGT Opublikowano 2 Grudnia 2020 Opublikowano 2 Grudnia 2020 Swoją drogą, to może pójdą za ciosem nowych wersji modeli i zrobią neurona na dzisiejszym poziomie
Ares Opublikowano 2 Grudnia 2020 Opublikowano 2 Grudnia 2020 Co by nie pisać jest drogo... Coraz bardziej przekonuję się do tego, że klasyfikowanie w katalogu powinno iść w parze z amorem. Przykładowo Zeb/Fox 38 to superenduro, Lyrik/Fox 36 to enduro a Pike czy Fox 34 to trail. Ten nowy Spectral to tyle ma z trailem wspólnego co ja z DH. Minimalnie ale tak naprawdę minimalnie "podkręcić" Neurona i jest idealny rower dla większości. No i chyba tylko tu będzie dla biedniejszych i opcja z alu i coś poniżej "dychy".
Raptor Opublikowano 2 Grudnia 2020 Autor Opublikowano 2 Grudnia 2020 Ares masz rację co do cen rowerów. Jeszcze kilka sezonów a będą droższe od samochodów Pozwoliłem sobie porównać Treka Slash 9.7 na plastiku vs Canyon Spectral Cf 8 i jakby nie patrzeć Trek 21 tyś a Canyon 18600zł bijąc go ceną oraz osprzętem. (koła , przerzutka , heble , opony , tarcze , ) Mamy 2400zł w kieszeni i lepszy osprzęt.
johankalvatn Opublikowano 2 Grudnia 2020 Opublikowano 2 Grudnia 2020 Topowy Canyon w tym temacie jak i inne są tanie w stosunku do cen innych producentów. Jak jest drogo to co dopiero z rowerami od Specialised czy Treka? Czyli ile miałby kosztować Canyon Spectral Ltd - 15 tys? a nie 27?. Jak dzisiejsze realia to jest po prostu tanio.
Ares Opublikowano 2 Grudnia 2020 Opublikowano 2 Grudnia 2020 Jeszcze z 3 lata wstecz plastikowy Spectral z lepszymi szpejami był z 1,5 tańszy. Jednak był "drogi" Reverb, Koła DT na ratchecie i po prostu Pike a nie żadne Select Srelect. Ale i tak oferta bardzo dobra jest. Tak patrzę na plastikowego Trance X za chyba 20K bo oni lubią podnosić ceny po Nowym Roku a tam z tyłu przerzutka NX i te ich syfiaste piasty. Jasne jest jakiś rabacik ale i tak to są dla mnie jakieś cenowe żarty.
IOO Opublikowano 16 Grudnia 2020 Opublikowano 16 Grudnia 2020 W dniu 1.12.2020 o 19:36, johankalvatn napisał: I ta cena Spectrala 29 Ltd - 27 tys jest dla mnie niepojęta. Bo w wolnej sprzedaży jego koła to 8 tys, napęd z korbą karbonową Race Face i hamulce XTR to blisko 8 tys, Fox przód i tył - z 6 tys lekko licząc, góra niech będzie 2 tys najmniej - co daje nam już 24 tys. A gdzie rama? I zarobek producenta? Cuda po prostu. Jestem ciekaw za ile te koła, napęd kupuje Canyon? A co z suportem? Jest gwintowany? Dla mnie rower ma sens jak mogę po prostu wyjść z domu i jechać ile mogę w okolicy bez dodatkowego transportu tegoż roweru na odległość 100 czy 600 km. Bo to jest proste i nic nie kosztuje. Nie mówiąc o czasie. Na strzelnicę to ja mam problem aby dojechać te 30 km w jedną stronę przez centrum miasta. Żadna przyjemność. Jak ktoś mieszka w górach to super sprawa. Z tego co wiem o cenach dla polskich producentów to mniejwięcej połowa ceny sklepowej. Tak więc maja gdzie prowizje ukryć.
Raptor Opublikowano 16 Grudnia 2020 Autor Opublikowano 16 Grudnia 2020 24 minuty temu, IOO napisał: Z tego co wiem o cenach dla polskich producentów to mniejwięcej połowa ceny sklepowej. Tak więc maja gdzie prowizje ukryć. wyjaśnij to o czym piszesz.? Jakich polskich producentów.? Przecież Caynon nie posiada siatki dystrybutorów
Ares Opublikowano 16 Grudnia 2020 Opublikowano 16 Grudnia 2020 Przecież są Polscy producenci, którzy muszą dostać szpeja by rower wyjechał do klienta. Czy to jest Kross, NS czy Canyon nie ma znaczenia. Zwyczajnie napęd bezpośrednio od producenta kosztuje śmieszne pieniądze. To samo każda inna cześć. Taki rzeczony Spectral za przykładowo 16tys w koszcie samego Canyona to tylko parę tys zł. Wiadomo nie 2-3 ale gdzieś bliżej 6-7 tys. Jak koła są w sklepie za 8 tys to Canyon może je mieć za nawet 3-kę czy nieco więcej jak ma podpisany dobry kontrakt. Jeszcze większe różnice są tam gdzie cena pompowana jest znaczkiem marki i rowery ceny rowerów dochodzą do 50-60tys.
IOO Opublikowano 16 Grudnia 2020 Opublikowano 16 Grudnia 2020 1 godzinę temu, Raptor napisał: wyjaśnij to o czym piszesz.? Jakich polskich producentów.? Przecież Caynon nie posiada siatki dystrybutorów Kross i Romet kupują komponenty mniej więcej za połowę ceny która jest w sklepach.
johankalvatn Opublikowano 16 Grudnia 2020 Opublikowano 16 Grudnia 2020 56 minut temu, IOO napisał: Kross i Romet kupują komponenty mniej więcej za połowę ceny która jest w sklepach. Pracowałeś tam w dziale zakupów i widziałeś zamówienia?
Ares Opublikowano 16 Grudnia 2020 Opublikowano 16 Grudnia 2020 @johankalvatnco kwestionujesz zadajac tego typu pytanie? Uważasz, że producenci płacą za części tyle ile my w sklepie i zarabiają za rowerze kilkadziesiąt euro?
Frost Opublikowano 16 Grudnia 2020 Opublikowano 16 Grudnia 2020 Aż dziwne, że komuś trudno sobie wyobrazić, że zamawianie bezpośrednio od producenta w Azji całego kontenera części odbywa się na zupełnie innym poziomie cenowym niż zapakowany produkt do sprzedaży detalicznej przez dystrybutorów. To dotyczy wszystkiego: tekstyliów, układów GPU do kart graficznych, surowców mineralnych do produkcji, śrubek i nakrętek i większości gotowych produktów lub półproduktów używanych na masową skale w innym zakładzie produkcyjnym. Sprzedaż hurtowa przez dystrybutorów/dealerów zwykle oparta jest na cenniku producenta, od którego dystrybutor ma odpowiedni rabat aby mógł pełnić swoją rolę i w zależności od branży potrafią to być grube kwoty. Taki sam mechanizm ma zastosowanie do hurtowni - każda ma ustalony rabat ze względu na wolumen i wypracowane warunki. W swojej branży przemysłowej również udzielam rabatów i dla przeciętnego Kowalskiego pewnie byłyby to ogromne kwoty i doklejona łatka zdziercy ale wystarczy się chwilę zastanowić nad tym z czego sfinansować koszt funkcjonowania zakładu produkcyjnego i jego pracowników, sieć dystrybucji, zabezpieczenia, ubezpieczenia, ryzyka, podpisane Umowy to wtedy nabiera to trochę większego sensu.
IOO Opublikowano 16 Grudnia 2020 Opublikowano 16 Grudnia 2020 6 godzin temu, johankalvatn napisał: Pracowałeś tam w dziale zakupów i widziałeś zamówienia? Kolega pracował i mieliśmy trochę gratów po cenach bez żadnej marzy. 4 godziny temu, Frost napisał: Aż dziwne, że komuś trudno sobie wyobrazić, że zamawianie bezpośrednio od producenta w Azji całego kontenera części odbywa się na zupełnie innym poziomie cenowym niż zapakowany produkt do sprzedaży detalicznej przez dystrybutorów Koszt opakowania potrafi być większy niż samego produktu.
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się