Skocz do zawartości

Canyon Spectral 29


Raptor

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano (edytowane)

Już jest Canyon Spectral na kole 29.👍

Zapraszam do dyskusji

Edytowane przez Raptor
  • Lubię to! 1
Opublikowano (edytowane)

Ma gwintowaną mufę suportu? Jak tak to jakaś zmiana na lepsze -  "threaded bottom bracket" - tak piszą. No i "Hassle-free " bezproblemowy. Czyli wciskany jest problemowy w innych ich rowerach? 

Ceny jak najbardziej ok jak na taki rower ale przy tym skoku nie widzę zastosowania w zachodniopomorskim. Waga prawie 15 kg z pedałami. Choć komfortowy to dla mnie za ciężki do rekreacyjnych przejażdżek. Jak komuś to nie przeszkadza to super oferta. 

Jak rozumieć dostępność na ich stronie np. L 21.02 - 25.02 - czyli co , przez 4 dni jest dostępny?

Edytowane przez johankalvatn
Opublikowano

Po pierwsze to nie jest rower do rekreacyjnych przejażdżek tylko do haratania.😉 Po drugie mam cf7 tylko na kole 27.5 i śmiga mi się idealnie a to że nie mam gór nie znaczy że nie można ostro poharatać. Zapraszam na poligon Drawski a gwarantuję że jak polatasz czołgówką to język będziesz miał do ziemi. To nie jest dostępność tylko widełki czasu wysyłki😀

Opublikowano

I ta cena Spectrala 29 Ltd - 27 tys jest dla mnie niepojęta. Bo w wolnej sprzedaży jego koła to 8 tys, napęd z korbą karbonową Race Face i hamulce XTR to blisko 8 tys, Fox przód i tył - z 6 tys lekko licząc, góra niech będzie 2 tys najmniej - co daje nam już 24 tys. A gdzie rama? I zarobek producenta? Cuda po prostu. 

Jestem ciekaw za ile te koła, napęd kupuje Canyon?

A co z suportem? Jest gwintowany? 

Dla mnie rower ma sens jak mogę po prostu wyjść z domu i jechać ile mogę w okolicy bez dodatkowego transportu tegoż roweru na odległość 100 czy 600 km. Bo to jest proste i nic nie kosztuje. Nie mówiąc o czasie.  Na strzelnicę to ja mam problem aby dojechać te 30 km w jedną stronę przez centrum miasta. Żadna przyjemność. 

Jak ktoś mieszka w górach to super sprawa. 

Opublikowano (edytowane)

Bardzo ładna geo ;)

Weszła też zmiana na pełnoprawnego horsta. 27,5 ma troche kombinowanego, bo łączenie rurek jest ponad osią koła a nie pod.

Edytowane przez PiotrekGT
Opublikowano
19 minut temu, PiotrekGT napisał:

Bardzo ładna geo ;)

Canyon nigdy nie był prekursorem progresywności 🙂 Fajne, że w końcu zrobili nowoczesny rower - zwłaszcza ten kąt rury podsiodłowej. Z drugiej strony, większość rowerków z tego segmentu ma w tym momencie prawie identyczną geo, 65 z przodu, co najmniej 66 z tyłu, reach około 500 w xl.

Opublikowano

Strive chyba nabierze teraz więcej skoku bo po co im 2 identyczne rowery w ofercie

Opublikowano

ALbo zniknie z oferty, bo jeśli strive nabierze więcej skoku, to po co im wtedy Torque.

Opublikowano

Swoją drogą, to może pójdą za ciosem nowych wersji modeli i zrobią neurona na dzisiejszym poziomie

Opublikowano

Co by nie pisać jest drogo... 

Coraz bardziej przekonuję się do tego, że klasyfikowanie w katalogu powinno iść w parze z amorem. Przykładowo Zeb/Fox 38 to superenduro, Lyrik/Fox 36 to enduro a Pike czy Fox 34 to trail. Ten nowy Spectral to tyle ma z trailem wspólnego co ja z DH. Minimalnie ale tak naprawdę minimalnie "podkręcić" Neurona i jest idealny rower dla większości. No i chyba tylko tu będzie dla biedniejszych i opcja z alu i coś poniżej "dychy". 

Opublikowano

Ares masz rację co do cen rowerów. Jeszcze kilka sezonów a będą droższe od samochodów 

Pozwoliłem sobie porównać Treka Slash 9.7 na plastiku vs Canyon Spectral Cf 8 i jakby nie patrzeć Trek 21 tyś a Canyon 18600zł bijąc go ceną oraz osprzętem. (koła , przerzutka , heble , opony , tarcze , ) Mamy 2400zł w kieszeni i lepszy osprzęt.

Opublikowano

Topowy Canyon w tym temacie jak i inne są tanie w stosunku do cen innych producentów. Jak jest drogo to co dopiero z rowerami od Specialised czy Treka? Czyli ile miałby kosztować Canyon Spectral Ltd - 15 tys? a nie 27?. Jak dzisiejsze realia to jest po prostu tanio.

Opublikowano

Jeszcze z 3 lata wstecz plastikowy Spectral z lepszymi szpejami był z 1,5 tańszy. Jednak był "drogi" Reverb, Koła DT na ratchecie i po prostu Pike a nie żadne Select Srelect. Ale i tak oferta bardzo dobra jest. Tak patrzę na plastikowego Trance X za chyba 20K bo oni lubią podnosić ceny po Nowym Roku a tam z tyłu przerzutka NX i te ich syfiaste piasty. Jasne jest jakiś rabacik ale i tak to są dla mnie jakieś cenowe żarty. 

  • 2 tygodnie później...
Opublikowano
W dniu 1.12.2020 o 19:36, johankalvatn napisał:

I ta cena Spectrala 29 Ltd - 27 tys jest dla mnie niepojęta. Bo w wolnej sprzedaży jego koła to 8 tys, napęd z korbą karbonową Race Face i hamulce XTR to blisko 8 tys, Fox przód i tył - z 6 tys lekko licząc, góra niech będzie 2 tys najmniej - co daje nam już 24 tys. A gdzie rama? I zarobek producenta? Cuda po prostu. 

Jestem ciekaw za ile te koła, napęd kupuje Canyon?

A co z suportem? Jest gwintowany? 

Dla mnie rower ma sens jak mogę po prostu wyjść z domu i jechać ile mogę w okolicy bez dodatkowego transportu tegoż roweru na odległość 100 czy 600 km. Bo to jest proste i nic nie kosztuje. Nie mówiąc o czasie.  Na strzelnicę to ja mam problem aby dojechać te 30 km w jedną stronę przez centrum miasta. Żadna przyjemność. 

Jak ktoś mieszka w górach to super sprawa. 

Z tego co wiem o cenach dla polskich producentów to mniejwięcej połowa ceny sklepowej.
Tak więc maja gdzie prowizje ukryć. 

Opublikowano
24 minuty temu, IOO napisał:

Z tego co wiem o cenach dla polskich producentów to mniejwięcej połowa ceny sklepowej.
Tak więc maja gdzie prowizje ukryć. 

wyjaśnij to o czym piszesz.? Jakich polskich producentów.? Przecież Caynon nie posiada siatki dystrybutorów

Opublikowano

Przecież są Polscy producenci, którzy muszą dostać szpeja by rower wyjechał do klienta. Czy to jest Kross, NS czy Canyon nie ma znaczenia. Zwyczajnie napęd bezpośrednio od producenta kosztuje śmieszne pieniądze. To samo każda inna cześć. Taki rzeczony Spectral za przykładowo 16tys w koszcie samego Canyona to tylko parę tys zł. Wiadomo nie 2-3 ale gdzieś bliżej 6-7 tys. Jak koła są w sklepie za 8 tys to Canyon może je mieć za nawet 3-kę czy nieco więcej jak ma podpisany dobry kontrakt. Jeszcze większe różnice są tam gdzie cena pompowana jest znaczkiem marki i rowery ceny rowerów dochodzą do 50-60tys. 

Opublikowano
1 godzinę temu, Raptor napisał:

wyjaśnij to o czym piszesz.? Jakich polskich producentów.? Przecież Caynon nie posiada siatki dystrybutorów

Kross i Romet kupują komponenty mniej więcej za połowę ceny która jest w sklepach.

Opublikowano
56 minut temu, IOO napisał:

Kross i Romet kupują komponenty mniej więcej za połowę ceny która jest w sklepach.

Pracowałeś tam w dziale zakupów i widziałeś zamówienia?

Opublikowano

@johankalvatnco kwestionujesz zadajac tego typu pytanie? Uważasz, że producenci płacą za części tyle ile my w sklepie i zarabiają za rowerze kilkadziesiąt euro? 

Opublikowano

Aż dziwne, że komuś trudno sobie wyobrazić, że zamawianie bezpośrednio od producenta w Azji całego kontenera części odbywa się na zupełnie innym poziomie cenowym niż zapakowany produkt do sprzedaży detalicznej przez dystrybutorów. To dotyczy wszystkiego: tekstyliów, układów GPU do kart graficznych, surowców mineralnych do produkcji, śrubek i nakrętek i większości gotowych produktów lub półproduktów używanych na masową skale w innym zakładzie produkcyjnym.

Sprzedaż hurtowa przez dystrybutorów/dealerów zwykle oparta jest na cenniku producenta, od którego dystrybutor ma odpowiedni rabat aby mógł pełnić swoją rolę i w zależności od branży potrafią to być grube kwoty. Taki sam mechanizm ma zastosowanie do hurtowni - każda ma ustalony rabat ze względu na wolumen i wypracowane warunki.

W swojej branży przemysłowej również udzielam rabatów i dla przeciętnego Kowalskiego pewnie byłyby to ogromne kwoty i doklejona łatka zdziercy ale wystarczy się chwilę zastanowić nad tym z czego sfinansować koszt funkcjonowania zakładu produkcyjnego i jego pracowników, sieć dystrybucji, zabezpieczenia, ubezpieczenia, ryzyka, podpisane Umowy to wtedy nabiera to trochę większego sensu.

Opublikowano
6 godzin temu, johankalvatn napisał:

Pracowałeś tam w dziale zakupów i widziałeś zamówienia?

Kolega pracował i mieliśmy trochę gratów po cenach bez żadnej marzy.

4 godziny temu, Frost napisał:

Aż dziwne, że komuś trudno sobie wyobrazić, że zamawianie bezpośrednio od producenta w Azji całego kontenera części odbywa się na zupełnie innym poziomie cenowym niż zapakowany produkt do sprzedaży detalicznej przez dystrybutorów

Koszt opakowania potrafi być większy niż samego produktu.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...