TomekLodz1973 Napisano 23 Lipiec 2017 Udostępnij Napisano 23 Lipiec 2017 Witam. Zmieniłem rower i aktualnie mam hamulce tarczowe z klockami metalowymi. Oczywiście tarcze są do takich klocków, tarcze 160 mm. Przód tył to samo. Wcześniej miałem klocki żywiczne na tarczach 180 i 160. Problem jest taki że tylny hamulec nie jest mnie w stanie skutecznie zatrzymać, wspomagam się przodem. Rower ma przejechane około 100 kilometrów. Wcześniejszy rower przy klockach żywicznych, tzn. hamulec tylny, w sumie przy każdej prędkości mógł zblokować koło. Teraz klamka mocno zaciskana i ledwo ledwo. Oczywiście hamuje ale jest dużo słabiej niż na żywicznych. Mówię o hamulcach hydraulicznych Shimano a moja waga to około 120 kilo. Sprzedawca w serwisie mówi że jest ok a ja wiem że jest słabiej. Czy muszą się jeszcze dotrzeć bo np na deszczu hamują prawie idealnie tyle że piszczą. Czy trzeba większej siły na klamce używać przy klockach metalicznych ??? Odnośnik do komentarza
specialized34 Napisano 23 Lipiec 2017 Udostępnij Napisano 23 Lipiec 2017 Cześć musisz wiedzieć jedno ze klocki metaliczne muszą się troszkę rozgrzać żeby dobrze funkcjonować i czy naprzyklad nie są zatluszczone tarcze i wcale nie muszą być niczym zalane wystarczy normalna jazda Wysłane z mojego HUAWEI NXT-L29 przy użyciu Tapatalka Odnośnik do komentarza
TomekLodz1973 Napisano 26 Lipiec 2017 Autor Udostępnij Napisano 26 Lipiec 2017 Jeszcze jedno spostrzeżenie mam, prawa klamka hamulca głęboko bierze. Tzn. naciskam i dopiero w połowie zaczyna się hamowanie. W przedniej klamce hamulca po około 2 cm następuje hamowanie. Czy to oznaka niskiego stanu płynu ? W hamulcach hydraulicznych nie ma chyba możliwości przesówania klocków, w mechanicznych chyba coś takiego jest. Dziś podjadę do serwisu żeby to zrobili tylko chce się przygotować gdy powiedzą że jest ok. To mnie irytuje że przedni hamulec prawie od razu hamuje a tylny ... manetka po połowie dopiero działa. Szybko się denerwuje w takich sytuacjach przy rozmowie z serwisem i ... boje się że awantura bedzie ? Odnośnik do komentarza
specialized34 Napisano 26 Lipiec 2017 Udostępnij Napisano 26 Lipiec 2017 Moze byc poprostu zapowietrzony i dla tego jest miękka klocki się tak szybko nie skończą tym ze są nowe sprawdź czy nie ma wyciwkow z klamki czy z zacisku jeśli nie to wystarczy odpowietrzenie i gra gitaraWysłane z mojego HUAWEI NXT-L29 przy użyciu Tapatalka Odnośnik do komentarza
borek83 Napisano 26 Lipiec 2017 Udostępnij Napisano 26 Lipiec 2017 A może trzeba wyregulować prawą klamkę. Ja po przejściu z tanich hydraulików shimano przeszedłem na tylko nieco droższe deore i miałem podobne wrażenie miękkich hamulców jakby były zapowietrzone w porównaniu z poprzednimi. Wystarczyło lekko odsunąć klamki takim małym imbusikiem i teraz hamują idealnie. Wystarcza jeden palec. Zobacz czy jak tylko lekko ruszasz klamką to klocki już się zaciskają tak powinno być reakcja klocków od razu. Jak nie to próbuj odpowietrzać. Odnośnik do komentarza
TomekLodz1973 Napisano 26 Lipiec 2017 Autor Udostępnij Napisano 26 Lipiec 2017 (edytowane) Właśnie sprawdziłem i reakcja klocków na klamkę jest natychmiastowa, czyli nie są zapowietrzone. Ale, klocki są odsunięte od tarczy około 1 mm i to powoduje tą zwłokę w reakcji hamulca na klamkę. Można to zniwelować, jakaś regulacja ? Kolega pisał o "małym imbusie". Wcześniej miałem hydrauliczne Shimano podstawowe, Acera a w nowym rowerze mam wszystko Deore. Edytowane 26 Lipiec 2017 przez TomekLodz1973 Odnośnik do komentarza
Puncu Napisano 26 Lipiec 2017 Udostępnij Napisano 26 Lipiec 2017 Możesz spróbować włożyć między tłoczki "Bleed blocki" i po naciskać klamkę. Można też zrobić bardziej chałupniczą metodą. Między klocki włożyć jakąś blaszkę węższą niż 2mm i nacisnąć klamkę raz czy dwa. Powinny się tłoczki wysunąć nieco bardziej. Odnośnik do komentarza
TomekLodz1973 Napisano 26 Lipiec 2017 Autor Udostępnij Napisano 26 Lipiec 2017 A w samej klamce hamulca nie ma regulacji ? Tzn. żeby klamka po regulacji była już lekko naciśnięta przez co klocki były by już bliżej tarczy i w chwili naciskania palcami nie było by tego luzu. Sorry że tak tłumacze, może nie potrzebnie ale to z przyzwyczajenia jak ma się syna w wieku 11 lat ? A może specjalnie tak jest w sensie tego odstępu klocków od tarczy bo przy wysokich temperaturach metal się rozszerza i przy długich zjazdach a mówimy o klockach metalowych było by tarcie dopuki nie ostygną. Albo muszę się przyzwyczaić co jestem w stanie zrobić o ile na pewno mam w rowerze wszystko ok. Odnośnik do komentarza
specialized34 Napisano 26 Lipiec 2017 Udostępnij Napisano 26 Lipiec 2017 Sama klamka nie ma żadnego wpływu na ustawienia klocków by były bliżej tarczy klamka jest tylko po to by ustawić sobie do własnej dłoni druga sprawa to taka jakiej grubości były poprzednie klocki bo klocki jaki firmy nie są sobie równe a to ze łapie od razu przy dotknięciu klamki to nie oznacza ze nie jest zapowietrzony jest tez możliwość ze jest za mało płynu i przy odpowietrzeniu można sobie samemu ustawić odległość klocków poprzez ilość płynu w układzie i jakiej grubości są tarcze bo tez ma to znaczenie 3 godziny temu, TomekLodz1973 napisał: A w samej klamce hamulca nie ma regulacji ? Tzn. żeby klamka po regulacji była już lekko naciśnięta przez co klocki były by już bliżej tarczy i w chwili naciskania palcami nie było by tego luzu. Sorry że tak tłumacze, może nie potrzebnie ale to z przyzwyczajenia jak ma się syna w wieku 11 lat ? A może specjalnie tak jest w sensie tego odstępu klocków od tarczy bo przy wysokich temperaturach metal się rozszerza i przy długich zjazdach a mówimy o klockach metalowych było by tarcie dopuki nie ostygną. Albo muszę się przyzwyczaić co jestem w stanie zrobić o ile na pewno mam w rowerze wszystko ok. Odnośnik do komentarza
TomekLodz1973 Napisano 26 Lipiec 2017 Autor Udostępnij Napisano 26 Lipiec 2017 OK, czyli pojadę do serwisu i w ramach gwarancji albo pierwszego przeglądu będę chciał aby poprawili ten hamulec. Dzięki za pomoc, podpowiedzi i informacje ? Będe chciał aby klamka tylnego hamulca pracowała tak jak przedniego. Bez większej zwłoki przy hamowaniu. Zapewne uzupełnią płyn, odpowietrzą. Rower kupiłem w sklepie, serwisie, który złożył ten rower. Rama Peak 29 a reszta wszystko Deore. 2 x 10. Odnośnik do komentarza
borek83 Napisano 27 Lipiec 2017 Udostępnij Napisano 27 Lipiec 2017 Zgodzę się z poprzednikiem, że hamulce były odpowietrzane na innych tarczach albo na czymś innym niż tarcze grubszym. Rower był składany w serwisie więc wszystko nowe klocki i tarcze i nie powinno się nic dziać. Wspomniałem o regulacji klamki ponieważ w poprzednich acerach klamki miałem inaczej ustawionei tak się przyzwyczaiłem ale klamki były dłuższe. W nowych deore efekt był taki, że klamki musiałem zaciskać mocno tzn nie chodzi o siłę a odległość od chwytu. Te klamki są inne i wyprofilowane praktycznie do hamowania 1 palcem. Imbusem lekko odsunąłem klamkę od chwytu i wszystko ok. Odsunięte klocki po 1 milimetrze z każdej strony to nieprawdopodobne przy nowych tarczach i klockach. W zacisku tyle miejsca nie ma. Może z jednej strony jest taka odległość i trzeba zaciski wyregulować aby równo brały? Jak sam się nie czujesz na siłach to niech gostek z serwisu, który to składał się męczy. Pozdrawiam. Odnośnik do komentarza
TomekLodz1973 Napisano 27 Lipiec 2017 Autor Udostępnij Napisano 27 Lipiec 2017 Dzięki. Odezwę się jak będę po serwisie. Odnośnik do komentarza
TomekLodz1973 Napisano 2 Sierpień 2017 Autor Udostępnij Napisano 2 Sierpień 2017 (edytowane) W klamce jest mały imbus którym reguluje się ustawienie klamki hamulca. Wystarczyło wkręcić ten imbus aby klamka jak by się oddaliła od kierownicy. Tzn przy hamowaniu wcześniej zaczyna działać ale nie zbliży się do kierownicy gdy mocno naciśniemy. Ktoś może woli odwrotnie i wykręcając ten imbus na klamce ma duży luz i dopiero po chwili zaczyna hamować ale naciskając mocno klamka dojdzie do chwytu kierownicy. Nie miałem układu zapowietrzonego i płynu też było ok. 20 PLN zapłaciłem za wszystko. Byłem w innym serwisie, bliżej domu. Źle ustawili mi zacisk hamulca bo tarł klocek o tarcze i tak wylądowałem w serwisie gdzie składali mój rower. Nic nie zapłaciłem, wyregulowali gratis. Dwie dychy straciłem można powiedzieć ale mam sprawdzony hamulec w sumie przez dwa serwisy. Taka to historyjka powstała ? Edytowane 2 Sierpień 2017 przez TomekLodz1973 Odnośnik do komentarza
borek83 Napisano 3 Sierpień 2017 Udostępnij Napisano 3 Sierpień 2017 Cieszę się że w sumie moja teoria się potwierdziła. Spoko, że nie musiałeś niczego wymieniać i wszystko jest sprawne. Czasem warto udać sie do jakiegoś serwisu (nawet lepiej innego niż ten gdzie rower składali) wtedy masz bardziej obiektywną opinię. Sam też czasem jadę do znajomego serwisu z dziwnym kłopotami, choć wiele sam rozwiązuję. W serwisach widzieli niejeden rower używany przez różny sposób czasami niewłaściwy i doświadczenie robi swoje. Jednak poczytanie wątków na forach też pomaga. Pozdrawiam. Odnośnik do komentarza
RainbowHunterPL Napisano 3 Sierpień 2017 Udostępnij Napisano 3 Sierpień 2017 A2Z ECO albo dużo tańsze PROX półmetaliczne świetne klocki za grosze. Odnośnik do komentarza
Gość Napisano 4 Sierpień 2017 Udostępnij Napisano 4 Sierpień 2017 12 godzin temu, RainbowHunterPL napisał: A2Z ECO albo dużo tańsze PROX półmetaliczne świetne klocki za grosze. Jagwire DCA016 półmetliczne. Mogę szczerze polecić Odnośnik do komentarza
Grabo Napisano 19 Sierpień 2017 Udostępnij Napisano 19 Sierpień 2017 Dnia 4.08.2017 o 07:56, SpiderMAN napisał: Jagwire DCA016 półmetliczne. Mogę szczerze polecić Jeździłem na B01S, potem chwilowo na zielonych EBC, a teraz wrzuciłem w/w czerwone Jagwire. Równocześnie wymieniałem tarcze na nowe, wszystko jest na etapie dotarcia, ale już czuć moc więc potwierdzam i również polecam. Nie macie wrażenia, że sprężynki powrotne dołączone w komplecie z tymi okładzinami są wyczuwalnie słabsze? Odnośnik do komentarza
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się