Skocz do zawartości

Demontaż piasta przód + wolnobieg.


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam i o dwie sprawy pytam.

 

1. Czy da się nieinwazyjnie zdemontować uszczelnienia łożyska w piaście przedniego koła?7ac378d9077da1b8431abae609cec290.jpg

 

2. A: Jak zdemontować ten element wonlobiegu?

B: Czy tu trzeba jakiś specjalny klucz?

635315e241e8cb68dfcf5b650621ca61.jpg

 

 

Wysłane z mojego SM-G930F przy użyciu Tapatalka

 

 

Opublikowano (edytowane)

Co do "b" to potrzebujesz klucz do wolnobiegu i bacik do kaset.
Znajdziesz jakieś zestawy na ebay albo Amazon, ewentualnie w lokalnym rowerowym, ale oni mają przeważnie ceny z kosmosu, ja generalnie zamawiam narzędzia w sieci, choć czasem w B.O.C są dosyć konkurencyjne ceny, klucz do wolnobiegu można zleźć w Decathlonie. 
 

Edytowane przez Semtex
Opublikowano

1. Rozkręcasz oś.  Uszczelnienie podwazysz czymś cienkim. Na przykład czubek noża do tapet. 

2.A. Nie denontuje się tego elementu. Wolnobieg jest w całości. 

B. Żeby odkręcić potrzeba klucza do wolnobiegu. 

Opublikowano
2 godziny temu, Zgred napisał:

Czy da się nieinwazyjnie zdemontować uszczelnienia

Nie wiem. Rodzi się natomiast inne pytanie: po co je demontować? Jak chcesz się dostać do kulek piasty to odkręcasz nakrętki na osi, wyciągasz oś i wyciągasz kulki i czyścisz wnętrze, następnie wypełniasz środek smarem i skręcasz całość. Wyciągnęcie uszczelniacza Ci nic nie da. Istnieje duże prawdopodobieństwo ,że uszkodzisz/pogniesz uszczelniacz w czasie demontażu/montażu.

 

2 godziny temu, Zgred napisał:

Jak zdemontować ten element

I znowu pytanie: ale po co? Dużo szybciej koronki wolnobiegu zostaną zużyte niż wolnobieg wymagałby konserwacji/smarowania. Jak kółka zębate zostaną zużyte wymień cały wolnobieg.

 

3 godziny temu, Zgred napisał:

Czy tu trzeba jakiś specjalny klucz

Jak się jednak uprzesz i będziesz chciał zajrzeć do środka wolnobiegu (tam oprócz 50 małych kulek, kilku zapadek i okrągłej sprężynki nic nie ma ciekawego) to potrzebujesz klucz z dwoma trzpieniami, które wchodzą w dwa otwory po przeciwnych stronach osi. Jeden z nich widać w załaczniku.

Jeśli będziesz chciał zdemontować cały wolnobieg to tu masz mały poradnik:

 

635315e241e8cb68dfcf5b650621ca61.jpg
Opublikowano (edytowane)
1 godzinę temu, zenobek napisał:

Nie wiem. Rodzi się natomiast inne pytanie: po co je demontować? Jak chcesz się dostać do kulek piasty to odkręcasz nakrętki na osi, wyciągasz oś i wyciągasz kulki i czyścisz wnętrze, następnie wypełniasz środek smarem i skręcasz całość. Wyciągnęcie uszczelniacza Ci nic nie da. Istnieje duże prawdopodobieństwo ,że uszkodzisz/pogniesz uszczelniacz w czasie demontażu/montażu.

Dobra, to już rozebrałem, wyczyściłem i nasmarowałem. 

Tylko co do samego wolnobiegu, do wydaje dźwięki, jakby tam był piasek w środku a nie mam ochoty póki co szukać tak rzadkiej kasety 4-ki albo wymieniać połowy roweru skoro tu wszystko chodzi ładnie... prócz tego dźwięku.

Edytowane przez Zgred
Opublikowano

Pomiędzy częściami wolnobiegu jest tak mało miejsca, że....... Napewno wolnobieg a nie piasta??????

Jeśli wolnobieg faktycznie skrzypi to możesz go rozebrać. Zamiast klucza z trzpieniami można próbować użyć szczypców okrągłych... I wykręcić ten okrągły pierścień. Uwaga na kuleczki. Jak odkręcisz pierścień jest duża szansa, że ci się mogą niektóre poturlać w najbardziej ukryte miejsca  w warsztacie. ;) Jest ich chyba z 50 i są małe. Wyczyść nasmaruj i skręć.

 

Opublikowano

Piastę zrobiłem. Uciec to kulki nie uciekną bo pracuję na dużym miękkim ręczniku.

Dziękuję wam. Zobaczę w takim razie co z tym zrobię.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...