Skocz do zawartości

DT Swiss 350 rozpadła się, pomocy


Łza Włóczynutka

Rekomendowane odpowiedzi

Łza Włóczynutka
Opublikowano

Złapałem gumę, zdjąłem koło i w tym momencie piasta rozpadła się na kawałki.. 

Pomocy, co można z tym zrobić? 15 lat jeździłem na Shimano 0 problemów, a tu po 2000km taki zonk. 😪

IMG_20201114_121145.thumb.jpg.65cadce57c0445a63616ce5693be3ffb.jpg

Opublikowano

DT350 rozbiera się bez narzędzi i chyba właśnie ją rozebrałeś/aś



P.s: Dziewczyna czy Chłopak? Pytam, bo Łza, a w treści "złapałem"

Łza Włóczynutka
Opublikowano (edytowane)

Co za różnica, teraz jest gender, LPG i takie tam. :P

Jak to złożyć? Odkręciłem kasetę, złożyłem te trybki i sprężyki - przerażająco proste to jest, ale nie widzę żadnego elementu który trzymał by bębenek na swoim miejscu.. Coś gdzieś trzeba jakoś przekręcić? Albo coś się starło na pył i tego czegoś już nie ma.. (?)

1605353468953.thumb.jpg.c972dac64360efd832b5990a62dad570.jpg

 

Edytowane przez Łza Włóczynutka
Opublikowano

Nic więcej nie przykręcasz składasz wszystko do kupy zakładasz koło zacisk i jedziesz 

 

Łza Włóczynutka
Opublikowano (edytowane)

Oka, spróbuję ale... jakim cudem to się nie przemieszcza w czasie jazdy? To się nie rozczłonkuje? wiadomo, z osi nie pospadają te elementy, ale mogą się przesunąć, nic ich nie trzyma (?)

Edytowane przez Łza Włóczynutka
typo
Opublikowano

Dałem ten sam filmik w tapatalku, ale mi go wyrzuciło

Osią ściskasz całość, więc w ramie się nie rozpadnie.

Łza Włóczynutka
Opublikowano

Dzięki, idę się babrać w smarze.

Gdybym wiedział, że to jest takie prymitywne to bym za to nie dał tyle ile dałem. ... 😆

Opublikowano

Kiedys teżprzy okazji zdjęcia kasety przez przypadek zdjąłem bębenek i się zdziwiłem. Przy okazji zrobiłem serwis :D

Łza Włóczynutka
Opublikowano (edytowane)

Udało się. Qp wypasiony, nowoczesny rower mówili, będzie fajnie mówili. Ndziurawego koła: 5h. Całe szczęście, że dojechałem z dziurą do domu i mogłem w cieple wymieniać..

Edytowane przez Łza Włóczynutka
Opublikowano
1 godzinę temu, Łza Włóczynutka napisał:


Gdybym wiedział, że to jest takie prymitywne to bym za to nie dał tyle ile dałem. ... 😆

Nie przesadzaj. Rozbieralne rzeczy są fajne. Można samemu przeserwisować bez problemu. W 350 możesz sobie również samodzielnie ratchet zmienić 18/36/54, nasmarować. Fajna sprawa.

Opublikowano
12 minut temu, ktokolwiek napisał:

18/36/54

Hehe, w ChRL są już 60T 

Opublikowano

Jeszcze prostszy (mniej elementów) jest nowszy ratchet exp stosowany w najnowszych dt 180 i 240. I właśnie to w tych piastach jest najlepsze - są niezawodne i do bólu proste konstrukcyjnie.

Łza Włóczynutka
Opublikowano (edytowane)
W dniu 14.11.2020 o 14:34, ktokolwiek napisał:

Nie przesadzaj. Rozbieralne rzeczy są fajne. Można samemu przeserwisować bez problemu. W 350 możesz sobie również samodzielnie ratchet zmienić 18/36/54, nasmarować. Fajna sprawa.

Tylko po co, skoro sam bębenek jest droższy od kompletnej, nowej piasty Shimano tej samej klasy. Nie jestem już fanem dt. Całą sobotę zamiast jeździć musiałem babrać się z piastą.

Dobrze, że nie straszny mi widok łożysk, zapadek i sprężynek w smarze. gdybym był kompletnie nietechniczny, to by się skończyło na wizycie w serwisie, czekaniu 2 tygodnie i zapłaceniu pewnie ze 100zł. Nigdy więcej dt

Edytowane przez Łza Włóczynutka
Opublikowano

@Łza Włóczynutka

Z tym "nigdy więcej DT" to troche szaleństwo. Jeden z najlepszych systemów zapadkowych. Poza tym, w serwisie jesli to byłby ogarnięty serwiś wzieli by ci to do ręki i złozyli. Nie wiem z czym się całą sobotę męczyłeś.

  • Lubię to! 1
Opublikowano
W dniu 14.11.2020 o 14:47, Accent_Szaj napisał:

Hehe, w ChRL są już 60T 

Które mielą się od patrzenia na nie.

Opublikowano
11 minut temu, GrzesiekNowak napisał:

Które mielą się

60T dałem przykład jako ciekawostkę i też bym jej nie kupił,ale 54T/36/18 dlaczego nie?

Te Chinszczyzny są,często takie same, a czasem nawet lepsze od oryginału ;).Ważne aby miły własną firmę,a nie były podróbkami.Przy Stalowej zębatce nie da się spartolić roboty.

Godzinę temu, Łza Włóczynutka napisał:

Nigdy więcej dt

Strasznie duży błąd kolego robisz. Co jakiś czas powinno się do bębenka zaglądać.(teoretycznie 2x/rok) Przy Shimano musisz mieć specjalny klucz,uważać na kulki itp itd.Dlatego,co lepsze piasty tej firmy idą na serwis,a co gorsze sami babramy się pół dnia :/. Przy DT, serwis,bez urazy,ale myślę że mój 10 letni syn by sobie poradził ;) i nie zeszła by mu cała sobota,a z 30min.

Ps.Myślę, że jak teraz już wiesz z czym to się je, to tobie następnym razem też operacja piasta zajmie parę min. ;)  

Opublikowano
8 minut temu, Accent_Szaj napisał:

60T dałem przykład jako ciekawostkę i też bym jej nie kupił,ale 54T/36/18 dlaczego nie?

Chodziło, mi o to, że czym więcej punktów zaczepu ma pierścień tym łatwiej i szybciej się zużyje z uwagi na coraz drobniejsze ząbki a co za tym idzie łatwiejsze ich ścianie  najbardziej wytrzymały jest 18T.

Opublikowano
1 minutę temu, GrzesiekNowak napisał:

łatwiejsze ich ścianie 

Aaa, to tak.Właśnie dlatego napisałem że bym 60T nie kupił ;). Nawet sami Chińczycy piszą,że to nie najlepsze rozwiązanie :P

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...