Skocz do zawartości

Pomoc w wyborze ramy rowerowej pod piasta alfine/nexus 8

morfeusz1805@o2.pl

Rekomendowane odpowiedzi

morfeusz1805@o2.pl
Opublikowano (edytowane)

Witam,

Chciałbym sobie złożyć rower na piaście Alfine 8 lub Nexus 8, ale na ramie z hakiem poziomym wymiennym. Coś takiego:

DSCF4629.jpg

Nie ma dużego wyboru rowerów z takimi ramami o odpowiednim rozstawie widełek i bez napinacza którego nie chcę, więc postanowiłem, że ramę z prostą kierownicą zrobię na zamówienie w Bikemielec. Interesuje mnie szybka jazda po mieście, czasami szutry poza miastem. Zastanawiam się nad geometrią ramy. Chciałbym aby rama była szybka, ale z drugiej strony także w miarę wygodna.  Nie mam za bardzo doświadczenia w geometrii, mam starego Giant'a ATX 860 z ramą 19,5 i sylwetka jest trochę za bardzo wyciągnięta do przodu. Znalazłem coś takiego:

https://www.specialized.com/pl/pl/rama-diverge-s-works/p/128906?color=239506-128906&searchText=75418-2052

Taka geometria będzie ok? Moje  wymiary to 175/81 cm. Jaki rozmiar: 52 czy 54?

Mam jeszcze pytania. Główka będzie typu taper, tylko nie wiem jaki do końca rozstaw i średnica osi tylnych widełek. Standardowo 135 i 10mm? Czy taka piasta planetarna tylko wejdzie pod taki rozmiar? Nie może być np. przyszłościowo do takiej piasty 142mm i jakieś adaptery, podkładki itp? Czy lepiej nie kombinować i zostawić tak jak w standardzie 135/10mm? 

Do tej pory jeździłem tylko na V brake, ale chciałbym przejść na tarczówki . Więc jeżeli hak poziomy będzie wymienialny i można go będzie przesuwać w widełkach  kiedy łańcuch będzie naprężany, to czy przy zmianie położenie osi koła podczas naprężania łańcucha klocki w hamulcach za bardzo się nie przesuną względem tarczy? Duży jest zakres regulacji takich hamulców (klocki z tarczą)? 

Edytowane przez morfeusz1805@o2.pl
morfeusz1805@o2.pl
Opublikowano

Nikt nie ma żadnych doświadczeń? Nawet częściowej pomocy abym był pewny, żeby później nie okazało się, że coś można było inaczej?