Skocz do zawartości

koła Mavic crossmax vs DT Swiss 370/M502


ankorst

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Cześć

Przymierzam się do wymiany kół celem odchudzenia roweru. Zastanawiam się nad dwoma modelami:

https://daveo.pl//kola_dt_370_boostdt_m502dt_comp-1597i

https://www.dadelo.pl/komplet-kol-mavic-crossmax-pd18934/

Czy ktoś z was jeździ na w/w lub maże polecić które z nich wybrać? Czy w tym przedziale cenowym różnic nie będzie czy wybiorę jedne lub drugie.

Aktualnie mam WTB STP I23 czyli podstawowe koła.

Czy jednak polecicie coś innego ale w cenie max. 1600 kpl.

Koła mają się kręcić w Krossie Earth 2.0. XC i Maratony.

 

 

Opublikowano

Jeżeli kupujesz koła na piastach dt Swiss to polecam dopłacić do 350. zakładasz koła i zapominasz że masz piasty w rowerze

  • Pomógł 1
Opublikowano

Obręcze Mavica 25mm, 24 szprychy, waga 1,93kg

Obręcze DT Swiss 30mm, 28 szprych, masa 2,1kg.

Więc jeśli chcesz zmieniać koła żeby zbić wagę to te 2 zestawy kiepsko wypadają, może się okazać że te twoje WTB są niewiele cięższe. Porównywanie kół o tak skrajnych parametrach mija się z celem . W okolicach 1600zł to już można pomyśleć o piastach dt350, szprychy dt 2,0-1,8 i obręcze dt xm 421. Pancerny i lekki set.

  • Pomógł 1
Opublikowano

Dzięki za odpowiedzi i pomoc bo w kwestii kół to tak błądzę po ciemku. Poszukam coś na Piastach dt350. Może się zmieszczę w budżecie. 

Jeżeli coś znajdę to wrzucę.  

Opublikowano

IMHO jak budżet ograniczony to przedkładałbym lekką, mocną obręcz nad piastę i brał wsppmnianą xm421 na 370tce. Na 350 taki set dzisiaj już nie kosztuje 1,6k...

  • Pomógł 1
Opublikowano
3 minuty temu, ankorst napisał:

Może się zmieszczę w budżecie

Zmieścisz się. Poszukaj na allegro,a potem przejdź na stronę sklepu.Ja ostatnio wyrwałem DT 1501 30mm od DT4You.Z tym że Ja potrzebowałem 27,5,ale piasty są najdroższym elementem,więc...

Napisz ile ważysz.

  • Pomógł 1
Opublikowano

Wagowo ugrasz więcej na wymianie kierownika, sztycy, mostka - jak znam życie to klamoty tam wsadzili skoro cały rower waży ponad 14,5kg. Poza tym te masy to tzw złe masy - są wysoko w rowerze - tam im mniej tym lepiej.

  • Pomógł 1
Opublikowano (edytowane)
17 minut temu, ahaja napisał:

Wagowo ugrasz więcej na wymianie kierownika, sztycy, mostka - jak znam życie to klamoty tam wsadzili skoro cały rower waży ponad 14,5kg. Poza tym te masy to tzw złe masy - są wysoko w rowerze - tam im mniej tym lepiej.

No właśnie też o tym myślałem. Ale zawsze mówią najwięcej zbijesz na kolach. Kiery i mostka jeszcze nie ważylem. Sztyca waży 365g a  siodło 280g. 

To trzeba byłoby iść w carbon?

Edytowane przez ankorst
Opublikowano (edytowane)

Na kołach 500g to już różnica spora. Do tego można urwać jeszcze ze 200g idąc w bezdętki. Na sztycy zrobisz 200g mniej na kierownicy ze 150. Dalej raczej nie ma sensu dłubać z masą. Na rynkach owszem trzeba iść a carbon. Sztycę sprawdzoną chińską mogę polecić.

Edytowane przez vdcmike
Opublikowano (edytowane)
11 minut temu, vdcmike napisał:

Sztycę sprawdzoną chińską mogę polecić.

Myślałem właśnie o alliexpress. Jak możesz to napisz jaką bo właśnie z alli troche w ciemno trzeba zamawiać.  

Też nie zamierzam przesadzać i liczyć każdego grama. Tym bardziej w mojej amatorskiej jeździe. Ale trochę pasuje odchudzić Eartha.

Edytowane przez ankorst
Opublikowano (edytowane)
10 godzin temu, vdcmike napisał:

Oraz obydwa modele og-evkin.

Dzięki za linka. Widziałem komponenty og- evkin. Wyglądają fajnie myślałem o kierownicy od nich ale nie mogłem znaleźć flat 740 lub 760. Siodła przypadkiem nie kupowałeś u chińczyka? A sztyce chyba zamówię.  

12 godzin temu, Accent_Szaj napisał:

.Ja ostatnio wyrwałem DT 1501 30mm od DT4You.

DT4You mają taki model:

https://www.dt4you.pl/1900-15110-w0x1900beixsa06835-p-3151.html?osCsid=a498409c74bfd4571791cd6fb8f51c16

https://www.dt4you.pl/1900-12148-w0x1900tedtsa06838-p-3154.html?osCsid=a498409c74bfd4571791cd6fb8f51c16

na jakiej to jest piaście? bo nie ma informacji. Czy te koła warto kupić bo inne modele dużo droższe.

 

Czy możecie polecić jakiś sklep gdzie można złożyć sobie koło z wybranych komponentów ? Czy jednak lepiej kupić gotowe (cena).

Edytowane przez ankorst
Opublikowano
1 godzinę temu, ankorst napisał:

Czy te koła warto kupić

Warto. Co prawda są na 3-zapadki(Piasta to DT370), ale używałem ich przez rok i kręcą się jak szalone :D

1 godzinę temu, ankorst napisał:

złożyć sobie koło z wybranych komponentów ?

Sam sobie zaplatasz i oddajesz do idealnego wycentrowania.

Napisz z jakiego miasta jesteś,to ci polecimy serwis ;)

1 godzinę temu, ankorst napisał:

Czy jednak lepiej kupić gotowe (cena).

Zawsze lepiej kupić gotowe,ze względu na cenę 

Opublikowano
6 minut temu, Accent_Szaj napisał:

Napisz z jakiego miasta jesteś,to ci polecimy serwis

Nowy Sącz

Opublikowano

Ok. Dzięki. Myślę że jeszcze poszukam gotowych. Chyba że zdecyduje się na te 1900ki. 

Opublikowano (edytowane)

A że tak zapytam to ile ważą te koła z Krossa ?? Każda masa jest zła w rowerze 😉 Zaraz odezwa się przeciwnicy masy rotującej... ale szczerze to jeszcze nie słyszałem o teorii złej masy rurek 🙂 Ze swojego doświadczenia powiem tak zmieniłem ostatnio w rowerze mostek 170g na 140g, kierownicę 290g na 220g i sztyce 320g na 200g i nie czuje jakiwjkolwiek różnicy podczas jazdy. Ogólnie to omijałbym szerokim łukiem te wszystkie chińskie anorektyczne karbony z Alliexpres.  

Edytowane przez alsew
Opublikowano

Tysiącdziewięćdetki mogą być delikatnie gorsze niż obecnie posiadane. Jak chcesz zmieniać koła to na coś przyzwoitego albo wcale. Poza tym w ich cenie złożysz coś na obręczach XR/XM, lepszych szprychach i tych samych piastach.

Opublikowano
28 minut temu, alsew napisał:

A że tak zapytam to ile ważą te koła z Krossa ??

No właśnie... nie wiem.🤣 szczerze nìe chciało mi się rozbierać ściągać opon i reszty żeby je warzyć. Tym bardziej ze mam je zamleczone. Z założenia wyszedłem ze jak kupię koła w granicach 1500-1600. To zyskam troche na wadze.

10 minut temu, vdcmike napisał:

Tysiącdziewięćdetki mogą być delikatnie gorsze niż obecnie posiadane. Jak chcesz zmieniać koła to na coś przyzwoitego albo wcale. Poza tym w ich cenie złożysz coś na obręczach XR/XM, lepszych szprychach i tych samych piastach.

Muszę na spokojnie to wszystko przeliczyć. Myślałem że to będzie prostsze. 

Opublikowano

Jedno i drugie jest tak samo proste. Odezwij się do np. daveo.pl za ile zrobi koła xm421 na 370tkach  ew. 350tkach. Jest w Polsce kilku solidnych kołodziejów jak wspomniany. Nawet centrowanie dożywotnio masz gratis.

Opublikowano
19 minut temu, vdcmike napisał:

daveo.pl

No wlasnie u nich też  przeglądalem koła gotowe. Muszę do nich napisać o wycenę koła z wybranych komponentów. 

Dzięki wszystkim  za szybką i bezcenną pomoc. 

Opublikowano

Ja byłem zmuszony zmienić kółka bo rama się zmieniła. Też zamawiałem u Daveo na Novatecach 791/792 i obręczach Ryde Edge M22 - jeno sam kupowałem obręcze w Germanii. Wyszło prawie 900zł za kpl. . Jestem bardzo zadowolony.

A jaki masz amorek z przodu? W niektórych specyfikacjach widnieje Judy'tka a ona nieco przyciężka - może zmiana na Rebę? To już dobre 750-800g do przodu, 32mm golenie i sama jazda zapewne inna = progres.

Ja na kierowniku zyskałem jakieś 120g, na siodle 150g a na sztycy 250g. Ullicyc'a kupowałem w oficjalnym składziku.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...