Skocz do zawartości

Dylemat z wyborem tarcz/kolocków do systemu WIDE od shimano.


Electronite

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano (edytowane)

Witajcie, zaczęła się jesinna i mokra pora i pojawił si problem. Cały rok jeździłem sobie spokojnie na klockach B01S, są tanie wmiarę niezłe jak za 17zł. Zacisk mam TRP Spyre, mechaniczny i działający z tymi klockami. Na suchym wszystko bardzo dobrze, klocki wytrzymują jakiś miesiąc. Będzie jakoś 500km, może nieco więcej. Siła hamowania mogła by być lepsza, ale za 17zł to nie narzekam, kupiłem 20 kompletów i zapomniałem o temacie. 

Natomiast problem zaczyna się na mokrym. Jak jadę w ulewnym deszczu i po błocie z pyłem granitowym/bazaltowym - takie różowo-czarne kamyki. To klocki nie dość że nie hamują WCALE to znikają gdzieś po 30km, do gołej blachy. Poprostu się rozpuszczają i je zjada jak gumkę do zmazywania ołówka. (Prędkości mam w okolicach 30, więc błoto nawet w nosie.)

Klocki i zacisk są na system WIDE, czyli najwyższy model od shimano jaki tam pasuje to SMRT 56 i takie teraz mam. Wcześniej miałem RT66, na system NARROW, no i to nie gra dobrze. Tak więc potrzebuję tarcze 180mm, na system WIDE odporne ma metaliczne klocki no i odpowiednie klocki do tego.  Jak narazie znalazłem TRP TR29, wygląda na odpowidnią.               

Co radzicie.?

1.B01S po 30km jazdy                                                      2. RT66 ujchana WIDE-owym klockiem, 0,8mm od zewnątrz rantu i 3mm wspornika wyjedzone od wewnatrz.

IMG_20201031_115749[1].jpgIMG_20201031_115805[1].jpg

Edytowane przez Electronite
  • 2 tygodnie później...
Opublikowano

Wiecie, bo w sumie to problem jest taki. Że ja w szwecji siedzę i żeby te graty paczką tu wysłać to ja muszę się w okno wstrzelić - wtedy mam za darmo transport. Tak więc muszę to mieć kupione jak najszybciej - a gratów w koszyku na ponad 5 stów więc, no,  nie żebym poganiał ale mi się D pali nieco. Inna opcja to jest taka, żeby tam 4 tłok od ZEE wstawić i jakkoś próbować go porzenić z klamkomanetkami R8020. Ma to szansę zagrać? Czy poprostu zapakować metaliki w to co jest i orać aż tarcze na wylot przepali?

Opublikowano
1 godzinę temu, Electronite napisał:

Czy poprostu zapakować metaliki w to co jest i orać aż tarcze na wylot przepali?

Oczywiście że tak. Problem by był gdybyś miał za małe tarcze,wtedy na klocku by się robił rant.  W tym wypadku klocek będzie ścieramy przez ramiona. Tak czy inaczej po przekroczeniu minimalnej grubości tarczy o tak musisz ją wymienić

1 godzinę temu, Electronite napisał:

4 tłok od ZEE wstawić i jakkoś próbować go porzenić z klamkomanetkami R8020

Tu masz wątek o tym mariażu 

 

Opublikowano

No to już zaraz, po 4 miesiącach mam 1,57mm. Czyli zaraz do wymiany. Poprostu dziwi mnie, tak dramatycznie nieska żywotność tych części.  B01S to przecież miękkie, miejskie klocki. A nie dość, że nie hamują - kół  nie zablokuję nawet jak docisnę na max, to jeszcze mielą tarczę. Dla tego szukam czegoś mocnego, co by ten rok wytrzymało.

Tu w szwecji ogólnie jest problem, bo komlet B01S kosztuje 80zł w przeliczeniu.

Opublikowano

Ps.

2 minuty temu, Electronite napisał:

po 4 miesiącach mam 1,57mm

Nie wiem jak hamujesz,ale ja mam u syna RT86 i MT200 klocek pół metaliczny. Mniej więcej mam tyle samo najechane ramiona.

Ja ci napisałem jak ja bym zrobił i jak mam zrobione. 

Czyli wymień te klocki z żywicznych na coś lepszego 

Opublikowano (edytowane)

Jutro do mnie wjedźa paczka z całym kompletem różnych metalików co pasują do mojego zacisku. Teraz z tyłu wsadziłem testowo klocki od SRAM XX ale one są na system Narrow, o dziwo klocek pasuje do zacisku prawidłowo ale wiadomo, nie dolega w pełni do tarczy. Także porobię testy i opiszę ładnie co i jak.

No to masz Wide-owy zacisk i Narrow-ową tarczę. No to musi zjadać wsporniki jak u mnie na początku. Co ciekawe, jak wymieniłem tarcze na 56ki, czyki wideowe z takie z okrągłymi otworami no to skuteczność nieco wzrosła. Tyle, że u ciebie 86ki nie są z plasteliny i nie upalisz tego metalowym klockiem. - A z kolei shimano nie robi mocnych tarcz na satndard wide.... no i koło się zamyka.

Edytowane przez Electronite
Opublikowano
23 minuty temu, Electronite napisał:

no i koło się zamyka

Hehe,dokładnie 

Widzisz,czasem trzeba podejść na logikę.

Klocek jest bardziej miękki od tarczy.

Większa jego część idzie po tarczy,mniejsza jest scinana ramieniem i to po płaszczyźnie,czyli rownomiernie.

Zawsze możesz wymienić zaciski,ale ja bym zajechał najpierw tarcze

Opublikowano

No i tak zrobie chyba. Tyle, że ja mam klamkomanetki na linkę - A jak bym chciał przejść na hydrauliczne, to 1500zł nie moje. Także ten..

Opublikowano
48 minut temu, Electronite napisał:

1500zł nie moje. Także ten..

Troszkę lipa :/,ale hydrauliczne dużo mocniej łapią, więc warto się zastanowić

  • 2 tygodnie później...
Opublikowano

No więc Tektro 20.11 zamontowane na tyle z tarczą 160. Poddały się po 110km, na tarczy szare błoto z klocka. Woda rozpuszcza je tak samo jak B01S, dramat. Nie do użytku.

MVIMG_20201114_121336[1].jpg MVIMG_20201117_010754[1].jpg MVIMG_20201117_010955[1].jpg
Opublikowano
17 godzin temu, Electronite napisał:

Tektro 20.11

Kup sobie A2Z półmetaliki. Dokładnie je mam u syna i przejechał już na nich około 800km i nie widać większego zużycia. Tym bardziej, że dzieciaki używają tylko tylnego hebla 

Opublikowano

Złote to są metaliczne. Sprawdzę, zamówiłem 2 komplety. ALE ale dziś dotarła do mnie jedna żecz! Że mianowicie przecież Shimano robi klocki metaliczne na system WIDE, nazywają się E01S, ale tarcz do niech już nie ma :D .

  • 2 tygodnie później...
Opublikowano (edytowane)

Siema, nieco updejciek. Tym razem żółte tektro, niby pół-metaliczne. Wytrzymały 3 kursy do pracy, czyli jakieś 100km. Rozpaćkane kompletnie, jeszcse gorzej niż Shimano. Tarcza zajechana nitem. Także będzie rdzewieć już niestety. Oczywiście brak jakiegokolwiek hamowania, nawet zaraz po założeniu. Mogę docisnąć klamkę aż mi żyły na palcach wychodzą, nic, jedzie dalej.

Fakt faktem, napęd lekko nie ma, bo rower jak i ja razem z nim obecnie wyglądamy tak za każdym razem :)

IMG_20201126_193315.jpg IMG_20201126_193239.jpg IMG_20201126_101217.jpg

Edytowane przez Electronite
Opublikowano
4 minuty temu, Electronite napisał:

Tym razem żółte tektro, niby pół-metaliczne

Ja bym kupił metaliki,bo fortunę na klocki wydasz

5 minut temu, Electronite napisał:

i ja razem z nim obecnie wyglądamy tak za każdym razem

Co Ty po Czarnobylu jeździsz tym rowerem? xD 

Opublikowano
13 godzin temu, Electronite napisał:

rower jak i ja razem z nim obecnie wyglądamy tak za każdym razem :)

IMG_20201126_101217.jpg

To może pomyśl o jakiś błotnikach, osłonkach.

  • 2 tygodnie później...
Opublikowano

Ostatnio mam małe problemy z napędem, więc ciężko coś wytestować sensownie. W maju robiłem generalke, od tego czasu zrobiłem jakieś 5k km, no i łańcuch i Cn701 i zębatka 50ka się poddały wczoraj. Także śmigam małym blacie i zatarłem linki hamulcowe w rurkach teflonowych... słabo.

Na tyle siedzą teraz jakieś tanie JetBike, czarne, chyba półmetaliczne, bo rdzewieją. Na tomiast duże zaskoczenie. Na przodzie mam teraz BIKEIN, czerwone, tanie. No i przetrwały już 3 zestaw z tyłu. co ciekawe okładzina jest czarna, nie ma takich włosków w sobie. Nie jest to metalik, raczej jakaś ceramika. Ale to się nie rozpuszcza, no i tarcza jest jak lustro. Tylna jest matowa i wyraźnie zeszlifowana.

Opublikowano

No niestety. Muszę przerwać test klocków. Napęd się zatarł i rower stoi. Ultgra R8000 zrobiła 5000km i umarła. Jak narazie faworytem jest ceramiczny BIKEIN.

IMG_20201217_232106[1].jpg IMG_20201217_232145[1].jpg
Opublikowano
W dniu 18.12.2020 o 21:04, Electronite napisał:

Napęd się zatarł i rower stoi

To jest przerażające.Po czym Ty jeździsz? Ta maź przeżera wózek.

Opublikowano (edytowane)

2x dziennie, niezależnie od pogody. przebijam sie przez las. Więc mam ziemię, błoto. wodę, Potem jest jakieś 5km asfaltem i autostradą, no to wczoraj jechałem w koleinie pełnej wody. 30 na blacie i fontanna wody w oczy. Potem jest 10km w lesie, no to są takie drogi leśne dla biegaczy i rowerzystów MTB, wysypane takim tłuczniem kamiennym. Jak to wody dostaje, to robi się kamienne mleczko z tego, chlapie i szlifuje wszystko w co wejdzie. A potem mam na nowo koło 5km przez miasto i tereny przemysłowe.  I tak w te-i-na-zad. 😃

https://naturkartan.se/pl/goteborgsfriluftsguide/skatas-8-an

https://www.youtube.com/watch?v=gjgzQXkqoDk

W te takie wąskie to się nie pcham bo to szosowy rower... ale ogólnie to tak tam wygląda.

No, a tak BTW. To dziś z ciekawości zacząłem rozbierać zacisk TRP Spyre co mi zaczął chrupać i nie odijać do końca. No to wybebeszyłem go do zera. No i nie spodziewałem się jak lipna jest to konstrukcja. Tzn, siedzą tam 2 łożyska wyciskowe po obu stronach tarczy no ale wszystko jest otwarte. Po 3 kulki 3mm w każdym z łożysk wyciskowych a to osadzone na wieńcach oporowych z kuleczkami 0,5mm w plastikowych pierścieniach. Nic nie jest nierdzewne, zato i elementy wyciskowe jak i bieżnia opory jest to odlew ciśnieniowo-proszkowy. Niby metriał niezły i wytrzymały, ale niedporny na korozję. Kótra objawia się zanikiem połysku i czarnymi wykwitami. Z racji dużej twardości i niskiej porowatości to nie gnije na rudo tylko na czarno. No ale traci połysk i przestaje się obracać. Dodatkowo, cokolwiek tam wpadnie, już nie wypadnie. Zakleszczy się między tależami wyciskowymi i kaplica. Zacisk do wybebeszenia. Także ogolnie z mechaników chyba najlepsze, ale mocy to to nie ma, odporne na błoto to to nie jest. Nie polecam. Zdecydowanie inwestować w czterotłok hydrauliczny. 

Edytowane przez Electronite
  • 3 tygodnie później...
Opublikowano

No więc tak, świta minęły, wróciłem do kraju. No i zaczałem składać klocki. Tak więc jedna z tarcz TRP przyszła krzywa - jedzie na gwarancję. Zaciski udało mi się poskładać, wstawiłm nirdzewn kulki no i nowe linki, bo zatarł się tn teflonowy ślizgacz. Niestety, rama błędy konstrukcyjne ze zbyt ostrymi kontami prowadzenia linki, I to się poprostu będzie zacierać regularnie no i amulec zawsze będzie gąbczasty bo się poprostu pancerz ugina podczas naciągania.

Pomysł z montażem tarczy 180 na tył okazał się średnio udany. Po pierwsze adapter 203 nie pasuje na tył tak samo jak na przód. Jest inny kąt i prakuje 10mm. Narazie skręciłem stary adapter 160, no i dystans z litego bloku aluminium - działa ale chciał bym coś fabrycznego. Poleci ktoś jakieś rozwiązanie PM140->PM180 na tył?

Dodatkowo okazało się, że tarcza zawadza o ramę. No to już facepalm totalny, ale obcierała samym różkiem..... ujechałem 20km, i już nie obciera - problem rozwiązany :) 

Klocki mam A2Z złote, bardzo dobrze wykonane i bardzo fajnie działają. Wprawdzie na razie mamy -2stC więc nie jest błotniście. Łańcuch wymieniłem, blat 50T wymieniłem - to kaseta zaczęła wyzbiać łańcuch... z miejsca kupiłem nową 717SEK zapłaciłem za 11-30T. Jak zacząłem rozkręcać piastę to się okazało że mam luźną śrubę konwertującą QR na 14mm. Poprawiłem, nasmarowałem. kaseta bić przestała - super.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...