PrestoN Opublikowano 28 Października 2020 Opublikowano 28 Października 2020 Hej Kupiłem sobie Elite Direto XR z nastawieniem na jazdę rekreacyjną (chodzi mi głównie o to żeby ZWIFT mnie motywował i żebym doświadczył trochę ruchu bo już 40 na karku i kiepski tryb pracy). Mój obecny rower to Romet Wagant 2 (dla mnie jest ok bo mi się wygodnie na nim siedzi - nie jestem zgarbiony jak na MTB) problem w tym że ten rower ma 8 zębatek na tylnym kole (dokładnie Shimano MF-TZ21) a Direto XR miał w komplecie kasetę na 11. Zdaję sobie że ten rower to jakiś stary trup, ale jak wspomniałem spełnia on swoje zadanie = jest wygodny. Moje pytanie czy niskim nakładem mogę zmienić sobie kasetę do Direto XR na 8 ? Nie znam się na tym kompletnie. Czy jestem zmuszony kupić jakiś nowy rower typu szosa, który ma układ z kasetą na 11 zębatek ? Z góry dzięki za podpowiedzi
Medzamir Opublikowano 28 Października 2020 Opublikowano 28 Października 2020 Jakakolwiek kaseta 8b + podkładki, którymi może być plastikowy dystans od kasety czy wręcz koronka, ale nie najmniejsza bo ta ma taką budowę że blokuje się o krawędź bębenka. Dodatkowo nowy łańcuch i ewentualnie zmiana osi na przelotową chyba, że odpowiednie nakrętki, o których już tu ktoś pisał.
Prozor Opublikowano 16 Listopada 2020 Opublikowano 16 Listopada 2020 (edytowane) Przecież w komplecie z tym trenażerem (chyba z każdym DD Elite) są dwie podkładki. Wystarczy zdjąć kasetę jedenastkę z bębenka i założyć kasetę ósemkę z jedną podkładką. Dokładnie to zrobiłem w trenażerze syna. Dwie podkładki są niezbędne przy instalacji kasety np. 10 Shimano (ale nie Sram). Po co nowy łańcuch? Przecież w rowerze z napędem ósemkowym ma łańcuch przeznaczony do takiego napędu. Zmiana na nowy nie jest konieczna, no chyba, że łańcuch jest rozciągnięty... Podobnie zresztą jak bez sensu jest zmiana osi na przelotową - przecież to stary Wagant! Gdzie w tym rowerze oś przelotowa... 🤦♂️ Edytowane 16 Listopada 2020 przez Prozor