Skocz do zawartości

Szytki na wyscig


KRL064

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Może znajdzie się na forum osoba która ma doświadczenie z szytkami ale takimi z przeznaczeniem do zawodów. Używam na codzień do treningów i zawodów aktualnie szytki Continental Competition są absolutnie genialne w materii wytrzymałości i odporności na przebicia. Zrobiłem na nich tysiące kilometrów bez obaw które nie powiem na początku mi towarzyszyły jednak teraz ruszam na treningi czy trasy jak Gdansk-Warszawa bez strachu.

Myślę jednak o przywdziania jednego kompletu kòł w szytki typowo startowe. Czy możecie polecić jakiś konkretny model?

Opublikowano

Jeżeli budżet nie jest ograniczony to Vittoria Corsa Speed. Leciuteńka i bardzo szybka i droga.

Opublikowano

Budżet zawsze jest ograniczony szczególnie rozsądkiem. Ale to wydatek nie tylko na jeden wyścig więc wart rozważenia.

Dzięki za podpowiedz

  • 2 tygodnie później...
Opublikowano (edytowane)

Też rozważam identyczny temat, czyli przywdzianie kompletu kół w typowo startowo - ustawkowy komplet szybkich szytek. Podbiję nieco temat przy okazji dając pod rozwagę kilka opcji:

1) Vittoria Corsa Speed

https://www.vittoria.com/eu/corsa-speed-race.html

Chyba najszybsza, najlżejsza z zaskakującą odpornością na przebicia (tak przynajmniej wynika z anglojęzycznych recenzji). Pewnie przy przebiegach + 1000 km trzeba myśleć o wymianie (ledwo 1,5 mm gumy) + czyszczenie tych rowków w bieżniku z piachu po każdej jeździe.

2) Veloflex ProTour Race

https://www.veloflex.it/en/tubular-tire-protour-race-black-sidewall

Mała, włoska manufaktura, szytki ręcznie szyte we Włoszech - ciekawa faktura bieżnika - podobna do bardzo szybkiej tubuless GP 5000. Nowa szytka praktycznie z czerwca 2020, więc mało opinii w necie jeszcze. Cięższa od Vittori, ale i o ciaśniejszym oplocie (350 do 320). Następca chwalonego arenbergera.

Jeszcze warte rozważenia

3) Pirelli P ZERO™ Velo Tub

https://velo.pirelli.com/en/ww/catalogue/pzero-velo-tub/25-28/yellow

4) Michelin Power Competition Tubular

https://motorcycle.michelinman.com/bicycle/tyres/michelin-power-competition-tubular

5) S-Works Turbo Allround 2

https://www.specialized.com/pl/pl/s-works-turbo-allround-2--tubular/p/155882?color=229622-155882&searchText=00015-9005

6) Continental Competition

https://www.continental-tires.com/bicycle/tires/race-tires/competition

Ale strasznie nie podoba mi się ta chropowatość bieżnika. Bez wątpienia ma to wpływ na opory toczenia. Wszystkie inne powyżej są z gładkim środkiem do szybkiej jazdy na wprost i lekkim bieżnikiem po bokach do zakrętów.

7) Tufo Elite S3

https://www.tufo.com/en/road-cycling1/detail/elite-s31/

8 ) Tufo Elite Ride

https://www.tufo.com/en/road-cycling1/detail/elite-ride1/

 

 

Edytowane przez ktokolwiek
Opublikowano

Szytki Conti Competition używam na codzień i jestem więcej niż zadowolony są absolutnie fantastyczne jeżeli chodzi o przyczepność w tym też tą na mokrej nawierzchni. W materii odporności na przebicia mogę napisać tyle są PANCERNE, mam je założone na dwa zestawy kół na obu jeżdżę na zmianę z przewagą stożków 50. Są to koła na których jeżdżę  w różnych warunkach mam na myśli kondycję asfaltu. Bardzo często przejeżdżam przez kostkę czy płyty betonowe i nic.

Moje początkowe obawy o wytrzymałość okazały się bez podstawne, co ciekawe wytrzymałość tych szatek na ścieranie jest także wyjątkowa, wcześniej miąłem opony Conti 5000 pierwsza przebiłem po 1,5 tyś na dziurze no ale to może się zdarzyć choć z drugiej strony kilka razy wjechałem na sztykach w większą dziurę i nic. Natomiast Conti 5000 po 4,5 tys była z tyłu kwadratowa. Szytki Competition po przebiegu dwukrotnie większym są w lepszym stanie. Miałem okazję pojeździć kilka dni na kołach z szytkami o których wspominasz mianowicie Pirelli P Zero nie odczułem jakieś różnicy w toczeniu by było lepiej niż na Competition natomiast z pewnością jest zdecydowanie słabiej na wilgotnej czy mokrej drodze. Może kwestia moich odczuć jest spowodowana różnicą w rozmiarze Conti 25' a Pirellki miały 28'

Opublikowano

Zrobiłem 3000 na competition Ltd wersja z lateksem
Teraz 2000 na Veloflex pro tour i arenberg na tyle(bo przebiłem pro tour na trzecim treningu)

Generalnie nie odczuwam różnic, może tylko arenberg na mokrej nawierzchni słabiej trzyma, ale ja już od wypadku na mokrym praktycznie nie jeżdżę.

Uważam, ze w tej klasie szytek nie ma wielkich różnic.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...