Skocz do zawartości

Opona 27.5 do Mtb szybka


Nerwusdj

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam. Wybieram się na maraton który będzie przebiegał drogą R10. 50% asfalt i 50% utwardzone ścieżki. Obecnie mam Continental Double fighter III ( 2.0 - 50MM) 

Chciałbym jeszcze szybsza i znalazłem 

Opona Continental Contact Speed

Nie chce przesadzić i proszę o poradę... Mianowicie wersja 1.25 - 32mm czy 2.0 - 50mm.

Z góry dziękuję za odpowiedzi 

Opublikowano
49 minut temu, Nerwusdj napisał:

Continental Contact Speed

Zdecydowanie 2.0. Gdyby było 80-90% asfalt,to można by było myśleć. Co do bieżnika,to też bym się zastanowił czy ta opona się nada :/

Opublikowano
23 minuty temu, Accent_Szaj napisał:

o do bieżnika,to też bym się zastanowił

Jeżdziłem R10 w okolicach Świnoujścia. Te utwardzone ścieżki są bardzo piaszczyste.... Miejscami to po prostu głęboki kopny piasek. I tego należy się najbardziej obawiać. Opona 1,5 cala prawie sprawdzała się źle! (jeszcze węższa będzie sprawdzała się jeszcze gorzej) @Accent_Szajma świętą racje, że ten bieżnik na takie warunki jest do niczego.

Musisz pogodzić ogień z wodą: piach i asfalt.....

xD

(życzę powodzenia)

  • Lubię to! 1
Opublikowano

Aktualnie mam Continental Double Fighter III 2.0 tak jak pisałem wcześniej. Ta na te warunki nada sie idealnie, lecz szukam czegoś lepszego i szybszego jeżeli jest...

CONTINENTAL TERRA SPEED coś takiego jeszcze znalazłem. 40mm może? Sam nie wiem dlatego pomóżcie ;)

Opublikowano (edytowane)
39 minut temu, Nerwusdj napisał:

Continental Double Fighter III 2.0

Moim zdaniem,na te warunki, dużo lepsza niż  Contact Speed. Idealna powina mieć, moim zdaniem, zupełnie (lub prawie) gładki środek (asfalt). Natomiast jej bok wydaje się być ok. Pompowałbym ją do średnich wartości. Z jednej strony na asfalcie najlepiej sprawdza się wyższe ciśnienie, natomiast na piachu niższe. Nie zapominaj i dużej ilości korzeni, które często wystają z piachu....

Edytowane przez zenobek
Opublikowano

Ekonomicznie i dobrze to

Cst b-fast 27,5x1,95 zwijana ,lekka w ok 400 gram , szybka i niedroga 

https://www.bikestacja.pl/opona-cst-b-fast-275x195c-60tpi-zwijana-p-9470.html

Schwalbe thunder burt 27,5x2,1 jak wyżej tylko droższa , 

Dodatkowo możesz spróbować typowo gravelowego rozmiaru 650x47  , wariacji jest wiele , panracer gravelking , vittoria tereno dry i najróżniejsze wariacje od wtb , ale tu już trzeba liczyć od 150-200 za sztukę 

Opublikowano

Jak to jest z tym piaskiem ? W autach terenowych opony z dużymi kostkami (MTki, Simexy) de facto w piasku się zakopują i lepsze na piach są opony zwykłe szosowe. Może ten Contact Speed w wariancie 50mm wcale nie byłby taki zły na piasek ?

Opublikowano

Jak jest  mokro i cisniesz pod górę to gładką opona bedzie się ślizgać  lepiej jakiś bieznik mieć ,poza tym ta Continental to drutowka jak ma  poczuć różnicę i nie robić dziwadła z MTB to lekkie opony do XC będą spoko , cst b-fast bądź thunder burt to naprawdę szybkie opony , miałem obie i wiem co mówię 

Opublikowano
10 godzin temu, Nerwusdj napisał:

Przemyśle jeszcze temat ;)

Zmień te Continental'e na jakieś harpagany 2.3-2.6 i na nich ćwicz do zawodów. Na start wyścigu wróć do Double fighter III.

Tak robią najlepsi. Ćwiczą na przeciętnych rowerach,a do startów mają super wypasione maszyny.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...