Skocz do zawartości

wyciek (prawdopodobnie) w shimano mt200


aleks2

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Hej, w swoim rowerze mam chyba najbardziej budżetowe hydrauliki shimano mt200 i od samego kupna (rower to kellys whip 50) piszczał w nim przedni hamulec, którego w zasadzie nie używałem i przejeździłem tak około 6 miesięcy, ale teraz chcę sprzedać rower i trochę średnio sprzedawać rower bez przedniego hamulca. Wymieniłem więc klocki i dokładnie umyłem tarcze w benzynie ekstrakcyjnej. Na początku nowe klocki wcale nie chciały hamować, ale tył, który wymieniłem tak trochę bez przyczyny po jakimś czasie zaczął. Przedni hamulec nie działał zbyt dobrze i nie zaczął działać razem z tylnim. Teraz po jakichś 3 tygodniach od wymiany klocków hamulec znowu zaczął piszczeć i przestał hamować( jeszcze dwa dni temu mogłem chociaż trochę podnieść tylne koło samym hamulcem , a teraz to już nawet rower nie chce się zatrzymać). Wyjąłem klocki i zobaczyłem taki czarny płyn z błotem w miejscu dotykania klocka przez tłoczek. To raczej tylko woda z błotem czy wyciek oleju, bo sam nie wiem już czy rozbierać zacisk czy go wymienić.

pomóżcie plz

Opublikowano

W szklanej kuli nic nie widać, więc przydały by się zdjęcia wewnętrznej części zacisku.

Opublikowano
1 godzinę temu, aleks2 napisał:

taki czarny płyn z błotem w miejscu dotykania klocka przez tłoczek.

Wyczyściłeś?Nie widać to na fotkach 

Przy MT200 nie warto się z tym bawić,bo są tak tanie. Kup nawet używany zacisk i po problemie.

 

Opublikowano

Ech rok temu nowy zacisk z klockami kosztował 25zł a komplet na p+t tych zacnych hampli 105zł.

Opublikowano
1 godzinę temu, vdcmike napisał:

zacnych hampli

Nie no świetne xD

Opublikowano

Benzyna ekstrakcyjna jest lekko tłusta, bo jest z ropy. Nie nadaje się do hamulców.

Do odtłuszczania powinieneś użyć odtłuszczacza do hamulców. Ewentualnie alkohol izopropylowy (IPA), nitro lub aceton.


Opublikowano (edytowane)

BTW to mt200 wbrew pozorom są znośne (niestety zawsze parowane z tarczmi z podobnej półki cenowej) i duzo mniej awryjne niż m6/7/8/9000. Rowerów wyposażonych w mt200 trafia do nas na serwis średnio 50% wszystkiego. Sh z wyższej półki to dzisiaj rzadkość  pomimo tego wymiany mt200 z powodu wady fabrycznej klamki czy zacisku jest bezwzględnie kilka x mniej.

Edytowane przez vdcmike
Opublikowano

racja, że głupio zrobiłem z tym czyszczeniem

wycisnąłem tłoczki wodą, aby sprawdzić czy nie są popękane i dlatego wszystko jest czyste

chyba macie racje nie ma się co pierdzielić i lepiej kupić nowy zacisk

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...