Rejman43 Opublikowano 19 Października 2020 Opublikowano 19 Października 2020 Witam, złapałem lyrika z roku 2018 170mm z chargerem 2.1 rct3 i komorą solo air, chcę przeprowadzić samemu serwis zerowy jak i zmianę shaftu na nowego debon aira typu c 170mm, oglądałem filmiki jak zrobic taki serwis, tylko na końcu gość wlewa do komory powietrznej jak i tłumika oleje, jaka gęstość ma być tych olej i jaka ilość? Potrzebuje kluczy nasadowych chyba do rozkręcenia amora?
Gość Opublikowano 19 Października 2020 Opublikowano 19 Października 2020 Google nie gryzie... https://www.servicearchive.sram.com/sites/default/files/techdocs/gen.0000000005295_service_manual_2018_lyrik_yari_english_rev_d.pdf
vdcmike Opublikowano 19 Października 2020 Opublikowano 19 Października 2020 Coś trochę dziwny ten Lyrik bo modele 2018 wszystkie były już DbA a starsze nie mogły mieć fabrycznie chargera 2.1.a
Rejman43 Opublikowano 19 Października 2020 Autor Opublikowano 19 Października 2020 To lyrik z gianta reigna sx 2018 który ma nawet naklejke debon aira ale na stronie producenta pisze ze to solo air
Gość Opublikowano 19 Października 2020 Opublikowano 19 Października 2020 Na stronie producenta roweru czy amora?
PiotrekGT Opublikowano 19 Października 2020 Opublikowano 19 Października 2020 Potrzebujesz tego: https://allegro.pl/oferta/rock-shox-lyrik-yari-debonair-c1-spezyna-2016-170-9525537392?reco_id=2610a085-11ec-11eb-9096-246e9680da28&sid=041047f9c36843e364ecb91b45c568a2755aa386fe7e14ee7421a14291fbf951 Olej do dolnych lag i gąbek olejowych 0w30 po 10ml na każdą stronę. Sram butter na uszczelki i do komory powietrznej. Do komory nie leje się żadnego oleju, sam smar nałożony zgodnie z manualem.
Rejman43 Opublikowano 19 Października 2020 Autor Opublikowano 19 Października 2020 Producenta roweru, ma takie same naklejki zielone Właśnie doklaenie takiego shafta mam zamiar kupić zeby wymienic ten solo air We wtorek/srode przyjdzie mi ten amor, da się jakoś bez rozebrania sprawdzić czy tam jest solo czy debon?
PiotrekGT Opublikowano 19 Października 2020 Opublikowano 19 Października 2020 Jedyne co mi do głowy przychodzi to odkręcenie górnego korka z zaworkiem i zajrzenie jak wygląda tłok od góry
Gość Opublikowano 19 Października 2020 Opublikowano 19 Października 2020 RS podaje, że to Debon i obstawiam błąd w opisie roweru ale kto wie czy nie zażyczyli sobie od RS jakiejś "biedawersji".
Rejman43 Opublikowano 19 Października 2020 Autor Opublikowano 19 Października 2020 Bedzie od góry widać jaka to komora jak ją odkrece?
PiotrekGT Opublikowano 19 Października 2020 Opublikowano 19 Października 2020 Będzie widać górę tłoka, po tym da się rozpoznać jaki to tłok
vdcmike Opublikowano 19 Października 2020 Opublikowano 19 Października 2020 (edytowane) Na amortyzatorze masz napisane co to za jeden... raz, że możesz sprawdzić po S/N z korony na stronie Trailhead. A dwa, że odrobinę poniżej uszczelek kurzowych z tyłu na dolnych goleniach masz takie małe naklejki gdzie wszystko jest wypisane... Edytowane 19 Października 2020 przez vdcmike
Rejman43 Opublikowano 19 Października 2020 Autor Opublikowano 19 Października 2020 Przeczytaj dokladnie wyżej, na amorze pisze ze to jest debon air ale na stronie producenta solo air i nie wiadomo, jutro będę mial amor to podesle zdjecie tutaj
Rejman43 Opublikowano 20 Października 2020 Autor Opublikowano 20 Października 2020 Przyszedł amor nie jest w stanie wykręcić bo nie mam klucza nasadowego tylko widze że jest tzw. Zassany, po wbiciu go zostaje na 10% i nie odbija do końca
vdcmike Opublikowano 20 Października 2020 Opublikowano 20 Października 2020 To sprawdź go po S/N i bedziesz miał 100% pewności. Te brakujące 10% to pewnie kwestia wadliwego właśnie airshaftu DbA pierwszej gen.
Rejman43 Opublikowano 20 Października 2020 Autor Opublikowano 20 Października 2020 Gdzie jest ten numer seryjny i gdzie mam go wpisać zeby dokladnie model sprawdzić? Czytałem że to zassniecie to przez zastanie powietrza w komorze negatywnej bądz za duza ilość smaru, kupie nowego shafta zeby wymienic go na debon aira c1 chyba Po numerze wyszlo ze to debon air, moze jak jest debon air to może przeserwisowac go i będzie smigac
PiotrekGT Opublikowano 22 Października 2020 Opublikowano 22 Października 2020 Z moich skromnych obserwacji wynika, że amorki debon mają podzialkę od sagu wyrysowaną na goleni lewej - tej samej co komora a nie na goleni z tłumikiem. Solo air miały wyrysowane na tłumikowej, co z kolei sugeruje że to solo air. Do odkręcenia korka komory potrzebujesz klucza do kaset a nie nasadowego sześciokąta.
Rejman43 Opublikowano 22 Października 2020 Autor Opublikowano 22 Października 2020 Solo air moze sie zassać?
Rejman43 Opublikowano 26 Października 2020 Autor Opublikowano 26 Października 2020 Tak wygląda rozebrany, widać że jest dużo smaru na tym trzonie , debon czy solo air to jest?
PiotrekGT Opublikowano 27 Października 2020 Opublikowano 27 Października 2020 To na pewno nie jest debon, debon wygląda tak:
Kruk Opublikowano 27 Października 2020 Opublikowano 27 Października 2020 Dokładnie to Debon air na lata 2021 w górę, do roku 2020 włącznie jest taki debon air: I do komory powietrznej idzie smar albo Sram butter Lub Dynamic Grease + około 2-3 ml oleju 0W30 . Na dole 10 ml 0w30 to za mało, mam 2 pike ultimate 2020 i wiem, że 11-12 ml to tak akurat.
PiotrekGT Opublikowano 27 Października 2020 Opublikowano 27 Października 2020 @Kruk Ten shaft co pokazałeś to shaft z Pike/Revelation. Lyrik/Yari mają czarne tłoki, to tak w ramach wyjaśnienia aby nie zmylić nikogo. Wersje 2021 różnią się tylko podstawą (tym czerwonym elementem). Btw. miło Cię znów widzieć
Kruk Opublikowano 28 Października 2020 Opublikowano 28 Października 2020 10 godzin temu, PiotrekGT napisał: @Kruk Ten shaft co pokazałeś to shaft z Pike/Revelation. Lyrik/Yari mają czarne tłoki, to tak w ramach wyjaśnienia aby nie zmylić nikogo. Wersje 2021 różnią się tylko podstawą (tym czerwonym elementem). Btw. miło Cię znów widzieć Noo spód jest inny i nakrętką śruby jest dłuższa w sprężynie na lata 2021 Ogólnie jest to prawie to samo jak idzie o roczniki 2020-2021 Noo jeszcze mnie nie ma, tak tylko zaglądam w wolnej chwili, ale miło że kogoś cieszy że piszę.
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się