Skocz do zawartości

Serwis rock shox lyrik + zmiana shaftu


Rejman43

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam, złapałem lyrika z roku 2018 170mm z chargerem 2.1 rct3 i komorą solo air, chcę przeprowadzić samemu serwis zerowy jak i zmianę shaftu na nowego debon aira typu c 170mm, oglądałem filmiki jak zrobic taki serwis, tylko na końcu gość wlewa do komory powietrznej jak i tłumika oleje, jaka gęstość ma być tych olej i jaka ilość?

Potrzebuje kluczy nasadowych chyba do rozkręcenia amora?

Opublikowano

Coś trochę dziwny ten Lyrik bo modele 2018 wszystkie były już DbA a starsze nie mogły mieć fabrycznie chargera 2.1.a

Opublikowano

To lyrik z gianta reigna sx 2018 który ma nawet naklejke debon aira ale na stronie producenta pisze ze to solo air

Opublikowano

Potrzebujesz tego:

https://allegro.pl/oferta/rock-shox-lyrik-yari-debonair-c1-spezyna-2016-170-9525537392?reco_id=2610a085-11ec-11eb-9096-246e9680da28&sid=041047f9c36843e364ecb91b45c568a2755aa386fe7e14ee7421a14291fbf951

Olej do dolnych lag i gąbek olejowych 0w30 po 10ml na każdą stronę. Sram butter na uszczelki i do komory powietrznej. Do komory nie leje się żadnego oleju, sam smar nałożony zgodnie z manualem.

Opublikowano

Producenta roweru, ma takie same naklejki zielone 

Screenshot_20201019-112641_Chrome.jpg Screenshot_20201019-112646_Chrome.jpg

Właśnie doklaenie takiego shafta mam zamiar kupić zeby wymienic ten solo air

We wtorek/srode przyjdzie mi ten amor, da się jakoś bez rozebrania sprawdzić czy tam jest solo czy debon?

Opublikowano

Jedyne co mi do głowy przychodzi to odkręcenie górnego korka z zaworkiem i zajrzenie jak wygląda tłok od góry

Opublikowano

RS podaje, że to Debon i obstawiam błąd w opisie roweru ale kto wie czy nie zażyczyli sobie od RS jakiejś "biedawersji".

Opublikowano

Będzie widać górę tłoka, po tym da się rozpoznać jaki to tłok

Opublikowano (edytowane)

Na amortyzatorze masz napisane co to za jeden... raz, że możesz sprawdzić po S/N z korony na stronie Trailhead. A dwa, że odrobinę poniżej uszczelek kurzowych z tyłu na dolnych goleniach masz takie małe naklejki gdzie wszystko jest wypisane...

lyrik.jpg Edytowane przez vdcmike
Opublikowano

Przeczytaj dokladnie wyżej, na amorze pisze ze to jest debon air ale na stronie producenta solo air i nie wiadomo, jutro będę mial amor to podesle zdjecie tutaj

Opublikowano

Przyszedł amor nie jest w stanie wykręcić bo nie mam klucza nasadowego tylko widze że jest tzw. Zassany, po wbiciu go zostaje na 10% i nie odbija do końca

Opublikowano

To sprawdź go po S/N i bedziesz miał 100% pewności. Te brakujące 10% to pewnie kwestia wadliwego właśnie airshaftu DbA pierwszej gen.

Opublikowano

Gdzie jest ten numer seryjny i gdzie mam go wpisać zeby dokladnie model sprawdzić?

16031970121888011187236629091374.jpg 16031970248047096452966797775807.jpg

Czytałem że to zassniecie to przez zastanie powietrza w komorze negatywnej bądz za duza ilość smaru, kupie nowego shafta zeby wymienic go na debon aira c1 chyba

Po numerze wyszlo ze to debon air, moze jak jest debon air to może przeserwisowac go i będzie smigac

Screenshot_20201020-144455_Chrome.jpg
Opublikowano

Z moich skromnych obserwacji wynika, że amorki debon mają podzialkę od sagu wyrysowaną na goleni lewej - tej samej co komora a nie na goleni z tłumikiem. Solo air miały wyrysowane na tłumikowej, co z kolei sugeruje że to solo air. Do odkręcenia korka komory potrzebujesz klucza do kaset a nie nasadowego sześciokąta.

Opublikowano

Tak wygląda rozebrany, widać że jest dużo smaru na tym trzonie , debon czy solo air to jest? 

20201026_151654.jpg 20201026_151613.jpg
Opublikowano

Dokładnie to Debon air na lata 2021 w górę, do roku 2020 włącznie jest taki debon air:

 

RockShox_DebonAir_150mm_Luftfeder_Upgrad

I do komory powietrznej idzie smar albo Sram butter Lub Dynamic Grease + około 2-3 ml oleju 0W30 .

Na dole 10 ml 0w30 to za mało, mam 2 pike ultimate 2020 i wiem, że 11-12 ml to tak akurat.

Opublikowano

@Kruk Ten shaft co pokazałeś to shaft z Pike/Revelation. Lyrik/Yari mają czarne tłoki, to tak w ramach wyjaśnienia aby nie zmylić nikogo. Wersje 2021 różnią się tylko podstawą (tym czerwonym elementem).

Btw. miło Cię znów widzieć :)

Opublikowano
10 godzin temu, PiotrekGT napisał:

@Kruk Ten shaft co pokazałeś to shaft z Pike/Revelation. Lyrik/Yari mają czarne tłoki, to tak w ramach wyjaśnienia aby nie zmylić nikogo. Wersje 2021 różnią się tylko podstawą (tym czerwonym elementem).

Btw. miło Cię znów widzieć :)

Noo spód jest inny i nakrętką śruby jest dłuższa w sprężynie na lata 2021 :) Ogólnie jest to prawie to samo jak idzie o roczniki 2020-2021 :P 

Noo jeszcze mnie nie ma, tak tylko zaglądam w wolnej chwili, ale miło że kogoś cieszy że piszę. :)

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...