Skocz do zawartości

Opony uniwersalne


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano (edytowane)

Witam, posiadam rower Kross Hexagon x1 i moje dotychczasowe opony(oryginalne Rubena Ocelot 26"x2,1") starły się już po 4 latach użytkowania. Chciałbym wymienić je ponieważ z tyłu bieżnika już nie widać :/ Moja jazda od zawsze wygląda 90% asfalt 10% teren. Zwracam się z prośbą o pomoc dobrania opon, które są wytrzymałe i posiadają dość małe tarcie. Znalazłem Continental RACE KING 26 x 2,2 lecz nie bardzo znam się na tym :) Jeżeli chodzi o cenę ok. 50-60zł. 

Edytowane przez Kamil2235
Opublikowano

Litości... X-Kinga na, praktycznie, sam asfalt? Semi slicki zakładaj i będziesz zadowolony. Nie wiem jaki miałby sens pchania opony terenowej na asfalt. 

  • Pomógł 3
Opublikowano

Ja się zastanawiam nad tymi (tylko ja jeszcze pod uwagę biorę bezdroża i las), w kolejności jak poniżej:

1. CONTINENTAL DOUBLE FIGHTER III
2. MAXXIS IKON
3. Ikona MAXXIS CrossMark
4. Continental Race King

  • 5 tygodni później...
Opublikowano

Ile tego lasu i jaki to las? Bo wiesz, las, lasowi nie równy. Jeśli okazjonalnie poza drogami, to brałbym Crossmarka. Choć znam takich, co jeżdżą tylko las, i to nie byle jaki, na Crossmarkach i są zadowolenie o ile nie ma błota.

Opublikowano

Ja również zastanawiam się jakie opony zastąpią moje seryjne. Preferencje mam podobne. Na codzień asfalt i dojazdy do pracy, ale nie chcę pozbawiać się możliwości miarę sprawnej jazdy w terenie. Typy mam dwa:

Schwalbe Smart Sam

Conti Race King

Które wybiorę jeszcze nie wiem... SS na drucie cięższa i tańsza, RK tylko zwijana i sporo droższa...

Jeśli faktycznie 90% to asfalt to nie lepiej węższe opony? 2,0 lub 2,1 ?

Opublikowano

Zibi, ale co masz na myśli pisząc "w terenie"? Bo jestem niemal przekonany, że w Twoim przypadku sprawdziły by się także Crossmarki.

Opublikowano

Las, piach troszkę podjazdów/korzeni itd. generalnie bez katowania ale jednak jakoś pod te podjazdy muszę się wciągnąć.

Crossmark wydaje mi się mieć bardziej oddalone klocki na środku przez co myślę że miałyby większe opory na asfalcie od RK i SS.

u mnie dodatkowo problem jest taki, że na tył 2,25 mi nie wejdzie i muszę szukać opon 27,5x2,0 lub 27,5x2,1

Opublikowano

Schwalbe Smart Sam 26 x 2,25 ujeżdżam w obecnym rowerze. Uważam, że są bardzo uniwersalne - dają sobie radę w leśnym terenie, a na asfalcie idą zaskakująco lekko, pod warunkiem że będą pracowały na ciśnieniu rzędu 3 - 3,5 bar. Jednak gdy na rower wrzucam bagażnik, sakwy i wyruszam w dłuższą asfaltową trasę to przerzucam opony na Schwalbe Land Cruiser 26x2,0. Na asfalcie zdecydowanie ciszej, na ubitych ścieżkach leśnych i polnych trzymają się dobrze, ale w bardziej grząskim terenie potrafią "zatańczyć" :)

Oponki Kenda Kwick miałem w poprzednim rowerze, który służył głównie do jazdy po mieście i nie było powodów do narzekania. Nie miałem okazji przetestować ich w cięższym terenie, ale ubite drogi gruntowe nie stanowiły problemu.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...