Kamil2235 Opublikowano 19 Lipca 2017 Opublikowano 19 Lipca 2017 (edytowane) Witam, posiadam rower Kross Hexagon x1 i moje dotychczasowe opony(oryginalne Rubena Ocelot 26"x2,1") starły się już po 4 latach użytkowania. Chciałbym wymienić je ponieważ z tyłu bieżnika już nie widać Moja jazda od zawsze wygląda 90% asfalt 10% teren. Zwracam się z prośbą o pomoc dobrania opon, które są wytrzymałe i posiadają dość małe tarcie. Znalazłem Continental RACE KING 26 x 2,2 lecz nie bardzo znam się na tym Jeżeli chodzi o cenę ok. 50-60zł. Edytowane 19 Lipca 2017 przez Kamil2235
PeKa Opublikowano 21 Lipca 2017 Opublikowano 21 Lipca 2017 Litości... X-Kinga na, praktycznie, sam asfalt? Semi slicki zakładaj i będziesz zadowolony. Nie wiem jaki miałby sens pchania opony terenowej na asfalt. 3
Kamil2235 Opublikowano 23 Lipca 2017 Autor Opublikowano 23 Lipca 2017 To teraz pytanko Które lepsze na taką jazde?? Opona 26 x 1.95 Kenda K892 MTB http://allegro.pl/opona-26-x-1-95-kenda-k892-mtb-uniwers-160-i6902541539.html OPONA KENDA K879 KWICK 26 x 1,95 SEMI SLICK http://allegro.pl/opona-kenda-k879-kwick-26-x-1-95-semi-slick-drut-i5685837633.html
cziko Opublikowano 24 Lipca 2017 Opublikowano 24 Lipca 2017 Ja się zastanawiam nad tymi (tylko ja jeszcze pod uwagę biorę bezdroża i las), w kolejności jak poniżej: 1. CONTINENTAL DOUBLE FIGHTER III 2. MAXXIS IKON 3. Ikona MAXXIS CrossMark 4. Continental Race King
PeKa Opublikowano 24 Sierpnia 2017 Opublikowano 24 Sierpnia 2017 Ile tego lasu i jaki to las? Bo wiesz, las, lasowi nie równy. Jeśli okazjonalnie poza drogami, to brałbym Crossmarka. Choć znam takich, co jeżdżą tylko las, i to nie byle jaki, na Crossmarkach i są zadowolenie o ile nie ma błota.
Gość Opublikowano 24 Sierpnia 2017 Opublikowano 24 Sierpnia 2017 Ja również zastanawiam się jakie opony zastąpią moje seryjne. Preferencje mam podobne. Na codzień asfalt i dojazdy do pracy, ale nie chcę pozbawiać się możliwości miarę sprawnej jazdy w terenie. Typy mam dwa: Schwalbe Smart Sam Conti Race King Które wybiorę jeszcze nie wiem... SS na drucie cięższa i tańsza, RK tylko zwijana i sporo droższa... Jeśli faktycznie 90% to asfalt to nie lepiej węższe opony? 2,0 lub 2,1 ?
PeKa Opublikowano 24 Sierpnia 2017 Opublikowano 24 Sierpnia 2017 Zibi, ale co masz na myśli pisząc "w terenie"? Bo jestem niemal przekonany, że w Twoim przypadku sprawdziły by się także Crossmarki.
Gość Opublikowano 24 Sierpnia 2017 Opublikowano 24 Sierpnia 2017 Las, piach troszkę podjazdów/korzeni itd. generalnie bez katowania ale jednak jakoś pod te podjazdy muszę się wciągnąć. Crossmark wydaje mi się mieć bardziej oddalone klocki na środku przez co myślę że miałyby większe opory na asfalcie od RK i SS. u mnie dodatkowo problem jest taki, że na tył 2,25 mi nie wejdzie i muszę szukać opon 27,5x2,0 lub 27,5x2,1
Grabo Opublikowano 30 Sierpnia 2017 Opublikowano 30 Sierpnia 2017 Schwalbe Smart Sam 26 x 2,25 ujeżdżam w obecnym rowerze. Uważam, że są bardzo uniwersalne - dają sobie radę w leśnym terenie, a na asfalcie idą zaskakująco lekko, pod warunkiem że będą pracowały na ciśnieniu rzędu 3 - 3,5 bar. Jednak gdy na rower wrzucam bagażnik, sakwy i wyruszam w dłuższą asfaltową trasę to przerzucam opony na Schwalbe Land Cruiser 26x2,0. Na asfalcie zdecydowanie ciszej, na ubitych ścieżkach leśnych i polnych trzymają się dobrze, ale w bardziej grząskim terenie potrafią "zatańczyć" Oponki Kenda Kwick miałem w poprzednim rowerze, który służył głównie do jazdy po mieście i nie było powodów do narzekania. Nie miałem okazji przetestować ich w cięższym terenie, ale ubite drogi gruntowe nie stanowiły problemu.
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się