Skocz do zawartości

Opony uniwersalne


Kamil2235

Rekomendowane odpowiedzi

Witam, posiadam rower Kross Hexagon x1 i moje dotychczasowe opony(oryginalne Rubena Ocelot 26"x2,1") starły się już po 4 latach użytkowania. Chciałbym wymienić je ponieważ z tyłu bieżnika już nie widać :/ Moja jazda od zawsze wygląda 90% asfalt 10% teren. Zwracam się z prośbą o pomoc dobrania opon, które są wytrzymałe i posiadają dość małe tarcie. Znalazłem Continental RACE KING 26 x 2,2 lecz nie bardzo znam się na tym :) Jeżeli chodzi o cenę ok. 50-60zł. 

Edytowane przez Kamil2235
Odnośnik do komentarza

Ja się zastanawiam nad tymi (tylko ja jeszcze pod uwagę biorę bezdroża i las), w kolejności jak poniżej:

1. CONTINENTAL DOUBLE FIGHTER III
2. MAXXIS IKON
3. Ikona MAXXIS CrossMark
4. Continental Race King

Odnośnik do komentarza

Ile tego lasu i jaki to las? Bo wiesz, las, lasowi nie równy. Jeśli okazjonalnie poza drogami, to brałbym Crossmarka. Choć znam takich, co jeżdżą tylko las, i to nie byle jaki, na Crossmarkach i są zadowolenie o ile nie ma błota.

Odnośnik do komentarza

Ja również zastanawiam się jakie opony zastąpią moje seryjne. Preferencje mam podobne. Na codzień asfalt i dojazdy do pracy, ale nie chcę pozbawiać się możliwości miarę sprawnej jazdy w terenie. Typy mam dwa:

Schwalbe Smart Sam

Conti Race King

Które wybiorę jeszcze nie wiem... SS na drucie cięższa i tańsza, RK tylko zwijana i sporo droższa...

Jeśli faktycznie 90% to asfalt to nie lepiej węższe opony? 2,0 lub 2,1 ?

Odnośnik do komentarza

Las, piach troszkę podjazdów/korzeni itd. generalnie bez katowania ale jednak jakoś pod te podjazdy muszę się wciągnąć.

Crossmark wydaje mi się mieć bardziej oddalone klocki na środku przez co myślę że miałyby większe opory na asfalcie od RK i SS.

u mnie dodatkowo problem jest taki, że na tył 2,25 mi nie wejdzie i muszę szukać opon 27,5x2,0 lub 27,5x2,1

Odnośnik do komentarza

Schwalbe Smart Sam 26 x 2,25 ujeżdżam w obecnym rowerze. Uważam, że są bardzo uniwersalne - dają sobie radę w leśnym terenie, a na asfalcie idą zaskakująco lekko, pod warunkiem że będą pracowały na ciśnieniu rzędu 3 - 3,5 bar. Jednak gdy na rower wrzucam bagażnik, sakwy i wyruszam w dłuższą asfaltową trasę to przerzucam opony na Schwalbe Land Cruiser 26x2,0. Na asfalcie zdecydowanie ciszej, na ubitych ścieżkach leśnych i polnych trzymają się dobrze, ale w bardziej grząskim terenie potrafią "zatańczyć" :)

Oponki Kenda Kwick miałem w poprzednim rowerze, który służył głównie do jazdy po mieście i nie było powodów do narzekania. Nie miałem okazji przetestować ich w cięższym terenie, ale ubite drogi gruntowe nie stanowiły problemu.

Odnośnik do komentarza

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...