Administrator SzajBajk Opublikowano 16 Października 2020 Administrator Opublikowano 16 Października 2020 Tylne koło. Tylne koło jest zaplecione na piaście Shimano SLX, których tradycyjne łożyska nie kręcą się tak lekko, jak DT Swiss 350, ale ta piasta jest znacznie tańsza i niektórzy wolą cichą pracę nowych bębenków Shimano, w porównaniu z bardzo głośnymi, choć niesamowicie skutecznymi DT Swiss. Moje tylne koło waży 1090 gramów, opona Maxxis Minion DHR II 1250g, a dętka dodatkowe 273g. Rower będzie śmigał na systemi mullet wheels, czyli z przodu 29'er, a z tyłu 27.5 cala. Jak na nową dętkę przystało, mój Maxxis puścił powietrze przy pierwszym pompowaniu i musiałem go kleić. Od lat narzekam na beznadziejną jakość dętek w rowerach. Zwłaszcza przy sztywnych oponach, jak ta "Minionka", warto zwilżyć wodą jej stopkę (od zewnątrz) i ścianki obręczy (od wewnątrz), by guma wskoczyła łatwiej na swoje miejsce. Linia, którą wskazuję poniżej, musi zachowywać równy odstęp od krawędzi obręczy. Jeżeli w którymś miejscu się chowa lub tylko nawet zbliża do obręczy - będziecie mieli "bicie" na oponie. Najpierw pompuję więcej, niż trzeba do jazdy, aż do momentu ułożenia się opony, ale bez przekraczania wartości wskazanych na oponie. Następnie spuszczam powietrze do uzyskania pożądanej twardości opony. Początkowo planuję jazdę na dętkach, więc ciśnienie ustawiam nieco wyższe, niż w systemie tubeless. Na razie będzie sporo - około 1.35 bara. Przednie koło. Z przodu mamy koło 29-calowe, ważące 930g, oponę Maxxis Assegai (około 1290g) i dętkę Cheng Shin Tube (241g), lżejszą, niż tylny Maxxis. Na oba koła trafiają rotory Shimano SM-RT64, o średnicy 203 mm, z czego ten tylny posiada jeszcze wbudowany magnes czujnika prędkości. Dysk przedni waży tyle, ile ma średnicy - 203g Przy zakładaniu kasety się nie zamieszajcie. Jedenaście zębatek nasuwamy na odpowiadający ich nacięciom wielowypust bębenka, natomiast najmniejsza zębatka jest mocowana na jedenastej - tutaj upewnijcie się, że zębatka się nie przesunęła podczas przykręcania nakrętki (lock ring). Ja na koniec nakładam jeszcze cienką warstwą Brunox'a Deo i wycieram kasetę do sucha - będzie błotoodporna Koła już mamy, czas na składanie części ramy, o czym przeczytacie w części drugiej. 2
Accent_Szaj Opublikowano 16 Października 2020 Opublikowano 16 Października 2020 16 godzin temu, SzajBajk napisał: Maxxis puścił powietrze Hehe, z tego powodu nigdy nie wrócę na dętki .Ileż to ich przyszczypałem? 16 godzin temu, SzajBajk napisał: oba koła trafiają rotory Shimano SM-RT64, o średnicy 203 mm, Na tył aż takie bydle?
Kkaaeell Opublikowano 17 Października 2020 Opublikowano 17 Października 2020 Dt Swiss 350 jest głośna piasta? Użytkowałem ja rok i gdy jechałem na rowerze nawet jej nie było słychać. 1
Red Opublikowano 17 Października 2020 Opublikowano 17 Października 2020 14 minut temu, Kkaaeell napisał: Dt Swiss 350 jest głośna piasta? Użytkowałem ja rok i gdy jechałem na rowerze nawet jej nie było słychać. Dokładnie. W przypadku tej piasty jej głośność świadczy o braku smaru na pierścieniach ratchet'a. Piasta prosto z pudełka jest bardzo cicha. 1
Accent_Szaj Opublikowano 17 Października 2020 Opublikowano 17 Października 2020 4 godziny temu, Red napisał: braku smaru na pierścieniach Zapomniałeś dopisać - braku smaru dt Special (tego czerwonego) Wystarczy dać jakiś porządny do łożysk ceramicznych i już jest dużo głośniej. Kolejną rzeczą odnośnie głośności jest ilość zębów w ratchet.
CoolBreeze Opublikowano 17 Października 2020 Opublikowano 17 Października 2020 25 minut temu, Accent_Szaj napisał: Kolejną rzeczą odnośnie głośności jest ilość zębów w ratchet. No właśnie. Fabryczne 18T hałasu dużo nie narobi. Od 36T wzwyż robi się zabawa z dźwiękiem 1
Accent_Szaj Opublikowano 17 Października 2020 Opublikowano 17 Października 2020 4 minuty temu, CoolBreeze napisał: zabawa z dźwiękiem Oj tak Jeszcze jak dasz smar Kluber i rozegniesz sprezynki,to już hałas jest jak nadzorującego stada szerszeni
Kkaaeell Opublikowano 17 Października 2020 Opublikowano 17 Października 2020 Nikt nie napisał że piasta po tuningu😜
vdcmike Opublikowano 17 Października 2020 Opublikowano 17 Października 2020 Mam nadzieję że tym razem będzie rama stworzona do e-bike'a a nie jakieś lepienie klasycznej ramy i chińskiego zestawu do "konwersji". I jak na e-bike'a przystało kontrola tłumienia, sztyca i przerzutki sterowane elektronicznie.
Red Opublikowano 17 Października 2020 Opublikowano 17 Października 2020 2 godziny temu, Accent_Szaj napisał: Zapomniałeś dopisać - braku smaru dt Special (tego czerwonego) Wystarczy dać jakiś porządny do łożysk ceramicznych i już jest dużo głośniej. Kolejną rzeczą odnośnie głośności jest ilość zębów w ratchet. Ja używam uniwersalnego Shimano. Nie narzekam choć faktycznie hałas znacznie szybciej.
Ares Opublikowano 4 Listopada 2020 Opublikowano 4 Listopada 2020 W dniu 17.10.2020 o 14:28, vdcmike napisał: Mam nadzieję że tym razem będzie rama stworzona do e-bike'a a nie jakieś lepienie klasycznej ramy i chińskiego zestawu do "konwersji". I jak na e-bike'a przystało kontrola tłumienia, sztyca i przerzutki sterowane elektronicznie. To nie jest "budowa" w sensie budowa od zera tylko gość rozmontowuje gotowy rower i potem składa do kupy. To e bike Merida One-Sixty 8000.
Red Opublikowano 4 Listopada 2020 Opublikowano 4 Listopada 2020 W dniu 17.10.2020 o 13:09, Accent_Szaj napisał: Oj tak Jeszcze jak dasz smar Kluber i rozegniesz sprezynki,to już hałas jest jak nadzorującego stada szerszeni To ja bierze 56T i idę rozganiać bezdomne psy. Mam nadzieję że boją się szerszeni
hetm4n Opublikowano 25 Stycznia 2021 Opublikowano 25 Stycznia 2021 ojojoj, 1.35 bara na dętce ? to ja bym po 50m juz miał snejka, a mam opony maxxis minion DHF w wersji DH casing. pompuje minimum 2.5 bo poniżej to albo wgniot ( w zjazdówce gdzie mam mleko) albo snejk ( w ebajku na dętce).
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się